Wysral sie silnik i stad pytanie ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomekk
    Classic
    • 2005
    • 13

    Wysral sie silnik i stad pytanie ?

    ok! Róbmy ankietę - ale z tego co widzę większość z nas jest za utrzymaniem nazwy, która pojawiła się niejako z definicji - pierwsza i jedyna mutacja OCP
  • Dig Dug
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1306
    • Seat

    #2
    Wysral sie silnik i stad pytanie ?

    W golfie 4 poprzedni był AJM 115 KM, 285Nm. Teraz czeka na zalozenie AXR 100KM i 250Nm.

    Pytanie czy przekladajac sam silnik, a dajac od AJM-a turbine i podpinajac czujniki i starego kompa otrzymam parametry AJM-a ?? tzn. 115 KM i 285Nm, czy cos bedzie nie tak ??

    Czy przelozyc tez pompowtryski ?? czy te od AXR-a wydola ??

    Czy zakladajac stara skrzynie 6 biegowa, silnik czy tez sprzeglo, dwumas wydoli ??


    PS. Chyba przeskoczyl rozrzad i wywalilo dziure w bloku silnika. :evil:
    Była O1 jest F2.

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...zalozyl bym nowy silnik i glowice (AXR) a cala elektronike, pompki, turbine, kolektor z starego (AJM), sprzeglo wydoli i skrzynia tez( przeciez AJM mial wiecej mocy i momentu niz AXR).

      O ile pamietam PD100ps i PD115ps mialy te same bloki i bebechy, jak jest z pompkami niewiem dlatego zostawil bym stare, tak zeby z elektronika juz nic nie grzebac (po przekladce pompek trzeba je wykalibrowac).

      [ Dodano: Czw 29 Lis, 07 08:37 ]
      Zamieszczone przez Dig Dug
      Pytanie czy przekladajac sam silnik, a dajac od AJM-a turbine i podpinajac czujniki i starego kompa otrzymam parametry AJM-a ?? tzn. 115 KM i 285Nm, czy cos bedzie nie tak ??
      ... tak, jezeli zostana stare pompki lub nowe sa te same.
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • Dig Dug
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1306
        • Seat

        #4
        dariuspolo, Dzieki za info. Zaraz przedzwonie do kolesi do warsztatu

        Kurcze dzwonilem i kolesie zostawiaja pompowtryski z AXR-a, bo trzebaby rozbierac pokrywe itp. Maja jeszcze sprawdzic (za maja sugestia) czy program ETKA daje inne numery pompowtryskow dla AXR-a i AJM-a, czy tez sa takie same, a reszte zalatwia komputer.
        Była O1 jest F2.

        Komentarz

        • Fery
          Ambiente
          • 2006
          • 236

          #5
          Dig Dug, jeżeli mialeś 115 i 6bieg to było 310Nm a nie 285Nm bo tyle to z 5 biegową skrzynią.

          Komentarz

          • dariuspolo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1168

            #6
            ...kolefa Fery ma racje, ale silnik byl ten sam co z 5biegowa skrzynia , tylko
            wykastrowany na 285nm zeby przy 5biegowej sprzeglo nie padlo.
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #7
              Turbina od AJM tez chyba nie jest wydajniejsza od tej z AXR.

              [ Dodano: Czw 29 Lis, 07 11:14 ]
              A tak przy okazji.

              Co się stało temu silniku, że sie był wysrał?
              TDI 205PS

              Komentarz

              • Dig Dug
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1306
                • Seat

                #8
                MiKruS, Jeszcze nie wiem, fakt jest taki, ze jest dziura w bloku silnika, wiec poszla korba od srodka w sciane. Jak wyciagna to moze sie cos zobaczy, poki co maja przelozyc osprzet (kolektor, turbina, rozrusznik, itp). Nie rozbierali, bo nie bylo sensu, a samego bloku i tlokow z korbami nie ma co szukac, wiec wniosek jest jeden - wymiana silnika.

                Jazda normalna lekko z gorki około 90km/h, hamowane na 5 biegu (takie staczanie sie) i nagle strzał i silnik zgasł. Jedna próba odpalenia, zarzęziło wiec przerwana i tyle. Olej sie wylal, laweta i u mechaniora diagnoza - dziura w bloku, a mial 114 tys przebiegu :/

                Mikrus, sugerujesz, ze moc jest osiagana tylko programowo ?? a osprzet jest ten sam ?? To dlaczego podawane jest u Mastersa, ze z AXR-a da sie zrobic 140KM i 320Nm, a z AJM-a 155KM i 380 Nm. Cos musi sie różnic. Ja stawiałem, ze turbina i nie wiedziałem czy pompki tez.
                Nie chce dzwonic do Mastersa, on w kilku slowach by mi powiedzil, bo nie bywalem na Dynoday i nie znam go, a on mnie, wiec moze mnie zbyc.
                Była O1 jest F2.

