[O1] dylemat przed zakupem O1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bronski79
    Classic
    • 2009
    • 14

    [O1] dylemat przed zakupem O1

    Na takich mam - na liczniku - o 5 km/h więcej - niż w rzeczywistości.
  • X A N
    Classic
    S_OCP Member
    • 2008
    • 32

    #2
    [O1] dylemat przed zakupem O1

    witam

    jestem nowym uzytkownikiem i chce kupic O1 ( moj aktualny to lanos 1.6 16v 106KM => porazka )

    mam teraz mozliwosc odkupienia O1 po korzystnej cenie(ok 28tys)
    O1 1,9TDI 2004r 180k km podstawa wersja HB jest niebieska
    po firmie sasiada.(pelen servis ASO i bezwypadkowa)
    nie wiem ile ma KM bo nie wiem jak to sprawdzic.
    moze ktos mi podpowie czy warto brac czy lepiej szukac jakiejs na rynku od 1go wlasciciela.
    nie wiem tez zreszta jaki to jest silnik bo w dowodzie jest tylko 1,9 tdi i w ksiazce pojazdu tez nic nie ma.
    ale O1 ma ostre przylozenie.

    [ Dodano: Sro 23 Sty, 08 11:34 ]
    chcialbym zeby mi starczyla na ladnych pare lat ( juz od dawna bylem zakochany w O1/O2 tylko $$$ malo bylo.chcialbym tez cos przy niej porobic zeby zyskala na wygladzie to tak standardowo wyglada

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      X A N, Rodzaj silnika znajdziesz na naklejce pod wykładziną bagażnika(w okolicach wnęki koła zapasowego),a także na takiej samej naklejce w książce gwarancyjnej.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • Bazyli76
        Rider
        • 2006
        • 487

        #4
        X A N, w dowodzie rej. masz też podaną moc silnika. Co prawda w KW ale to nie problem policzyć na pewno 81 KW to 110 KM, a 96 KW to 130 KM...

        Komentarz

        • X A N
          Classic
          S_OCP Member
          • 2008
          • 32

          #5
          to musze spojrzec a czy te 180k km to nie za duzo ? zebym nie kupil i zaczal bawic sie w naprawy a pewne duuuzo kosztuja w tym modelu

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Witaj X A N,
            Są to pytania często zadawane i często dyskutowane na forum.

            Dopiero co się zalogowałeś więc proponuję Ci trochę poczytać i zadawać pytania dopiero kiedy będziesz je miał bardziej sprecyzowane.

            Jeśli auto jest zadbane i wiarygodne to możesz smialo brać nawet jesli przebieg jest duzy.
            Na naszym forum są auta, ktore mają grubo ponad 300.000 km i jezdzą bez problemów.
            A tak w ogole to nie jest łątwo znalezc Octavię w dobrym stanie, niebitą, serwisowaną.
            Wiec raczej nie przebiera się jak ulęqałkach.

            Moc auta powinna byc podana w dowodzie rejestracyjnym w KW.
            Ewentualnie możesz ją ustalić po kodzie literowym silnika (3 litery, np. ASV, ALH, ASZ), ktore podane są na naklejce w bagażniku, pod wykładziną.


            Generalnie poczytaj trochę forum i skorzystaj z szukajki - polecam.

            [ Dodano: Sro 23 Sty, 08 11:52 ]
            EDIT: Spóźniony - Widzę, ze na cześć pytan juz padla odpowiedz.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • X A N
              Classic
              S_OCP Member
              • 2008
              • 32

              #7
              chcialem jeszcze spytac bo chcialem kupic euroskan2007(allegro).
              czy warto kupi go do zabway i przy okazji ustawiania jakis parametrow polepszajacych parametry silnika?

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez X A N
                czy warto kupi go do zabway i przy okazji ustawiania jakis parametrow polepszajacych parametry silnika?
                Nie radzę , lepiej to zostawić profesjonalistom , widziałem screeny z programu do chiptuningu i mi kopara opadła .

                Najelpiej to kupić sobie zwykły kabel OBD II i sprawdzać Aktualne parametry
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • Tymon
                  RS
                  • 2004
                  • 2970

                  #9
                  Zamieszczone przez X A N
                  czy warto kupi go do zabway i przy okazji ustawiania jakis parametrow polepszajacych parametry silnika?
                  No i wtedy wydasz właśnie dużo pieniążków na remont Silnika
                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                  Komentarz

                  • X A N
                    Classic
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 32

                    #10
                    mam jeszcze pytanie bo silniki 1,9tdi maja taka sama pojemnosc wiec wydaje mi sie ze sa to te same silniki
                    czemu roznia sie az tak bardzo w ilosci KM 90,110,115, 130....... od czego to zalezy

                    Komentarz

                    • Tymon
                      RS
                      • 2004
                      • 2970

                      #11
                      X A N, o tym juz naprawdę mozna poczytać na forum.
                      Inny osprzęt, inne zasilanie w paliwo itp....
                      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                      BMW serii 3... Radość z jazdy.

