Zamieszczone przez QBA
nowy i odbior O2 :-)
Zwiń
X
-
nowy i odbior O2 :-)
Po pierwsze, chcialem sie przywitac na forum ;-)
Po drugie, pochwalic! Dzisiaj - po dobrych osmiu tygodniach czekania - odebralem zamowiona czarna Octavie II Ambiente 1.9 TDi (silnik BKC) z DSG, climatronicem i paroma innymi drobiazgami, i jestem bardzo mile zaskoczony tym, co dostalem :-)
Ogromy bagaznik, ladny samochod, do tego DSG sprawuje sie rewelacyjnie (a jezdzilem wczesniej na paru automatach sparowanych z silnikami o sporo wiecej KM). O ile do Octavii I nie do konca bylem przekonany, o tyle O2 jak na razie zachwyca wszystkich, ktorym udalo mi sie ja pokazac :-)
Zeby sie do czegos tradycyjnie przyczepic: troche tandetne na pierwszy rzut oka wajchy do wycieraczek i kierunkowskazow pod kierownica (jakas taka niskich lotow stylistyka).
-
-
witaj,
mam nadzieje ze pojawisz sie na jakims warszawskim spocie dasz sie "zapoznac" z DSG :wink: a tak powaznie to jestes chyba pierwszy z DSG na forum k
ja jako przeciwnik automatu z zalozenia nie zdecydowalem sie na DSG "w ciemno" - gdyz oczywscie nie bylo opcji na auto testowe z DSG :evil:
jeszcze raz gratuluje nabytku :szeroki_usmiechA4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Komentarz
-
-
Witam Wszystkich serdecznie,
Jest nas conajmniej dwóch, ja swoją odebrałem tydzień temu.
Jak do tej pory rewelacyjnie, tylko komputer kłamie (jak pokazuje spalanie 6.0 to spala 7.0), reszta wzorcowo.
PozdrawiamSpider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
No ja jak swoją zmierzyłem, to się zdziwiłem. 10,7 do setki, z ręcznego pomiaru, mierzył kolega siedzący obok, ważący 90 kg :P
80-120 z pozycji Drive trwało 8,5 sekundy, z pozycji Sport 7,8 (był na niższym biegu na początku).
Jak widać mój egzemplarz raczej do kiepskich chyba nie należy, rewelacyjnie się wyprzedza, jak się nie depcze do końca tylko do pierwszego oporu (jest dodatkowy opór pod koniec, zapobiega pełnemu kick-downowi bez potrzeby) to czuć momentalny przyrost mocy jak redukuje na 5 bieg, a robi to praktycznie od razu. Jak się jescze kopnie w pedał do końca, to potrafi wykonać kolejną redukcję np. na 4 bieg.
Ogólnie rzecz biorąc rewelacja, nawet w korkach się przestałem denerwować.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karolzostatnio mialem okazje jezdzic 2.0 Tedi DSG - rewelka, gdyby nie ta granica z przenoszeniem Nm (max 350) to bez zastanawiania bral bym DSG
wszystko ladnie pieknie tylko poczekajmy jak bedzie z trwalosciami tych DSG... szczegolnie jak ktos program zrobi... albo jak przyjdzie do wymiany sprzegiel... wtedy dopiero zaczna sie pierwsze narzakania na DSG
na razie wszystko cacy bo auta z DSG to praktycznie nowki... a i nie slyszalem zeby ktos juz zrobil jakis ladny program w TDI + DSG (w Polsce)A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Komentarz
-
-
No cóż, nawet gdybym wpuszczał wirusa, czego na gwarancji nie zrobię na pewno, to nie przewiduję osiągnięcia więcej niż 350 Nm
Ale sprawa zawirusowania jest z pewnością ciekawa, można by się pobawić trochę żeby zrobić idealnie gładko jeżdżącą maszynkęSpider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SpiderNo cóż, nawet gdybym wpuszczał wirusa, czego na gwarancji nie zrobię na pewno, to nie przewiduję osiągnięcia więcej niż 350 Nm
Ale sprawa zawirusowania jest z pewnością ciekawa, można by się pobawić trochę żeby zrobić idealnie gładko jeżdżącą maszynkę
[ Dodano: Wto 17 Maj, 05 12:07 ]
Zamieszczone przez MaicroftAle jak to sie dowiedzialem, mozna zrobic plasko w calym zakresie moment 300-340Nm i bedzie lepiej niz seria.A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Spider80-120 z pozycji Drive trwało 8,5 sekundy, z pozycji Sport 7,8 (był na niższym biegu na początku).
PS
gratuluję nowego nabytku kTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SpiderMisiek,
Pamiętaj że ja nie muszę redukować ręcznie, to się robi samo. 4,5 sekundy to miałeś na którym biegu?
skąd wątek o redukcji :?: :roll: tak z ciekawości pytam, bo ja młody jestem i lubie zmieniać biegi, więc nie za bardzo rozumiem ta uwagę :szeroki_usmiech :wink:
pozdroTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Chodzi o sytuację kiedy musisz nagle depnąć i nie jesteś przygotowany, a redukcja ręczna w tym momencie jednak zajmuje chwilę i wymaga pewnej koordynacji. Przy DSG to się dzieje bardzo szybko...
