Jak juz ktos odgrzal kotleta, to ja napisze jedno. Ze nie we wszystkich. Poczatkowe auta posiadaly kolo jednomasowe, takie jak wczesniejsze silniki 1Z. Zrezygnowano z niego, poniewaz kolo dwumasowe lepiejh wytlumia drgania i oszczedza synchronizatory.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Jak juz ktos odgrzal kotleta, to ja napisze jedno. Ze nie we wszystkich. Poczatkowe auta posiadaly kolo jednomasowe, takie jak wczesniejsze silniki 1Z.
...a wiesz moze jak,bez rozbierania to stwierdzic?
No ale w 2000 nawet przed liftem to na 90% juz jest dwumasa :?:
Zreszta tez juz odczuwam od czasu do czasu lekkie podrygiwania.
Zauwazylem tez, ze czasem ruszajac (z jedynki ) i puszczajac powoli sprzeglo wyczuwam wibracje galki, a w trasie na 5 powyzej 100km/h jadac z gorki na odcieciu galka wpada w dosc duze wibracje.
Czy to tez wina dwumasy czy to juz skrzynia :?:
a mi padło sprzęgło docisk, łożysko i dwumasa która nosi ślady grzania po 1, 5 r i 25tys km oczywiście ASO chce 4 tys i nie uznaje gwarancji. Mam pytanie czy ten LUK komplet to to samo co w oryginalnym aucie (albo to samo co montuje aso) to mozebym kupil to i zanosl do ASO zeby gwarancji nie stracic. Dodam ze mialem juz 2 auta i nigdy nie bylo takich problemow
Skoda OCTAVIA Tour Combi 1,9 TDI
Mitsubishi Outlander II 2,2 HDi Instyle
Panowie czyli jak trzeba jeździć aby dwumase oszczedzac (gazowanie tylko powyzej 2000 obr/min wystraczy?)?
I jakie sa najbarzdziej typowe objawy początków końca dwumasy?
Skoda Fabia I 1.9 TDI ATD 2003
Skoda Octavia I 1.9 TDI AXR 2006
Panowie czyli jak trzeba jeździć aby dwumase oszczedzac (gazowanie tylko powyzej 2000 obr/min wystraczy?)?
I jakie sa najbarzdziej typowe objawy początków końca dwumasy?
Panowie czyli jak trzeba jeździć aby dwumase oszczedzac (gazowanie tylko powyzej 2000 obr/min wystraczy?)?
I jakie sa najbarzdziej typowe objawy początków końca dwumasy?
Z tego co czytam uprawianie tkzw. stylu psj ops: czy jak to sie modnie ostatnio przyjelo ecodrivingu wplywa bardzo niekorzystnie na zywotnosc tego typu sprzegiel, a obecnie to rozwiazanie jest chyba juz powszechnie stosowane zwlaszcza w dieslach. W dodatku jak wiemy taki styl jazdy zażyna turbinę.
Ostatnio ogladalem http://www.tinyurl.pl?ZZFyar9c i bylem lekko zbulwersowany :shock:
Ja staram sie w tdi jezdac po miescie manewrowac w zakresie 1500-2200, oczywiscie chodzi mi o utrzymanie predkosci bo podczas przyspieszania w zaleznosci od potrzeb krece czasem do 2500, a przy sprincie do 3000 albo i wiecej , jednak jak jest niedogrzany staram sie nie przekraczac 2000), natomiast poza miastem gdy silnik jest w temperaturze roboczej to juz lubie przedmuchac turbinke Mam nadzieje, ze to rozsadne przedzialy.
Panowie czyli jak trzeba jeździć aby dwumase oszczedzac (gazowanie tylko powyzej 2000 obr/min wystraczy?)?
I jakie sa najbarzdziej typowe objawy początków końca dwumasy?
Z tego co czytam uprawianie tkzw. stylu psj ops: czy jak to sie modnie ostatnio przyjelo ecodrivingu wplywa bardzo niekorzystnie na zywotnosc tego typu sprzegiel, a obecnie to rozwiazanie jest chyba juz powszechnie stosowane zwlaszcza w dieslach. W dodatku jak wiemy taki styl jazdy zażyna turbinę.
Ostatnio ogladalem http://www.tinyurl.pl?ZZFyar9c i bylem lekko zbulwersowany :shock:
Ja staram sie w tdi jezdac po miescie manewrowac w zakresie 1500-2200, oczywiscie chodzi mi o utrzymanie predkosci bo podczas przyspieszania w zaleznosci od potrzeb krece czasem do 2500, a przy sprincie do 3000 albo i wiecej , jednak jak jest niedogrzany staram sie nie przekraczac 2000), natomiast poza miastem gdy silnik jest w temperaturze roboczej to juz lubie przedmuchac turbinke Mam nadzieje, ze to rozsadne przedzialy.
