Ile wytrzyma dwumasa ????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jasiek
    Ambiente
    • 2008
    • 192
    • Octavia III combi (5E5)
    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

    #26
    Wtedy koło dwumasowe robiło TYLKO ASO
    była Octavia II 1.9 TDI
    jest Octavia III Scout 2.0 TDI

    Komentarz

    • MARKOW
      Classic
      • 2008
      • 34

      #27
      AGU dwumas padl przy 260tys teraz 317 tys :shock:
      AUM dwumas ok przy 210 tys wymienione sprzęgło teraz 225 tys

      Komentarz

      • hamba
        Classic
        • 2007
        • 18

        #28
        Właśnie dzisiaj wymieniłem koło dwumasowe. Przebieg 168 tys, poszedł docisk. Całość 1170 zł. z robocizną.
        octavia 2000r. ELEGANCE 1,9 TDI AHF

        Komentarz

        • lugab
          Rider
          • 2007
          • 439

          #29
          no to chyba i ja sie bede szykowal, mam juz 200kkm, jak kupilem bylo 65kkm, wiec chyba jeszcze ori, mam nadzieje ze chociaz do stycznia da rade
          1.9 TDI ALH, narazie 90KM

          Komentarz

          • misiek^wro
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8321

            #30
            Zamieszczone przez eX
            chimek11, tak
            Jak juz ktos odgrzal kotleta, to ja napisze jedno. Ze nie we wszystkich. Poczatkowe auta posiadaly kolo jednomasowe, takie jak wczesniejsze silniki 1Z. Zrezygnowano z niego, poniewaz kolo dwumasowe lepiejh wytlumia drgania i oszczedza synchronizatory.
            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


            Komentarz

            • amigo
              Drive
              • 2008
              • 48

              #31
              Zamieszczone przez misiek^wro
              Jak juz ktos odgrzal kotleta, to ja napisze jedno. Ze nie we wszystkich. Poczatkowe auta posiadaly kolo jednomasowe, takie jak wczesniejsze silniki 1Z.
              ...a wiesz moze jak,bez rozbierania to stwierdzic?

              Komentarz

              • misiek^wro
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8321

                #32
                amigo, podaj numer vin w ASO, to Ci w minute odpowiedza
                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                Komentarz

                • Misiekoctavia
                  Elegance
                  • 2005
                  • 891

                  #33
                  No ale w 2000 nawet przed liftem to na 90% juz jest dwumasa :?:
                  Zreszta tez juz odczuwam od czasu do czasu lekkie podrygiwania.
                  Zauwazylem tez, ze czasem ruszajac (z jedynki ) i puszczajac powoli sprzeglo wyczuwam wibracje galki, a w trasie na 5 powyzej 100km/h jadac z gorki na odcieciu galka wpada w dosc duze wibracje.
                  Czy to tez wina dwumasy czy to juz skrzynia :?:

                  Komentarz

                  • didku
                    Classic
                    • 2007
                    • 23

                    #34
                    a mi padło sprzęgło docisk, łożysko i dwumasa która nosi ślady grzania po 1, 5 r i 25tys km oczywiście ASO chce 4 tys i nie uznaje gwarancji. Mam pytanie czy ten LUK komplet to to samo co w oryginalnym aucie (albo to samo co montuje aso) to mozebym kupil to i zanosl do ASO zeby gwarancji nie stracic. Dodam ze mialem juz 2 auta i nigdy nie bylo takich problemow
                    Skoda OCTAVIA Tour Combi 1,9 TDI
                    Mitsubishi Outlander II 2,2 HDi Instyle

                    Komentarz

                    • DorianGray
                      Classic
                      • 2008
                      • 35

                      #35
                      Panowie czyli jak trzeba jeździć aby dwumase oszczedzac (gazowanie tylko powyzej 2000 obr/min wystraczy?)?
                      I jakie sa najbarzdziej typowe objawy początków końca dwumasy?
                      Skoda Fabia I 1.9 TDI ATD 2003
                      Skoda Octavia I 1.9 TDI AXR 2006

                      Komentarz

                      • bogusg
                        Rider
                        • 2007
                        • 355

                        #36
                        Zamieszczone przez DorianGray
                        Panowie czyli jak trzeba jeździć aby dwumase oszczedzac (gazowanie tylko powyzej 2000 obr/min wystraczy?)?
                        I jakie sa najbarzdziej typowe objawy początków końca dwumasy?
                        M.in telepanie samochodem na biegu jałowym
                        Teraz xenony by krzynol

