Silnik AEE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian_M26
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1823
    • Superb II (3T4)

    #26
    pod przepustnicą jest uszczelka?
    na jakie śruby jest przymocowana?
    u mnie narazie ok ( obroty tylko czasem pływają ale może max o 100) ale ciekawe ile jeszcze...
    jeśli chodzi o sonde lamba to wiem że jak zaczyna wariować to najczęściej sterownik podnosi sklad mieszanki do maxa ( zaraz spalanie wzrasta)

    a czy ktoś ze śląska byłby tak uprzejmy aby mi podłączyć vag pod auto ( nie posiadam niestety laptopa, i nie znam obsługi vag-com chodzi o te wszystkie kanały )

    [ Dodano: Nie 29 Maj, 05 13:30 ]
    przeczytaj to
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez piotrekwawa
      Zamieszczone przez Sebastian_M26
      Ja czekam aż zdechnie?

      Miał ktoś problemy z przepustnicą kiedyś,
      U mnie obroty troche falują ale myśle, że TTTM VAG nic nie pokazuje.
      Ja zagazowałem moją Octavijkę AEE jak miała 28.000 naśmigane. Teraz ma 84.000. Od tego czasu przeżyłem 2 strzały w przepustnicę - ustawił mi ją gościu od VAGa - ale "dze beściak". Zatankowałem lewy gaz, gęsty i brudny jak mazut. Teraz tylko Shell i Statoil. Co 10-15.000 czyszczę przepustnicę i kopułkę, co 20.000 wymieniam świece na NGK.
      Miałem wcześniej boscha to silnik falował a nawet gasł na wolnych obrotach. Na NGK jest ok. Kosztują 105 zł za komplet z wymianą u gazowników.

      Co do przepustnicy. Po strzale, a były 2 po sobie, przestawił się kąt i klekotała. Auto nie trzymało obrotów. Serwis stwierdził, że tylko wymiana. Gościu od VAGa ustawił mi wtedy przepustnicę i czasy otwarcia wtryskiwaczy, bo były za długie. Teraz odwiedzam go kontrolnie co jakieś 6 miesięcy i jest caceńko. Fajnie słychać, jak się przestawia kąt przepustnicy. Ustawił mi ją tylko raz i jest dobrze. Nic nie buja i nie gaśnie.
      Oby tylko tak dalej. Na forum gazowników napisałem, że tak powinien się sprawować każdy zagazowany samochód, a jest to instalacja II generacji.

      Pozdrawiam
      Flipper

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez Sebastian_M26
        Swiece oczywiscie zmienione na Bosch.
        Z tego co mi wiadomo ten silnik jest bardziej bezawaryjny od 1.6 100KM (w 100 KM najbardziej bolesna dla portfela -mielenie nitów mech.różnicowego)
        Jesli chodzi o przepustnice to bardzo równo pracuje na luzie, co roku zapobiegawczo czyszczą mi w aso ( naprawde jest czyszczona bo po znajomości)

        Wie ktoś w jak sie dostać do pompy paliwa ( wiem ze jest w baku) tylko ze na dole bagaznika jej nie ma ???

        Od tamtego incydentu jeżdze na v-power95 (rok bedzie a sie powtórzyło)
        dodam ze nigdy falowania obrotów nie zauważyłem, nigdy nie zgas i mało pali

        pompa paliwa jest pod tylna kanapa trzeba zdjac pokrywke (kilka srobek) i odkrecic pierscien od pompy

        Komentarz

        • Sebastian_M26
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1823
          • Superb II (3T4)

          #29
          Myłem dziś silnik ( delikatnie) i znowu mi przerywał przy mocniejszym wciśnięciu gazu
          Już nie wiem co to może być
          Myśle że to moduł wzmocnienia przy cewce bo cewka mi się zamoczyła lecz po paru minutach wszystko ok
          To już drugi raz po myciu mam problemy.
          Następnym razem będe szukał dalej.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz

