Przegrzewanie sie silnika 1.8 20v???POMOCY!!!!!!!!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jack23
    Classic
    • 2009
    • 31

    Przegrzewanie sie silnika 1.8 20v???POMOCY!!!!!!!!!!

    to cos to akumulator podcisnienia plastikowa okragla banka miejsce w ktore wkrecasz czujnik zobaczysz patrzac z boku od "szczytu silnika" od strony puszki filtra powietrza, (schylisz sie i wszystko jak na dloni dostep bardzo łatwy), patrzac na vacum pompe zamontowana na wałku rozrzadu
  • Xan86
    Ambiente
    • 2007
    • 141

    #2
    Przegrzewanie sie silnika 1.8 20v???POMOCY!!!!!!!!!!

    Czy wie ktoś może co może być nie tak z silnikiemOtóż bardzo szybko sie nagrzewa, po kilku kilometrach osiaga temperature krytyczną, a wlaściwie osiagał bo gdy jechalem do domu po wczesniejszym przegrzaniu i odczekaniu godziny aż ostygnie do praktycznie 0, po dwoch kilometrach temp podchodzila znowu do stanu krytycznego i gdzy chcialem zjechac na bok i nacisnolem hamulec cos strzelilo, zazgrzytalo i silnik sie wylaczyl automatycznie...Po otwarciu maski cala komora byla schlapana plynem chlodniczym(poprostu rozprysk) i pytanie dotyczy tego czy odpowiedzialny jest za to waz z ukladu chlodzenia i czy on strzelil, czy moze blok jak juz mnie straszyli???Wazne jest to ze wiatrak sie nie wlaczyl ani razu a przed nacisnieciem hamulca temperatura skoczyla gwaltownie z jakis 90 stopni na maksa i wlaczyl sie alarm..Nawet teraz gdy auto stoi to po przekreceniu kluczyka,ale nie kreceniu silnika swieci sie tylko ladowanie i po minucie alarm oleju wyje i miga, lecz silnik jest kompletnie zimny...Nie wiem co mam robic a mechanik dopiero w poniedzialek to zobaczy...Silnik 1.8 20V 110 000km przejchane.

    [ Dodano: Sob 08 Gru, 07 21:14 ]
    Acha i zapomnailem dodac po wlaniu 2 litrow plynu do zbiornika wyrownawczego zecial on gdzies na dole za rozrzadem w ciagu 15 sekund...Czy tam jest jakis waz od ukladu chlodzenia, albo cos z silnika co moglo strzelic ale nie jest powazne???
    Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
    Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

    Komentarz


    • #3
      jak sie wiatrak nie właczył to mozesz miec uszkodzony czujnik albo termostat.
      proponuje sprawdzicVAGIEM podejrzewam ze termostart padł i działa na obiegu krótkim.

      Komentarz

      • kurynio
        Ambiente
        • 2007
        • 166

        #4
        Bezpośrednia przyczyną przegrzewania się silnika w tym przypadku (1.8 20v) może być uszkodzony wirnik pomy cieczy. Niepokoi mnie to zgrzytnięcie i samoczynne wyłaczenie sie silnika. Pompa cieczy napędzana jest paskiem rozrządu, boję się żeby nie doszło do zerwania lub zeskoczenia paska rozrządu. Nie napisałeś czy silnik kręci, nie keci w ogóle, czy kręci jak głupi, bez oporu?

        Pozdrawiam

        [ Dodano: Sob 08 Gru, 07 23:20 ]
        Bezpośrednia przyczyną przegrzewania się silnika w tym przypadku (1.8 20v) zdarza się to czasem, może być uszkodzony wirnik pomy cieczy. Niepokoi mnie to zgrzytnięcie i samoczynne wyłaczenie sie silnika. Pompa cieczy napędzana jest paskiem rozrządu, boję się żeby nie doszło do zerwania lub zeskoczenia paska rozrządu. Nie napisałeś czy silnik kręci, nie keci w ogóle, czy kręci jak głupi, bez oporu?

