ok! Róbmy ankietę - ale z tego co widzę większość z nas jest za utrzymaniem nazwy, która pojawiła się niejako z definicji - pierwsza i jedyna mutacja OCP
W golfie 4 poprzedni był AJM 115 KM, 285Nm. Teraz czeka na zalozenie AXR 100KM i 250Nm.
Pytanie czy przekladajac sam silnik, a dajac od AJM-a turbine i podpinajac czujniki i starego kompa otrzymam parametry AJM-a ?? tzn. 115 KM i 285Nm, czy cos bedzie nie tak ??
Czy przelozyc tez pompowtryski ?? czy te od AXR-a wydola ??
Czy zakladajac stara skrzynie 6 biegowa, silnik czy tez sprzeglo, dwumas wydoli ??
PS. Chyba przeskoczyl rozrzad i wywalilo dziure w bloku silnika. :evil:
...zalozyl bym nowy silnik i glowice (AXR) a cala elektronike, pompki, turbine, kolektor z starego (AJM), sprzeglo wydoli i skrzynia tez( przeciez AJM mial wiecej mocy i momentu niz AXR).
O ile pamietam PD100ps i PD115ps mialy te same bloki i bebechy, jak jest z pompkami niewiem dlatego zostawil bym stare, tak zeby z elektronika juz nic nie grzebac (po przekladce pompek trzeba je wykalibrowac).
[ Dodano: Czw 29 Lis, 07 08:37 ]
Zamieszczone przez Dig Dug
Pytanie czy przekladajac sam silnik, a dajac od AJM-a turbine i podpinajac czujniki i starego kompa otrzymam parametry AJM-a ?? tzn. 115 KM i 285Nm, czy cos bedzie nie tak ??
... tak, jezeli zostana stare pompki lub nowe sa te same.
dariuspolo, Dzieki za info. Zaraz przedzwonie do kolesi do warsztatu
Kurcze dzwonilem i kolesie zostawiaja pompowtryski z AXR-a, bo trzebaby rozbierac pokrywe itp. Maja jeszcze sprawdzic (za maja sugestia) czy program ETKA daje inne numery pompowtryskow dla AXR-a i AJM-a, czy tez sa takie same, a reszte zalatwia komputer.
MiKruS, Jeszcze nie wiem, fakt jest taki, ze jest dziura w bloku silnika, wiec poszla korba od srodka w sciane. Jak wyciagna to moze sie cos zobaczy, poki co maja przelozyc osprzet (kolektor, turbina, rozrusznik, itp). Nie rozbierali, bo nie bylo sensu, a samego bloku i tlokow z korbami nie ma co szukac, wiec wniosek jest jeden - wymiana silnika.
Jazda normalna lekko z gorki około 90km/h, hamowane na 5 biegu (takie staczanie sie) i nagle strzał i silnik zgasł. Jedna próba odpalenia, zarzęziło wiec przerwana i tyle. Olej sie wylal, laweta i u mechaniora diagnoza - dziura w bloku, a mial 114 tys przebiegu :/
Mikrus, sugerujesz, ze moc jest osiagana tylko programowo ?? a osprzet jest ten sam ?? To dlaczego podawane jest u Mastersa, ze z AXR-a da sie zrobic 140KM i 320Nm, a z AJM-a 155KM i 380 Nm. Cos musi sie różnic. Ja stawiałem, ze turbina i nie wiedziałem czy pompki tez.
Nie chce dzwonic do Mastersa, on w kilku slowach by mi powiedzil, bo nie bywalem na Dynoday i nie znam go, a on mnie, wiec moze mnie zbyc.
Mikrus, sugerujesz, ze moc jest osiagana tylko programowo ?? a osprzet jest ten sam ?? To dlaczego podawane jest u Mastersa, ze z AXR-a da sie zrobic 140KM i 320Nm, a z AJM-a 155KM i 380 Nm. Cos musi sie różnic. Ja stawiałem, ze turbina i nie wiedziałem czy pompki tez.
Według mojej wiedzy sprezarka jest ta sama w AJM co w "setkach".
Natomiast pompowtryski w 115 są troche wydajniejsze niz w 100ekach.
MiKruS, To pojdzmy o ktok dalej, mam rozumiec, ze jak beda zle pompki, to bedzie zle chodzil, czy tylko moc spadnie, czy sam sie dostosuje do mniejszych pompek ??
Z czytanych wczesniej na forum opisow wychodzilo na to, ze jak np. Purchawa zalozyl wieksze turbo lub wtryski, to bez modyfikacji programu dostawal i tak przyrost mocy i momentu na starym programie, a dopiero dopieszczony program dawal tak duze przyrosty jak bylo widac.
Bo skoro da sie z ARX wycisnac 140 KM, tzn. ze pompki i turbina maja jeszcze zapas. Stad komputer bedac nastawiony dla pompek od AJM, dostaje sygnal czasu otwarcia i wtrysniecia pewnej dawki paliwa. A pompki od ARX przy tym samym czasie nie sa wstanie tyle wtrysnac i klops, czy silnik sam wydluzy sobie czas wtrysku i dadza sobie one rade, czy trzeba zmieniac oprogramowanie lub pompki musowo ??
Czy program dla AJM-a (fabryczny) mozna traktowac jako "tuning" dla silnika AXR ?? Tzn ARX z programem od AJM-a bedzie probował nasladowac AJM-a i zanotuje przyrost, czy bedzie kopcil i nic z tego nie bedzie ??
Zastanawia mnie to, bo rozmawialem i kolesie nie podejmuja sie w razie czego wymiany pompek. Musialaby byc zrealizowana wizyta w jakims "lepsiejszym" zakladzie, a to dodatkowa kasa i stracony czas.
Koles mowi, ze jakby nie chcial chodzic, to zmieni mu nastawy sterownika jak dla AXR-a, ale wtedy to bedzie mniejszy potencjal silnika :|
[ Dodano: Czw 29 Lis, 07 14:49 ]
Sorry za mieszanie AXR i ARX - to zwykla literowka. Ma byc AXR :wink:
Dig Dug, co bedzie trudno powiedziec przez zastosowanie mniejszych pompek "rozregulujesz" caly system ktory jest zestrojony z tymi z AJM.
U Purchawy czy innych chodzilo o koncowki wtryskiwaczy PD to calkiem inna historia.
Zamontuj stare i wyreguluj lub zostaw nowe i zestroj program( chiptuning) pod nie musisz byc jednak swiadomy mniejszej wydajnosci i co za tym idzie mniejszej mocy i momentu.
Dig Dug, Nie umiem Ci odpwiedziec czy ten AXR chocby zapali na ECU z AJM, a co dopiero jak będzie się zachowywał.
Teoretycznie wszystko jest to samo - PD w taki sam sposob podają paliwo, sprezarka jest w ten sam sposob sterowana, ale map w ECU jest mnostwo.
AXR jest nowszym silnikiem, ma troche innych rozwiazan, glownie ekologicznych.
Wiec nie wiem co bedzie po podpieciu kompa z innego silnika.
Komentarz