          • piotrekwawa
            Ambiente
            • 2005
            • 125

            #30
            Zamieszczone przez Sebastian_M26
            Myłem dziś silnik ( delikatnie) i znowu mi przerywał przy mocniejszym wciśnięciu gazu
            Już nie wiem co to może być
            Myśle że to moduł wzmocnienia przy cewce bo cewka mi się zamoczyła lecz po paru minutach wszystko ok
            To już drugi raz po myciu mam problemy.
            Następnym razem będe szukał dalej.
            wyglada niestety źle, czy piszesz o tej kostce przymocowanej za silnikem, z grubym kablem? Mi to wymienili na BERU.

            ale i tak masz farta :lol: mi zawsze gasła w najgorszym deszczu i najwiekszych kałużach :evil:

            ps.
            sprawdziłem cześć się nazywa transformator układu zapłonu 1A 6N0 905 104
            Octavia 1.6 AEE 165tys przeb.

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              #31
              transformator układu zapłonu 1A 6N0 905 104
              Zgadza się to jest cewka z wzmocnieniem
              W Golf III można było kupić osobno moduł i cewke, tu już nie
              Tylko dziwne że jedzie normalnie tylko przy mocnym naciśnięciu pedału się dławi a po chwili zanika.

              Ale w sumie nic innego nie może być jak cewka lub kable WN,,, bo kopułka z hallotronem nie zamoczyłem, tylko tą cewke (może ma problemy z masą- odkręce i wyczyszcze ją)
              Więc do następnego mycia silnika.......

              [ Dodano: Pon 20 Cze, 05 13:55 ]
              Czyściłem swoją przepustnice w troszke inny sposób bo niechciałem jej wyciągać ani szukać sprayu do przepustnic (wg mnie ma znikome działanie)

              1.Spryskałem przy otwartej przepustnicy całe jej wnętrze środkiem WD40
              2.Odczekałem 10 min
              3.Długim ciękim ( 25cm) srubokrętem owinietym czystą nie zostawiającą nitek szmatą czyściłem całe wnętrze aż każda nowa szmatka była zupełnie czysta.
              4. Znowu spyskałem WD40 i odczekałem
              5.Ponownie punkt 3.
              Do kolektora nic się nie dostało, nic nie uszkodziłem ani nie zagiołem

              EFEKT PRACY:
              1. Wcześniej obroty lekko falowały na biegu jałowym ( widać to było na obrotomierzu +-50/100 obr) po czyszczeniu obroty lekko zeszły oraz są bardzo stabilne
              2. Przy nagłym wciśnięciu gazu poniżej 3000 obr silnik reagował dopiero po 1 sek ( lekka dziura) - ustąpiło to i jest jak nowy.

              Następnym razem jednak zdejme przepustnice i otworze silniczek krokowy oraz przeczyszcze potecjometry

              Wybudowałem też cewke do oględzin ( obudowe ma z marnego korodyjącego aluminium) więc pewnie środek też będzie zniszczony ale pewnie starczy do zimy
              Nowa z Beru to gdzieś 250zł

              [ Dodano: Pon 20 Cze, 05 14:00 ]
              Jednak warto przepustnice przeczyścić
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • MAX 1000
                Drive
                • 2006
                • 53

                #32
                Tak w malym skrucie nierowne obroty silnika, gasniecie na biegu jałowym podczas jazdy. Było czyszczenie przepustnicy i adaptacja.
                A co do czasu wtryskow to chodzi mi o porownanie z innymi silnikami 1,6 AEE.
                Dzisiaj bylem sprawdzic srezanie na cylindrach i co sie okazuje ze na 1cyl-11 ,
                2cyl-10, 3cyl-11, a 4cyl-12,5. Co teraz, jak jest taka duza roznica sprezania pomiedzy cylindrami, co trzeba zrobic zeby sprezanie bylo rowne czy to znaczy ze trzeba robic generalny remont silnika. Prosze o podpowiedzi.

                Komentarz

                Pracuję...