widzę że szykuje się pokaźna grupa... postaram się jakoś dotrzeć do was ale nie obiecuje
[O1] jak dam ostro w palnik to mi twardnieje
Zwiń
X
-
[O1] jak dam ostro w palnik to mi twardnieje
no własnie spokojna jazda hamowanko wsio ok, i np daje w palnik tak ostro i heble i tu czasami zonk bo pedał hamulca dziwnie twardnieje niby hamuje ale tak inaczej , o wiele wyżej i tak jakoś tępo. Klocki tarcze tył ok, przód jakieś 80% zużycia (własciwie już nowe EBC sobie są gdzieś tam w czeluśiach poczty polskiej :lol: ), ale to chyba nie jest kwestia klocków /tarcz?
aha jak polatam troche na palniku non stop to sytuacja sie normuje i juz hamuje ok., jest to raczej wtedy jak jade sobie spokojniutko i nagle sobie mocno picisne. :lol:
-
-
A ja powiem że ten tym tak ma.
Ja to myślę że to jest funkcja ABSu czy ESP zapobiegająca zbyt wczesnemu zablokowaniu kół przy dużych prędkościach.
U mnie jest tak. Niezależnie czy zimne czy gorące hamulce (EBC tarcze i klocki z przodu i tyłu) gdy ostro zahamuje pedał właśnie jakby przyblokuje się u góry, ale hamuje wtedy z dużą siłą, cały czas trzymam nogę z dociśniętym hamulcem i jak spadnie prędkość (czas jest różny bo i od prędkości zależy) to pedał wciągnie się do podłogi i teoretycznie siła hamowania się zwiększy, troszkę jest to odczuwalne. Jeżeli przy takim zablokowanym pedale wcisnę go mocniej, nie muszę puszczać i wciskać od nowa, to wcisnę go mocniej, ale wtedy zaczyna już działać ABS.
NA tej podstawie uważam że tak ma być i jest to funkcja ABSu która blokuje pedał uniemożliwiając zablokowanie kół przy dużych prędkościach. U mnie pedał się w ten sposób blokuje mniej więcej powyżej 120km/h. Poniżej tej prędkości raczej nie zauważyłem takiego zachowania.
Komentarz
-
-
witam mam wrazenie ze to zjawisko ma zwiazek z wytwarzaniem gazow miedzy tarcza a klockiem hamulcowym popularnie zwanym poduszka gazowa.u mnie po wymianie tarcz na wiercone nacinane ten efekt zniknal i wszystkie systemy typu ABS ESP nie maja tu nic do rzeczy. Oczywiscie jest to moja opinia nie poparta zadnymi doglebnymi testami 8)jest jeszcze kwestia ile lat ma plyn hamulcowy i czy jest czystyAGR'00 123KM/264Nm
Komentarz
-
-
[ Tak myślałem.Bo poduszka powietrzna tworzy się w przewodach hamulcowych,a nie między tarczą,a klockiem.Płyn h-cowy jest niesprężalny,więc nadaje się do h-ców hydraulicznych,jednak na skutek dużej higroskopijności po pewnym czasie w układzie mamy mieszaninę wody i płynu.I właśnie woda,podczas hamowania i wysokiej temperatury na tarczach/klockach zmienia się w parę wodną i pedał wpada do podłogi,na skutek możliwości sprężenia pary.I to jest poduszka powietrzna.
Być może Koledzy powinni sprawdzić sobie płyn w układzie.
Chociaż twardy pedał zawsze powodowało uszkodzenie przewodu serwa.Tylko,że wtedy działało w dwie strony:rzucanie silnikiem z powodu zasysania fałszywego powietrza i brak wspomagania z powodu braku podciśnienia.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzTak myślałem.Bo poduszka powietrzna tworzy się w przewodach hamulcowych,a nie między tarczą,a klockiemAGR'00 123KM/264Nm
Komentarz
-
Komentarz