spór olejowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kelok1
    Ambiente
    • 2008
    • 102
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    spór olejowy

    wpadamy tam i robimy zlocik bo tam z rodzinką na pewno będę
  • janusz_007
    Rider
    • 2007
    • 473

    #2
    spór olejowy

    witajcie.

    przeszukalem szukajke, ale nie znalazlem odpowiedzi na spór który tocze z mechanikiem. otóz on uwaza ze stan oleju ktory mam zalany w silniku jest za niski: on uwaza ze do konca zagiecia na bagnecie jest pelny stan, a ja uwzam ze do zakreskowanego pola jest full. na fotce (moze niezbyt wyraznej) jest przedstawiony stan oleju w moim silniku.

    powiedzcie mi czy to jest pełny stan czy 3/4? bo ja olej mam wlany do konca zakreskowanego pola.

    dzieki za odp
    Załączone pliki
    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      olej ma byc w zagieciu - to jest wyznacznik stanu min-max - na tym zdjeciu to widac ze cos lezy ale w zyciu bym nie powiedzial ze to bagnet.

      Jesli uznac ze to od czego odbil sie flash to olej to masz 3/4

      Komentarz

      • dariuspolo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1168

        #4
        ...zalezy co uwazasz za "pelny stan" dolna granica "zakreskowanego" to
        teoretyczne minimum dla silnika( ale wpelni wystarcza do prawidlowej jego pracy, ale w niekozystnych warunkach moga wystapic problemy z cisnieniem oleju))
        gorna granica "zakreskowanego" to maximum, powyzej olej moze byc wyplowany przez odme do dolotu, ryzyko ze zacznie sie sam napedzac wlasnym olejem( tez teoretycznie i w niekozystnych warunkach).
        Idealnie jezeli stan na bagnecie jest w polowie tego zakreskowanego, wtedy masz rezerwe w jedna i druga strone tej samej wielkosci.
        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
        Zuzycie paliwa

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Cytat z instrukcji ( co prawda OII ale pewnie podobnie jest w OI ):



          ...
          Poziom oleju w zakresie "a"
          - Nie wolno dolewać oleju.

          Poziom oleju w zakresie "b"
          - Można dolać oleju. Może się zdarzyć, że poziom oleju po dolaniu
          będzie znajdował się w obszarze "a".

          Poziom oleju w zakresie "c"
          - Trzeba dolać oleju. Wystarczy, że poziom oleju po dolaniu znajdzie
          się w zakresie "b"

          ...

          OSTROŻNIE!
          Poziom oleju nigdy nie powinien przekraczać zakresu "a".
          Grozi to uszkodzeniem katalizatora.

          ...

          P.S.

          Większość ASO uwielbia lać nawet kilka milimetrów powyżej "a" twierdząc, że to nie szkodzi...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • hubert78
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1576

            #6
            janusz_007, Tworzysz kolejny temat o tym samym

            Kilka dni temu zapodałeś to co powyżej , i tam była dyskusja o poziomie oleju na bagnecie . :|

            Komentarz

            • janusz_007
              Rider
              • 2007
              • 473

              #7
              kowal 2002, ja mam teraz wlane tak jak sie konczy pole B na tym rysunku: to co ? dolac do gornego zagiecia bagnetu czy tak jak mam teraz jest ok?

              [ Dodano: Nie 02 Gru, 07 21:37 ]
              Zamieszczone przez marekzu
              olej ma byc w zagieciu - to jest wyznacznik stanu min-max - na tym zdjeciu to widac ze cos lezy ale w zyciu bym nie powiedzial ze to bagnet.

              Jesli uznac ze to od czego odbil sie flash to olej to masz 3/4
              ja mam teraz zalane do tego miejsca gdzie sie konczy zakreskowane pole (drugi rysunek, pole B)
              VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

              Komentarz

              • dariuspolo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1168

                #8
                janusz_007, wszystko co jest w polu B jest OK.
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz

                • janusz_007
                  Rider
                  • 2007
                  • 473

                  #9
                  dariuspolo, a jak bedzie powyzej B to wowczas co? bedzie przelane? czy ma byc az do zagiecia na bagnecie?


                  ps
                  sorki ze tak sie pytam, ale to moj pierwszy taki samochod z tym silnikiem i nie wiem;/
                  VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                  Komentarz

                  • dariuspolo
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1168

                    #10
                    ...w A jeszcze moze byc( wazne zeby nie przekroczyc zagiecia), tylko juz nic nie dolewaj.

                    Powiem inaczej: zakreskowane to idealny stan(bdb) miedzy kreskami a zagieciami to jeszcze dobrze (db), stan poza zagieciami to niedopuszczalne.
                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                    Zuzycie paliwa

                    Komentarz

                    Pracuję...