PSJ = Pizdowatego Stylu Jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dig Dug
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1306
    • Seat

    #26
    Ja jezdze praktycznie w przedziale 1600 do 2000 obr. Auto jedzie milo, oczywiscie nie gazuje od tak niskiego dolu, ale jak trzeba przyspieszyc, to silnik ani nie piaknie tylko jedzie. Dieslem to moge sobie nafikac. Jak nie zredukuje to czolowka gotowa. Poprzednim tez tak jezdzilem (tez benzyna) i nic sie silnikowi nie stalo. Dorobilem przebieg z 192 tys do 285 tys w 4 lata i auto sprzedalem przy idealnej pracy silnika. Teraz zrobilem juz 60 tys i nic. Preferuje duze benzyny z nisko umieszczonym maksymalnym momentem. Jezdzi sie o niebo lepiej niz dieslem, w tym zakresie to diesel nie zyje. Jak probuje jechac tak dieslem, to silnik trzepie z wysilku i widac ze sie burzy. Trzeba niestety machac i trzymac sie 2 tys. Nie dziwie sie, ze PSJ konczy diesla. Zreszta co to za przyjemnosc toczenia sie dieslem poza zakresem turbinki ?? :szeroki_usmiech Przypomina sie jazda polonezem. Gaz w podloge, ryk silnika i nic.

    [ Dodano: Sro 13 Lut, 08 09:01 ]
    Nie zebym sie czepial diesla, bo jezdze i fajnie pobutowac na turbinie, ale do PSJ diesel to porazka.
    Była O1 jest F2.

    Komentarz

    • arci9
      RS
      • 2004
      • 2007

      #27
      Zamieszczone przez Lokus55
      morał z tego taki ze lepiej wydać 2-4zł więcej za kilometr niż później wymieniać turbinkę ...
      2-4 zł :?: Daj spokój, ile turbina kosztuje na rynku? Ze 2tyś. (nie mówię o ASO), to po poł miecha miałbym na nową turbinę :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • Lokus55
        Drive
        S_OCP Member
        • 2007
        • 48

        #28
        jak bys odkładał po 2-4 złote do świnki :diabelski_usmiech
        =LokuS=

        Komentarz

        • milleniusz
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2008
          • 186

          #29
          Zamieszczone przez Dig Dug
          Przypomina sie jazda polonezem. Gaz w podloge, ryk silnika i nic.
          Heh, to miales lepszy model, moze ten eksportowy.

          Moj jak sie go deplo do oporu to wlasnie zwalnial. Trzeba bylo rozsadnie dawkowac mu paliwo. Przy otwartej przepustnicy na maksa sie zalewal, czy cos. Nie mam pojecia. Pomogla zmiana auta na inne.

          To byly czasy.

          Komentarz

          • Lokus55
            Drive
            S_OCP Member
            • 2007
            • 48

            #30
            nie doszliśmy do żadnego wniosku ... Czyli opłaca sie uprawiać PSJ i częściej zmieniać turbinkę czy lepiej wiecej wydać na ropę i wymieniać raz na x lat ?
            =LokuS=

            Komentarz

            • paf
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3140

              #31
              Zamieszczone przez Lokus55
              nie doszliśmy do żadnego wniosku ... Czyli opłaca sie uprawiać PSJ i częściej zmieniać turbinkę czy lepiej wiecej wydać na ropę i wymieniać raz na x lat ?
              Wniosek jest jeden - nie jeździć PSJ cały czas bo można usnąć a poza tym silnikowi robi się raczej ziaziu
              czasem trzeba "przedmuchać rurę" i nic tego nie zmieni :twisted:

              poza tym P.....S.....J..... to nie jest synonim spokojne jazdy tylko jazdy jak P :P

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #32
                Zamieszczone przez Lokus55
                nie doszliśmy do żadnego wniosku ... Czyli opłaca sie uprawiać PSJ i częściej zmieniać turbinkę czy lepiej wiecej wydać na ropę i wymieniać raz na x lat ?

