[O1] przelany olej, a spalanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spreader
    Classic
    • 2007
    • 14

    [O1] przelany olej, a spalanie



    ktoś korzystal z ich uslug? jesli tak - jak to wyszło i jak sie ma w użytkowaniu?

    gdzie obszyć kierownika w rejonie bydgoszczy-torunia?
  • Porter
    Ambiente
    • 2006
    • 144

    #2
    [O1] przelany olej, a spalanie

    przepraszam, że nie użyłem szukajki dogłębnie (jakoś nie mogę znaleźć - może złe hasła wpisuję), ale ma urwanie głowy (żona i dzieciak w szpitalu, a drugie chore w domu).
    w lecie serwis przelał mi olej (jakieś 250-500ml). ja w głupocie nie sprawdziłem. kapnąłem się po ponad 500km na autostradzie gdy auto zaczęło się ksztusić przy uruchamianiu. olej odciągnięto, ale od tego czasu zauważyłem zwiększone spalanie. w zimie się nasiliło (około litra więcej niż wynika z doświadczenia). pytanko: czy te dwie rzeczy idą w parze, a jeśli tak to jak temu zarzadzić.
    jeszcze raz sorrki i dzięki
    pozdrawiam.
    Every man dies. Not every man really lives.
    1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

    Komentarz

    • kaz13
      Drive
      • 2008
      • 42

      #3
      Porter jaki przebieg ma twoja oktawia

      Komentarz

      • Porter
        Ambiente
        • 2006
        • 144

        #4
        140.000. może to zbieg okoliczności. juz wcześniej zauważyłem, że po serwisach jest ciut większe spalanie, ale krótko, do 1000km, a teraz to się ciągnie i tylko rośnie. dla uściślenia: nigdy na przykładowej trasie (bez autostrady) 50km poza miastem (cały czas 70-110km/h) nie miałem ponad 7l/100km, nawet w zimie. a teraz poniżej 7.8 zejść nie mogę. wiem, że dla wielu to normalne spalanie dla AKL, ale ja jeżdżę bardzo umiarkowanie, maksymalnie ekonomicznie i naprawdę zawsze miałem niskie spalanie.
        może lambda tak przypadkiem wyskoczyła, sam nie wiem. po prostu zauważyłem problem po tym przelaniu oleju i stąd moje pytanie.
        Every man dies. Not every man really lives.
        1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

        Komentarz

        • kaz13
          Drive
          • 2008
          • 42

          #5
          Porter nie jestem pewien ale przez ten za wysoki poziom oleju mogły się zapiec pierście na tłokach , po prostu przez ten wysoki poziom było mu łatwiej go pociągnoć i się zwęglić. Ja bym spróbował go przepłukać specjalnymi środkami do tego celu, słyszałem że te silniki lubją trochę palić olej .Może przy następnej wymianie wlejesz gęściejszy olej.

          Komentarz

          • pleban
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 580

            #6
            mi przelali o 400 ml, olej odciągnąłem po ok 800 km traski

            Nie zauważyłem podczas tego czasu (przed i po odciągnięciu) żeby cokolwiek się zmieniło w spalaniu oraz podczas butowania auta

            Tylko, że u mnie to bidny AGR siedzi :roll:
            była O1 1,6 102 KM
            była O1 1,9 TDI 90 KM
            była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
            był Citroen Berlingo 1,6 HDI
            jest Ford Tourneo Courier

            Komentarz

            • cinoppi
              Classic
              • 2007
              • 35

              #7
              u mnie na listwie pod przednia klapa pisze ze nadmierna ilosc oleju w silniku moze uszkodzic katalizator

              Komentarz

              • pleban
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 580

                #8
                ale Ty masz PB, a tu mowa o ON
                była O1 1,6 102 KM
                była O1 1,9 TDI 90 KM
                była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                jest Ford Tourneo Courier

                Komentarz

                • kaz13
                  Drive
                  • 2008
                  • 42

                  #9
                  masz rację ale wtedy samochód straciłby na mocy

                  Komentarz

                  • Porter
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 144

                    #10
                    co się tyczy mojego auta to mowa o PB. właśnie katalizator i lambda mi chodzą po głowie. również uwaga kaz13, jest dla mnie bardzo cenna, teraz wiem gdzie się poruszać. jak tylko zjadę do kraju to zrobię sobie dobry przegląd. szkoda tylko, że to dopiero w maju...
                    dzięki wszystkim za pomoc i proszę o dalsze uwagi!
                    pozdrawiam

                    [ Dodano: Wto 29 Sty, 08 22:46 ]
                    Zamieszczone przez kaz13
                    Ja bym spróbował go przepłukać specjalnymi środkami do tego celu
                    możesz polecić jakiś? z góry dziękuję.
                    Every man dies. Not every man really lives.
                    1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

                    Komentarz

                    • kaz13
                      Drive
                      • 2008
                      • 42

                      #11
                      ja stosowałem firmy pro-tec ale są one dostępne tylko u mechaników ale możesz trochę poszperać to może znajdziesz coś odpowiedniego a jak nie to na ile będę mógł pomóc to pomogę ci

                      Komentarz

                      • Porter
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 144

                        #12
                        spróbuję zdobyć ten pro-tec (znajomy mechanik w PL, przy okazji zajrzy i się porozgląda...). dzięki wielkie za pomoc. zobaczymy co z tego wyjdzie.
                        pozdrawiam!
                        Every man dies. Not every man really lives.
                        1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

                        Komentarz

                        Pracuję...