Pytanie do fachowców od elektryki.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • olsze
    Drive
    • 2009
    • 58

    Pytanie do fachowców od elektryki.

    Zamieszczone przez jezy
    jakbys mial pod maska V8 to moze bym zaglosowal ale stac cie na nowy samochod a nie stac na paliwo?
    a co to za bzdury :?: :!:
    trzymając się Twojej stylistyki: co Cię to obchodzi :?: :roll:
    Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
    W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg
  • ww991
    Drive
    • 2008
    • 82

    #2
    Pytanie do fachowców od elektryki.

    Witam. Wczoraj wracając z dłuższej trasy moją Oktavką 1.9 TDI ALH, podjeżdżałem pod górkę redukcja na trzeci bieg i w tym momencie dosłownie na ułamek sekundy zapaliły się kontrolki na desce (zdążyłem zauważyć kontrolkę ASR, ABS) oraz radio w tym samym momencie przestało na chwilę grać i autem porządnie szarpnęło tzn silnikiem, tak jakby na chwilę zaniknął prąd a jak piszę był to ułamek sekundy i wszystko wróciło do normy. Na pewno nie zapaliły się czerwone kontrolki, wróciłem do domu i zacząłem przeglądanie podstawowych połączeń, zacząłem od akumulatora, wszystko wyglądało na ok jednak ruszyłem klemą masową i okazało się że jest luźna !!! niedokręcona, teoretycznie jednak styk był.
    I tu moje pytanie do kolegów fachowców, czy możliwe jest że przez luźną klemę wyżej opisana sytuacja mogła się wydarzyć ?? jednak ani pamięć radia ani przebieg dzienny nie skasowało może dlatego że był to ten ułamek sekundy i pamięć nie zdążyła się zresetować ???
    Będę wdzięczny za opinie do tej sytuacji.

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Jak najbardziej mogło tak być od luźnej klemy.

      Kiedyś tez tak miałem. Klema nawet byla przykręcona, ale miala minimalny, bo minimalny, ale jednak luz - dało się ją obrócić.

      I ktoregos dnia nagle na skrzyzowaniu kaplica... auto padło. Musialem zepchnąć na pobocze i porządnie ją dokręcić - na fest! Wiecej problemów nie miałem.
      TDI 205PS

      Komentarz

      • koja86
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 3178

        #4
        ww991, może być tak jak napisał MiKruS, ale może również nawalać ci sprzęgłko alternatora, jak je chwyta czuć wyraźnie szarpnięcie i kontrolki też świecą.
        Sprzęgiełko powinno się wymieniać po 120kkm . Jak objawy po dociągnięciu klemy ustąpią to oki ale jeśli nie to musiałbyś się przyjżeć sprzęgiełku bo jak nawali może dużo ,dużo nabroić.
        Takie zwykłe Ambiente

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          Zamieszczone przez ww991
          podjeżdżałem pod górkę redukcja na trzeci bieg i w tym momencie dosłownie na ułamek sekundy zapaliły się kontrolki na desce (zdążyłem zauważyć kontrolkę ASR, ABS)
          ...tak sobie dumam, moze na chwile wlaczyla sie ASR i w skutek duzego poboru pradu radio sobie przygaslo.
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • flyski
            Ambiente
            • 2006
            • 153
            • Octavia I (1U2)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Jest tak jak pisze Mikrus, Jeżeli znalazłeś luźną klemę to na 90% jest przyczyna
            [O1 - 2.0 AQY silver ]
            [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

            Komentarz

            • pleban
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 580

              #7
              Zamieszczone przez koja86
              Sprzęgiełko powinno się wymieniać po 120kkm . Jak objawy po dociągnięciu klemy ustąpią to oki ale jeśli nie to musiałbyś się przyjżeć sprzęgiełku bo jak nawali może dużo ,dużo nabroić.
              Bardzo proszę rozwiń tę myśl.
              W benzynce już od zakupu regularnie rozrusznik potrafił ostro zawyć przy odpalaniu, w TDI tego problemu nie mam. Nigdy jednak nie wiedziałem, że może to czymś grozić - pomyślałem, że jak strzeli to wymienię, tylko tyle

              Z Twojej odpowiedzi zrozumiałem jednak, że byłem w błędzie, stąd pytanie z czystej ciekawości
              była O1 1,6 102 KM
              była O1 1,9 TDI 90 KM
              była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
              był Citroen Berlingo 1,6 HDI
              jest Ford Tourneo Courier

              Komentarz

              • koja86
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 3178

                #8
                Zamieszczone przez pleban
                Bardzo proszę rozwiń tę myśl.
                W benzynce już od zakupu regularnie rozrusznik potrafił ostro zawyć przy odpalaniu, w TDI tego problemu nie mam. Nigdy jednak nie wiedziałem, że może to czymś grozić - pomyślałem, że jak strzeli to wymienię, tylko tyle
                Jeśli zacznie go łapać to napinacz masz wówczas na 100% do wymiany też. Jeśli zmieli pasek a jego części dostaną się pod pasek rozrządu to wiesz jak się to skończy?
                Na forum było już to opisywane. :wink:
                Takie zwykłe Ambiente

                Komentarz

                • skodovkaand
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 245

                  #9
                  a czy napiecie ładowania przypadkiem się nie zwiekszyło??

                  Komentarz

                  • koja86
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 3178

                    #10
                    Moja sugestia jest taka ,że jeśli klema była luźna i nie było styku to prawdopodobne ,że padnie alternator niestety ....................diody tego nie wytrzymują bo dostaja przepięcie i dupa
                    Takie zwykłe Ambiente

                    Komentarz

                    Pracuję...