        Pozdrawiam

        Komentarz

        • Xan86
          Ambiente
          • 2007
          • 141

          #5
          Silnik kreci, ale nie odpala,wlacza sie alarm oleju i nic.Pasek jest dobry na swoim miejscu.Blok chyba nie jest pekniety bo wytedy bym mial plyn zmieszany z olejem i piane w silniku a olej jest dobry...Cos poszlo od strony rozrzadu bo jak wlalem nowy plyn to druga starona odrazu schodzil na ziemie...I nie wiem czemu jak silnik jest zimy a auto nie jezdzone od wczoraj jak to sie stalo, gdy przekrece kluczyk w pozycje gdzie zapalaja sie wszystkie kontrolki, pozniej gasna i zostaje tylko ladowanie, po chwili wlacza sie znowu alarm przegrzania silnika i kontrolka miga i wyje, a silnik jest kompletnie zimny???
          Jeden pseudomechanik mowil i ze to moze byc blok peekniety, ale chyba tak z byle powodu blok nie peka w tych silnikach, a po drugie zawartosc zbiornika wyrownawczego rozprysnela sie po calej komorze silnika z prawej strony i to bylo w czasie gdy nacisnolem hamulec zeby stanac...Wiec mysle a przynajmniej mam taka nadzieje ze to nie blok silnika tylko jakis waz, pompa czy cos z ukladu co poprostu nie wytrzymalo temperatury i cisnienia, bo przy peknieciu bloku 2 litry plynu jak pozniej dolewalem nie zeszly by w ciagu paru sekund, bo pekniecie musialo by miec chyba srednice zlotowki...Acha i czy w tych samochodachhamulce dzialaja po wlaczeniu silnika dopiero???Bo nie mam ani wspomagania co jest normalne, ale nie mam tez hamulcow...???
          A jeszce co do krecenia silnika to zrobi pare obrotow normalnie bez zadnych dziwnych dzwiekow, czy oporów, ale po 3-4 obrocie tez jakis zgrzyt sie robiwlasnie gdzies z prawej strony jak rozrzad jest i juz nawet nie probuje go dalej krecic...Acha no i alarm oleju wyje...

          Pozdrawiam
          Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
          Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

          Komentarz

          • Geralt
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 589

            #6
            Stary dam Ci dobra rade - zostaw to w spokoju, nie krec juz silnikiem bo mozesz tylko cos spier...olic jescze bardziej i dopiero dasz sie w koszta - wstrzymaj sie do poniedzialku i scholuj go do pozadnego mechanika.
            pozdrawiam
            Adam W.

            Komentarz

            • kurynio
              Ambiente
              • 2007
              • 166

              #7
              No własnie ten zgrzyt z okolic rozrządu , raczej już go nie prubój odpalać, pasek może byc na swoim miejscu ale wszystko dopiero można stwierdzić po rozebraniu. Myślę, że zaczęlo się od pompy cieczy, co było tego skutkiem zobaczysz w poniedzialek. Daj znać jak będziesz wiedział coś konkretnego. Co do układu hamulcowego, to normalne, wspomaganie dziala dopiero po uruchomieniu silnika.

              Pozdrawiam

              Komentarz

              • koja86
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 3178

                #8
                Xan86, może uszczelka pod głowicą padła?
                Takie zwykłe Ambiente

                Komentarz

                • Xan86
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 141

                  #9
                  wstepna diagnoza to ze padla pompa wodna...I teraz jest pytanie czy przeskoczyl pasek rozrzadu i glowica jest do roboty gdy zatrzymalo ta pompe. Ale to nie wiadomo. Tzreba rozkrecic i zobaczyc jak wygladaja zawory...



                  Orientuje sie ktos jaki moze byc przeiwdywany koszt naprawy glowicy gdyby to bylo to???
                  Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
                  Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

                  Komentarz

                  • S3 CHRIS
                    Elegance
                    • 2006
                    • 979
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Xan86
                    wstepna diagnoza to ze padla pompa wodna...I teraz jest pytanie czy przeskoczyl pasek rozrzadu i glowica jest do roboty gdy zatrzymalo ta pompe. Ale to nie wiadomo. Tzreba rozkrecic i zobaczyc jak wygladaja zawory...



                    Orientuje sie ktos jaki moze byc przeiwdywany koszt naprawy glowicy gdyby to bylo to???
                    silnik jest "kolizyjny" miałem taki problem zablokowało pompe zerwało pasek i niestety zawory były do wymiany teraz pompe wymianiam razem z paskiem :roll:
                    ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                    ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                    Komentarz

                    • kurynio
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 166

                      #11
                      na chwilę obecną, trudno powiedzieć, trzeba obejrzeć, czy dostały tylko wydechy czy wszystkie, o ile przeskoczył pasek, jak wyglądają tłoki, itp. No niestety zaworów u Ciebie dostatek bo aż 20 więc jest się co giąc. Z tego co pamietam, żeby Cie nie okłamać koszt samego zaworu w oryginale to ok 160-200 zł za sztukę.

                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • Xan86
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 141

                        #12
                        S3 CHRIS i ile cie wyniosl koszt naprawy tego???
                        Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
                        Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

                        Komentarz

                        • S3 CHRIS
                          Elegance
                          • 2006
                          • 979
                          • Octavia I (1U2)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                          #13
                          pamietam tylko tyle ze nie był to mały koszt ale niektóre częsci takie jak zawory wystepuja z zamieników więc proponuje poszukac w FOCIE, Intercarsie
                          ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                          ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                          Komentarz

                          • Xan86
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 141

                            #14
                            No i autko smigaNa szczescie poszla tylko pompa wodna, a nie zawory
                            Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
                            Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

                            Komentarz

                            • koja86
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 3178

                              #15
                              Xan86, szczęście? może tak na spota kolega przybędzie ? 20.12.2007 Czeladź przy M1 godz.20
                              Takie zwykłe Ambiente

                              Komentarz

                              Pracuję...