Witam !
Mam problem z moją O1 kombi , Elegance, rocznik 2003
Zacznę po kolei :
Niedawno kupiłem ten samochód więc przyczyn awarii moze być mnóstwo ale nie o zakupie chcę się tutaj rozpisywać.
Sprzedający twierdził, że świeci się kontrolka niedomkniętych drzwi i w związku z tym nie działa pilot centr. zamka. , mówił że to kwestia styków i że wszystko będzie działało.
Trudno mu było nie wierzyć, skoro dzień wcześniej, kiedy oglądałem ten samochód i testowałem to akurat lampka nie świeciła się.
Elektryk stwierdził, że to pewnie kwestia zamka w drzwiach kierowcy, wymienił na nowy i dalej to samo - kontrolka świeci się dalej .
Następnie podejrzewał, że to klapa bagażnika ( wersja kombi ) a dokładnie zamek, coś tam pomieszał i nic nie pomogło !!
Następnie padły podejrzenia ( po tym jak VAG wyświtlił 10 błędów m.in. pootwierane drzwi ) na moduł komfortu - mówił, że to się raczej nie psuje, ale że samochód po wypadku to może jakieś spięcie było i coś tam poszło.
no to wymienił mi moduł komfortu ( używany 200zł)
I okazało się, że wszystko działa ( kontrolka niedomkniętych drzwi zgasła - hurra ).... oprócz tego że tylna klapa wogóle się nie rygluje.
Wszystkie drzwi zaryglowane oprócz tylnej klapy.
Elektryk stwierdził, że to napewno wina - modułu komfortu - ten co zamontował
ma taki sam nr katalogowy jak oryginalny, ale według niego ten zamontowany jest nowszy,
a w nowszej wersji klapa bagażnika ma inaczej rozwiązane ryglowanie zamka i w związku z tym moduł komfortu nie bedzie działał.
Według jego sugestii musiałbym mieć moduł ze starszej wersji, czyli z takiej jak moja.
Nie wiem ile w tym prawdy, a ile domniemywań, nie wiem czy wogóle była to wina modułu komfortu, a może przyczyna tkwi zupełnie w innej rzeczy ??
:cry:
Proszę o pomoc.
nie wiem czy skopiował kodowanie, jutro się zapytam ..
dodatkowo nie mogę zamknąć kluczykiem bagażnika
zamykanie samochodu kluczykiem daje taki sam efekt jak z pilota - 4 drzwi zamknięte
, klapa bagażnika otwarta
Vim2, tak jak mowi kolega shado, musisz dowiedziec ze ze kodowanie jest takie jakie bylo orginalnie. Jezeli tak to podejzewam ze musisz wymienic czujnik kofortu bo dalej bedzie to samo. Tylko pozostaje pytanie dlaczego z kluczyka nie chce sie zamknac bagaznik... Mozesz sprobowac zdjac obudowe ta plastikowa ktora jest na klapie bo moze cos tam wpadlo w zamek i dlatego nie chce sie zamknac.
Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Ja do siebie nawet nie moge kluczyka wsadzic w zamek w klapie bo czyms sie zapchal ale jak narazie nie ruszam go bo nie jest mi to potrzebne Vim2, tak wiec napisz co i jak Ci powiedzieli w ASO ewentualnie mozesz zrobic tak jak Ci podpowiadamy.
Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
oolsztyniak, Też nie mogłem zamknąć auta kluczykiem w bagażniku.Kluczyk wchodził w zamek i przy próbie przekręcenia napotykał na opór.Okazało sę,że siłownik się skiepścił i wysuwa się za daleko w pozycji otwarty.Pomogła wymiana.Tylko u mnie zamykało się wszystko kluczykiem w drzwiach i pilotem.