                        Komentarz

                        • adym
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 179

                          #37
                          Zamieszczone przez DorianGray
                          Panowie czyli jak trzeba jeździć aby dwumase oszczedzac (gazowanie tylko powyzej 2000 obr/min wystraczy?)?
                          I jakie sa najbarzdziej typowe objawy początków końca dwumasy?
                          Z tego co czytam uprawianie tkzw. stylu psj ops: czy jak to sie modnie ostatnio przyjelo ecodrivingu wplywa bardzo niekorzystnie na zywotnosc tego typu sprzegiel, a obecnie to rozwiazanie jest chyba juz powszechnie stosowane zwlaszcza w dieslach. W dodatku jak wiemy taki styl jazdy zażyna turbinę.
                          Ostatnio ogladalem http://www.tinyurl.pl?ZZFyar9c i bylem lekko zbulwersowany :shock:
                          Ja staram sie w tdi jezdac po miescie manewrowac w zakresie 1500-2200, oczywiscie chodzi mi o utrzymanie predkosci bo podczas przyspieszania w zaleznosci od potrzeb krece czasem do 2500, a przy sprincie do 3000 albo i wiecej , jednak jak jest niedogrzany staram sie nie przekraczac 2000), natomiast poza miastem gdy silnik jest w temperaturze roboczej to juz lubie przedmuchac turbinke Mam nadzieje, ze to rozsadne przedzialy.

                          Komentarz

                          • DorianGray
                            Classic
                            • 2008
                            • 35

                            #38
                            Zamieszczone przez adym
                            Zamieszczone przez DorianGray
                            Panowie czyli jak trzeba jeździć aby dwumase oszczedzac (gazowanie tylko powyzej 2000 obr/min wystraczy?)?
                            I jakie sa najbarzdziej typowe objawy początków końca dwumasy?
                            Z tego co czytam uprawianie tkzw. stylu psj ops: czy jak to sie modnie ostatnio przyjelo ecodrivingu wplywa bardzo niekorzystnie na zywotnosc tego typu sprzegiel, a obecnie to rozwiazanie jest chyba juz powszechnie stosowane zwlaszcza w dieslach. W dodatku jak wiemy taki styl jazdy zażyna turbinę.
                            Ostatnio ogladalem http://www.tinyurl.pl?ZZFyar9c i bylem lekko zbulwersowany :shock:
                            Ja staram sie w tdi jezdac po miescie manewrowac w zakresie 1500-2200, oczywiscie chodzi mi o utrzymanie predkosci bo podczas przyspieszania w zaleznosci od potrzeb krece czasem do 2500, a przy sprincie do 3000 albo i wiecej , jednak jak jest niedogrzany staram sie nie przekraczac 2000), natomiast poza miastem gdy silnik jest w temperaturze roboczej to juz lubie przedmuchac turbinke Mam nadzieje, ze to rozsadne przedzialy.
                            Że EcoDriving wpływa niekorzystnie na turbine to rozumiem, ale na dwumase to juz nie. Niby dlaczego?
                            Skoda Fabia I 1.9 TDI ATD 2003
                            Skoda Octavia I 1.9 TDI AXR 2006

                            Komentarz

                            • adym
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 179

                              #39
                              Zamieszczone przez DorianGray
                              Że EcoDriving wpływa niekorzystnie na turbine to rozumiem, ale na dwumase to juz nie. Niby dlaczego?
                              Chodzi o to, ze na niskich obrotach masz najwieksze wibracje pochodzace od wału korbowego (związane z niewielką siłą bezwładności wirującego wału). W dodatku w dieslach masz juz dosc wysoki moment przy tych obrotach. Czyli te wibracje sa dozowane z odpowiednio duzą siłą, a przeciez w konstrukcji dwumasy masz zaszyte układy tłumiące owe drgania. W starszych konstrukcjach gdzie nie ma dwumasy tlumienie drgan odbywa sie na sprężynach tarczy sprzegla, a i koło zamachowe jest chyba sporo cięższe.

                              Komentarz

                              • lukaszp1981
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 140
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez hamba
                                Właśnie dzisiaj wymieniłem koło dwumasowe. Przebieg 168 tys, poszedł docisk. Całość 1170 zł. z robocizną.
                                Gdzie tak tanio???
                                Chyba, że zostawiłeś stare sprzegło??
                                Albo wsadziłeś kolo jednomasowe??

