Ile wytrzyma dwumasa ????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #76
    Ile regeneracja, a ile nowa i sam sobie odpowiesz.

    Komentarz

    • WojtaSpider
      Ambiente
      • 2010
      • 116

      #77
      Wiesz natash, różnica cenowa może być niewielka bardziej chodzi mi o wytrzymałość jednomasa względem dwumasy oraz wpływu na zużycie skrzyni. Nie ukrywam że chciałby jeszcze troszkę pośmigać -tym bardziej żę jestem świeżo po czipie i nie mogę przycisnąć :twisted:
      ...widzę żę zdania są podzielone 8)
      LepSze jUtRo bYłO wCzOraJ...

      Komentarz

      • koja86
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 3178

        #78
        Na oryginalnej 2 masie zrobiłem 300 tkm ile wytrzyma zależy od stylu jazdy .
        Takie zwykłe Ambiente

        Komentarz

        • lu5asz
          RS
          • 2011
          • 2006
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #79
          Astra III 150kkm padla dwumasa i wysprzeglik.
          Kondziu

          OCP

          Komentarz

          • maymer
            Elegance
            • 2010
            • 839

            #80
            O II 2.0 TDI w tym tygodniu zmieniam bo już wali, stuka i szarpie, przebieg to trochę ponad 250000 km i dwumas jeszcze fabryczny

            Komentarz

            • Tony065
              RS
              • 2009
              • 2487
              • Octavia I (1U2)
              • ARX 1.8 20VT 150 KM

              #81
              wszystko spoko, ale piszecie o części na 1 montaż. 2-masy w sklepach są ponoć po regeneracji, tyle że fabrycznej i wytrzymują trochę mniej. jak kolega chce poprzestać na samym programie i dużo miesięcznie śmiga, to ja bym dał 2-mas. robiąc 10-15kkm/rok zakładał bym 1-mas :diabelski_usmiech
              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
              @ by Tune-up Gdańsk
              TDI VP++ i jeszcze rośnie
              Antek

              Komentarz

              • rafalus
                L&K
                • 2005
                • 1140
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #82
                250 tys 9 lat . Sprzęgło się nie ślizga. 90 tys przejechałem na turbo ARL. Wiadomo ,że przebiegi na trasie robione były również ale często auto załadowane. Drgawki występują jak pojeżdże dużo na mieści. Ale na pewno da się jeździć tak ,żeby trochę oszczędzić element sprzęgła dwumasy. Ja ruszam prawie bez gazu. Moment przeniosłem wyżej u Aligatora.
                nowy cSIMC od Aliego
                seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                półosie seryjne przebieg 273 tyś

                Komentarz

                • strazakp
                  Elegance
                  • 2008
                  • 819
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #83
                  Chciałbym się dołączyć do tematu i zapytać jakie są pierwsze objawy końca dwumasy.
                  Czytałem że są drgania nawet całym samochodem, dziwne odgłosy mechaniczne itp. ale domniemam że to już oznacza całkowity koniec sprzęgła, tak?
                  Ja chciałem się dowiedzieć jakie są początkowe objawy że już coś się dzieje z dwumasą?
                  Zauważyłem (wcześniej nie zwracałem na to uwagi), że jak na postoju (odpalony silnik oczywiście) lekko wcisnę pedał sprzęgła to czuję lekkie drgania pod stopą. Czy to coś znaczy czy tak jest normalnie? Przy wciśnięciu do oporu nic już nie czuć.
                  strazakp

                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                  Komentarz

                  • phrix
                    L&K
                    • 2007
                    • 1000
                    • Audi
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #84
                    Jeżeli chodzi o początek końca dwumasu w mojej O2, to po naciśnięciu sprzęgła ( w okolicy połowy - czyli tak jak zaczyna zabierać) było słychać bardzo delikatne grzechotanie. Poza tym nie było innych objawów, samochód używany świadomie mimo to po 30.000 km dwumas do wymiany. Sprawa zgłoszona w ASO, wymiana na koszt Skody.
                    Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                    _

