Palanowany zakup Octavi 1.8 T 2000r.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mareksch
    Classic
    • 2009
    • 9

    Palanowany zakup Octavi 1.8 T 2000r.

    Zamieszczone przez jerzy_k
    poza tym to brak turbiny powoduje brak łagodnego gaszenia silnika
    lekko mówiąc to jest to bzdura
    u Ciebie jak wynika z dalszej części tekstu powodem niesprawnego gaszenia silnika był jeden z przewodów podciśnienia
    Reszta tak jak napisał Łukasz > lukas_ig,
  • Marcin_zgr
    Classic
    • 2008
    • 3

    #2
    Palanowany zakup Octavi 1.8 T 2000r.

    Mam zamiar przesiaśc sie na octavie 1.8 T przednio napedowa badz 4x4 zalezy jaka sie trafi I jesli trafiła by sie w pieknej kremowej skórze L&K to juz wogóle bajka

    Mógłbym prosic o jakies opinie o silnik 1.8 T jak sie sprawuje Itd
    Na co zwrócic uwage przy zakupie ? jak sprawdzic czy turbina nie pada itd
    Czy octavia posiada jakies słabe punkty które bierze rdza tak jak to bywało na klapie w feli
    Jeszcze jedno pytanko jak sprawuje sie Gaz w aucie z turbina ?

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      Marcin_zgr, ad 1 bardzo fajny silnik ekonomiczny podatny na tuning co do rocznika to najpewniej będzie agu (ośka) arx(4x4)
      ad2. zrobić przegląd przed zakupem sprawdzić ciśnienie doładowania
      tak rdze przy atrapie grill i na klapie z tyłu koło plastiku z oświetleniem tylnej rejestracji
      Tu są zdania podzielone według mnie jak chcesz gaz to kup 2.0 lub ekonomia to 1.9 tdi
      co do benzyny turbo to instalka powinna być z górnej półki według mnie

      Komentarz

      • Marcin_zgr
        Classic
        • 2008
        • 3

        #4
        Jeszcze słyszałem opinie o paającej elektronice Chozi tutaj o centralny zamek i elektryczne szyby
        Co do sprawdzenia cisnienia turbiny to by trzeba było jechac na dodatkowe badanie .A raczej np przy zakupie auta z innego miasta to trudno tak znalesc .
        I co do turbiny to powinna ja słychac czy powinna byc cichutka zadnego gwizdu itd?

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          tego ci nie powiem bo juz nie pamiętam bo mam k04 a nie k03 jak jest w serii
          co do elektroniki to u mnie się działy różne śmieszne rzeczy ale się naprawiały (nie wiem jak ale nie trzeba było wymieniać odpukać)

          Komentarz

          • Cube
            Drive
            • 2007
            • 61

            #6
            Turbo swista jak cholera - w porownaniu z TDI duzo bardziej slychac sprezarke bo duzo szybciej sie obraca. Generalnie silnik fajny, dosc mocny (szczegolnie po modyfikacji programu), relatywnie oszczedny choc rajdu kropelki nim nie wygrasz Sprawdzona i bezawaryjna konstrukcja choc w Octavii lubi padac osprzet wszelaki (zazwyczaj pierdoly). Sam uzywam wersji 4x4 na chipie (cos kolo 190hp) i juz wiem, ze haldex nie jest tym co lubie najbardziej w tym aucie. Mialem tez okazje pojezdzic passatem b5 4motion z haldexem i Golfem 4 takimz samym i we wszystkich tych autach odczucia mialem podobne. Zima jest zajebiscie ale jak jest sucho i przyczepnie to przy dynamicznej jezdzie (szczegolnie ruszaniu) sprzeglo lubi sie zgubic (przezuca moment z przodu na tyl i zaraz znow na przod - dziwne uczucie). Na suchym oska daje lepsza kontrole w dynamicznej miejskiej jezdzie, na trasie nie ma roznicy. Nastepna bedzie oska albo audi quatro.

            Komentarz

            • eX
              Elegance
              • 2006
              • 980

              #7
              Cube, wylacz sobie ESP i wtedy poprobuj. w miescie to i 2.0tdi w leonie i niby 200KM i iles tam momentu nie dalo rady z moja szafa 3drzwiowa.

              ja jestem zadowolony i nastepne auto tez bede szukal 4x4. czesci, niektore drozsze, serwis, auta ok. sprawdzic trzeba podcisnienie jak juz koledzy wspominali. silnik fajny nawet bardzo, ale na poczatku dlugo walczylismy (z nasza) zeby doprowadzic silnik do pozadku ale teraz nie zamienie tego auta na inne wyczytalem kiedys troche opini ze z 1.8t gaz tak nie bardzo lubi dzialac, za duzo elektroniki etc. :szeroki_usmiech

              Komentarz

              • Janinho
                Rider
                S_OCP Member
                • 2008
                • 390
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez djczas
                na klapie z tyłu koło plastiku z oświetleniem tylnej rejestracji
                niestety potwierdzam. malutko bo malutko ale jest. co najważniejsze nie robi się tego więcej i na szczęście wraz z nadejściem wiosny zniknie :P

                Zamieszczone przez Marcin_zgr
                Mam zamiar przesiaśc sie na octavie 1.8 T
                mam przyjemność śmigać tym silnikiem w Pasku i spisuje się bardzo dobrze kiedy trzeba to kopyto jest a jak go nie gonisz to i paliwa nie spali zbyt wiele jak na taką moc.

