Awaria hamulca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kmiec80
    Classic
    • 2008
    • 5

    Awaria hamulca

    dokładnie tak.
    Przemek
  • Ukanio
    Classic
    • 2007
    • 15

    #2
    Awaria hamulca

    Opisane zdarzenie miało miejsce raz jeden z miesiąc temu. Od tego czasu nie przytrafiło mi się nic podobnego.
    Mianowicie pokonywałem odcinek ok. 80 km. Po przejechaniu ok. 70 km okazało się, że naciśnięcie pedału hamulca nie powodowało żadnej reakcji, dopiero po ponownym naciśnięciu na pedał hamulca, auto hamowało. Tak przejechałem do celu. Podczas podróży powrotnej do domu, która miała miejsce po upływie ok. 6 godz., hamulce hamowały już normalnie, tj. za pierwszym wciśnięciem pedału hamulca.
    Czy wie ktoś może co mogło być przyczyną nieprawidłowo działających hamulców??
    W czasie jazdy nie używałem zbyt często hamulców.

    Pozdrawiam i dziękuję

    Komentarz

    • karmel
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1363

      #3
      może układ jest zapowieczony
      TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

      Zobacz fotoblog

      Komentarz

      • oolsztyniak
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6647
        • Superb II combi (3T5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        zapowiatrzył się.
        ewentualnie jakis paproch w pompie hamulcowej.
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz

        • oranje
          Ambiente
          • 2007
          • 148

          #5
          Moja koleżanka w Fabii miała identyczny przypadek. Niesety dla niej - przed nią hamowało inne auto Dopiero po kilkakrotnym wciśnięciu pedału auto zaczęło hamować - ale było już zbyt późno. Jej auto było nawet wysłane do ekspertyzy do Skody do Warszawy, ale oczywiście ekspertyzy nic nie wykazały. Potem podobna sytuacja zdarzała się dwukrotnie - już na szczęście bez konsekwencji. Poza tymi przypadkami auto całkiem normalnie hamowało :?

          Komentarz

          • JanuszSz
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2835
            • Superb II combi (3T5)

            #6
            NIe ma takiej opcji,aby hamulce same się odpowietrzyły.
            Gdyby były zapowietrzone,to musiałaby być jakaś nieszczelność w układzie i do tej pory już by nie było płynu.
            Taka chwilowa usterka mogła zostać spowodowana jakimś paprochem w pompie,który nie pozwolił zamknąć się zaworkowi .
            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

            Komentarz

            • karmel
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1363

              #7
              Zamieszczone przez JanuszSz
              Taka chwilowa usterka mogła zostać spowodowana jakimś paprochem w pompie,który nie pozwolił zamknąć się zaworkowi .
              ja tak miałem w O1 i był zapowietrzony układ po wymianie płynu wiec możliwe że jest banieczka powietrza
              TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

              Zobacz fotoblog

              Komentarz

              • oolsztyniak
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 6647
                • Superb II combi (3T5)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #8
                JanuszSz, poprawiłem się wybacz moją wpadkę
                Czyli albo sie zapowietrzył albo jakiś syf dostał się do płynu i gdzieś chwilowo przyblokował dostanie się płynu do hamulców
                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                Komentarz

                • JanuszSz
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2835
                  • Superb II combi (3T5)

                  #9
                  Ja bym to ujął w ten sposób.Oczywiście w dużym skrócie.Podczas naciskania pedału zaworek jest zamknięty i płyn pchany tłokiem ściska zaciski,przy puszczeniu pedału zaworek się otwiera i płyn wraca zwalniając nacisk.W momencie nacisku "coś"wlazło w zaworek i nie pozwoliło mu się zamknąć i płyn zamiast cisnąć popłynął tam gdzie nie miał oporu.Przy gwałtownym ponownym naciśnięciu przepłynął dalej za zaworek i wzystko zaczęło pracować jak trzeba.Oczywiście to tylko teoria.
                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                  Komentarz

                  • bubuDE
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 763
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Jadac kiedys podczas duzej ulewy przestraszylem sie gdy wciskam pedal i nic. Dopiero po chwili zareagowal. U mnie przyczyna byly b. mokre tarcze, klocki. Mialem cos takiego nie jednokrotnie.
                    PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                    Komentarz

                    • phrix
                      L&K
                      • 2007
                      • 1000
                      • Audi
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Kiedyś mialem identyczna sytuacje w VW T4 okazało się, że klocki sie skonczyly :-|

                      Jeżeli układ był zalewany nowym płynem to może być zapowietrzony, zobacz czy nie ubywa płynu.
                      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                      _

                      Komentarz

                      • miecz
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 234

                        #12
                        jezu mario! to coś takiego jest w ogóle możliwe? !!
                        Przecież w samochodach osobowych instalacja hamulcowa musi być podwójna? Jest jakiś taki wymóg (coś mi się o uszy obiło).
                        Podobny do opisywanego tu problem miał jeden koleś z passatem (strasznie się zawziął na producenta) - ktoś kiedyś tu na forum zarzucił link do jego historii

                        Komentarz

                        • sagol
                          Drive
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 83

                          #13
                          Ja miałem podobnie, działo sie to po wymianie tarcz i klocków. Nagle auto słabo hamowało i wpadał pedał do podłogi, jak podpompowałem parę razy pedałem to ok i spowrotem to samo, aż kiedyś zahamowałem na maksa i sie naprawiło i od tamtej pory ok. Z tym że u mnie było coś takiego, że przy tym grzało się jeszcze przednie lewe koło i znajomy mechanik powiedział, że po wymianie hamulców mógł nie odbijać zacisk, hamulce się grzały i płyn hamulcowy tracił swoje właściwości.

                          Komentarz

                          • oolsztyniak
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6647
                            • Superb II combi (3T5)
                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                            #14
                            widze ze juz taka sytuacja miala miejsce kilka razy... trzeba uwazac ...
                            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                            Komentarz

                            • Ukanio
                              Classic
                              • 2007
                              • 15

                              #15
                              Zamieszczone przez phrix
                              (...) Jeżeli układ był zalewany nowym płynem to może być zapowietrzony, zobacz czy nie ubywa płynu.
                              Płynu hamulcowego nie zmieniałem i mi go nie ubywa.

                              Pozostaje mi pewnie zmienić płyn hamulcowy (bo nie mam pojęcia kiedy był ostatnio zmieniany, a auto mam od 3 miesięcy) a przy okazji odpowietrzyć układ.

                              Zamieszczone przez oranje
                              Moja koleżanka w Fabii miała identyczny przypadek (...). Potem podobna sytuacja zdarzała się dwukrotnie - już na szczęście bez konsekwencji. Poza tymi przypadkami auto całkiem normalnie hamowało
                              I co Oranje zrobiła twoja koleżanka w tej fabii z hamulcami?

                              Komentarz

                              • Alberto
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 202

                                #16
                                Dzisiaj przejeżdżając około 90 km przydażyło mi się to samo co koledze wyżej przy 130 km/h wciskając hamulec doszedł do podłogi i dopiero tam zaczął hamować oczywiście ciśnienie mi skoczyło bo przede mną samochód ale zahamowałem. Pomyślałem ze to może dlatego że nie używałem go zbyt często ale po 2 minutach to samo tylko teraz szybciej załapał w połowie. Następie dołożyłem około 140 km i sytuacja sie już nie powtórzyła. Dodam że nic nie kombinowałem przy hamulcach a do zbiorniczka z płynem już dzisiaj nie zagłądałem.

                                Komentarz

                                Pracuję...