[O1] Co to jest i w komorze silnika sobie dynda?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mr.octavian
    Classic
    • 2008
    • 10

    [O1] Co to jest i w komorze silnika sobie dynda?

    Zamieszczone przez abyss
    edit: a nie robił Ci auta fotek Marcin Klepacki
    Nie , Mateusz
  • sptom
    Rider
    • 2007
    • 351

    #2
    [O1] Co to jest i w komorze silnika sobie dynda?

    Dzis z powodu problemów z turbina zrobiłem małą inspekcje komory silnika i:
    - "sztanga", dzwignia jest nie do ruszenia, przynajmniej Ja nie mam takiej pary w rece. A, że sprawdzałem to sam nie wiem czy ona przy rozruchu i gaszeniu silnika porusza się.
    - troche wychlapanego oleju jest chyba przy odmie i z tylu na bloku silnika - coś się kończy, uszczelka?
    - kolo sprezarki dynda sobie luzem (a ma zaczep!) jakies ustrojstwo (dwa przewody cisnieniowe i jedena złączka elektryczna) - co to jest i gdzie powinno byc zaczepione? Jest to całe okopcone, osmolone.
    Mam niejasne podejrzenia, że kłopoty te mogły zacząć się po ostatnim przeglądzie i wymianie rozrządu. Znaczy się łapanie notlaufów zaczeło się dość krótkim czasie po tym przeglądzie.

    Jakies pomysły?? :roll: Bo zaczynam miec dość tego auta :evil:
    Załączone pliki
    Dostojnie do przodu by Dynosoft

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      Re: Co to jest i w komorze silnika sobie dynda?

      Zamieszczone przez sptom
      Jakies pomysły?? :roll: Bo zaczynam miec dość tego auta :evil:
      Wedle jakiegos czeskiego forum to co dynda czyli 1j0906283c (odczytane ze zdjecia) to N239. Gdzie powinien być zaczepiony niestety Ci już nie umiem powiedzieć ops:
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Zaczepia sie go o taka blaszke w kolektrze ssacym, lecz trudno jest to opisac, latwiej tam wsadzic W sumie jak tam sie tylko cos porusza to ten zawor wypada sam. Mi tez co jakis czas wypada.

        Sztanga stoi, bo kierownice stoja = PSJ

        Oleum kapie z dolotu, co jest norma, mozna wymienic tam oring, moze, ale nie musi pomoc. Tez mi kapie, ale duzo mniej. Kapalo jeszcze przy samym silniku, ale pomoglo skrecenie mocniej opaski.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Jabar1975
          RS
          • 2006
          • 3331

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Sztanga stoi, bo kierownice stoja = PSJ
          ale wstyd ......


          Ten zaworek kumplowi w golfie IV tez co chwile wylatal - az sie wkurzyl i jakas trytytka go podpial.
          nasza droga: www.wpzs.pl

          Komentarz

          • zbychu
            Ambiente
            • 2007
            • 180

            #6
            Zawór sterujący przepustnicą zasysanego powietrza N 239
            Zawór podciśnieniowo steruje przepustnicą zasysanego powietrza. Przepustnica zapobiega szarpaniu silnika podczas jego wyłączania – silniki diesla mają wysoki stopień sprężania w związku z czym powstaje wysokie ciśnienie zasysanego powietrza które powoduje, że silnik podczas wyłączania szarpie. Przepustnica zamyka się odcinając przepływ powietrza. W wyniku tego sprężona zostaje niewielka ilość powietrza i silnik gaśnie łagodnie.
            w przypadku awarii zaworu przepustnica zostaje otwarta.

            Ja też miałem urwany, przyczepiłem opaską i sie trzyma. Na spocie pokażę co gdzie i jak.
            Pozdrawiam
            mając poduchy...nie zapominaj o pasach

            Komentarz

            • sptom
              Rider
              • 2007
              • 351

              #7
              Ok, dzieki wielkie Panowie troche mnie uspokoiliscie bo juz chcialem kupca szukac :wink:

              Zbychu dzieki ale pewno i tak nie wytrzymam i jutro pokombinuje gdzie ten czujnik ma siedziec.

              Maicroft i Jabar1975 tez wielkie dzieki ale z tym PSJ'tem w moim przypadku to troche przegieliscie :szeroki_usmiech Chyba, ze tym autem ciagle mam jezdzic cyfrowo :?:
              Na prawde nie załuje pedalu gazu. Kierownice mialem juz raz czysczone zaraz po zakupie auta czyli jakies 12 tys km temu :roll: bo poprzedni wlsciciel ewidentnie był typem kapelusza.

