PSJ = Pizdowatego Stylu Jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Alen
    Drive
    • 2009
    • 65

    PSJ = Pizdowatego Stylu Jazdy

    wymieniales filtr kabinowy?
    sprawdzili stan parownika?
    przewody dolotowe?
    Trzymajcie się drogi i poręczy ======RMF FM
  • Lokus55
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 48

    #2
    PSJ = Pizdowatego Stylu Jazdy

    Przeglądałem Forum Leon'a i znalazłem ciekawy wątek ...

    "10Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizdowatego Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć. "

    "18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami . "

    Tekst zapożyczony z http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=1427

    czy tak jest rzeczywiście ??? :?:
    =LokuS=

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      Re: PSJ = Pizdowatego Stylu Jazdy

      Zamieszczone przez Lokus55
      Przeglądałem Forum Leon'a i znalazłem ciekawy wątek ...

      "10Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizdowatego Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć. "

      "18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami . "

      Tekst zapożyczony z http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=1427

      czy tak jest rzeczywiście ??? :?:
      tak
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • koja86
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 3178

        #4
        Zamieszczone przez Lokus55
        Przeglądałem Forum Leon'a i znalazłem ciekawy wątek ...

        "10Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizdowatego Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć. "

        "18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami . "

        Tekst zapożyczony z http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=1427

        czy tak jest rzeczywiście ???

        Nic dodać nic ująć taki styl jazdy kończy się zapieczinymi kierowniczkami w turbince .Zdecydowanie diesel powinien pracować w pełnym zakresie obrotów ,wielu ludzi z forum u nas miało z tym problemy :lol:
        Takie zwykłe Ambiente

        Komentarz

        • bastek016
          Ambiente
          • 2005
          • 163

          #5
          chciałem się zapytać jak ma się to do benzyny ?? z jednej strony jak depcze to pali jak smok a stoi w miejscu , a jak znowu jadę powoli to szkodzi silnikowi ..... jak to wreszcie jest ??

          Komentarz

          • koja86
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 3178

            #6
            bastek016, PSJ to chodzi o diesle ze zmienną geometrią łopatek w turbinkach :wink: a nie o silniki benzynowe
            Takie zwykłe Ambiente

            Komentarz

            • milleniusz
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2008
              • 186

              #7
              Zamieszczone przez koja86
              bastek016, PSJ to chodzi o diesle ze zmienną geometrią łopatek w turbinkach :wink: a nie o silniki benzynowe
              Czy 1.8 TSI też ma zmienną geometrię łopatek turbiny?

              Odnośnie oryginalnego postu pozostaję mocno sceptyczny. Potem ludzie klepią, że nie będą jeździć w mieście 50 bo im się silniki męczą. Totalny absurd. Silnik po to jest, żeby pracować. Tak jak ja chcę, a nie tak jak mu jest wygodnie.

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez milleniusz
                Czy 1.8 TSI też ma zmienną geometrię łopatek turbiny?
                Teraz już wszystkie mają zmienną o ile mnie pamięć nie myli


                Ja ostatnio miałem problem z kierownicami , po fakcie sobie uświadomiłem że po części uprawiałem psj , ale nie bede piłował samochodu jak jest zimny
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • djczas
                  RS
                  • 2005
                  • 9612

                  #9
                  milleniusz, benzin chyba nie ma zmiennej geometri

                  Komentarz

                  • milleniusz
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 186

                    #10
                    Zamieszczone przez Ziomal
                    Zamieszczone przez milleniusz
                    Czy 1.8 TSI też ma zmienną geometrię łopatek turbiny?
                    Teraz już wszystkie mają zmienną o ile mnie pamięć nie myli
                    Pewnie masz rację, bo inaczej nie miał by takiej charakterystyki (płaski maksymalny moment obrotowy przez prawie 4000 obrotow.

