Zamieszczone przez mkz
[O1] Katalizator kaput w 1.8T
Zwiń
X
-
[O1] Katalizator kaput w 1.8T
Witam,
doszedłem do wniosku że katalizator w mojej skodzie już się kończy. Jak do tego doszedłem - ano:
1. Jest błąd w sterowniku silnika
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
2. Śmierdzi 'zgniłymi jajkami' z wydechu na zimnym ale i na gorącym też czasem
3. W VAG-COMie (tak naprawde używam vag-checka) w BasicSetting blok 46 po wykonaniu testu w grupie 4 podaje Cat B1 not OK Wartość w grupie 3 to zależnie ale zawsze od około 0,55 do około 0,75.
Z tego co wiem jeżeli przekroczymy granice 0,50 (lub 0,55 nie jestem pewien) to system stwierdza że kat jest uszkodzony w sensie że spadła mu za bardzo sprawność.
Test ten jest wykonany po zrobieniu testu w BasicSetting bloku 36 dla sprawdzenia sondy lambda za katem - test ten przechodzi zawsze z wynikiem B1-S2 OK.
Test sondy lambda przed katem też zawsze wychodzi prawidłowo.
Z dłuższych analiz ale już w ReadingMeasuredValue bloku 46 to temp kata podczas normalnej pracy jest około 500 - 600 st C, przy ostrym katowaniu doszedłem do 800, ale zaraz szybko spadła po zwolnieniu.
4. Samochód ma przejechane 172kkm
5. Byłem z miesiąc temu w stacji diagsnostyki pojazdów żeby włożyli czujnik do wydechu i wąchali co wychodzi. Test ten był w normie, niby nic się nie działo
6. do 6 miesięcy temu wymieniłem obydwie sondy lambda, ale nic się nie zmieniło - tzn wydaje mi się że dobre wymieniłem na dobre.
Pytanie: Czy dobrze przeprowadziłem badanie i czy kat jest faktycznie do wymiany ??
Samochód to 4x4 i kat tam jest (1J1 131 701 DX) taki śmieszny - równolegle dwa mniejsze katy są, nie orientowałem się ile to kosztuje, ale pewnie sporo i pewnie tylko dostępne w ASO dlatego jeżeli to możliwe chciałbym oszczędzić tej wymiany, ale . . . (aha chce mieć kata, niechce żadnych strumienic czy wolnego przelotu)
-
-
yoschua, ze sie zapytam na czym ty jezdzisz? (zastanawiam sie jak musialaby byc spalona/niedopalona benzyna zsby smierdziec jajami...) moze ktos ci jakiegos syfu do tlumika wlozyl?
- ani ma PB ani na LPG nigdy sie nie spotkalem z takim objawem
rozumiem ze objaw na 100% czuc z wydechu a nie jest odczuwalny w srodku auta?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzSiarka to w ON.W benzynie tak śmierdzi składnik dodawany zamiast ołowiu.
Komentarz
-
-
Nie złapałem zająca - byłem dwa dni temu na kanale.
A śmierdzieć zaczynało wcześniej.
Jeżeli śmierdzenie jest z powodu zbyt ubogiej mieszanki lub zbyt bogatej to jest to możliwe że u mnie występuje ten przypadek (bo oczywiście te błedy też mam czasem, ostatnio na chwile sie uspokoiło).
Mam drugi samochód - Seata Ibize 2.0 16V gdzie ten efekt mam od zawsze, też badania przechodzi na pomiarach w stacjach diagnostycznych ale śmierdzi. Tutaj jednak śmierdzi tylko na zimnym silniku.
W skodzie zaczęło się od śmierdzenia na zimnym, ale ostatnio czasem czuje i na gorącym.
A pomijając kwestie śmierdzenia czy ktoś się bawił w procedury sprawdzania katalizatora za pomocą VAGa i bloku 46 ??
Komentarz
-
-
Dokończenie tematu w innym wątku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=257996#257996
W końcu wymieniłem katalizator na oryginalny i tanio.
Komentarz
-
-
Ja tez tak mialem ze smierdzialo...Jezdzilem, az z czasem zacznie Ci zamulac auto i dusic na niskich obrotach, zadnych bledow na kompie nie mialem ale to juz bylo denerwujace... Dzisiaj wlasnie oddalem ja na wspawanie zamiennika za 300zl i zobaczymy jak to bedzie... :twisted:Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm
Komentarz
-
Komentarz