Że EcoDriving wpływa niekorzystnie na turbine to rozumiem, ale na dwumase to juz nie. Niby dlaczego?
Skoda Fabia I 1.9 TDI ATD 2003
Skoda Octavia I 1.9 TDI AXR 2006
Że EcoDriving wpływa niekorzystnie na turbine to rozumiem, ale na dwumase to juz nie. Niby dlaczego?
Chodzi o to, ze na niskich obrotach masz najwieksze wibracje pochodzace od wału korbowego (związane z niewielką siłą bezwładności wirującego wału). W dodatku w dieslach masz juz dosc wysoki moment przy tych obrotach. Czyli te wibracje sa dozowane z odpowiednio duzą siłą, a przeciez w konstrukcji dwumasy masz zaszyte układy tłumiące owe drgania. W starszych konstrukcjach gdzie nie ma dwumasy tlumienie drgan odbywa sie na sprężynach tarczy sprzegla, a i koło zamachowe jest chyba sporo cięższe.
Chodzi o to, ze na niskich obrotach masz najwieksze wibracje pochodzace od wału korbowego (związane z niewielką siłą bezwładności wirującego wału). W dodatku w dieslach masz juz dosc wysoki moment przy tych obrotach. Czyli te wibracje sa dozowane z odpowiednio duzą siłą, a przeciez w konstrukcji dwumasy masz zaszyte układy tłumiące owe drgania. W starszych konstrukcjach gdzie nie ma dwumasy tlumienie drgan odbywa sie na sprężynach tarczy sprzegla, a i koło zamachowe jest chyba sporo cięższe.
Mógłbyś rozwinąć troche to zagadnienie. Wydawało mi się, że dwumasa ma za zadanie "delikatniejsze" przeniesienie wysokiego momontu obrotowego w dieslach. O drganiach wału korbowego nie słyszałem chyba, że masz na myśli zmienną prędkość obrotową wału korbowego?
Pzdr.
Skoda Fabia I 1.9 TDI ATD 2003
Skoda Octavia I 1.9 TDI AXR 2006
A co mi tam odgrzeje kotleta . To kto już wymieniał albo ma objawy i ile na blacie? Skąd brać oryginały, bo 90% na rynku to regenerowane? Ktoś skupuje do regeneracji sprzęgła i dwumasy?
natash, Wiadomo, że sami producenci skupują, żeby zmniejszyć rynek używek. Ja starą sprzedałem do zakładu który regeneruje (za 150zł), a sam mam nową. Napisz, albo najlepiej zadzwoń do kolegi maciejek, ja u niego kupowałem (vagtech.pl)
A co mi tam odgrzeje kotleta . To kto już wymieniał albo ma objawy i ile na blacie? Skąd brać oryginały, bo 90% na rynku to regenerowane? Ktoś skupuje do regeneracji sprzęgła i dwumasy?
na allegro kpl sprzęgło sachsa, koło dwumasowe, łożysko wychodzi około 2000zł do mojego bkd, jak mi padło sprzęgło przy przebiegu około 110kkm to wymieniłem kpl i jak na razie mam spokój, więc nie ma się co bawić z regeneracją tylko wsadzić takiego sachsa i zapomnieć o temacie na około 150kkm
Dwa miesiące temu wymieniałem sprzęgło kpl z dwumasą przy 268k.Komplet LUK z łożyskiem 1000.- +wymiana 350.- [LUK z Allegro sciągają z Czech bo tam są dużo tańsze]
Może ktoś podać zaufane źródło z dobrą ceną. Mi chodziło Piramida, że sprzedają regenerowane jako nowe niestety i potem jest klops. Nie chodzi o 200 złotych różnicy, ważne żeby część była nówka git funfel, bo pojedzie kolejne 150-200k
Może ktoś podać zaufane źródło z dobrą ceną. Mi chodziło Piramida, że sprzedają regenerowane jako nowe niestety i potem jest klops. Nie chodzi o 200 złotych różnicy, ważne żeby część była nówka git funfel, bo pojedzie kolejne 150-200k
jak sprzedawca może sprzedać regenerowane sprzęgło jako nowe? :shock:
To musi byc chuj nie sprzedawca :szeroki_usmiech
Komentarz