Pamiętaj że robiłem pomiar z kolegą na miejscu pasażera który waży 90 kilo, ja ważę jakieś 82 kilo.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
Dobra a takie pytanie o DSG, przy np 60km/h jadac spokojnie wrzuca sobie ten 5(6) bieg i trzyma obroty zeby tylko silnik sie krecil. Co ta skrzynia robi przy depnieciu w podloge, mysli na ktory bieg ma wrzucic czy odrazu przechodzi do redukcji w dol. Pytam, bo jezdzilem konkurencyjna skrzynia w BMW 120d i bylo to czasem dziwne, bo on juz w sumie ciagnal a nagle stwierdzil ze wrzuci bieg nizej zeby ciagnac od 3tys obr a nie od 2,5tys. Jak sadze DSG ma zabezpieczenie na dole i gorze tzn z dolu nie da sie meczyc na 6 biegu zblokowanym od 1000obr i tak samo na jedynce i potem nie pojdzie wiecej niz czerwone pole.
Komentarz
-
-
Przy 60 km/h powinien jechać na 5 biegu, a przy depnięciu prawdopodobnie zredukuje na 4 bieg natychmiast (0,04 s) i w międzyczasie gdy ciągniesz na 4 biegu zrobi redukcję na 3 bieg na drugim sprzęgle i później w ciągu 0,04 s zamieni sprzęgła. Sumarycznie po czasie rzędu 0,5-0,8 s powinieneś być na odpowiednim biegu, a przez ten czas też ciągnie już na niższym.
Postaram się dzisiaj po drodze do domu to sprawdzić, opiszę w miarę dokładnie wyniki obserwacji. Spróbuję może nakręcić filmik z tablicy rozdzielczej, ale aparat zostawiłem w domu, więc raczej nie po drodze do domu.
To zacchowanie które opisałem właśnie tak mniej więcej wygląda, ale sprawdzałem przy 80 km/h, redukował do 5 a później do 4 biegu.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SpiderChodzi o sytuację kiedy musisz nagle depnąć i nie jesteś przygotowany, a redukcja ręczna w tym momencie jednak zajmuje chwilę i wymaga pewnej koordynacji. Przy DSG to się dzieje bardzo szybko...
więc nie musisz mi robić wykładu z działania dwóch sprzęgieł i zmiany biegów w mgnieniu oka :wink: U mnie nie występują praktycznie sytuacje kiedy muszę depnąć i nie jestem przygotowany, a jeśli już następuje konieczność redukcji, to choć robię to wolniej niż DSG to od raczej nie losuje biegu, na który chcę zmienić tylko zmieniam od razu na docelowy :idea: Chociaż przyznam, że przy normalnej jeździe zdarza mi się to ostatnio nad wyraz zadko :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez SpiderPamiętaj że robiłem pomiar z kolegą na miejscu pasażera który waży 90 kilo, ja ważę jakieś 82 kilo.
Gwoli wyjaśnienia - mam inny silnik, sporo mocniejszy i pozwoliłem sobie zażartować z tą wiecznoscią. Jak widzę zupełnie opacznie zrozumiałeś moje intencje i dyskusja zmierza w dziwnym kierunku, także myślę, że czas ja zakończyć 8)
pozdrawiamTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
wszystko ladnie pieknie tylko poczekajmy jak bedzie z trwalosciami tych DSG...
Pierwsze wrazenia z DSG mam *bardzo* pozytywne - mialem wczesniej dwa samochody z automatem (140KM 5-biegowy i 190KM 6-biegowy), i chociaz nie mam w zwyczaju zrywac sie ze swiatel zeby jako pierwszy dojechac do nastepnego czerwonego, to BKC + DSG zdecydowanie ma z czego przyspieszyc i pracuje bardzo plynnie i intuicyjnie.
Komentarz
-
-
Misiek, intencje zrozumiałem dobrze, nie ma obawy, tłumaczę dla innych :wink:
Sprawdziłem po drodze do domu, w większości wypadków przy pełnym depnięciu za pozycję kick-down jest okolo sekundy wachania, później pełen ciąg, na ogół redukcja o dwa przełożenia, ale bywa i o 3 (np. z 6 na 3 bieg). W każdym razie jest to przewidywalne.
ja osobiście wolę wcisnąć do pierwszego oporu, wtedy nie ma pełnego ciągu ale praktycznie zawsze jest redukcja o 1 bieg, poza tym ciąg pojawia się szybciej i jest to bardziej płynne. Natomiast dociśnięcie głębiej w tym momencie spowoduje dalszą redukcję (na ogół).
Ogólne wrażenie jest takie, że DSG przy pełnym wciśnięciu gazu zmienia od razu na docelowy, przy delikatniejszy obchodzeniu się z pedałem robi to delikatniej i ciągnie na nizszych obrotach.
Jak mam mało miejsca i się szykuję do akcji to zmieniam wcześniej na sportowy, wtedy mam już zredukowany bieg na niższy a przy pełnym depnięciu redukcja o jeden bieg jest bardzo szybka (prawdopodobnie DSG tylko na to czeka i ma bieg przygotowany).
Jedno jest pewne - DSG zmienia biegi bardzo szybko i w sposób przewidywalny, a to jest bardzo ważne.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
Ok, dzieki za wyjasnienia.
BTW. Na Octavie daja 2 lata gwarancji, czy ktos sie interesowal czy istnieje mozliwosc przedluzenia jej o kolejne dwa w ramach ubezpieczenia gwarancyjnego. Pomijam kwestie tuningu, bo niektorym seria wystarcza w zupelnosci, a liczy sie trwalosc i niezawodnosc calego auta, a jak juz cos poleci to nie martwic sie ile to bedzie kosztowac.
Komentarz
-
-
No dobra, pobawiłem się chwilę i są filmiki z jazdy 1.9 TDI DSG.
Maicroft wrzucił to na swój serwer, szczegóły poniżej, dzięki.
Można swobodnie dystrybuować filmy, bezwarunkowo.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
Komentarz