OCTAVIA II 1,8TSI czy 2,0 TDI wybór

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamB
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 8029
    • Octavia IV (NX3)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #76
    Zamieszczone przez mammoth
    przy przebiegu rocznym rzedu 10tys km zakup 2,0TDI bylby nietrafiony a 1,9TDI to jednak nie to...
    Przy takim przebiegu sam też bym wybrał 1.8TSI. Decyzja jak najbardziej OK.
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #77
      Zamieszczone przez AdamB
      Zamieszczone przez mammoth
      przy przebiegu rocznym rzedu 10tys km zakup 2,0TDI bylby nietrafiony a 1,9TDI to jednak nie to...
      Przy takim przebiegu sam też bym wybrał 1.8TSI. Decyzja jak najbardziej OK.
      1.8TSI :kciukgora
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • miecz
        Ambiente
        • 2006
        • 234

        #78
        no ja głównie z uwagi na podobny poziom zakładanych przebiegów kupiłem 2.0 TFSI już ponad rok temu i cały czas jestem mega extra totalnie zadowolony.
        Właśnie wróciłem z długiej trasy 3000 km Wawa->Alpy Włoskie->Wawa i jestem pozytywnie zaskoczony wynikami spalania i ogólnie osiągami w tej trasie. Rekordem był odcinek górski drogami "krajowymi" Z Włoch do Garmisch Partenkirchen jakieś 250 km, na którym spalanie przy dynamicznej choć nie ekstremalnej jeździe wyszło mi 8 l/100 km.
        Na autostradach wszystko zależy od prędkości jazdy. Jazda w granicach 180 km/h to 9-10 l/100 km. Na dłuższym odcinku, na którym jechałem przepisowo - tzn. tam gdzie można 180 a tam gdzie nie można 120-130 (jak kazali), średnia wyszła 130 km/h (niesamowite - jak szybko się połyka kilometry), a spalanie około 9 l/100 km.
        Nie rozpędzałem się więcej, niż 190 km/h bo jechałem na zimówkach, które są do 210. Ale w sumie nie było po co, chyba że dla zasady. Samochodów, które chciały jechać szybciej niż te 180 (tam gdzie było można) nie było szczególnie dużo. W ogóle wystarczało wykonać konkretne odejście i z reguły sobie wszyscy odpuszczali.
        Wiem, że to nie są osiągi atrakcyjne dla kolegów wysokoprężnych, ale kurka blaszka benzyna ma tak długie biegi, że czasami mi jeszcze kopara opada.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #79
          miecz, Jak Ty wybierales, nie bylo jeszcze w ofercie tego 1.8TSI. No i jednak roznica w cenie jest znaczna, bo 2.0TFSI jest tylko w RS-ie
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • miecz
            Ambiente
            • 2006
            • 234

            #80
            tak wiem, chciałem tylko tu napisać, że te benzynki w sumie mają niezłe spalanie. 1.8TSI pewnie będzie miał zdziebko mniejsze

            Komentarz

            • sontario
              Rider
              • 2007
              • 260
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #81
              miecz, a nie zamierzasz podkręcić swojego TFSI? Wtedy to i podkręcony BMN nie dałby mu pewnie rady... :diabelski_usmiech
              OII Elegance 2.0 TDI

              Komentarz

              • milleniusz
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2008
                • 186

                #82
                Zamieszczone przez miecz
                1.8TSI pewnie będzie miał zdziebko mniejsze
                No ma trochę mniej. Ale pewnie wszystko zależy od chęci. Do 2.0 chyba trzeba lać benzynę 98, prawda?

