Jestem 100%
Skoda Octavia
Zwiń
X
-
Skoda Octavia
Witam. Mam kłopot ze Skodą Octavią 1,9 tdi 110km (rok 2000 typ silnika ASV nadwozie w kombi).Samochód ma przebieg ok. 195000. Zauważyłem że podczas jazdy od 1 do 3 biegu do ok prędkości 50km/h wyczuwalne jest dość duże kołysanie nadwozia.Podobne do takiego gdy krzywa jest jedna z felg.Samochód zachowywał się tak na komplecie kół letnich a teraz gdy zmieniłem opony z felgami na zimówki problem się powtarza.Auto jest po przeglądzie i jedyną rzecza jaką stwierdzono to luz w tylnym zawieszeniu (wymiana tulei metalowo-gumowych). Nadmienię że przy większych prędkościach kołysanie jest nie wyczuwalne. Proszę o poradę co może być przyczyną ponieważ słyszałem że powodem takiego stanu rzeczy może być dwumasowe koło zamachowe a to już duży wydatek.
-
-
Zamieszczone przez marcin44dość duże kołysanie nadwoziaZamieszczone przez marcin44gdy krzywa jest jedna z felg
przy 50km/h to raczej nie będzie się kołysało nic od felgi, tylko drgało
także doprecyzuj wrażenia->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
marcin44,
Zdejmij koła i sprawdź mocowanie tarcz hamulcowych.Czy między tarczą ,a piastą nie ma wyrażnej punktowej warstwy brudu.Bywa też,że śruba mocująca tarczę urwie się przy wymianie tarczy,mechanik nie ma wiertarki ,wykrętaka i czasu więc zostawia ją,lecz nie w miejscu otworu,lecz w innym.Siłą rzeczy śruba nie pozwala tarczy przypasować się do powierzchni piasty.
Masz to auto od nowości,czy kupiłeś używane?Wjedź do zaprzyjażnionego blacharza na oświetlony kanał i niech Ci fachowym okiem obejrzy podłogę i podłużnice.Nie mam pewności,oczywiście,ale objawy mogą wskazywać właśnie na uszkodzenie tych elementów.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
Komentarz