[O1] jak dam ostro w palnik to mi twardnieje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marek Tempe
    Drive
    • 2005
    • 76

    [O1] jak dam ostro w palnik to mi twardnieje

    widzę że szykuje się pokaźna grupa... postaram się jakoś dotrzeć do was ale nie obiecuje
  • EŁ
    L&K
    • 2004
    • 1168
    • Octavia III (5E3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    #2
    [O1] jak dam ostro w palnik to mi twardnieje

    no własnie spokojna jazda hamowanko wsio ok, i np daje w palnik tak ostro i heble i tu czasami zonk bo pedał hamulca dziwnie twardnieje niby hamuje ale tak inaczej , o wiele wyżej i tak jakoś tępo. Klocki tarcze tył ok, przód jakieś 80% zużycia (własciwie już nowe EBC sobie są gdzieś tam w czeluśiach poczty polskiej :lol: ), ale to chyba nie jest kwestia klocków /tarcz?

    aha jak polatam troche na palniku non stop to sytuacja sie normuje i juz hamuje ok., jest to raczej wtedy jak jade sobie spokojniutko i nagle sobie mocno picisne. :lol:

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      , Prawdopodobnie masz nieszczelny przewód podciśnieniowy serwa.
      A silnik na wolnych obrotach pracuje równo,czy nie bardzo?
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • EŁ
        L&K
        • 2004
        • 1168
        • Octavia III (5E3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        równiutko

        chodzi o ten przewód od kolektora do serwa hamulcy? taki sztywny ?

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          JanuszSz, ale to jest 1.8t a nie diesel
          , Ja też mam coś takiego od czasu do czasu trzeba wtedy puścić i gwałtownie nacisnąć hamulec i wtedy łapie próbowali zdiagnozować to ale podobno ten typ tak ma

          Komentarz

          • JanuszSz
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2835
            • Superb II combi (3T5)

            #6
            djczas, własnie benzyniak przy nieszczelnym przewodzie serwa kiepsko by pracował,zasysając fałszywe powietrze.
            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

            Komentarz

            • djczas
              RS
              • 2005
              • 9612

              #7
              JanuszSz, hmm musze wobec tego też u siebie popatrzeć

              Komentarz

              • yoschua
                Rider
                • 2006
                • 339

                #8
                A ja powiem że ten tym tak ma.

                Ja to myślę że to jest funkcja ABSu czy ESP zapobiegająca zbyt wczesnemu zablokowaniu kół przy dużych prędkościach.

                U mnie jest tak. Niezależnie czy zimne czy gorące hamulce (EBC tarcze i klocki z przodu i tyłu) gdy ostro zahamuje pedał właśnie jakby przyblokuje się u góry, ale hamuje wtedy z dużą siłą, cały czas trzymam nogę z dociśniętym hamulcem i jak spadnie prędkość (czas jest różny bo i od prędkości zależy) to pedał wciągnie się do podłogi i teoretycznie siła hamowania się zwiększy, troszkę jest to odczuwalne. Jeżeli przy takim zablokowanym pedale wcisnę go mocniej, nie muszę puszczać i wciskać od nowa, to wcisnę go mocniej, ale wtedy zaczyna już działać ABS.
                NA tej podstawie uważam że tak ma być i jest to funkcja ABSu która blokuje pedał uniemożliwiając zablokowanie kół przy dużych prędkościach. U mnie pedał się w ten sposób blokuje mniej więcej powyżej 120km/h. Poniżej tej prędkości raczej nie zauważyłem takiego zachowania.
                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                Komentarz

                • JanuszSz
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2835
                  • Superb II combi (3T5)

                  #9
                  yoschua, Ale ABS to system przeciwdziałający blokowaniu kół i nie ma znaczenia czy prędkość jest duża,czy mała.Ma zawsze działać.
                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                  Komentarz

                  • yoschua
                    Rider
                    • 2006
                    • 339

                    #10
                    ok, to nazwijmy to systemem XYZ który jest zawarty w tym samym sterowniku co ABS i ESP
                    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                    HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                    Komentarz

                    • daroo
                      Rider
                      • 2006
                      • 315

                      #11
                      witam mam wrazenie ze to zjawisko ma zwiazek z wytwarzaniem gazow miedzy tarcza a klockiem hamulcowym popularnie zwanym poduszka gazowa.u mnie po wymianie tarcz na wiercone nacinane ten efekt zniknal i wszystkie systemy typu ABS ESP nie maja tu nic do rzeczy. Oczywiscie jest to moja opinia nie poparta zadnymi doglebnymi testami 8)jest jeszcze kwestia ile lat ma plyn hamulcowy i czy jest czysty
                      AGR'00 123KM/264Nm

                      Komentarz

                      • JanuszSz
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2835
                        • Superb II combi (3T5)

                        #12
                        daroo, czy przy zmianie tarcz zmieniałeś płyn h-cowy?
                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                        Komentarz

                        • daroo
                          Rider
                          • 2006
                          • 315

                          #13
                          tak.kazlem sobie plyn bo zmienialem elastyczne przewody na zbrojone wiec i tak sporo ubylo przy wymianie a po zatym czas na to juz byl 8)
                          AGR'00 123KM/264Nm

                          Komentarz

                          • JanuszSz
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2835
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            [ Tak myślałem.Bo poduszka powietrzna tworzy się w przewodach hamulcowych,a nie między tarczą,a klockiem.Płyn h-cowy jest niesprężalny,więc nadaje się do h-ców hydraulicznych,jednak na skutek dużej higroskopijności po pewnym czasie w układzie mamy mieszaninę wody i płynu.I właśnie woda,podczas hamowania i wysokiej temperatury na tarczach/klockach zmienia się w parę wodną i pedał wpada do podłogi,na skutek możliwości sprężenia pary.I to jest poduszka powietrzna.
                            Być może Koledzy powinni sprawdzić sobie płyn w układzie.
                            Chociaż twardy pedał zawsze powodowało uszkodzenie przewodu serwa.Tylko,że wtedy działało w dwie strony:rzucanie silnikiem z powodu zasysania fałszywego powietrza i brak wspomagania z powodu braku podciśnienia.
                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                            Komentarz

                            • daroo
                              Rider
                              • 2006
                              • 315

                              #15
                              Zamieszczone przez JanuszSz
                              Tak myślałem.Bo poduszka powietrzna tworzy się w przewodach hamulcowych,a nie między tarczą,a klockiem
                              miedzy klockiem a tarcza rowniez tworzy sie poduszka gazowa (niekoniecznie powietrzna)to ma zwiazek z faktem ze klocek jest z tworzywa scieralnego i przy wysokiej temp.uwalniaja sie jednak gazy.taka tam drobna dygresja do tematu ale jak slusznie zauwazyles plyn gra tu (pierwsze skrzypce) 8)
                              AGR'00 123KM/264Nm

                              Komentarz

                              • yoschua
                                Rider
                                • 2006
                                • 339

                                #16
                                Ja mam tarcze wiercono nacinane i wymieniony płyn hamulcowy.
                                Zarówno przed jak i po wymianie efekt mam.
                                Powiedziałbym nawet że się zwiększył.
                                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                Komentarz

                                • kozi1987
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 200

                                  #17
                                  virus jest a hamulce seryjne?? :P Wymiana hamulcy na te od RS'a niweluje problem

                                  Komentarz

                                  Pracuję...