                    Komentarz

                    • oktan1983
                      Classic
                      • 2013
                      • 9

                      #85
                      Witam, co do pytań powyżej opiszę swoją sytuację. Po zakupie O1 do wymiany miałem łożysko w kole, po naprawie zauważyłem że coś mi budą i kierownicą trzęsie tak od 80 km/h wzwyż. Diagnoza padła na niewyważone koła bądź tylne gumy przedniego wahacza. Wszystko wymienione, dwukrotne wyważenie kół oraz dwukrotna geometria i dalej bije przy coraz mniejszych prędkościach. Sprawdzony cały zawias, gumy, końcówki i nic. Po zasiegnięciu jezyka stwierdziłem ze muszą być to przeguby wewnętrzne więc dziś skoro świt wstawiłem auto na warsztat ze zleceniem rozebrania i sprawdzenia gdzie pojawia się luz. No i jak chłopaki wybebeszyli przeguby i ośkę i nic nie znaleźli, odpalili silnik bez obciążenia. I jak ładnie zaczęło chrobotać od skrzyni to diagnoza sama sie pojawiła. Tak więc na chwilę obecną auto stoi w warsztacie, czeka na zestaw dwumasy bądź sztywne koło, co podejdzie i będzie na stanie szybciej i się zobaczy.
                      Generalnie nie miałem żadnych z objawów zużycia dwumasy opisywanych w postach, głównym i ogłupiajacym wiekszość mechaników było drżenie przy przyspieszaniu (po dodaniu gazu). Przy odpuszczaniu gazu wszystko było ok. Jak dziś odbiorę auto to opiszę jak po wymianie się zachowuje i najważniesze, czy już można leciec po trasie 120 i nie martwić się o stan nadgarstków. PZDR

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #86
                        oktan1983, 1-masę montuj o ile planujesz mody ze śmocą, jeżeli nie to wsadź 2-mas, który bezpiecznie wytrzymuje standardową zmianę programu do ok. 325Nm, bo bez wirusa jazda TDI powinna być karana :wink:
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • mrfazi
                          • 2010
                          • 3103
                          • Superb III (3V3)
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez Tony065
                          to wsadź 2-mas, który bezpiecznie wytrzymuje standardową zmianę programu do ok. 325Nm
                          masz na myśli motory 1,9?
                          bo w myśl:
                          Zamieszczone przez Tony065
                          bez wirusa jazda TDI powinna być karana
                          to moje BKD ma 355Nm i liczę że się tak szybko nie wysra.

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #88
                            mrfazi, tak, mam na myśli 1.9, bo to dział OI :diabelski_usmiech
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • oktan1983
                              Classic
                              • 2013
                              • 9

                              #89
                              Tak aby zakończyć mój wątek w tej dyskusji sprzęgło + dwumas wytrzymały 169.000 km. Z docisku odpadła jedna z tych łopatek, tarcza już prawie nitami szlifowała a dwumasa radośnie terkotała i delikatnie wibrowała budą. PZDR

                              Komentarz

                              • guzolot
                                Rider
                                • 2010
                                • 473

                                #90
                                U mnie 230tys i wszystko oryginalne. ASZ chipowany za młodu na 163KM i 379Nm.
                                Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                ---


                                A to moja skodzinka:
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #91
                                  Zamieszczone przez guzolot
                                  U mnie 230tys i wszystko oryginalne. ASZ chipowany za młodu na 163KM i 379Nm
                                  i to jest prawdziwa różnica między O1 a O2 i nadciągającą O3 :lol: :kciukgora
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • maymer
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 839

