Nareszcie jakieś rozwiązanie hehehe już mam dość tego trzasku i pisku idę sprawdzić u siebie. Dzięki chłopaki za radę. Dam znać jak to ustawię czy przeszło, czy jeszcze bardziej rozregulowałem. :diabelski_usmiech
System Grzewczy DEFA - ogrzewanie postojowe
Zwiń
X
-
System Grzewczy DEFA - ogrzewanie postojowe
Witam
Mam pytanie czy ktos posiada takie ogrzewanie? Jezeli tak to czy warto ?
Dostaje migotania komor jak widze gdy moja mama jedzie do pracy 3km zima. Samochod chronicznie niedogrzany.
Octavia II 1.9 TDI
PAKIET 1: "GRZAŁKA SILNIKA + PRZEWODY ZASIL."
Pozdrawiam
Lukasz
-
-
Klimus, nie jestem ekspertem ale moim zdaniem takie cos sie nie sprawdzi, po pierwsze jest male czyli niewielka powierzchnia grzewcza = mala skutecznosc, nie moze byc za gorace zeby niczego nie poprzepalac, nie uszkodzic. Jesli ma dzialac musilbys wlaczyc na kilkanascie/kilkadziesiat minut przed jazda co moze grozic rozladowaniem akumulatora. Nastepna sprawa jest to ze silnik z osprzetem dziala jak radiator oddajacy cieplo - moim zdaniem nie ma sensu.
Jesli chcesz zrobic to o czym piszesz to tylko webasto ale to zupelnie inne $
Komentarz
-
-
Polecam lekturę strony http://www.defa.com. Jest tam dokłanie opisana zasada działania tego ogrzewania. System ten obejmuje m.in. ogrzewacz płynu chłodzącego, ogrzewacz wnętrza, ładowarkę akumulatorów oraz pilot sterujący. O ile ogrzewanie jest fachowo zamontowane nic nie powinno ulec uszkodzeniu, przepaleniu. Cześć silników jest fabrycznie przystosowanych do zamontowania grzałkiZamieszczone przez GeraltKlimus, nie jestem ekspertem ale moim zdaniem takie cos sie nie sprawdzi, po pierwsze jest male czyli niewielka powierzchnia grzewcza = mala skutecznosc, nie moze byc za gorace zeby niczego nie poprzepalac, nie uszkodzic.
Akumulatora nie rozładujesz, bo DEFA pobiera zasilanie z sieci 230VZamieszczone przez GeraltJesli ma dzialac musilbys wlaczyc na kilkanascie/kilkadziesiat minut przed jazda co moze grozic rozladowaniem akumulatora.
Powiedz to milionom Skandynawów którzy takie ogrzewania używają na codzień, przy dużo większych mrozach niż u nas. Jak byłem w Skandynawii to widziałem bardzo dużo aut z charakterystycznym złączem do zasilania tego typu ogrzewań. Większość miejsca parkingowych posiadała też gniazda zasilające.Zamieszczone przez GeraltNastepna sprawa jest to ze silnik z osprzetem dziala jak radiator oddajacy cieplo - moim zdaniem nie ma sensu.
DEFA to dobra alternatywa dla WEBASTO o ile posiadasz swobodny dostęp do zasilania 230V m.in. mieszkasz w domu jednorodzinnym.Zamieszczone przez GeraltJesli chcesz zrobic to o czym piszesz to tylko webasto ale to zupelnie inne $
Komentarz
-
-
rogoz, w takim razie moze ma wieksza moc niz sadzilem ale pozostaje pytanie czy Klimus, parkuje w miejscu gdzie w poblizu jest 220V - jelsi mama marznie to raczej nie jest to garaz...
[ Dodano: Pią 04 Sty, 08 15:27 ]
rogoz, i teraz stalo sie to wszystko bardziej jasne
cena tez wydaje sie atrakcyjna
wstyd sie przyznac ale poprzednio sugerowalem sie tym ze otworzylem PDF ze zdjeciem samego ogrzewacza oleju (ten do mojego 1.8T) a nie przejzalem reszty
ops:
Komentarz
-
-
Re: System Grzewczy DEFA - ogrzewanie postojowe
Mialem takie cos w Stilo - super alternatywa dla Webasto jesli masz dostep do pradu.Zamieszczone przez KlimusMam pytanie czy ktos posiada takie ogrzewanie? Jezeli tak to czy warto ?
Dostaje migotania komor jak widze gdy moja mama jedzie do pracy 3km zima. Samochod chronicznie niedogrzany.
W przypadku Stilo grzalka montowana byla w przewod ukladu chlodzenia zaraz obok wymiennika ciepla przy filtrze oleju - ogrzewany byl plyn a takze w jakims stopniu olej.
Do kompletu polecam zakupic gniazdo 230V z programatorem czasowym - jesli regularnie wyjezdzasz o okreslonej godzinie to programujesz grzanie na godzine czy dwie przed odjazdem i masz swiety spokoj.
Powiem tylko tyle, ze przy mrozie rzedu -15st, podgrzane Stilo osiagalo 90st mniej wiecej po 1/4 dystansu jaki trzeba bylo przejechac bez podgrzania.
Poza tym bezposrednio po odpaleniu silnik pracowal miekko, a letnie powietrze lecialo z nawiewow juz po ok 100m od wyjazdu.
Jesli chodzi o dlugosc podgrzewania to musisz to sam rozpracowac - zalezy od tego gdzie jest grzalka, czy auto w garazu/pod chmurka itd.
Jedyny minus to koniecznosc dostepu do pradu, poza tym jest to b. proste i dobre rozwiazanie.
Polecam. Jesli w nastepnej Skodzie nie zamontuje Webasto to na 150% zamontuje DEFE.PZDR
Tomek
Komentarz
-
-
Panowie...co komu po ogrzewaniu,ktore funcjonuje tylko rano i tylko w jednym
miejscu? A co po wyjsciu z pracy,ze sklepu,czy wieczorem z restauracji lub od
znajomych?...bedzie mi zimno?
Ten typ ogrzewania jest troche bezsensowny-moim zdaniem.
Proponuje mimo wysokiej ceny zakup Webasto lub Eberspeachera.
pozdrawiamTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
stysiek..to jedyne rozsadne rozwiazanie.
Ja mam juz druga Octavie z Eberspeacherem i goracoooo :lol: :lol: polecam
pozdrawiam
przyjedz we wtorek na spota to zobaczysz jak funkcjonujeTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
EberspeacheraZamieszczone przez gebekPanowie...co komu po ogrzewaniu,ktore funcjonuje tylko rano i tylko w jednym
miejscu? A co po wyjsciu z pracy,ze sklepu,czy wieczorem z restauracji lub od
znajomych?...bedzie mi zimno?
Ten typ ogrzewania jest troche bezsensowny-moim zdaniem.
Proponuje mimo wysokiej ceny zakup Webasto lub Eberspeachera.
pozdrawiam
Fajna sprawa i nie zawodna ale ja osobiście wolę Eberspeachera
Takie zwykłe Ambiente
Komentarz
-

Komentarz