                Komentarz

                • miecz
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 234

                  #83
                  kurcze, nie wiem, i tak i nie, napewno nie przed końcem gwarancji
                  - z jednej strony czasem już mi brakuje kopa i dziwi mnie że "co on tak wolno przyspiesza", bo wszystko zależy od jakiej prędkości startuję - i czasem bym se dopakował te 40 KM (co podobno sam czip daje)
                  - z drugiej strony mam niejakie doświadczenia z tuningiem, którym to zająłem się na przykładzie samochodu zdalnie sterowanego i wiem, że jest to "neverending story". Potwierdzają to znajomy który ma kumpla startującego terenówkami w wyścigach. Wszystko co mnie spotkało z zabawką jego spotkało w skali 10x (większej i droższej). Tzn. wzmocnisz jedną rzecz - sypie się najsłabsze ogniwo. Wzmocnisz je. Sypie się coś następnego. Wiem że po zaczipieniu zmniejszę sobie margines i może to czy tamto się wysypać. Ponieważ jestem leniwy i lubię mieć sprawny samochód i nie lubię/nie mam czasu jeździć po mechanikach, zaprzyjaźnionego/zaufanego/obcykanego w temacie (takiego który nie będzie też test-driveów uskuteczniał) też w okolicy nie posiadam, więc chyba sobie na razie odpuszczę. Niby do masters tuning nie mam aż tak daleko, więc może kiedyś się skuszę. Ale znowu nie wiem na ile oni w benzynie oblatani są itepe.

                  Wiem że potencjał jest:
                  :twisted: :twisted: :twisted: http://www.goapr.de/20t.html :twisted: :twisted: :twisted:
                  400 KM. Sam kit coś pod 10 tys Euro. ciekawe ile jeszcze trzeba by wyłożyć na robotę/heble/zawias/fele/gumy/ i nawet nie wiem jeszcze co...

                  Komentarz

                  • sontario
                    Rider
                    • 2007
                    • 260
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #84
                    Zamieszczone przez milleniusz
                    No ma trochę mniej. Ale pewnie wszystko zależy od chęci. Do 2.0 chyba trzeba lać benzynę 98, prawda?
                    Jak nie V-power Racing po 5 zyla za liter :lol:
                    OII Elegance 2.0 TDI

                    Komentarz

                    • miecz
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 234

                      #85
                      Tak. 98 tylko. I faktycznie leję V-powera za 5 zeta. A co. Ale tyle jeżdżę, że i tak bak mi prawie na miesiąc starcza. Żona ma w Xsarze większy bak i wlewa za tyle samo zeta co ja... więc nie czuję się bardzo napiętnowany.
                      Inna sprawa że dalsze podróże do tanich nie należą. te 3000 km przejechałem za 1200 zł. Czysta rozpusta

                      Komentarz

                      • sontario
                        Rider
                        • 2007
                        • 260
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #86
                        miecz, dla mnie 2.0 TFSI jest imponujące. Też kiedyś miałem obawy i wahania przed podkręceniem mojej Fabii 1,9 TDI. Po zrobieniu tego, nie żałowałem zupełnie. Auto jakby odżyło (a to tylko 30 KM więcej) i zupełnie się nic z nim nie działo, przy zachowaniu rozsądku w takich sytuacjach. Należy wpoić sobie kilka pkt obsługi samochodu po chipie a on będzie służył ci i służył bezproblemowo. Ja nie zastanawiałbym się długo na twoim miejscu skoro o tym myślisz. A co do mechanika, to zawsze co jakiś czas tak czy siak musisz komuś zaufać, że traktuje twoją ślicznotkę jak swoją kobietę Inaczej nie da się tak, ja już nie myślę, że mój samochód jest źle w serwisie traktowany... Nawet jeśli jest... :roll:
                        OII Elegance 2.0 TDI

                        Komentarz

                        • mammoth
                          Drive
                          • 2005
                          • 81

                          #87
                          no wiec dzisiaj przyszlo potwierdzenie autko bedzie w pierwszej polowie maja czerń magic w kombiaku z xenami elegance z ESP

                          po pierwszym 1000km przyjdzie czas na wymiane oleju i softa zeby ozywic autko... :twisted:
                          www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75

                          Komentarz

                          • milleniusz
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 186

                            #88
                            po pierwszym 1000km przyjdzie czas na wymiane oleju i softa zeby ozywic autko...
                            Heh, zdeterminowany jesteś. Skądinąd wydaje mi się, że ono jest dość "żywe", ale może się nie znam. 8)

                            Miłego użytkowania i podziel się wrażeniami jak już odbierzesz. I jak już ochłoniesz. I jak zawirusujesz. I jak ochłoniesz po wirusie. No tylko co wtedy?

