U mnie Fabia załapała ostatnio notlaufa przy 190 i kolega też pytał kto jeździ tyle w zimie :diabelski_usmiech
W OII mam ustawione ma maxi-dot, że ma krzyczeć jak przekroczę 170km/h.
np. ja wracajac wczoraja z wawy po niemieckiej autostradzie, mialem 200km/h licznikowe na ideksie T=190km/h :wink: Tyle tez pokazuje mi GPS przy 200km/h. :wink:
Wiec bylem na granicy.
Wiekszy indeks to wieksza wytrzymalosc, a za tym idzie trwalosc podczas wpadniecia w dziurę przy wiekszej predkosci. Z mniejszym indeksem peknie kord, a przy wiekszym opona przezyje. Wg. mnie zapasu nigdy wiele. Sam stosuje V lub W. Mniej nie schodze.
Jeśli założysz oponę z mniejszym indeksem prędkości do samochodu w którym wymagana jest wyższy indeks to stracisz gwarancję na tę oponę. Oczywiście można pościemniać że opona jeździła w innym aucie ale problem pojawia się wtedy gdy zakładasz w serwisie gdzie monter spisuje model samochodu do którego zakłada oponę.
a czy nas nie obowiazuje te dyrektywy o ktorych nie wie diagnosta?
no to jest pytanie z typu podchwytliwych bo z jednej strony diagnosta trzyma sie dokładnie swoich ustaw i wedle tego robi przeglądy, z drugiej strony jak zawsze pozostaje temat niedostosowania polskiego prawa do prawa unii co chyba samo w sobie jest złamaniem prawa :roll:
Sorry za offtop, ale podział jest taki: rozporządzenia unijne mają być bezpośrednio stosowane, za to dyrektywy tylko wskazują, jakie zmiany należy wprowadzić w prawie krajowym. A więc nawet jeśli taka dyrektywa istnieje, to nie obowiązuje w Polsce, dopóki np. parlament nie zmieni ustawy. Nie ma zatem mowy o łamaniu prawa przez, dajmy na to, osoby ze złymi oponami.
Inna sprawa (taki jeszcze większy offtop), że jak komuś nie podoba się niewprowadzanie jakiejś dyrektywy, to może Polskę zaskarżyć do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Ot, tyle
Mam teraz przejechane ogolnie ok 141tys . Zamierzam kupic nowe opony CPC2 index V.
Co nalezalo by zrobic przy zawieszeniu by opony jak najdluzej pojezdzily?(bez ząbkowania)
Przyznam sie ,ze gdyby nie hałas z opon to bym ich nie zminial i nie ruszał zawieszenia.
Ale jak zmienie opony to moze watro zrobic zawieszenie na fabryke. Na gwarancji wyminialem tylko gumy stabilizatora i nic wiecej nie robilem(generalnie mechanik w skodzie twierdzi ,ze zawieszenie ok jedynie gumy sa juz w średnim stanie(na końcówce żywota).
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
arci9, dzieki za pomoc, to teraz tylko wyrwac kpl w dobrej cenie
spoczko, ale Szkoda był pierwszy
Ja zakupiłem Uniroyale zresztą po studiowaniu forum, a wcześniej jeździłem na Toyo, obie polecam, z tym , że faktycznie Uniroyale rewelka na deszczu.
Choć, ja mam bardziej standardowy wymiar 205/55/16
Przyznam sie ,ze gdyby nie hałas z opon to bym ich nie zminial i nie ruszał zawieszenia.
A obecnie jakie masz opony , z jakim indeksem ?
Jak ząbkują to sprawdż dokładnie elementy zawieszenia, powymieniaj na nowe jeśli zachodzi taka potrzeba , zrób porządnie geometrię i zmieniaj opony miejscami co 5 tyś .
P.S.
Można jeszcze pojechać na lotnisko do Ulęża ,zrobić parę okrążeń i.......... ząbki samoistnie znikają :szeroki_usmiech
Index prędkości nie ma bezpośredniego wpływu ani kształt opony, ani bieżnika ani wagi opony. Index ten gwarantuje prawidłową pracę opony przy określonej indexem prędkości. Zdarza się często, że skład opony o niższym indeksie jest identyczny z tą o wyższym jednak w trakcie produkcji wyrywkowo testuje się opony i sprawdza dla prędkości określonej tym indeksem. Decyzja wyboru należy oczywiście do Ciebie a powinieneś sobie zadać pytanie jak często i jak przez jaki czas jedziesz z prędkością 240km/h
Licznikowych czy według GPS'a? Licznikowe 240 to będzie mniej więcej 220km/h. Każda opona poza swój indeks zawiera margines bezpieczeństwa wynoszący 10 km/h. Więc przy odpowiednim ciśnieniu w gumie nie stanie się absolutnie nic złego... Jakkolwiek przy 220-240km/h coś złego stać się może przez samą szybką jazdę... :wink:
P.S: Ale te TDI-iki się szybkie zrobiły ostatnio :diabelski_usmiech
A co się może stać kiedy np na oponie H do 210 km/h rozpędzimy się przez kilka kilometrów do np 240 km/h?
osnowa może ulec rozerwaniu i bedzie kaboom! :diabelski_usmiech
indeks zakłada oczywiscie pewną bezpieczną tolerancję
kiedyś wpadły mi w ręce testy wytrzymałowsciowe opon o indeksie H- sprawdzano na ile przekroczenie dopuszczalnej predkosci wpłynie na oponę.
i tak w zależnosci od producenta przy 240-250km/h opony strzelały po kilku- kilkunastu minutach.
dlatego tez zawsze fabrycznie montowane opony mają już margines bezp w postaci wyższego indeksu niż vmax auta- i tak np auta o vmax 190 mają opony o indeksach H a nie T itd
Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz