Założyć blokadę na gniazdo OBD :diabelski_usmiech
proba kradzieży
Zwiń
X
-
Historia znajomego:
Jego Audi S6 odpala się tak że podmienia się sterownik silnika (być może teraz można przez OBD wgrać soft), no i chciali mu go ukraść. Samochód otworzyli bardzo ładnie i bez większych problemów - wyglądało jakby mieli dorobione klucze bo zamki nie naruszone, chyba że otworzyli sobie centralnym, bo najpierw podnieśli maskę. (Auto miało monitoring, więc wiadomo było co pokolei otwierali). Złodzieje rozblokowali monitoring, złamali blokade kierownicy i . . . nie odjechali bo nie mogli podmienić sterownika silnika. Pan Waldzio z Panem wiesiem w warsztacie stwierdzili że żeby nie można były tego zrobić przyspawali dookoło steronika i wtyczki do niego obejme tak że bez młotka i przecinaka i dużej ilości czasu nie dało się podłaczyć niczego innego. To uratowało samochód. W środku był komplet dobrej jakości narzędzi, śrubki któe odkręcali z wszelkich plastyków poukładane w przegródki w pudełeczku, jednym słowem profesjonaliści i ukradli by go gdyby nie ta prosta acz genialna blokada.
Ale jeżeli w naszych autach da się soft wymienić bez potrzeby dostawania się pod maske - a da się - to w zasadzie nie ma co takich metod stosować.
Niech ktoś mądry podpowie, czy wymiana softu odbywa się po szynie diagnostycznej, czy po CANie, jeżeli po diagnostyce to można w sobie znanym miejscu zrobić wyłącznik tej szyny tak żeby tylko w serwisie to włączać, a norlanie żeby było wyłączone.
Komentarz
-
-
Starsze wiem, więc machaniczna obejma ma racje bytu.
Ale czy wymiana softu przez OBD jest poprzez CAN czy poprzez szyne K-BUS ??
Właściwie to nieistotne, bo jeżeli zrobimy sprytny wyłącznik odcinający nam zarówno CAN jak i szyne diagnostyczną od gniazda diagnostycznego to złodzieje będąmieli problem jeżeli są nastawienia na szybką wymianę softu poprzez to złącze diagnostyczne.
Podchwyciłem pomysł shado, żeby zrobić sprytną blokadę złącza diagnostycznego.
Komentarz
-
-
No właśnie ja nie do końca mam pewność czy flashowanie nie idzie po CANie. Diagnostyka na pewno nie, bo chodzi o to, żeby diagności na stacji podczas przeglądów rejestracyjnych mogli się wpiąć i sprawdzić czy nie ma zarejestrowanych błędów związanych ze spalinami. Dla wszelkiej pewności lepiej odciąć CANa i K-line albo po prostu zasilanie z wtyku OBD (a może wystarczy wyjąć jakiś bezpiecznik, który daje zasilanie na gniazdo OBD?) Ewentualnie walnąć kłódkę na gniazdo OBD :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Jeśli da się po CANie zrobić flasha to troche lipa, bo można się w do niego podpiąć przez urządzenia w aucie i zablokowanie samego wtyku serwisowego nic nie da. Podobno tak kradli na początku Mondeo czy 406, że łamali lusterko elektryczne, które było sterowane przez CAN-bus i łaczyli się normalnie: otwierali auto, flash i droga wolna.Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
To nie lepiej gniazdo diagnostyczne zostawic tam gdzie jest ... tylko uwalic kabel i przeniesc w inne miejsce nam tylko znane?
Druga sprawa, nikt by nie mogl wiedziec, gdzie je przenieslismy ... a ASO tym bardziej :PByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
JA to bym mechanicznie zostawił gniazdo gdzie jest i gdzieś po drodze przeciął druty od CANa i od K-line które dochodzą do tego gniazda i w ukrytym i sobie znanym miejscu zrobił jakiś przełącznik. W ten sposób zawsze będzie można przed pojechaniem do serwisu włączyć działanie gniazda, a zaraz po wyjechaniu wyłączyć.
Wyłacznik musi być ukryty w miarę w taki sposób żeby złodziej nie znalazł go od razu - bo za dużo czasu złodziej nie będzie miał na szukanie.
PS. Chyba że samochód kradną na tzw. Chłodnie - podjeżdzają przerobioną chłodnią, wciągają auto do środka - a ono tam sobie wyje, jak również różne systemy monitorująco nadawcze biorą w łeb bo przez chłodnie fale radiowe nie przechodzą i wtedy sobie spokojnie autko rozpracowują.
Komentarz
-
-
yoschua, no tak, ale chyba Octavii Ci na chlodnie nie wezma, tak sie kradnie Audi Bmw i Merole no i tez Porschaki i drozsze fury :twisted:
Dobra opcja, jest tez wykonanie wlasnej blokady na pedaly...Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zapraszam na stronę miłośników VW Passat.
Tam dowiecie się o sposobach zabezpieczeń i sposobach kradzieży.
Ze względu na wysoki popyt na passaty koledzy dochodzą do perfekcji w zabezpieczeniach.
Zapraszam
Komentarz
-
-
latar998, fakt - calkiem niezle kiedys opisalismy tam ten temat
a czesc (bodajze pierwszy post) przeniesiono do poradnika:
Strona miłośników Volkswagena Passata. Znajdziesz tutaj aktualne nowości ze świata motoryzacji, dane techniczne, porady
polecam jako uzupelnienie wiedzy (czesc rzeczy moze byc przestazale/nieaktualne ale kilka pomyslow moze sie przydac)
Komentarz
-
Komentarz