Ja polecam dwie żarówki. OSRAM NB mialem takie w OI i byłem bardzo zadowolony, a obecnie o OII mam założone żarówki Motorkraft czyli Fordowskie i też jestem zadowolony
Czyli mamy dwa typy generalne! Z jednej strony Osram Night Breaker a z drugiej Philips GT150. Miał ktoś może doświadczenie i z jednymi i z drugimi oraz może się spostrzeżeniami/doświadczeniami podzielic??
A przecież są inne - sam Philips ma tych typów więcej. Osobiście używam czegoś, co nazywa się Philips NightGuide. Nie wiem czy to dobre rozwiązanie, bo innych jeszcze w Octavii nie używałem a na ich temat tu na forum nie znalazłem nic. Gorsze, czy po prostu nasi forumowicze nie używali? Poczekam aż się spalą, zamontuję coś z powyższych "dwóch typów" i wtedy porównam
Przepraszam, że się wtrąciłem i próbuję się wciskać między żarówkowych faworytów
zpluta, heheh każda uwaga jest cenna mnie się po prostu jedna spaliła i zapas założyłem traktując tę sprawę jako tymczasową przed kupnem nowych no i teraz tak... KTÓRE hihih
Ja po przeczytaniu opinii na forum skusiłem się na night breakery pomimo iż nie spaliły mi się żarówki które miałem - philips +30% czy coś tam. Powiem tak: podczas zakładania osramów włożyłem jedną żarówkę i porównałem świecenie 2 lamp i muszę stwierdzić że różnica była dość znaczna (na korzyść osramów) co do samego użytkowania to bardzo często jeżdżę na duże odległości w nocy i przyznam że z osramami jeździ mi się o wiele lepiej, a i wyglądają ładnie bo dają bielsze światło od zwykłych żarówek. zastanawiałem się nad kupnem osram cool blue bo dają jeszcze bielsze światło od nightbreakerów ale koleś w sklepie mi powiedział że oczywiście efekt jest o wiele lepszy ale jeżeli często jeżdżę w nocy to nightbreakery będą lepsze bo lepiej oświetlją drogę. na zakończenie dodam jeszcze że aby poprawić ogólnie efekt zapodałem w postojówkach philipsy blue visiony i to był strzał w 10 - naprawde lepiej się to prezentuje. szczerze polecam osramy nightbreaker bo jako często podróżująca w nocy osoba zauważyłem wyraźną poprawę komfortu jazdy. oczywiście co by sie nie mówiło i nie wsadziło do klosza to nic nie pomoże jeżeli klosz będzie brudny dlatego często w trasie czyszczę klosze - ma to duże znaczenie(niestety los chciał że moja octa nie ma spryskiwaczy reflektorów :cry: )
niestety nie mam... miałem zrobić ale rozładował mi się wtedy aparat :? mogę tylko zapewnić że świecą jaśniej (wyraźnie jaśniej) i bielszym światłem - z tym że nie należy nastawiać się na idealnie białe światło bo jest lekko zółtawe ale o wiele bielsze niż philips +30%. właściwie to różnice są takie że jeżeli ktoś widzi moje auto to mówi że nie ma żadnej różnicy ale jak sie postawi obok siebie 2 auta wtedy zazwyczaj wszyscy mówią "ooo faktycznie" :wink: a praktycznie to powiem tak że jak się wyprzedza inne auto na drodze i oba samochody są zrównane to moje światła wyraźnie przebijają te drugie. cóż znowu się rozpisałem może wieczorem uda mi się zrobić fotę porównawczą bo znajomy w vectrze ma te philipsy.
no niestety koledzy ale dziś sie nie udało...jutro mnie nie ma więc pojutrze postaram się to zrobić ale przyy okazji zapytam - interesuje was zdjęcie klosza z zapaloną żarówką czy światła jakie one dają na drogę?
Koledzy jak byłby ktoś chętny to mogę odstąpić jednego NB (tego który wykazał się większą żywotnością ) z kompletu który u mnie jezdzil. Moglibyście sobie potestować.
Na nowym komplecie NB :szeroki_usmiech
Za to jakie dają światło można im wybaczyć tą krótką żywotność . U mnie one jednak w dzień są wyręczane halogenami. Jak się ma zintegrowane halogeny to uważam że można ich spokojnie w dzień używać.
Czy raz jeszcze możecie potwierdzić, czy żarówka do oświetlenia tylniej tablicy to ten sam model co do postojowych z przodu? Przepaliła mi się jedna przy tablicy i zamówiłbym od razu diody również na postojowe.
PEACE
Octavia Tour ICE+
President Harry II ASC + Florida :: AUDIO BLAUPUNKT Hamburg MP68 :: głośniki seria + wygłuszenie
Zapodaje obiecane fotki (miałem wczoraj to zrobić ale odwiódł mnie od tego chmiel )Zdjęcia robione telefonem ale conieco na nich widać. robiłem je przy samej szybie na wyskokości wzroku kierowcy.
Skowron, dzięki, że Ci się chciało i zrobiłeś małe porównanko
czy ta vectra to jest vectra B przed FL? różnica kolosalna - widoczna choćby po czasie naświetlania fotki, zdjęcia o ONB są ostre i nieruszone, a przy PP+30% zdjęcie jest ruszone, czyli trzeba było dłużej naświetlać. jedyne, do czego bym się przyczepił, to fakt, że ujęcia są z drogi, która jest wyżej niż teren dookoła - więc ciężko powiedzieć cokolwiek o doświetlaniu poboczy
to jak już jest konkurs fotek to może jakieś porównanie dla Osramów NB na H4 vs inne H4? z góry dzięki oraz zdjęcia, jak świecą dane żarówki na innych nawierzchniach? jakaś informacja z EXIF'a typu czas naświetlania oraz przesłona mile widziane
ja na razie śmigam na PP+30%, i mimo, że jestem zadowolony z ich wydajności świetlnej w każdych warunkach pogodowych, to jednak jakiś upgrade żarówek kusi mnie okrutnie :diabelski_usmiech
Ja jestem średnio zadowolony z tych Osramów. Założone ok. 19 listopada 2008, dziś już jedna przepalona - czyli 3 miesiące. Przejechałem w tym czasie 3800km. Moim zdaniem za szybko się przepalają w stosunku do oferowanego światła - owszem świecą dużo lepiej niż jakieś 'no-name', jednak nie robią nie wiadomo jakiego szału, żeby co 3 miesiące wymieniać. Ot moja opinia :?
Komentarz