Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pytanie o gume pod wahaczem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pytanie o gume pod wahaczem

    jak to gdzie! heheh w Krościenku

  • #2
    Pytanie o gume pod wahaczem

    Sluchajcie pytanie moze na pozor glupie ale jak sie fachowo nazywa ta gumowa czesc podtrzymujaca wahacz. Czy nie aby po prostu guma pod wahaczem ??

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez maysee
      gumowa czesc podtrzymujaca wahacz
      ???
      która? może chodzi ci o element metalowo-gumowy tylni lub przedni łączący wachacz z podwoziem?

      albo lepiej podaj który numer z rysunku
      Załączone pliki
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • #4
        Info dzieki Krzynolowi. No wiec tak. Z rysunku jest to czesc nr 11. Nazywa sie - tuleja metalowo-gumowa dolnego wahacza (laczy wahacz z rama). Ponizej podaje numery katalogowe tej czesci:
        P- 1J0407366C
        L - 1J0407365C

        Mam nadzieje, ze komus tez przydadza sie te informacje.

        Komentarz


        • #5
          11 to sworzeń kulisty, tuleja metalowo-gumowa to nr 3.
          -= BXE Power =-

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez maysee
            Z rysunku jest to czesc nr 11. Nazywa sie - tuleja metalowo-gumowa dolnego wahacza (laczy wahacz z rama).
            cos pomerdales

            Komentarz


            • #7
              Numery części ok
              natomiast 11 to sworzeń wahacza
              coś pomieszałeś ale masz numery to już będzie dobrze w sklepie
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez maysee
                Mam nadzieje, ze komus tez przydadza sie te informacje.
                Nie przydadzą się, bo są błędne
                O co wogóle chodzi?
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz


                • #9
                  Cos pomieszalem rzeczywiscie, chyba cos innego opisuje a o co innego mi chodzi. Przepraszam. Najwazniesze, ze dostalem odpowiednie czesci jakkolwiek by sie nie nazywaly

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    Nie przydadzą się, bo są błędne
                    dobre numery części są...
                    tylko kolega pomylił nazwy

                    Zamieszczone przez maysee
                    dostalem odpowiednie czesci jakkolwiek by sie nie nazywaly
                    i o to chodziło - guide joint - to nazwa angielska sworznia kulistego wahacza
                    ten joint mi się ładnie kojarzy :diabelski_usmiech
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz


                    • #11
                      Zgadza sie. A tuleja metalowo-gumowa wahacza to: trailing arm bushes. Jeszcze raz przepraszam za pomylenie sworznia z tuleja. Ja w kazdym razie kupilem i to i to bo pieniadze naprawde smieszne. Pozdrawiam.

                      Komentarz


                      • #12
                        A ile placiles? Jaki masz przebieg? Masz jakies objawy ,ze zmieniasz, czy tylko po ogledzinach doszedles ,ze trzeba wymienic? Napisz jak po wymianie pracuje zawieszenie.
                        Zminiles po 2 elementy w wahaczu .Niechciales dolozyc i zmienic tez 3 (czyli wszystkich elementow ,ktorymi jest przymocowany wahacz?
                        nowy cSIMC od Aliego
                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                        Komentarz


                        • #13
                          No wiec tak Rafalus. Dwa sworznie kosztowaly 90zl (w Polsce) a za dwie tuleje dalem (w Irlandii) po 13euro. Przebieg 180tys km. Dlaczego zdecydowalem sie na wymiane? - od pewnego czasu Octa sie dziwnie zachowywala, przy hamowaniu kola delikatnie sie cofaly, poza tym jak naciskalem noga na kolo to sie cofalo i nie bylo stabilne. Potem przy wymianie drazkow kierownicy (bo byly luzy) i przegubow (bo strzelalo) okazalo sie, ze tuleje metalowo-gumowe pod wahaczami sa popekane i zdeformowane! Sworznie wymieniam przy okazji i mysle, ze to powinno starczyc. Ostatnio wymienialem opony, uszczelki w drzwiach i spadl mi jeszcze pasek rozrzadu o 4 zabki (2 zawory do wymiany!) wiec wydatkow na razie mam dosyc. Pozdrawiam.