                            :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • mammoth
                              Drive
                              • 2005
                              • 81

                              #89
                              juz mam odlozone zderzaki i kola od RS'a chociaz decyzja co do zderzakow nie zapadla (jakby co to zalozą mi je w serwisie i odnotuja to w gwarancji wiec bedzie git)

                              zycie jest zakrotkie zeby jezdzic seryjnymi autami... cos dziac sie musi takie hobby...

                              jakbyscie jezdzili codziennie 7 dni w tygodniu busem o gabarytach szafy gdanskiej i mocy 65KM to tez byscie mieli frajde... :lol:
                              www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75

                              Komentarz

                              • Ziomal
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 5841
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #90
                                mammoth, najpierw Leon teraz O2 ? :diabelski_usmiech
                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                Jest O1 1.6 BFQ

                                Komentarz

                                • mammoth
                                  Drive
                                  • 2005
                                  • 81

                                  #91
                                  ja niestety dotychczas poruszalem sie ibizami...

                                  przed wyborem auta naprawde duzo czasu zajelo mi wybranie wlasciwego naogladalem sie tego corola verso, mazda 5, golf 5 plus i kombi, altea XL ale przekonala mnie octavia... wyposazenie najbogatsze za kase jaką dysponowalem, jakosc wykonania adekwatna do ceny, praktycznosc i przestronosc, osiagi no i bezproblemowy serwis...
                                  www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75

                                  Komentarz

                                  • metrotest
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 506
                                    • Volkswagen
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                    #92
                                    Zamieszczone przez milleniusz
                                    Miłego użytkowania i podziel się wrażeniami jak już odbierzesz.
                                    :szeroki_usmiech
                                    Milleniusz Ty też ostatnio zaniedbujesz wątek z 1.8TSI k

                                    Komentarz

                                    • milleniusz
                                      Ambiente
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 186

                                      #93
                                      Zamieszczone przez metrotest
                                      Milleniusz Ty też ostatnio zaniedbujesz wątek z 1.8TSI k
                                      A no bo euforia minęła i teraz po prostu jeżdżę. :szeroki_usmiech

                                      I powoli się zastanawiam co tu by zmienić. Może dorzucę pare dodatków, których nie mam, bo brałem auto z placu. Ale nie wirusa, bo raczej nie odczuwam braku mocy.

                                      Jeśli się pojawią jakieś szczegółowe kwestie, to służę pomocą. :bajer

                                      Komentarz

                                      • tomek
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1078

                                        #94
                                        mammoth, a tak z ciekawosci, oplacalo Ci sie brac slabsza wersje i odrazu w nia pakowac kase, zderzaki, felgi i program w planach? nie lepiej bylo wziac odrazu rs'a i nic nie kombinowac?
                                        O2FL RS | S2 | F2

                                        Komentarz

                                        • djczas
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 9612

                                          #95
                                          tomek, ale kolega mammoth ma takie hobby lubi 1.8t i ma sentyment do niego a że lubi sobie podłubać to niedługo dowiemy sie co można zrobić z tego silnika

                                          Komentarz

                                          • mammoth
                                            Drive
                                            • 2005
                                            • 81

                                            #96
                                            roznica w 1,8TSI Elegance a 2,0TFSI RS w cenie jest na tyle duza (szczegolnie ze dostalem na auto fajny rabacik) ze kupno RS'a sie nie kalkulowalo... poza tym inna charakterystyka zawieszenia no i auto ma byc do przyjemnego pokonywania tras od czasu do czasu bo i tak wiekszosc czasu jezdze busem...

                                            co do sentymentu do 1,8T to fakt
                                            www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75

                                            Komentarz

                                            • miecz
                                              Ambiente
                                              • 2006
                                              • 234

                                              #97
                                              Na RS też byś dostał niezły rabacik. Ja na swoją dostałem niezły (dzięki djczasowi - kudos!), ale fakt, jakby nie liczyć to cały czas wychodzi 20 tys więcej, niż za doposażonego elegance 1.8TSI. (elegance+eps+tpm+xenony+fele+tapicerka&fotele)
                                              Co do przyjemnego pokonywania tras od czasu do czasu, to nie powiem, ale pokonuje się je w RS-ce bardzo przyjemnie. Przestałem przeklinać w samochodzie. Raczej już mnie nikt nie jest w stanie zdenerwować, choć wydzielić adrenalinę to czasem sobie nieźle można.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...