                      Komentarz

                      • dariuspolo
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1168

                        #12
                        X A N, 90 i 110 to cztero cylindrowe diesle z doladowaniem i pompa rotacyjna, 115,130,150,160 to cztero cylindrowe diesle z doladowaniem i ukladem wtryskowym w technologi Pumpe-Düse.
                        Pojedyncze silniki w podgrupach roznia sie wzgledem siebie wydajnoscia osprzetu.
                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                        Zuzycie paliwa

                        Komentarz

                        • metrotest
                          Rider
                          • 2006
                          • 506
                          • Volkswagen
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez dariuspolo
                          X A N, 90 i 110 to cztero cylindrowe diesle z doladowaniem i pompa rotacyjna, 115,130,150,160 to cztero cylindrowe diesle z doladowaniem i ukladem wtryskowym w technologi Pumpe-Düse.
                          Pojedyncze silniki w podgrupach roznia sie wzgledem siebie wydajnoscia osprzetu.
                          Pumpe-Düse to bardziej po ludzku pompowtryskiwacze

                          B. krótka charaktertyka - szczegóły na szukajce
                          90KM prosta konstrkucja, mało pali, nie do zajechania, ale są narzekania na dynamikę

                          110KM bardziej skomplikowany, ale nadal prosty, odczuwalnie lepsza dynamika i dalej małe spalanie

                          130KM wyższe spalanie niż w 110KM ale odczuwalnie lepsza dynamika, bardziej wrażliwy na jakość paliwa, bo ma Pumpe-Düse , dla wielu najlepszy silnik TDI w Octavii /no i skrzynia 6 biegowa/, niestety prawie biały kruk /jeśli ma być w dobrym stanie i bezwypadkowy/ a i cena wyższa

                          115KM, 150KM, 160KM to nie w Octavii /VW, Seat, Audi/.

                          Komentarz

                          • Paczek
                            Classic
                            • 2007
                            • 29

                            #14
                            I chyba najważniejsze TDI na PD są cholernie drogie jeśli chodzi o ich naprawę wiem to z doświadczenia
                            Była Octavia 1.8T L&K jest Audi A4 S-line 182KM i 409Nm By Aligator

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez Paczek
                              I chyba najważniejsze TDI na PD są cholernie drogie jeśli chodzi o ich naprawę wiem to z doświadczenia
                              o czym konkretnie mówisz :?:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Paczek
                                Classic
                                • 2007
                                • 29

                                #16
                                Miałem tą nieprzyjemność posiadania tdi w którym w ciągu 4 miechów padły 4 PD Pompa paliwa i popękały w głowicy dziury w które wsadza sie PD Koszt bagatela parę ładnych tysi, oprócz tego co dwa miesiące musiałem czyścić wtryski bo jakieś lipne paliwo było na stacji. W ten oto sposób jak narazie wyleczyłem sie z PD może z byt pochopnie ale mój portfel już płakał z rozpaczy
                                Była Octavia 1.8T L&K jest Audi A4 S-line 182KM i 409Nm By Aligator

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Paczek, Jak sie tankuje w stodole to takie sa efekty. Koszt wtryskow 1200zl za 4 sztuki. Reszta padla, a jak sadze wytopilo/wypalilo dziury na skutek odbarwianego kwasem opalu :diabelski_usmiech
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Paczek
                                    Miałem tą nieprzyjemność posiadania tdi w którym w ciągu 4 miechów padły 4 PD Pompa paliwa i popękały w głowicy dziury w które wsadza sie PD Koszt bagatela parę ładnych tysi, oprócz tego co dwa miesiące musiałem czyścić wtryski bo jakieś lipne paliwo było na stacji. W ten oto sposób jak narazie wyleczyłem sie z PD może z byt pochopnie ale mój portfel już płakał z rozpaczy
                                    nieźle, chyba jakiegoś zombi musiałeś trafić
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Paczek
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 29

                                      #19
                                      No fakt "znajomy" mi go przywiózł początek też był niezbyt miły po płyn gdzieś ginął szkoda słów tu jest parę fotek co zrobił Adaś z Tymonem http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=8298
                                      Autko chodziło jak malina przy zakupie nie było się do czego doczepić, zresztą macie tu foty. Teraz mogę się tylko z tego :lol:
                                      Była Octavia 1.8T L&K jest Audi A4 S-line 182KM i 409Nm By Aligator

                                      Komentarz

                                      Pracuję...