                Komentarz

                • dariuspolo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1168

                  #9
                  Dig Dug, powodem moga byc wlasnie pompki, poza tym AXR wystepuje czesciej z 5biegowa skrzynia stad moment tak niski.
                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                  Zuzycie paliwa

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10
                    Mikrus, sugerujesz, ze moc jest osiagana tylko programowo ?? a osprzet jest ten sam ?? To dlaczego podawane jest u Mastersa, ze z AXR-a da sie zrobic 140KM i 320Nm, a z AJM-a 155KM i 380 Nm. Cos musi sie różnic. Ja stawiałem, ze turbina i nie wiedziałem czy pompki tez.
                    Według mojej wiedzy sprezarka jest ta sama w AJM co w "setkach".

                    Natomiast pompowtryski w 115 są troche wydajniejsze niz w 100ekach.
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • Dig Dug
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1306
                      • Seat

                      #11
                      MiKruS, To pojdzmy o ktok dalej, mam rozumiec, ze jak beda zle pompki, to bedzie zle chodzil, czy tylko moc spadnie, czy sam sie dostosuje do mniejszych pompek ??

                      Z czytanych wczesniej na forum opisow wychodzilo na to, ze jak np. Purchawa zalozyl wieksze turbo lub wtryski, to bez modyfikacji programu dostawal i tak przyrost mocy i momentu na starym programie, a dopiero dopieszczony program dawal tak duze przyrosty jak bylo widac.

                      Bo skoro da sie z ARX wycisnac 140 KM, tzn. ze pompki i turbina maja jeszcze zapas. Stad komputer bedac nastawiony dla pompek od AJM, dostaje sygnal czasu otwarcia i wtrysniecia pewnej dawki paliwa. A pompki od ARX przy tym samym czasie nie sa wstanie tyle wtrysnac i klops, czy silnik sam wydluzy sobie czas wtrysku i dadza sobie one rade, czy trzeba zmieniac oprogramowanie lub pompki musowo ??
                      Czy program dla AJM-a (fabryczny) mozna traktowac jako "tuning" dla silnika AXR ?? Tzn ARX z programem od AJM-a bedzie probował nasladowac AJM-a i zanotuje przyrost, czy bedzie kopcil i nic z tego nie bedzie ??

                      Zastanawia mnie to, bo rozmawialem i kolesie nie podejmuja sie w razie czego wymiany pompek. Musialaby byc zrealizowana wizyta w jakims "lepsiejszym" zakladzie, a to dodatkowa kasa i stracony czas.
                      Koles mowi, ze jakby nie chcial chodzic, to zmieni mu nastawy sterownika jak dla AXR-a, ale wtedy to bedzie mniejszy potencjal silnika :|

                      [ Dodano: Czw 29 Lis, 07 14:49 ]
                      Sorry za mieszanie AXR i ARX - to zwykla literowka. Ma byc AXR :wink:
                      Była O1 jest F2.

                      Komentarz

                      • dariuspolo
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1168

                        #12
                        Dig Dug, co bedzie trudno powiedziec przez zastosowanie mniejszych pompek "rozregulujesz" caly system ktory jest zestrojony z tymi z AJM.
                        U Purchawy czy innych chodzilo o koncowki wtryskiwaczy PD to calkiem inna historia.

                        Zamontuj stare i wyreguluj lub zostaw nowe i zestroj program( chiptuning) pod nie musisz byc jednak swiadomy mniejszej wydajnosci i co za tym idzie mniejszej mocy i momentu.

                        Darek
                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                        Zuzycie paliwa

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          #13
                          Dig Dug, Nie umiem Ci odpwiedziec czy ten AXR chocby zapali na ECU z AJM, a co dopiero jak będzie się zachowywał.

                          Teoretycznie wszystko jest to samo - PD w taki sam sposob podają paliwo, sprezarka jest w ten sam sposob sterowana, ale map w ECU jest mnostwo.
                          AXR jest nowszym silnikiem, ma troche innych rozwiazan, glownie ekologicznych.

                          Wiec nie wiem co bedzie po podpieciu kompa z innego silnika.

                          Moze byc okej, ale moze byc i kupa.

                          Daj znać co się będzie działo...
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • dariuspolo
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1168

                            #14
                            Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl
                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                            Zuzycie paliwa

                            Komentarz

                            Pracuję...