mam takie pytanko otoz dzis rano mialem problemy z zapaleniem auta. Zapalalo, chodzilo nie rowno i gaslo . po okolo 10 minutach prob auto zapalilo i bylo wszystko ok. Zroblem trase 250km i po powrocie zaswiecila sie kontrolka plynu chlodniczego. Otwarlem maske, ( korek ze zbiorniczka wyskoczyl ) , plynu ponizej minimum. Zero oznak wyciekow itd. Dodam ze juz wczesniej raz kiedys zapalila mi sie kontrolka ale po chwili zgasla. Zastanawiam sie czy to nie uszczelka pod glowica :roll: Jesli tak to co moze byc jeszcze do wymiany ?
poziom oleju może sie podnieść przy uszkodzonej uszczelce głowicy, ale wcale nie musi. Wygląda na uszczelkę, ale zanim zaczniesz rwać głowicę to trzeba było sprawdzić, czy wzrost cisnienia w układzie chłodzenia nie był skutkiem samego przegrzania (termostat, wentylator, włacznik itp.), a jak podczas jazdy zachowywał się wskaźnik temp. silnika?
speedy, sprawdzałeś wszyskie wężę ? Nie zalecam teraz dłuższych jazd tym samochodem , ostatnio sprawdzaliśmy to na golfie IV i mimo ze miał 90 temperatury już dym spod maski leciał :evil:
wszedzie suchutko ... wiec pewnie uszczelka... teraz tylko pytanie co jeszcze ? co moglo sie jeszcze nawyrabiac ?
Jeśli masz szczeście to nic ale bywa czasem tak ze plyn dostaje sie podczas dłuzszego postoju do garow i podczas kręcnia rozrusznikiem moze powiginac tłoki bo plyn sie nie ściśnie niestety. Podjedz to mechanika niech zrobią test na usczelke. Polega to na tym że na rozgrzanym silniku wkładaja specjalny korek z jakas substancja do zbiorniczka wyrowawczego. Jesli owa substancja zmetnieje tzn że jest przedmuch z głowicy i niestety czapka w gore :? Proponuje tez nie poprzestac na samym splanowaniu głowicy lecz kazac im ją dokładnie sprawdzic ewentualnie wysłać do sprawdzenia bo niestety może się okazać, że głowica jest np peknieta w kanalikach przy wtryskach
Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
speedy, dolej płyn i odpal. Sprawdź spaliny jakiego są koloru i jak je czuć-jeżeli słodki zapach to wskazuje na przedostawanie się płynu do części wydechu.
a czy przypadkiem objawem padnietej UPG nie jest bulgotanie plynu w zbiorniczku wyrownawczym na odpalonym silniku? cos mi tak swita ale nie jestem pewien, poprawcie mnie jezeli sie myle
....podjedz do jakiegoś mechanika. Jest takie sprytne urządzenie które sprawdza zawrtość chyba CO2 w układzie chłodzenia i na tej podstawie wiesz na pewno że albo uszczelka, albo głowica, albo tuleja
Komentarz