                    Tak czy inaczej, wkurza mnie cokolwiek deprecjonowanie spokojnego stylu jazdy. Skoro silnik ma 250 Nm przy 1500 obrotow, to bede jezdzil 60 na piątce jak bede mial ochote, bo po to kupilem taki silnik. Albo nawet na szoste.

                    Fakt, ze jak kiedys w poprzedniej Octavii (1.9 TDI) przejechalem 1200 km bez uzywania hamulca i gazu, to mi potem zaczelo cos stukac w kole. Dopiero po jakims czasie doszedlem ze hamulcow jednak uzywac trzeba i po podpompowaniu pedalu na maksa przeszlo. Oczywiscie najlepiej wykorzystywac pelny zakres obrotow silnika, od czasu, do czasu przynajmniej, ale sprzeciwiam sie etykietowaniu spokojnej jazdy w ten sposob.

                    Potem mamy statystyki jakie mamy. Bo jak ktos jezdzi spokojnie, to co?

                    To juz wiecie co.

                    ___
                    Edit:
                    Dobra, nie bulgotam już, zapytam w serwisie jutro o tę geometrię, jak nie zapomnę. Pozdro. : )

                    Komentarz

                    • Misiekoctavia
                      Elegance
                      • 2005
                      • 891

                      #11
                      W takiej starej konstrukcji jak AGR tez sa lopatki ze zmienna geometria :?: No przeciez po pierwsze niebede katowal auta jak jest zimne a po drugie niebede przeciez jezdzil po miescie na dwojce ciagle. Owszem w trasie po pozgrzaniu silnik sobie mozna krecic wysoko. Osobiscie to taka moja ulubiona bariera zmiany biegow w trasie przy spokojnej w miare jezdzie to ok.2500- 3000 obrotow. W miejskiej jezdzie te 2000 ewentualnie z lekkim haczykiem poprostu pasuja. Troche glosno sie robi jak sie ciagnie wyzej i jeszcze w dodatku na pol czy 1/4 gazu

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #12
                        Misiekoctavia, nie agr ma turbinę podobną do benzynowych

                        Komentarz

                        • milleniusz
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 186

                          #13
                          Zamieszczone przez djczas
                          milleniusz, benzin chyba nie ma zmiennej geometri
                          Masz rację. Poszperałem trochę w sieci i wychodzi, że spaliny z benzyniaka mają o 200 stopni wyższą temperaturę i nie robi się turbin ze zmienną geometrią, bo by się wszystko zagotowało. Znaczy od czasu do czasu ktoś próbował eksperymentować z tym, ale ze średnim skutkiem. Jakoś dwa lata temu taka turbina po raz pierwszy weszła do seryjnej produkcji w Porsche 911 (znalezione tu).

                          Zatem bardzo bym się zdziwił, gdybym miał zmienną geometrię, ale zapytam. :lol:

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez milleniusz
                            Tak czy inaczej, wkurza mnie cokolwiek deprecjonowanie spokojnego stylu jazdy. Skoro silnik ma 250 Nm przy 1500 obrotow, to bede jezdzil 60 na piątce jak bede mial ochote, bo po to kupilem taki silnik. Albo nawet na szoste.
                            kolego, chyba EGT Ci wzrosło :wink: :lol:
                            masz prawo się wkurzać ale nie bądź zapalnikiem do kolejnej awantury na forum.
                            Poza tym silnik osiąga wartość 250Nm przy 1500obr/min tylko wtedy kiedy wciśniesz pedał gazu do podłogi.

                            Mam tylko nadzieję że uprawiając spokojny styl jazdy wiesz którym pasem powinieneś jechać na drodze wielopasmowej :?


