Nierówna praca silnika ASV

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ern
    Classic
    • 2009
    • 30

    Nierówna praca silnika ASV

    Witam,

    Od razu napiszę, że całe popołudnie ślęczałem na forum używając opcji "szukaj", ale nie znalazłem dokładnie takiego samego problemu. Były podobne ale jednak niewiele pomogła mi lektura archiwum. Dodatkowo sprawę muszę rozwiązać w miarę szybko i dalsze szukanie chyba niewiele mi da. Może ktoś z Grupowiczów mi podpowie o co biega z moim alarmem.

    Auto mam od stycznia. Mam alarm dokładany przez dealera (nie firmowy) ale obsługiwany jednym składanym kluczykiem razem z centralnym zamkiem.

    W lipcu będąc kilkadziesiąt km o domu nie moglem otworzyć auta z pilota. Pilot mrugał ale nie dawało to żadnego efektu. Uznałem, że to pewnie słaba bateria w kluczyku, kupiłem w pobliskim markecie nową, wymieniłem i... dalej bez efektu. Nie chcąc robić hałasu i nie mając pewności co będzie jak otworzę auto z zamka, "ściągnąłem" z domu pomoc z drugim kluczykiem, którym już bez problemu otworzyłem auto.

    Na drugi dzień serwisant w zakładzie od alarmów stwierdził, że kluczyk się rozkodował, wziął ode nie działający i po kilku minutach jego zabiegów poza autem pierwszy kluczyk już działał.

    No i dzisiaj znów miałem ten sam problem z tym samym kluczykiem, tym razem na szczęście 10 minut na piechotę od domu. Znów drugi kluczyk pomógł, ale... no właśnie i teraz najlepsze -- po przyjeździe pod dom tym razem ten drugi kluczyk nie był w stanie z pilota zamknąć auta. Ki czort? Zostałem z dwoma nie działającymi pilotami, oba kluczyki jednak zamykały i otwierały auto z zamka bez problemu. Oczywiście oba odpalają auto i dadzą jechać.

    I znów coś dla mnie niezrozumiałego -- po tym wszystkim lekko wkurzony zamknąłem auto z zamka, ale zaraz jednak otworzyłem, odpaliłem silnik, zgasiłem i... pilot z drugiego kluczyka znów zaczął działać. Pełen nadziei i optymizmu spróbowałem zabiegu z pierwszym kluczykiem i niestety, numer nie przeszedł.

    Nic z tego wszystkiego nie kumam. Co mi se mogło spitolić, bo generalnie nie miałem a autem innych problemów poza totalnym padem akumulatora na wiosnę (strzeliła cela i napięcie spadło do zera, komputer pokładowy i zegar się zresetowały). Nie wiem czy to ważne, ale czasem też -- mniej więcej raz na miesiąc, kiedy otwieram zamknięte auto alarm pika krótkimi sygnałami aż nie przycisnę jakiegoś przycisku.

    Macie jakieś pomysły, gdzie szukać przyczyny tych problemów z alarmem i kluczykami?
    TSI 4x4
  • wojtisek1
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 429

    #2
    Nierówna praca silnika ASV

    Pojawił się problem silnik na wolnych obrotach kuleje, pracuje na 3 cylindrach, na początku baaardzo się tym zadziwiłem, poza tym żadnych innych objawów w stylu dymienia , wycieków płynów ustrojowych itp.
    Musze się zatrzymać , wyłączyć silnik i od nowa uruchomić i wtedy jest o.k.. Normalnie pracuje , jedzie i przyspiesza.
    Co to może być?? :shock:
    NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
    Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
    Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
    171 KM ; 402 Nm obr/min
    Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

    Komentarz

    • koja86
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 3178

      #3
      wojtisek1, Pompa lub wtrysk albo dostaje gdziś powietrza nie masz problemów z rozruchem?
      Takie zwykłe Ambiente

