Od dawna stosuję dodatki do ON.Nie tylko zimą bo producenci zapewniają ze czyszczą wtryski i smarują pompę.
Postanowiłem sprawdzić właściwości zimowe.
1.Wytrącanie się parafiny w temp. ujemnych-ON letni+dodatek w odpowiednim stężeniu,próbka kontrolna-zamrażarka-18*.Sprawdzanie co 30 minut.
WYNIK-zawartość obu probówek reaguje tak samo.Punkt ponownego rozpuszczania się przy ogrzewaniu też taki sam.Zwiększanie dawki też nie pomaga!!!!
2.Dyspersja(rozpraszanie) wody-ON 1litr z dodatkiem w słoiku+1 kropla wody-Wstrząsanie,mieszanie,zwiększanie dawki,czekanie.
WYNIK-kropla wody zalega na dnie w niezmienionej postaci!!!
testowane dodatki-Castrol i SHELL
Moje wnioski-rzekome ulepszacze to pewnie NAFTA lub inna mieszanina węglowodorów obojętna w tym stężeniu dlapaliwa.Cena w hurcie pewnie 50 groszy za litr.
A zapewnienia na etykiecie cóż......papier wszystko przyjmie.
W/g mnie TYLKO zimowy ON i podgrzewany filtr paliwa
Filtr paliwa we wszystkich TDI jest podgrzewany przelewem z wtryskiwaczy.Paliwo z tzw.nadmiaru trafia do z powrotem do filtra a mini termostat kieruje albo do obiegu filtra albo z powrotem do baku w zależności od temperatury.Inne firmy stosują elektryczne podgrzewanie filtra(ford,opel)albo przykręcają go do bloku(niektóre citroeny).
sprawdz jeszcze diesel skydda, jak ten to taka sama lipa to juz w nic nie uwierze.
W benzynie na zime wlewalo sie dykty do baku i bylo ok, w dieslu ten motyw by juz nie przeszedl? :P
sprawdz jeszcze diesel skydda, jak ten to taka sama lipa to juz w nic nie uwierze.
i to najlepiej tego od firmy Black Arrow...
Dawno temu ten kompot postawił mi cytrynę ZX 1.8D w wersji Reflex (wymiatał :diabelski_usmiech) do pionu po całonocnym parkowaniu pod chmurką przy -33 stopniach...
To były czasy.... 8)
aczkolwiek... NajtFukinPatrol North-West Techno-destroyed by dobrygrzeswawa WhitePride :smokedevil
W benzynie na zime wlewalo sie dykty do baku i bylo ok, w dieslu ten motyw by juz nie przeszedl?
Podczas nawiedzających nas ostatnimi laty mrozów dało się słyszeć po CB opinie TIRowców że dodatki to lipa i tylko benzynka do ropy pomaga. Ma to sens tylko jaką proporcję przyjąć żeby silnika miał lepiej a nie gorzej ? A co z PDkami, czy im taka mikstura nie zaszkodzi ?
W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.
Mój koleś od kilku lat w zimę leje do ON 3-4 l benzyny na zbiornik.Mówi że te ulepszacze to o kant rozbic.Osobiście czytałem w starej niemieckiej instrukcji do golfa II by w zimę do ropy dolewać ok. 30 % benzyny.Ale to oczywiście inne silniki były i inne paliwo.Ostatnio zalałem diesel skydda i inie widzę żadnej zmiany.Mało tego, w garażu stała butelka z ON i ulepszaczem.Przy ostatnich mrozach tak samo zmętniały i zgęstniały.U mnie nie widzę żadnej zmiany, miało nie dymić z rury - dymi, miał byc mocniejszy - nie odczuwam.Czy czyści wtryskiwacze - niewiem, ale myślę że to kicha i szkoda szmalu.Eksperymenty kolegi dziubasa zdają sie to potwierdzac.Potwierdzam, ze do TIRów leją benzynę.
W benzynie na zime wlewalo sie dykty do baku i bylo ok, w dieslu ten motyw by juz nie przeszedl?
Podczas nawiedzających nas ostatnimi laty mrozów dało się słyszeć po CB opinie TIRowców że dodatki to lipa i tylko benzynka do ropy pomaga. Ma to sens tylko jaką proporcję przyjąć żeby silnika miał lepiej a nie gorzej ? A co z PDkami, czy im taka mikstura nie zaszkodzi ?
...od Pb padaja swiece zarowe, odnosnie TDI VP/PD to sprawny powinien palic bez problemow przy naszych mrozach, jezeli tego nie robi to szukaj powodu gdzie indziej.
...od Pb padaja swiece zarowe, odnosnie TDI VP/PD to sprawny powinien palic bez problemow przy naszych mrozach, jezeli tego nie robi to szukaj powodu gdzie indziej.[/quote]
Na razie pali jak złotko, więc nie mam powodu kombinować. Rozpatrywałem to czysto teoretycznie ( dla PD ) bo w klasycznym klekocie taki patent jest stosowany od lat ( a np w instrukcji od Vebasto znalazłem przelicznik ile ET na ile ON przy jakim mrozie ).
W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.
Niedawno miałem przypadek, gdy kobieta zatankowała pełny bak benzyny do CDI.
Auto przejechało 3km i staneło.
Miałem już czarny scenariusz i liczyłem przyszłe koszty wymiany elementów układu wtryskowego. Okazało się że po wylaniu benzyny, oczyszczeniu, przedmuchaniu wszystkich przewodów, wymianie filtra paliwa i zalaniu świeżym ON auto zapaliło i jeżdzi bez problemu. Silnik chodzi zupełnie normalnie, korekcje dawek na cylindrach w normie. Kilka % benzyny nie zaszkodzi, a nie dopusci do zablokowania filtra paliwa.
Komentarz