problem z napieciem w OI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arturos
    Drive
    • 2007
    • 75

    problem z napieciem w OI

    Witam
    Noszę się z zamiarem kupna oktavi w wersji L&K z 2000 r z silnikiem tdi w wersji kombi . Znalazłem kilka ciekawych aut na różnych aukcjach ale niektóre miały ksenony i spryskiwacze lamp a niektóre tylko spryskiwacze i zwykłe lampy,inne nawet spryskiwaczy lamp nie miały. Czy ktoś mi wyjaśni jak to było w wersji L&K bo jestem świerzak w tym temacie :lol:
    pozdrawiam "zielony"
  • W1Michał
    Rider
    • 2006
    • 351

    #2
    problem z napieciem w OI

    mianowicie mam w aucie troszke sprzetu car audio m.in wzmak i sub które prad pobierają w sporych ilościach, w dodatku jeźdźe na krótkich dystansach, mam miernik napiecia w aucie i na starym akumulatorze po odpaleniu auta było około 12,5V, po 3 sekundach zaskakiwało na 13V po 50 metrach było 13,5 i to było max, natomiast w trasie było 14,2V, Po zmianie aku jest podobnie, często na postoju mam np 13,8V i nagle spada do 13,4V i ponownie do np 13,9V. nie wiem czy takie wahania napiecia to normalne czy uszkodozny jest np regulator napiecia czy dioda w alternatorze ? z góry dzieki za pomoc
    http://www.elcal.pl/

    Komentarz

    • bubuDE
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 763
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Przy uszkodzonej, chocby jednej diodzie w alternatorze akumulator rozladowywalby sie do tego stopnia ze mialbys klopoty z odpaleniem gabloty po kilkudziesieciu godzinach postoju, np. po nocy. Czasem wlaczaja sie rozmaite urzadzenia w aucie chociaz o tym nie wiemy: sprezarka klimatyzacji, wycieraczka z tylu, grzanie lusterek i inne sterowniki. Stad? te wahania.
      PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

      Komentarz

      • koja86
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 3178

        #4
        Zamieszczone przez W1Michał
        mianowicie mam w aucie troszke sprzetu car audio m.in wzmak i sub które prad pobierają w sporych ilościach, w dodatku jeźdźe na krótkich dystansach, mam miernik napiecia w aucie i na starym akumulatorze po odpaleniu auta było około 12,5V, po 3 sekundach zaskakiwało na 13V po 50 metrach było 13,5 i to było max, natomiast w trasie było 14,2V, Po zmianie aku jest podobnie, często na postoju mam np 13,8V i nagle spada do 13,4V i ponownie do np 13,9V. nie wiem czy takie wahania napiecia to normalne czy uszkodozny jest np regulator napiecia czy dioda w alternatorze ? z góry dzieki za pomoc
        regulator raczej nie bo masz napięcie w normie ale przy takim obciążeniu jak piszesz proponowałbym większy alternator i aku
        Takie zwykłe Ambiente

        Komentarz

        • jspider
          Classic
          • 2007
          • 9

          #5
          Jeśli napięcie przy pełnym obciążeniu nie spada poniżej 12V to nic bym nie robił

          Komentarz

          • zgucio
            Rider
            • 2007
            • 691

            #6
            niewiecie gdzie w okolicy radom - warszawa można wymienić te diody w alternatorze?
            ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

            JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

            Komentarz

            Pracuję...