[O1] Wyjmowanie kolumny zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zielony81
    Drive
    • 2008
    • 63

    [O1] Wyjmowanie kolumny zawieszenia

    Carsed jest zaraz przed rondem po lewej stronie jadąc od Warszawy, dokładnie miejscowość Stojadła ul. Warszawska 84, 05-300 Mińsk Mazowiecki, na przeciwko jest stacja BP, również bardzo ich polecam bardzo ładnie poskładali moją żabkę po nie przyjemnym zdarzeniu, póki co najlepsze ASO na jakie trafiłem.
    Uniden Pro 520XL + President Missouri
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10970
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    [O1] Wyjmowanie kolumny zawieszenia

    Chciałem dzisiaj wyjąć amortyzator i obejrzeć łożysko oporowe górne, jednocześnie przygotować się do wymiany amortyzatora na B6 i założenia tuleji dystansowej.

    I spotkała mnie niespodzianka. Nie mogłem wyjąć amortyzatora z dolnego mocowania w zwrotnicy.
    Odkręciłem łącznik stabilizatora od wahacza (wahacz ładnie opadł)
    Odkręciłem śrobę zaciskającą amortuzator w zwrotnicy
    Odkręciłem kolumnę od góry
    Odpiąłem przewody i wężyki

    ... i chciałem wyjąć kolumnę, tylko z cholerę nie chciał wyjść dół amortyzatora z uchwytu w zwrotnicy. Próbowałem rozginać lekko gniazdo w zwrotnicy, waliłem młotem na przykręconej i odkręconej od góry kolumnie (ale sprężynował amorek)
    ... i się poddałem

    jest jakiś patent na to? czy coś źle robię? czy po prostu się zapiekło?

    druga sprawa - jaki konkretnie model amorka B6 na przedni zawias potrzeba
    (wstawiam do seryjnych sprężyn + dystanse) - gdzie tanio kupić?
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Trzeba było spróbować odkręcić dół a góry nie odkręcać i wyjąć amortyzator ze zwrotnicy.
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Amortyzatora nie odkrecic na gorze, odkrecic dolne mocowanie amora do wahacza i zalezy ktora robimy strone. Jak ta z krotka polosia to mozna brac mlotek i przez kolek bic w zwrotnice, zeby spadla z amortyzatora, a jak mamy dluga pol os czyli prawa strone auta, to polecam przed wszystkim odkrecic albo swozen wahacza, albo odkrecic i wyjac polos z piasty.

        Obie strony robie sam, w domowym zaciszu w 2 godziny

        Amor nie moze sprezynowac, jak wisi. Bedziesz i tak potrzebowal sciagacze do sprezyn, bo nie zmienisz inaczej amorow. W tym momencie jesli masz np. takie https://ssl.allegro.pl/item275226176..._mm_dlugi.html - chodzi mi o sposob mocowania, to mozna scisnac sprezyne i dopiero wtedy wybijac ze zwrotnicy.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10970
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Amortyzatora nie odkrecic na gorze
          też próbowałem jak miałem przykręcony na górze

          Zamieszczone przez Maicroft
          Jak ta z krotka polosia to mozna brac mlotek i przez kolek bic w zwrotnice, zeby spadla z amortyzatora
          lałem, aż kołek poszedł w drzazgi, nalałem tam też WD40, żeby poszło

          i dupa :x

          ściągacze mam :lol:
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • Maniacz
            Drive
            • 2007
            • 62

            #6
            krzynol, Ja ostatnio wymieniałem sobie łożysko, do tego musiałem ściągnąć zwrotnicę z amortyzatora. Wszystko porozkręcałem, zwrotnica oczywiście nie chciała zejść, więc spryskałem WD40 i i zacząłem zbijać ją 3 kg młotkiem. Jak mechanik to zobaczył uśmiał się i powiedział " takim kalibrem tutaj nic nie zdziałasz ... " po czym przyniósł 10kg młot kilka razy uderzył i zwrotnica zeszła
            Pamiętaj tylko żeby najpierw wyjąć śrubę ze zwrotnicy
            Wszystkie błędy ortograficzne, gramatyczne, składniowe i inne są popełnione celowo i podlegają prawu autorskiemu.

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10970
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez Maniacz
              przyniósł 10kg młot kilka razy uderzył i zwrotnica zeszła
              właśnie tego się obawiałem :twisted:

              A jak to potem wchodzi z powrotem?! Bo nabijać w górę to będzie problem.
              Szlifuje się papierkiem gniazdo amorka, jakiś ludwik i wejdzie?
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • Samiec
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4287
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Ja dodatkowo przy wybijaniu uzylem dlugiego draga, zaparlem aby zwrotnice cisnac w dol, przyd sie druga osoba aby na tym stanac, a ty dopiero w tedy wal mlotkiem
                Z prawej strony ta sama metoda tylko trzeba bardziej nagiac i wychodzi kolumna bez rozkrecanai dodatkowych rzeczy.
                Do ponownego wcisniecia amorka w zwrotnice uzywalem lewarka
                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                Komentarz

                • Maniacz
                  Drive
                  • 2007
                  • 62

                  #9
                  Zamieszczone przez Samiec
                  Do ponownego wcisniecia amorka w zwrotnice uzywalem lewarka
                  dokładnie, ogólnie mówiąc to łatwiej wcisnąć niż ściągnąć. Ja przy zakładaniu wbiłem jeszcze lekko klin w zwrotnice by ją trochę rozszerzyć i wszystko poszło jak po maśle
                  Wszystkie błędy ortograficzne, gramatyczne, składniowe i inne są popełnione celowo i podlegają prawu autorskiemu.

                  Komentarz

                  • Dżako28
                    Classic
                    • 2007
                    • 16

                    #10
                    Ja mam lewarek firmy Toya, który kupiłem za 30zł w Castoramie o udżwigu 1,5t.
                    jeden koniec położyłem na zwrotnicę a drugi zaparłem o kielich amora i w ten sposób wycisnąłem bez zbędnego lania młotem.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Dżako28, Tylko nie zawsze tak sie da potem wlozyc. Bo wyjac to czesto jest latwo, gorzej potem wlozyc, jak nie ma jak scisnac a brakuje 2cm
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      Pracuję...