Ile wytrzyma dwumasa ????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • olsze
    Drive
    • 2009
    • 58

    Ile wytrzyma dwumasa ????

    Oto moje dzieło komentarze mile widziane
    Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
    W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg
  • ww991
    Drive
    • 2008
    • 82

    #2
    Ile wytrzyma dwumasa ????

    Z czystej ciekawości jaki przebieg wytrzyma dwumasa + sprzęgło ?? Albo po jakim przebiegu należy przygotować się do jej wymiany ???
    Może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie.

    Komentarz

    • oziemi
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 399

      #3
      Nie ma reguły na to. Bardzo dużo zależy od stylu jazdy, od tego czy większość kilometrow robisz w miescie czy też w trasie. U mnie np. już zaczyna łapać lekkie wibracje a przebieg 200kkm. Kolega ktory smiga octavka z takim samym silnikiem w firmie ma na blacie 430kkm i dwumas daje jescze rade :shock: Ale z tego co słyszałem zdarzają sie też przebiegi sporo poniżej 200kkm, kiedy dwumas ma dość
      Elegance
      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
      -------------------------------------------

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        100-150-200-250-300kkm. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. To zalezy od wielu czynnikow.

        Wiekszosc normalnie jezdzacych aut zmiane sprzegla zalicza miedzy 150-200kkm.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #5
          Re: Ile wytrzyma dwumasa ????

          Zamieszczone przez ww991
          Z czystej ciekawości jaki przebieg wytrzyma dwumasa + sprzęgło ?? Albo po jakim przebiegu należy przygotować się do jej wymiany ???
          Może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie.

          Nie da się tego określić, gdyż zależy to nie tylko od samej dwumasy, ale przede wszystkim od stylu jazdy i charakteru pokonywanych tras.

          W kazdym razie powyzej 100.000 - 150.000 km mozna sie liczyc z tym, ze moze sie odezwać i nie bedzie to zaskoczenie.

          Ale rownie dobrze mozna przejchać i duuuuuzo wiecej bez zadnych problemow.

          Nie ma reguły.

          EDIT: Mam spóźniony reflex. :lol:
          TDI 205PS

          Komentarz

          • Jasiek
            Ambiente
            • 2008
            • 192
            • Octavia III combi (5E5)
            • CRMB 2.0 TDI 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez MiKruS
            Nie da się tego określić, gdyż zależy to nie tylko od samej dwumasy, ale przede wszystkim od stylu jazdy i charakteru pokonywanych tras.

            W kazdym razie powyzej 100.000 - 150.000 km mozna sie liczyc z tym, ze moze sie odezwać i nie bedzie to zaskoczenie.
            Uff to dobra wiadomość bo w toyocie padło mi po 38 000km ,ale wymienili w ASO w ramach gwarancji :lol:
            była Octavia II 1.9 TDI
            jest Octavia III Scout 2.0 TDI

            Komentarz

            • yanooshiiik
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2007
              • 172

              #7
              ww991, zerknij tu:
              Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl

              Ciekawy artikiel na tdi tuning

              Komentarz

              • chopinnn
                Drive
                • 2007
                • 60

                #8
                U mnie padło przy (jak dobrze pomnę) 170 tys. +- parę kilometrów

                Komentarz

                • sagol
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 83

                  #9
                  A ja przy okazji tematu spytam się jak najprościej sprawdzić czy pada dwumas bez rozkładania samochodu? mam już przejechane ponad 185000 i zaczyna mi coś sprzęgło nawalać a nie wiem co to może3 być. Ogólnie ciężko wchodzą biegi na ciepłym silniku bo na zimnym jest ok, a najgorzej jest ze wstecznym (normalnie jak bym był u dentysty) czy w ogóle dwumas ma na to wpływ?

                  Komentarz

                  • gebek
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1214

                    #10
                    Moj znajomy ma rocznego Toledo 2.0TDI z przebiegiem ponizej 40 tys km
                    i ma dwumas do wymiany :evil: :evil: tak stwierdzilo ASO.
                    pozdrawiam
                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                    Nie synku...to diesel PD.

                    Honda...the power of dreams.
                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                    Komentarz

                    • eX
                      Elegance
                      • 2006
                      • 980

                      #11
                      w AGR dwumas padl i to prawktycznie kompletnie przy 260tys jazda 50/50 miasto trasa. ostateczne stadium na wymiane trzeba bylo jechac z lekko wcisnietym sprzeglem bo ostro terkotalo....

                      Komentarz

                      • kaz13
                        Drive
                        • 2008
                        • 42

                        #12
                        Zamieszczone przez sagol
                        Ogólnie ciężko wchodzą biegi na ciepłym silniku bo na zimnym jest ok, a najgorzej jest ze wstecznym (normalnie jak bym był u dentysty)
                        to nie jest wina koła to raczej tarcza ewentualnie docisk

                        Komentarz

                        • Fery
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 236

                          #13
                          Od którego roku była dwumasa, czy u mnie jest w AGR 1999r?