                                    #92
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    Zamieszczone przez guzolot
                                    U mnie 230tys i wszystko oryginalne. ASZ chipowany za młodu na 163KM i 379Nm
                                    i to jest prawdziwa różnica między O1 a O2 i nadciągającą O3 :lol: :kciukgora
                                    oj tam, ja w O2 wymieniłem fabryczną przy 250kkm :P chociaż fakt, auto bez programu ops:

                                    Komentarz

                                    • Tony065
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2487
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                      #93
                                      szkoda, ta, jasne... weź też pod uwagę, że do ASZ jest ciut większe sprzęgło i może kapkę mocniejsze. moje ori zaczęło się uślizgiwać przy ok. 225kkm bez hałasów, stuków, telepania budą itd. a mody śmocy w O3 to zaczną się za naście m-cy /gwarancja :wink: /, więc jest jeszcze czas.
                                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                      @ by Tune-up Gdańsk
                                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                      Antek

                                      Komentarz

                                      • Krzylu
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 256

                                        #94
                                        ja wymieniłem dwumas przy 330tys na jednomas.Jestem mega zadowolony biegi chodzą jak w masełko,wcześniej wsteczny ze zgrzytem wchodził teraz zero jakichkolwiek odgłosów.Polecam zważając na koszty które są o połowę mniejsze.

                                        Komentarz

                                        • Tour
                                          Ambiente
                                          • 2012
                                          • 180
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          #95
                                          Wszystko zależy od stylu jazdy i pokonywanych odcinków. Słyszałem o autach, które w warunkach "autostradowych" przejeżdżały grubo ponad 300 tkm. Ja w fiacie (jtd) wymieniałem przy 280tkm. W skodzie aktualnie mam 205 tkm i już brzęczy na wolnych obrotach. Na wymianę umówiłem się 15 stego.
                                          1.9TDI ASV TOUR/ 1.9TDI ALH COMBI/M W. 1.9jtd
                                          moje auto: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...248021#1248021

                                          Komentarz

                                          • Pako
                                            Classic
                                            • 2005
                                            • 24

                                            #96
                                            W moim wypadku sprzęgło wytrzymało 100 tyś km. wymiana w serwisie skody.
                                            Po 10 miesiącach i 10 tyś km sprzęgło ponownie było do wymiany niby na gwarancji ale producent nie uznał reklamacji. Nie mam zamiaru tego podarować , autem jeździłem tak samo jak pierwsze 100 tyś km i jest nie możliwe żeby po 10 tys km z mojej winy się uszkodziło. Zaznaczam że octavia jest po chip tuningu i zdaje sobie sprawę ze sprzęgło ma prawo wcześniej się uszkodzić . Przez ostatnie lata autem poruszam się raczej spokojnie i żadko kiedy wykorzystuje jego pełna moc

                                            Komentarz

                                            • alxxx
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1823
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                              #97
                                              Zamieszczone przez Pako
                                              Po 10 miesiącach i 10 tyś km sprzęgło ponownie było do wymiany
                                              Co najmniej dziwne :? Masz wykres z hamowni tego swojego auta?
                                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                              Komentarz

                                              • tomaszwrc
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 373
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #98
                                                U mnie 245 000 i jest ok

                                                Komentarz

                                                • Pako
                                                  Classic
                                                  • 2005
                                                  • 24

                                                  #99
                                                  Wykresu już nie mam ale wiem że auto ma 150 KM

                                                  Komentarz

                                                  • logan_x
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 401
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez alxxx
                                                    Zamieszczone przez Pako
                                                    Po 10 miesiącach i 10 tyś km sprzęgło ponownie było do wymiany
                                                    Co najmniej dziwne :? Masz wykres z hamowni tego swojego auta?
                                                    Teraz po prostu części zamienne mają kiepskiej jakości.
                                                    Gdy miałem astre h 1.9 cdti i śledziłem forum astry i vectry to co chwile były posty z narzekaniami ze wymieniona dwumasa wytrzymała tylko kilka kkm, gdy pierwsza potrafiła wytrzymać 200 kkm.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...