      Komentarz

      • maru123
        Drive
        • 2007
        • 54

        #4
        wiesz co mam podobnie- a wolne obroty wtedy spadają do ok 600? jeśli tak to się doczytałem na forum że to wina brudnej przepustnicy i trzeba ją wyczyścić już zamieściłem pytanie jak to się robi czekam na odp.
        LAURIN & KLEMENT 99' 1.8T 20V

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          maru123, kolega ma diesla, tam przepustnica pelni tylko funkcje gaszenia,
          silnik 1,8t to zupelnie inna historia.

          wojtisek1, sprawdz to co radzi kolega koja86
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • maru123
            Drive
            • 2007
            • 54

            #6
            dariuspolo, o sorry nie zauważyłem ops:
            LAURIN & KLEMENT 99' 1.8T 20V

            Komentarz

            • wojtisek1
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 429

              #7
              pali od "pierwszego", a pompa lub wtrysk czyli co z nimi?? I jaki ma to związek z wyłączeniem i wtedy jest normalnie??
              Jeszcze jedno nie daje zadnych błędów.
              NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
              Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
              Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
              171 KM ; 402 Nm obr/min
              Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

              Komentarz

              • koja86
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 3178

                #8
                Zamieszczone przez wojtisek1
                pali od "pierwszego", a pompa lub wtrysk czyli co z nimi?? I jaki ma to związek z wyłączeniem i wtedy jest normalnie??
                Jeszcze jedno nie daje zadnych błędów.
                jedna sekcja na pompie może dawać za niskie ciśnienie lub będzie lał wtrysk więc z początku będzie kulał . No i kłania sie sprawdzenie szczelności wtrysków
                Takie zwykłe Ambiente

                Komentarz

                • wojtisek1
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 429

                  #9
                  koja86, czy taka ustarka o jakiej mówisz , może po wyłączaniu zapłonu powrócić do normalnego działania??
                  Mam założony BOX ( delikatny program)i nie wiem czy on czasami nie bałagani, chociaż do tej pory było O.K.
                  NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                  Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                  Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                  171 KM ; 402 Nm obr/min
                  Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                  Komentarz

                  • Samiec
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4287
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez wojtisek1
                    Mam założony BOX ( delikatny program)i nie wiem czy on czasami nie bałagani, chociaż do tej pory było O.K.
                    Najprosciej bedzie go odpiac i sprawdzic. Jaki masz przebieg? To tez cos moze nam powiedziec.
                    I tez nie bardzo rozumie gasisz silnik, odpalasz i w tedy jest oki do kiedy ? Jak przyspieszysz to znowu pracuje na 3 cylindrach ? Rzuca ci silnikiem czy poprostu moc traci ?
                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                    Komentarz

                    • GrzegorzR.
                      Classic
                      • 2007
                      • 19

                      #11
                      Ostatnio spotkałem sie z podobnym problemem w Altei 1,9PD (BJB). Tam historia wygłądała następująco na zimno silnik pracował równo (kompresja równa na wszystkich cylindrach) po rozgrzaniu zaczynał kulec (gubił kompresje na 1 cylidrze). Przyczyną była jedna ze szklanek hydraulicznych 1 cylindra.
                      VAS 5054A v17pl + ElsaWin 3,90

                      Komentarz

                      • wojtisek1
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 429

                        #12
                        może nie ma co panikować i zapychać forum , zdarzyło się 2 razy, za każdym razem po ponownym uruchomieniu robiło sie normalnie i tak zostawalo. Teraz od 3 dni jest bez problemu, wszystko pracuje normalnie.
                        Może jakiś paproch w paliwie coś przytkał??
                        Nie wiem, jak sie powtórzy , zaczniemy ponownie mysleć!!
                        GrzegorzR., ale faktycznie pomyslałem też , że gdzieś się zaworek przycina.
                        NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                        Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                        Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                        171 KM ; 402 Nm obr/min
                        Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                        Komentarz

                        Pracuję...