              Pozdroowka
              Dostojnie do przodu by Dynosoft

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #8
                Zamieszczone przez Jabar1975
                Zamieszczone przez Maicroft
                Sztanga stoi, bo kierownice stoja = PSJ
                ale wstyd ......
                oj w tym przypadku to o PSJ nie ma mowy 1 1 1 1 1
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • misiek^wro
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8321

                  #9
                  sptom, masz chwile to podjedz, wsadze go na miejsce i zapne szybkozlaczka, juz nie wypadnie :P
                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    sptom, Czyli jak bylo czyszczone, to problem moze z czyms innym, mieszek raz na jakis czas sie zacina, albo zawor raz dziala, a raz nie i stad problemy.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • sptom
                      Rider
                      • 2007
                      • 351

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      sptom, Czyli jak bylo czyszczone, to problem moze z czyms innym, mieszek raz na jakis czas sie zacina, albo zawor raz dziala, a raz nie i stad problemy.
                      No i jestem cały głupi :? dzis walczyłem z tym problemem ale do rzeczy.

                      Dziś odwiedziłem firmę gdzie w sierpniu czyściem kierownice turbiny. Fachura ogladnal działanie mieszka i i sztangi i stwierdzil, że to na bank nie są zapieczone kierownice! bo pieknie i bardzo dynamicznie to pracuje (odpalanie, gaszenie auta oraz sprawdzał działanie przy wyzszych obrotach). Podejrzenie padło na zawór N75 albo na chgw co, więc zakupiłem drania i wymieniłem.
                      Pierwszy test ogien III i dwa notlaufy ale zeby było śmiesznie teraz je złapałem przy jakiś 4000-4200 obrotów, na starym zaworze jeszcze dziś rano łapałem błedy przy 2800-3200.
                      Jade za miasto i robie test drugi, III i IV ogien do czerwonego pola i jest OK! Test w sumie 3 razy powtorzony i zero notlaufa.
                      Wieczorem kolega Zbychu (jeszcze raz dzieki! ) zvagował mnie i wykasował błedy, była teoria, że do czasu ich wykasowania auto może łapać notlaufy.
                      Niestety kolejny test i znów na III dwa notlaufy łapie :?
                      Kurde nie wiem co jest, łapie dziady ale przy zdecydowanie innych obrotach róznica o ponad 1000.
                      Czy ten zaworek musi się jakoś "dostosować"? czy może jest fabrycznie trachniety? albo czy może mam przedmuch gdzieś na wężykach? Sam już nie wiem

                      Może ktoś z Was będzie miał pomysł czego dalej szukać? bo mnie już lekko ręce opadają.

                      Pozdroowka
                      Dostojnie do przodu by Dynosoft

                      Komentarz


                      • #12
                        jeszcze mogla sie na to przeplywka nalozyc.... sprawdzales w jakim jest stanie ?
                        N75 wyjmij od kogos kto ma wszystko OK i zrobcie testa

                        Komentarz

                        • henio
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 631

                          #13
                          U mnie było podobnie najpierw wymieniłem zaworek, ale nic to nie pomogło( zaworek był całkowicie zapieczony) dopiero wymiana przepływki pomogła.

                          Komentarz

                          • sptom
                            Rider
                            • 2007
                            • 351

                            #14
                            Zamieszczone przez lec
                            jeszcze mogla sie na to przeplywka nalozyc.... sprawdzales w jakim jest stanie ?
                            N75 wyjmij od kogos kto ma wszystko OK i zrobcie testa
                            Przepływka jest OK - wczoraj sprawdzał mi Zbychu. Zreszta to nie sa objawy padu przepływki - auto jak nie złapie notlaufa ciągnie na III czy IV do czerwonego pola! Z padnieta przepływka ponoć ciężko jechać > 120km/h a moja wczoraj testowałem do około 160.
                            Dzis znów test tylko na III i raz złapałem notlaufa przy 4tys. obrt. reset auta i kolejna próba silnik ciągnie do czerwonego pola :roll:
                            Może faktycznie przełoże od kogoś sprawny N75 choc wyudaje mi sie, że trafienie na nówkę padnięta jest mało prawdopodobne.

                            Pozdroowka i dzięki za sugestie.
                            Dostojnie do przodu by Dynosoft

                            Komentarz

                            • wojtass
                              Rider
                              • 2007
                              • 473

                              #15
                              sptom
                              sprawdz jeszcze wszystkie węzyki czy aby jakis nie jest przetarty

                              Komentarz

                              • sptom
                                Rider
                                • 2007
                                • 351

                                #16
                                Zamieszczone przez wojtass
                                sptom
                                sprawdz jeszcze wszystkie węzyki czy aby jakis nie jest przetarty
                                Ok, to sprawdzimy w tygodniu ale jest jakaś dobra na to metoda czy wystarczy, że się tak wyrażę organoleptycznie? :wink:
                                Ale dziwi mnie czemu raz łapie zonka robię reset i auto jedzie bezproblemów? Gdyby był jakiś przedmuch to chyba resecie auto znów powinno złapać zonka :?
                                Dostojnie do przodu by Dynosoft

                                Komentarz

                                Pracuję...