                          Komentarz

                          • hubert78
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1576

                            #14
                            yanooshiiik, bardzo interesujące , a ja myślałem że wiem już prawie wszystko na temat sprzegła a tu jednak okazuję się że "wiedza jak kobieta "

                            Komentarz

                            • octikombi
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 102

                              #15
                              U mnie padło przy 210kkm. Drgawki silnika pojawiły się jakieś 2kkm wcześniej. Doprowadziło to do ścięcia frezu w tarczy sprzęgłowej i całkowitego padu sprzęgła w czasie jazdy podczas wyprzedzania na 5 tce. Silnik złapał wysokie obroty jakby było wciśnięte sprzęgło. Po zatrzymaniu wciskanie sprzęgła wywoływało niemiłe chrobotanie pod maską.
                              Wymieniony komplet i jedziemy do następnej wymiany

                              Komentarz

                              • gisama
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 118

                                #16
                                Czy można się dowiedzieć jakie były koszta? Mnie to też czeka, pewnie już niedługo!
                                Pzdr Mariusz
                                ________________
                                1,9 TDI L&K 2000r

                                Komentarz

                                • octikombi
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 102

                                  #17
                                  Zamieszczone przez gisama
                                  Czy można się dowiedzieć jakie były koszta? Mnie to też czeka, pewnie już niedługo!
                                  Mówię tu o cenach nowych rzeczy, a więc:
                                  - 1500zł komplecik dwumasa+sprzęgło LUKa (to co w oryginale);
                                  - 50zł łożysko oporowe;
                                  - 300zł robocizna.

                                  RAZEM 1850zł. Cud miód, tydzień przed świętami, 3 miechy po nabyciu Skodzianki, piękny wydatek :x
                                  Ale i tak ją lubię Po wymianie sama przyjemność z jazdy, nie ma najmniejszych szarpnięć przy zmianie biegów i przy zdejmowaniu nogi z gazu, wszystko odbywa się płynnie.

                                  Komentarz

                                  • Misiekoctavia
                                    Elegance
                                    • 2005
                                    • 891

                                    #18
                                    octikombi, o kurde az tyle :shock: Sadze, ze tez moge sie w kazdej chwili spodziewac bo juz 186kkm mam nalatane. Tylko ja myslalem, zeby przy wymianie jakies mocniejsze sprzeglo zalozyc jesli idzie( takie [pierwsze kroki w strone wirusowania)To moglbym wiecej nm wyciagnac

                                    Komentarz

                                    • chimek11
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 482

                                      #19
                                      a czy we wszystkich tdi wystepuje dwumasa?
                                      mam agr z 97 r.

                                      Komentarz

                                      • octikombi
                                        Ambiente
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 102

                                        #20
                                        Misiekoctavia, Niestety droga to impreza :cry: Co do mocniejszego sprzęgła to niestety nie podpowiem Ci, na pewno inni coś doradzą. Ja brałem komplet i zależało mi na czasie. Na allegro ten komplet LUKa będziesz miał coś ok. 150zł taniej
                                        Powodzenia w modernizacjach a tym czasem niech Ci jeszcze długo służy to co jest

                                        Komentarz

                                        • eX
                                          Elegance
                                          • 2006
                                          • 980

                                          #21
                                          chimek11, tak

                                          Komentarz

                                          • Misiekoctavia
                                            Elegance
                                            • 2005
                                            • 891

                                            #22
                                            octikombi, dzieki i wzajemnie

                                            Komentarz

                                            • Jasiek
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 192
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez octikombi
                                              Mówię tu o cenach nowych rzeczy, a więc:
                                              - 1500zł komplecik dwumasa+sprzęgło LUKa (to co w oryginale);
                                              - 50zł łożysko oporowe;
                                              - 300zł robocizna.

                                              RAZEM 1850zł.
                                              :shock: To jak za darmo w toyocie chcieli 6000zł :twisted:
                                              była Octavia II 1.9 TDI
                                              jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                                              Komentarz

                                              • koja86
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 3178

                                                #24
                                                Pierwsze objawy dwumasa miłem przy 100kkm teraz jest 160kkm i jeszcze jest oki .
                                                Nalęży pamiętać ,że gazujemy do dechy dopiero powyżej 2tys obr/min .
                                                Takie zwykłe Ambiente

                                                Komentarz

                                                • octikombi
                                                  Ambiente
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 102

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Jasiek
                                                  Zamieszczone przez octikombi
                                                  Mówię tu o cenach nowych rzeczy, a więc:
                                                  - 1500zł komplecik dwumasa+sprzęgło LUKa (to co w oryginale);
                                                  - 50zł łożysko oporowe;
                                                  - 300zł robocizna.

                                                  RAZEM 1850zł.
                                                  :shock: To jak za darmo w toyocie chcieli 6000zł :twisted:
                                                  Gdybym pojechał do ASO Skody to pewnie byłoby coś blisko tego

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...