                                Komentarz

                                • ufo
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1475
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Jasiek
                                  To jak za darmo w toyocie chcieli 6000zł
                                  u tych chińczyków/japońców to wszystko jest zaje....drogie

                                  Komentarz

                                  • DorianGray
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 35

                                    #42
                                    Zamieszczone przez adym
                                    Chodzi o to, ze na niskich obrotach masz najwieksze wibracje pochodzace od wału korbowego (związane z niewielką siłą bezwładności wirującego wału). W dodatku w dieslach masz juz dosc wysoki moment przy tych obrotach. Czyli te wibracje sa dozowane z odpowiednio duzą siłą, a przeciez w konstrukcji dwumasy masz zaszyte układy tłumiące owe drgania. W starszych konstrukcjach gdzie nie ma dwumasy tlumienie drgan odbywa sie na sprężynach tarczy sprzegla, a i koło zamachowe jest chyba sporo cięższe.
                                    Mógłbyś rozwinąć troche to zagadnienie. Wydawało mi się, że dwumasa ma za zadanie "delikatniejsze" przeniesienie wysokiego momontu obrotowego w dieslach. O drganiach wału korbowego nie słyszałem chyba, że masz na myśli zmienną prędkość obrotową wału korbowego?
                                    Pzdr.
                                    Skoda Fabia I 1.9 TDI ATD 2003
                                    Skoda Octavia I 1.9 TDI AXR 2006

                                    Komentarz

                                    • natash
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2599

                                      #43
                                      A co mi tam odgrzeje kotleta . To kto już wymieniał albo ma objawy i ile na blacie? Skąd brać oryginały, bo 90% na rynku to regenerowane? Ktoś skupuje do regeneracji sprzęgła i dwumasy?

                                      Komentarz

                                      • dwaoka
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 927

                                        #44
                                        natash, Wiadomo, że sami producenci skupują, żeby zmniejszyć rynek używek. Ja starą sprzedałem do zakładu który regeneruje (za 150zł), a sam mam nową. Napisz, albo najlepiej zadzwoń do kolegi maciejek, ja u niego kupowałem (vagtech.pl)
                                        bkc+dsg

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #45
                                          Zamieszczone przez natash
                                          A co mi tam odgrzeje kotleta . To kto już wymieniał albo ma objawy i ile na blacie? Skąd brać oryginały, bo 90% na rynku to regenerowane? Ktoś skupuje do regeneracji sprzęgła i dwumasy?
                                          na allegro kpl sprzęgło sachsa, koło dwumasowe, łożysko wychodzi około 2000zł do mojego bkd, jak mi padło sprzęgło przy przebiegu około 110kkm to wymieniłem kpl i jak na razie mam spokój, więc nie ma się co bawić z regeneracją tylko wsadzić takiego sachsa i zapomnieć o temacie na około 150kkm
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • JACK F
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 19

                                            #46
                                            Dwa miesiące temu wymieniałem sprzęgło kpl z dwumasą przy 268k.Komplet LUK z łożyskiem 1000.- +wymiana 350.- [LUK z Allegro sciągają z Czech bo tam są dużo tańsze]
                                            będzie OK.

                                            Komentarz

                                            • natash
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2599

                                              #47
                                              Może ktoś podać zaufane źródło z dobrą ceną. Mi chodziło Piramida, że sprzedają regenerowane jako nowe niestety i potem jest klops. Nie chodzi o 200 złotych różnicy, ważne żeby część była nówka git funfel, bo pojedzie kolejne 150-200k

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                #48
                                                Zamieszczone przez natash
                                                Może ktoś podać zaufane źródło z dobrą ceną. Mi chodziło Piramida, że sprzedają regenerowane jako nowe niestety i potem jest klops. Nie chodzi o 200 złotych różnicy, ważne żeby część była nówka git funfel, bo pojedzie kolejne 150-200k
                                                jak sprzedawca może sprzedać regenerowane sprzęgło jako nowe? :shock:
                                                To musi byc chuj nie sprzedawca :szeroki_usmiech
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • natash
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2599

                                                  #49
                                                  DGW powiedział, że obecnie 80% rynku tak wygląda niestety, dlatego pytam gdzie jest pewne źródełko

                                                  Komentarz

                                                  • loru
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 4286
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez piramida
                                                    jak sprzedawca może sprzedać regenerowane sprzęgło jako nowe? :shock:
                                                    To musi byc chuj nie sprzedawca :szeroki_usmiech
                                                    tak robią nawet sachs i luk, skupują , regenerują i puszczają jako nowe.
                                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...