                Nie ma takiej prostej zależności. Tym bardziej, ze mozna jezdzic oszczędnie bez zamulenia.

                Jak juz wspomnialem - najwazniejszy jest zdrowy rozsądek.
                TDI 205PS

                Komentarz

                • milleniusz
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 186

                  #33
                  poza tym P.....S.....J..... to nie jest synonim spokojne jazdy tylko jazdy jak P :P
                  A jeszcze bardziej poza tym, to nie sadze, aby ktokolwiek z tu obecnych wykorzystywal silnik w zakresie obrotow 1000-2000. Wiec dyskusja jest zasadniczo akademicka. 8)

                  A te cale kierowniczki sie zapiekaja, bo tak maja. Jakbym pracowal w dymie i temperaturze 700 stopni, to tez bym sie zapiekl. Choc rzeczywiscie nizsze obroty i wiecej sadzy pewnie im przyslugi nie robia.

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #34
                    Zamieszczone przez milleniusz
                    ...A te cale kierowniczki sie zapiekaja, bo tak maja. Jakbym pracowal w dymie i temperaturze 700 stopni, to tez bym sie zapiekl. Choc rzeczywiscie nizsze obroty i wiecej sadzy pewnie im przyslugi nie robia.
                    To nie chodzi głównie o sadzę i temp. Chodzi o to, że gdy stosuje się jazdę PSJ-topodobną ( niskie obroty ) to gazy wylotowe nie rozkręcają turbiny do wysokich obrotów, co z kolei powoduje, że ciśnienie doładowania jest niskie ( turbina nie pompuje, albo pompuje tylko troszkę ), co oznacza, że mieszek się "nie przepracowuje" i nie zmienia geometri łopatek ( łopatki nie pracują ), co powoduje, że po pewnym czasie po prostu się "zastają" ( w czym oczywiście sadza i temp. wydatnie pomaga ).
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • Lokus55
                      Drive
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 48

                      #35
                      Jaki jest koszt turbiny ?? po za ASO
                      =LokuS=

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        Uzywka od 500zl do nowej za 1500zl
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Lokus55
                          Drive
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 48

                          #37
                          wydaje sie nie drogo ... a ile wymiana w takim układzie ?
                          =LokuS=

                          Komentarz

                          • Dzida
                            RS
                            • 2006
                            • 2253

                            #38
                            Zamieszczone przez Lokus55
                            wydaje sie nie drogo ... a ile wymiana w takim układzie
                            qrde stary, i tak będziesz zadawał pytania po kawałku? :evil:

                            Wiesz do czego służy opcja szukaj? To polecam skorzystać.

                            A jak nie wiesz ile kosztuje wymiana turbiny to zadzwoń do ASO.
                            Mamy ich kilka w W-wie.

                            Komentarz

                            • shado
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 5315
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #39
                              Dzida, a on zaraz zapyta o numery telefonów do tych kilku ASO :diabelski_usmiech
                              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                Lokus55, Zadzwon do ASO uslyszysz cene 7tys za sprezarke z wymiana i wtedy stwierdzisz ze cena jest OK.

                                Przyjedziesz do mnie to Ci za 300zl wymienie - pasuje :twisted:
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #41
                                  Maicroft, 7,5 :idea:
                                  (bez wymiany)
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Ziomal
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 5841
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    Maicroft, 7,5
                                    (bez wymiany)
                                    Dla mnie zaproponowali regenerwowaną za 5 tysięcy z wymianą :diabelski_usmiech Of koz w ASO ale wystarczyło przeczyścić kierownice :szeroki_usmiech
                                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                    Jest O1 1.6 BFQ

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratoRS
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #43
                                      szkoda, To mialem promocje
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • DGW
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 2330

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Przyjedziesz do mnie to Ci za 300zl wymienie - pasuje :twisted:
                                        hmm to muszę zmienić pozycje w cenniku :wink:
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz

                                        • Adrian
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 662
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          #45
                                          dobrygrzeswawa, ja przyjadę na diagnozę a potem na naprawę pewnie tego samego będę dzwonił po niedzieli.
                                          PerfectService by DGW
                                          Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                                          Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                                          Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #46
                                            dobrygrzeswawa, ja przyjadę na diagnozę a potem na naprawę pewnie tego samego będę dzwonił po niedzieli.
                                            nie ma problemu tylko musisz liczyć się z około tygodniowym okresem oczekiwania :szeroki_usmiech oczywiście tylko na naprawę, na diagnostyke zadzwoń dzień lub dwa wcześniej 8)
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • rqr
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 12

                                              #47
                                              Jazda w stylu PSJ jest chyba domeną emerytów. Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie katuje samochodu na 5 przy 60 km. Swoją drogą w jednym z wydań auto świata czytałem artykuł na tema kierowców samochodów marki skoda. W skrócie brzmiało to mniej więcej tak: "uważajcie na kierowców skód ponieważ na drodze przeceniają swoje umiejętności". Nie wiem jaki geniusz wpadł na to żeby wypisywać takie brednie.
                                              RQR

                                              Komentarz

                                              • milleniusz
                                                Ambiente
                                                S_OCP Member
                                                • 2008
                                                • 186

                                                #48
                                                Zamieszczone przez rqr
                                                Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie katuje samochodu na 5 przy 60 km.
                                                Upraszczasz, podobnie jak dziennikarz, którego krytykujesz. To zależy od silnika i przełożeń. U mnie, zdaje się, przy tej prędkości mam już maksymalny moment obrotowy. Nie nazwałbym jeżdżenia w zakresie maksymalnego momentu "katowaniem".

                                                Komentarz

                                                • DGW
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 2330

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez milleniusz
                                                  U mnie, zdaje się, przy tej prędkości mam już maksymalny moment obrotowy
                                                  przy wciśniętym do końca pedale gazu :idea:
                                                  przy wykorzystywaniu max momentu przy tych obrotach ukł. korbowo-tłokowy jest narażony na b.duże przeciążenia i z pewnością nie jest to zdrowe dla motorowni

                                                  wspmnę tylko że mowa była o katowaniu
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  • milleniusz
                                                    Ambiente
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2008
                                                    • 186

                                                    #50
                                                    przy wciśniętym do końca pedale gazu :idea:
                                                    przy wykorzystywaniu max momentu przy tych obrotach ukł. korbowo-tłokowy jest narażony na b.duże przeciążenia i z pewnością nie jest to zdrowe dla motorowni
                                                    Ja rozumiem, że kolega rqr przez "katowanie" rozumie po prostu jeżdżenie na piątce z prędkością obrotową 1.500 rpm. A nie przyspieszanie na maksa z takiej prędkości obrotowej, no bo jak trzeba ostro przyspieszyć, to lepiej zredukować do dwójki.

                                                    Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się też, że znacznie większe przeciążenia występują przy tych prędkościach obrotowych na niższych biegach - jedynce, dwójce - gdy ruszamy z butem w ziemi, prawda? Tyle, że wtedy te niekorzystne warunki trwają krócej. Czy błądzę?

                                                    W międzyczasie sprawdziłem - przy 60 mam na piątce mam prawie dokładnie 1.500 obrotów - auto zupełnie nie protestuje, nie dusi się i nie ma problemów z przyspieszaniem. W zasadzie - tak jak już kiedyś pisałem - płynnie przyspiesza na każdym biegu gdzieś od 1.200 obrotów. Jak się jeździ powoli to nie widzę żadnych przeciwskazań by jechać na piątce 60 na godzinę. Dla pełnej jasności dodam: jechać, albo bujać się, czyli lekko przyspieszać lekko zwalniać, a nie przyspieszać z nogą w podłodze.

                                                    Zresztą do podobnego wniosku doszliśmy kiedyś przy analizie zachowania skrzyni DSG, która przy spokojnej jeździe dochodzi do szóstego biegu już przy 70 kmh. Tyle, że to było w dieslu, a one mają krótsze obroty i trochę inną charakterystykę momentu.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...