                            PSJ dla żadnego silnika nie jest zdrowy. Czy to wolnossak czy też doładowany, benzyna czy diesel. Katowanie tak samo. Jedną z ważniejszych rzeczy jest płynne przyspieszanie. To tylko przykład bo już nie chce mi się pisać o ciepłym, zimnym silniku, niskich obrotach itp.
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • koja86
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 3178

                              #15
                              Zamieszczone przez milleniusz
                              Odnośnie oryginalnego postu pozostaję mocno sceptyczny. Potem ludzie klepią, że nie będą jeździć w mieście 50 bo im się silniki męczą. Totalny absurd. Silnik po to jest, żeby pracować. Tak jak ja chcę, a nie tak jak mu jest wygodnie.
                              Nikt Ci nie narzuca stylu jazy jakim masz jeździć :wink:
                              Są to propozycje uzytkowników . Jeśli będziesz stosował PSJ w dieslu to twoja sprawa ,częściej będziesz zaglądał do turbinki i to tyle :lol:
                              Takie zwykłe Ambiente

                              Komentarz

                              • pleban
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 580

                                #16
                                To może i ja wrzucę swoje 3 grosze
                                Jechałem ostatnio ze znajomym na trasie Gdynia - Szczecin - Gdynia (zrobiłem około 800km zajeżdżając tu i tam). Następnego dnia koleś powiedział mi, że z taką jazdą to ja się turbiny szybko pozbędę i że "katuję" dieselka. Nie zgadzam się w żadnym wypadku, bo zanim auto nie osiągnęło odpowiedniej temperatury (pion) jechałem bardzo spokojnie, zaś później w trasie zdarzało się do 150 - 160 km/h (z reguły średnia około 120-130, zaś średnia prędkość odczytana z kompa to 89 km/h), może nawet do 170 przez moment. Ale żadnego wrzucania 3 przy 80 km/h i ogólnie szybka, ale płynna jazda. Po wjeździe do miasta z zamiarem zatrzymania jadę spokojnie coby wystudzić turbinkę.
                                Prawdę mówiąc to moje kolejne auto którym robię ...set tysięcy kilometrów i nigdy nie miałem problemów z silnikami przy takim stylu jazdy, choć poprzednie nie były dieselkami. W AGR nie mam wprawdzie zmiennej geometrii, ale wątpię szczerze żeby mi to strasznie miało zmienić wymagany styl jazdy.
                                No i dlaczego do cholery używanie turbiny ( w końcu "rozgrzanej") miało by negatywnie wpływać na jej żywotność?

                                Raczej swoich racji jestem pewny, ale skoro pojawił się topic ostanowiłem się upewnić

                                ps. auto nie bierze oleju nic a nic
                                była O1 1,6 102 KM
                                była O1 1,9 TDI 90 KM
                                była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                jest Ford Tourneo Courier

                                Komentarz

                                • Lokus55
                                  Drive
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 48

                                  #17
                                  specjalnie dla pleban, i milleniusz, Przekleje cały artykuł:

                                  "Jak jeździć TDi i o czym należy pamiętać i co należy wiedzieć

                                  1. Dbaj o dobry olej w silniku
                                  2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km) jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
                                  3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
                                  w przypadku bardzo dużych mrozów odczekaj 10-20 sec po zgasnieciu kontrolki swiec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
                                  4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
                                  5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
                                  6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do temperatury roboczej
                                  7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp. wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej osiągnie właściwą temp. pracę .
                                  8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na brak smarowania
                                  9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę minut.
                                  10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizdowatego Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć.
                                  11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.
                                  12. Każde TDi zużywa olej – jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej niż 1litr między wymianami.
                                  13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi
                                  14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.
                                  15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż przed przednim prawym kołem.
                                  16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej częsciej wymieniać filtr papierowy
                                  17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$ :!:
                                  18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami .
                                  19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną zasłonę dymną
                                  20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie "

                                  Niech wypowie sie rada starszych

                                  no właśnie a co do tego żeby jeździć np 6 dni w tygodniu spokojnie a 7 przewietrzyć turbinkę , efekt jest ten sam ? tzn. PSJ ? :?:
                                  =LokuS=

                                  Komentarz

                                  • arci9
                                    RS
                                    • 2004
                                    • 2007

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Lokus55
                                    w przypadku bardzo dużych mrozów odczekaj 10-20 sec po zgasnieciu kontrolki swiec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
                                    Ja tylko co do tego punktu mam wątpliwość a raczej do zacytowanej częśći, nawet w instrukcju chyba jest napisane, żeby od razu po zgaśnięciu lampki zapalać?!
                                    Jeśli jest strrasznie zimno, to można ze dwa , trzy razy podgrzać świece i tyle.

                                    Komentarz

                                    • metrotest
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 506
                                      • Volkswagen
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez milleniusz
                                      Tak czy inaczej, wkurza mnie cokolwiek deprecjonowanie spokojnego stylu jazdy.
                                      I kto to mówi :wink: 1.8 TSI to nie jest najlepszy wybór do PSJ-ta 8)

                                      P.S. Co z tym opisem wrażeń po odbiorze nabytku? Nie musi być od razu filmik na youtube

                                      Komentarz

                                      • slawko007
                                        Drive
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 65

                                        #20
                                        Koledzy pozwolicie że coś dorzucę. DO listopada ubiegłego roku jezdziłem Fabią 1.9 SDI. Przez 4 lata i 3 miesiące zrobiłem 220kkm od nowości i pomimo że nie lubiłem piłować maszyny (bo i po co kiedy przy 3500rpm miałem już 64KM ) to jezdziłem czasami do 4500 dopóki komputer nie odciął paliwa- tak od czasu do czasu. Kiedyś mechanik pojechał nią do serwisu i nie mógł się nadziwić że chodzi o niebo lepiej niż jego (też SDI). A powiem że spalanie średnie niewiele ponad 5ltr. Reasumując uważam że problem jest złożony i trzeba umieć jeżdzić aby auto posłużyło. Tak jak koledzy mówią-na zimnym trzeba uważać ale kiedy jest ciepły to należy ganiać wskazuwkę pomiędzy max moment - max moc i czsami przedmuchać panience kanały. Pozdrawiam OCP

                                        [ Dodano: Wto 12 Lut, 08 22:09 ]
                                        Osstatnio spróbowałem Ecodrivingu. Na dystansie 300km komputer pokazał 4,6ltr/100km ale zmiana iegów przy max 2000rpm i jak najszybciej dochodzić do biegu 6. Oczywiscie żadnej dynamiki i "tylko" 30 minut dłużej jazdy. Nie pochwalam tego bo o żywotności silnika i w tym turbuleum można zapomnieć ale jesli ktoś chce bić rekordy...Normalnie przy ruchu mieszanym 5,5ltr/100km. Obroty 1800-3000rpm. ALe na trasie do 4000..czasami. Spalanie j.w. Trzeba pamiętać że wszystko w naturze wymaga aby czsami szybciej przelecieć....i conieco przedmuchać

                                        [ Dodano: Wto 12 Lut, 08 22:15 ]
                                        Zamieszczone przez arci9
                                        Zamieszczone przez Lokus55
                                        w przypadku bardzo dużych mrozów odczekaj 10-20 sec po zgasnieciu kontrolki swiec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
                                        Ja tylko co do tego punktu mam wątpliwość a raczej do zacytowanej częśći, nawet w instrukcju chyba jest napisane, żeby od razu po zgaśnięciu lampki zapalać?!
                                        Jeśli jest strrasznie zimno, to można ze dwa , trzy razy podgrzać świece i tyle.
                                        arci9
                                        Jeśli świece żarowe są sprawne nie ma potrzeby kilkrakrotnie rozgrzewać komory spalania bo juz po pierwszym razem temepratura powietrza powinna być wystarczająca do zapłonu mieszanki. Poza tym skzoda akumulatora..jak zawsze. I oczywiście odpalac po tym jak kontrolka świec żarowych zgaśnie-sybolizuje to włąsściwą temepraturę do zapłonu. Jeśli nie zapala to przyczny trzeba szukać gdzie indziej.
                                        slawko007