oolsztyniak, sprawdz czy nie masz tego co ja: gdy kupilem auto nie sprawdzalem czy da sie otworezyc kluczykiem bagaznik, jakies 2m temu probowalem to zrobic i zonk - kluczyk nie wchodzil. Temat olalem ale jako ze wczoraj byla ladna pogoda stwierdzilem ze czas umyc szkodnika bo zasyfiona byla strasznie, 2h roboty i blyszczal jak nowy (łącznie z wnetrzem), myjac tylna klape przypomnialem sobie o zamku - jako ze byl czarny od syfu (szczotka go nie domyla) wzialem cienki srubowkret, chusteczke higieniczna i heja. Wiecie jakie bylo moje zdziwienie gdy po idealnym oczyszczeniu okazalao sie ze zamek/wejscie zamka jest tak naprawde zaslepka :shock: odlew z 1 kawalka stali. Coz - 1 element mniej do zabezpieczenia przez zlodziejami i dopuki dziala centralny nie mam z tym stresu :wink:
Geralt, no to smiesznie hehe. Nie no u mnie chyba zamek jest ale jak narazie nie potrzebuje otwierac go kluczykiem Moje auto ma juz prawie 4 latka i od nowosci czyli od kiedy go mam nigdy nie otwieralem bagaznika z kluczyka takze napewno jest tam mnustwo syfu JanuszSz, wydaje mi sie ze to tylko syf
Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
oolsztyniak, u mnie tez myslalem ze jest bo "dziurke" na kluczyk ma - tyle ze w glebokosci jakis 3mm jest zaslepiona na stale i wyglada jak 1 odlew metalu (dopuki byl syf w srodku myslalem ze to normalny zamek)
Geralt, ehm u mnie tez to wyglada jak normalna dziurka na zamek i kiedys probowalem tam wcisna kluczyk ale nie wchodzil i dalej nie grzebalem .... pozniej sprawdze
Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Sprawdziłem jeszcze raz tylną klapę a dokładniej zamek.
Muszę odwołać to co napisałem wcześniej. Kluczykiem da się ją zamknąć a z pilota niestety nie -czyli moduł komfortu !!!
dzięki za wszystkie podpowiedzi - będę walczył dalej !!
Trochę niedokładnie wcześniej napisałem, ja miałem właśnie tak że z kluczyka się klapa zamykała a z centralnego nie, i winą był zapieczony/zardzewiały jeden element w zamku klapy, rozebrać tapicerę klapy (w ciepły dzień lub garażu to niedużo roboty, zacząć od góry) rozruszać, przesmarować, jeżeli nie pomoże martwić się dalij
Witam, tak rozmawiacie o tej klapie mam Octavie I kombi SLX 98 zawsze zamykam i otwieram z kluczyka klapę, pytanie czy powinna się zamykać z pilota? Przy kupnie powiedziano mi że 98 r ma manualnie zamykane klapy i nie było centralnego:/ Choć wyczuwam opór siłownika przy zamykaniu i otwieraniu:/ Czasami zdarzy się ze przy otwieraniu klapy otwierają się także pozostałe drzwi i zamykają jak zamykam klapę czyli centralny zamek działa więc i powinien działać z kluczyka tak mi się wydaje.
Co o tym sądzicie?
regis - wszystko wskazuje na to że masz central w klapie, najprościej zdjąć plasiki z klapy i zajrzeć, może uda Ci się reanimować, tak jak było u mnie.
Nawiązując do problemów autora wątku mam u siebie zbliżone objawy po wymianie modułu komfortu. Pacjent to moduł komfortu: 1C0 959 799 B
Stary moduł poprawnie realizował wszystkie funkcje, ale nie dało rady się do niego podłączyć przez VAG - zrywało komunikację.
Nowy moduł (używka) został zainstalowany i skonfigurowany, ale nie działa do końca poprawnie. Objaw jest taki, że nie rygluje zamka tylnej klapy zarówno z pilota jak i kluczyka w drzwiach kierowcy. Klapy nie mogę też zamknąć kluczykiem, bo mam zapieczoną wkładkę.
Początkowo myślałem, że padł siłownik zamka lub przetarły się przewody na łączeniu karoserii z klapą. Dokładne sprawdzenie wykluczyło te przyczyny. Co ciekawe w trakcie sprawdzania okazało się, że odryglowanie tego zamka realizowane jest poprawnie. Po ręcznym przesunięciu siłownika pozycję zamknięty otwarcie centralnego powodowało odryglowanie zamka tylnej klapy.
Po zamontowaniu starego modułu omawiany objaw nie występował, co jednoznacznie wskazuje, że jest coś nie tak z tym nowym.
Stawiam zatem pytanie: czy opisany problem wynika z niepoprawnej pracy nowego modułu komfortu, czy też można istnieje możliwości zmiany jego ustawień tak aby ryglował tylną klapę.
Komentarz