                          Komentarz


                          • #14
                            z tym rozrzadem to straszne. Ja mam takie wrazenie ,ze jak zjezdzam z kraweznika to jest stuk w prawym kole wszczegonosci przy skreconych właśnie kołach kolach.
                            A to sa dokladnie takie gumy jak fabryczne (metalowo gumowe)?
                            Co moglo by odpowiadac za moja przypadlosc?
                            nowy cSIMC od Aliego
                            seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                            Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                            półosie seryjne przebieg 273 tyś

                            Komentarz


                            • #15
                              rafalus mam to samo - tyle ze jak wchodze w zakret w lewo czy w prawo to slysze pojedynczy stukot i nie cholery nie wiem co jest

                              Komentarz


                              • #16
                                Panowie - to przeguby zewnętrzne!
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz


                                • #17
                                  No niekoniecznie. Moze to byc tez wywalona wlasnie tuleja w wahaczu. Rok temu mialem dokladnie to samo co mam teraz na nowych, ktore okazaly sie jakims badziewiem. Jak np jade po luku i na nim przyhamuje to pojawia sie stukot. Jak to rok temu zmienilem to byla cisza. Za jakis czas wkladam te gumy z Cupry i powinien byc spokoj :diabelski_usmiech
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jakie gumy z Cupry? bedzie lepiej znasz koszty?
                                    Ja poprostu zrobie wszytsko w skodzie na gwarancji. Wtedy bedzie kogo rozliczyc
                                    Obawiam sie ,ze jak teraz wymienie prawie prewencyjnie to przejade mniej jak kiedys na fabrycznych. A te gumy kupowane do regeneracji w ASO to sa Maicroft dokladnie takies same jak fabryczne? A ile z ciekawosci kosztuje cały wahacz?
                                    nowy cSIMC od Aliego
                                    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                    półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wahacz kupujesz bez gum. Te z Cupry maja ciut inny numer 8N0 zamiast 1J0 Sa to pelne gumy, a nie jak seryjne nacinane. Te kupione na drugi montaz maja taki sam numer pod warunkiem, ze sie takie zamowi w ASO
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Maysee a czy jesteś pewien przebiegu tego auta,bo mnie trochę dxiwi że przy 180tkm tyle gratów zostało Link już się kłania 200 tkm i nowe mam tylko gumy stabilizatora i czeka mnie pierwsza wymiana tylnych tuleji w wachaczach (w/g rysunku element nr3) a reszta jest dziewicza i nie wykazuje luzów.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Octan, Wiesz, dobrze jest zyc w nieswiadomości popekanych ze starosci elementow gumowych zawieszenia. To jest tylko guma. Zalezy tez po jakich drogach sie jezdzi

                                          Elementy gumowe zawieszenia to dochodze do wniosku sa do wymiany rowno z amortyzatorami.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Elementy gumowe zawieszenia to dochodze do wniosku sa do wymiany rowno z amortyzatorami.
                                            czyli 60-100kkm, niektóre elementy dużo wcześniej
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              200 tys moze tez bym przejechał nic nie robiąc ale w nerwach i na pewno nie było by satysfakcji z jazdy :diabelski_usmiech .
                                              nowy cSIMC od Aliego
                                              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                              półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zgadzam sie calkowicie. Ja jestem takim typem, ze slysze strzelanie przegubow - wymieniam, mechanik mi mowi "Tutaj tuleja pod wahaczem ledwo zipie ale jeszcze pojezdzisz" - wymieniam od razu. Na co czekac? Albo mam sie zastanawiac czy nie za wczesnie mi przednia zawiecha siada? Mysle, ze 160tys to wcale nie az taki maly przebieg i oszukujac sie moglbym nic nie robic przynajmniej do 180. Ale po co? Pozdrawiam.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  właśnie robie tak jak maysee.
                                                  Poza tym znam ludzi ,którzy mówią ,że w aucie wszystko gra a
                                                  auto jest w fatalnym stanie, nie mowie ,ze taki jest Octan oczywiscie
                                                  Ale fajne te forum wszystkiego można się dowiedzieć jak np. z tymi gumami z Cupry.

                                                  1)A Maicroft na tych gumach z seata będzie auto twardsze lekko?

                                                  2) a zbieżność lepiej ustawiać po tych zabiegach w zawieszeniu?
                                                  Bo powiem szczerze ,ze powymianie wahacza w Fiacie Siena 1,2(cały kompletny 370zł) kierownica
                                                  była przy jeździe na wprost w innym położeniu.

                                                  3)Może ktoś powie co może być przyczyną tego ,że gdy jade na wprost huczą opony bardziej niż gdy lekko skręcam w prawo. Dodam ,że auto jakby lekko ściąga w prawo. Ale wiadomo dużo zależy od nawierzchni, na letnich efekt jak by mniejszy.
                                                  nowy cSIMC od Aliego
                                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X