                                        Komentarz

                                        • milleniusz
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 186

                                          #21
                                          Zamieszczone przez metrotest
                                          Zamieszczone przez milleniusz
                                          Tak czy inaczej, wkurza mnie cokolwiek deprecjonowanie spokojnego stylu jazdy.
                                          I kto to mówi :wink: 1.8 TSI to nie jest najlepszy wybór do PSJ-ta 8)

                                          P.S. Co z tym opisem wrażeń po odbiorze nabytku? Nie musi być od razu filmik na youtube
                                          Ja tylko bulgoczę o stylu w którym tam ktoś piszę o wolno jeżdżących kierowcach. :P

                                          Co do wrażeń, to trochę za wcześnie, bo staram się auto dotrzeć w jakiś kulturalny sposób, choć czytałem o dwóch totalnie sprzecznych technikach docierania. W każdym razie staram się nie przekraczać 4000 obrotów, jeździć płynnie i nie hamować ostro. Z tymi obrotami to bywa trudne, bo na jedynce, czy dwójce to moment i się silnik wkręca na czerwone. Poprzedniego 1.9 TDI docierałem "na emeryta", ten chyba będzie miał inaczej.

                                          Generalnie silnik jest bardzo elastyczny i chętny do współpracy. Napiszę więcej po paru tygodniach, w odpowiednim wątku. Może też już będzie działał ten mój liczniczek od spalania.

                                          Komentarz

                                          • misiek^wro
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8321

                                            #22
                                            slawko007, no przedmuch to podstawa, dzis jak lecialem do domu to sobie pozwolilem na maly challenge z starym mesiem 320 i nowa O2 2.0 140Km w tdi

                                            Powiem tyl, ze bylem na koncu stawki praktycznie caly czas, do momentu, az los sie usmiechnal i wskoczylem na dobry pas ... koledzy zatrzymali sie na jakichs przeszkodach ruchomych w postaci "skrecajacych w lewo za 4 km maluchow i czinko" zas ja pognalem prawym pasem ladnie dalej ... dojechalem do czerwonego pola praktycznie przy 130 i juz bylo spokojnie. Nastepnie powrot do domu juz w stylu PSJ zeby wychlodzic niunie, zanim postawilem ja w garazu
                                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                            Komentarz

                                            • MiKruS
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7976

                                              #23
                                              Najważniejszy jest po prostu umiar i zdrowy rozsądek. :idea:


                                              Pod pojęciem PSJ (ukutego bodaj przez Mastersa) kryje sie totalna zamułka przez cały czas.
                                              Czyli styl jazdy o kropelce zawsze i wszędzie.

                                              W ten sposób zabija się każdy silnik.
                                              TDI 205PS

                                              Komentarz

                                              • arci9
                                                RS
                                                • 2004
                                                • 2007

                                                #24
                                                Zamieszczone przez slawko007
                                                arci9
                                                Jeśli świece żarowe są sprawne nie ma potrzeby kilkrakrotnie rozgrzewać komory spalania bo juz po pierwszym razem temepratura powietrza powinna być wystarczająca do zapłonu mieszanki. Poza tym skzoda akumulatora..jak zawsze
                                                Zgadza się.Sam tak nie robię, można tak spróbować, jeśli jeste baaardzo zimno np -20 a auto i świece są nie pierwszej młodości.
                                                Głównie chodziłi mi o zapalenie auta tuż po zgaszeniu lamki a nie odczekiwanie na bóg wie co

                                                Komentarz

                                                • Lokus55
                                                  Drive
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 48

                                                  #25
                                                  :idea: morał z tego taki ze lepiej wydać 2-4zł więcej za kilometr niż później wymieniać turbinkę ...
                                                  =LokuS=

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...