                Zamieszczone przez djczas
                podatny na tuning
                jak będzie Ci mało to sobie podkręcisz. ale myślę, że to co jest wystarczy .

                Jeśli chodzi o gaz to tylko instalacje z górnej półki. Ja osobiście ciągle się waham

                Marcin_zgr, powodzenia przy zakupie
                >>>Moja Octavka<<<

                Komentarz

                • Marcin_zgr
                  Classic
                  • 2008
                  • 3

                  #9
                  A ile moze kosztowac sprawdzenie ile dmucha turbinka

                  Komentarz

                  • djczas
                    RS
                    • 2005
                    • 9612

                    #10
                    około 100 zł i najlepiej podjechać do jakiegoś tunera w pobliżu co ma hamownie będzie wtedy wiadomo w jakim stanie jest motorownia

                    Komentarz

                    • eX
                      Elegance
                      • 2006
                      • 980

                      #11
                      dokladnie, byle nie jezdzic do aso, bo tam barany sprawdzaja wszystko na postoju, a nie pod obciazeniem drogowym ...

                      Komentarz

                      • bubuDE
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 763
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #12
                        Marcin_zgr, usterki zamka lub szyb zwiazane sa z modulem komfortu i to on moze byc powodem bolesci. Zdarza sie wypadanie zaplonu- tu winna jest cewka.
                        PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                        Komentarz

                        • 2pac
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1476
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          a gdzie mozna sprawdzic tanio auto z turbinka w wawie? jutro jade obadac dieselka i chcialbym sie conieco dowiedziec o nim od fachowca...
                          President Johnny II + President Florida/ ML-145
                          O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
                          OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

                          Komentarz

                          • Ostry
                            Classic
                            • 2008
                            • 15

                            #14
                            ja jeżdzę 1.8T na gazie właśnie i jakoś nie mam powodu do narzekań. Turbina wcale nie gwizdze głośno, wręcz przeciwnie...silnik cyka jak zegareczek,czasem na chwile słychac świst,ale nie jest to głośne jak na przyklad w Passku b5 1.9tdi (mojego znajomego).
                            Silniczek super, ja mam napęd na jedną ośkę i chwale sobie... jak masz pytania, to wal na priv. Specem nie jestem, ale za to jako użytkownik auta z takim silnikiem, uczciwie odpowiem na każde pytanie.
                            Pozdr
                            190 koni +300 Nm + blow off = banan na twarzy

                            Komentarz

                            • Hanz2k
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 522

                              #15
                              Polecam 1,8T - bez napinki masz samochodzik jeżdzący znakomicie i bez modyfikacji. w tym roczniku dostaniesz silnik AGU w wersji napęd przód. Dobra jednostka - jest trochę moich informacji w kilku wątkach na forum - wpisz sobie w szukaj AUM a wyskoczy ci trochę różnych tematów dotyczących silników 1,8T w Skodach. Co do awaryjności - głównie powtarzające się schematy awarii to cewki oraz moduł komfortu. Buda jest praktycznie niezniszczalna. Aha w 2001 roku był facelifting budy więc spróbuj poszukać rocznika 2001. I jak coś wybierzesz niech ci się dobrze sprawuje.
                              Hanz2k
                              1,8 T by MT
                              :admin: bo nie użyłem Szukaj

                              Komentarz

                              • tomek
                                L&K
                                • 2005
                                • 1078

                                #16
                                facelift byl ok wrzesnia 2000 roku.
                                Jezeli chodzi o wersje z napedem przednim, to podczas liftu AGU zastapiono przez AUM.
                                Silniki te róznią sie troszke i ja osobiscie wolalbym AGU, ze wzgledu na to, ze jest to starsza, a przez to prostsza konstrukcja (wg. mnie mniej awaryjna). Z drugiej strony, cala reszta jest lepsza po lifcie - w szczegolnosci to czego mi osobiscie bardzo brakuje - mozliwosc zamontowania oryginalnych ksenonow.
                                O2FL RS | S2 | F2

                                Komentarz

                                • Superbman
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 208

                                  #17
                                  A napiszcie coś o spalaniu swoich 1.8 T.
                                  252/555

                                  Komentarz

                                  • Geralt
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 589

                                    #18
                                    po łodzi 12L gazu na 100km - 100% miasto styl mieszany ale bez wiekszych szalenstw
                                    średnio misto/trasa (30/70) - 11L gazu na 100km miasto jak wyzej trasa 120~150km/h
                                    przy tankowaniu gazu (srednio co 350km) do pomiarow odliczam ok 20km na rozruch na benzynie.


                                    benzyny palil ok 2L mniej na 100.
                                    srednie spalanie wedlug komputeraŁ
                                    przed zalozeniem gazu 8.6 (srednia z 3600km)
                                    po 8.9 (z 5000km)

                                    ps: minimalne zuzycie benzyny w trasie wedlug komputera 7.2 na dystansie ok 90km (w tym 12km przez lodz) - 3 osoby + 20kg bagazu predkosc ok 90-110

                                    ps2:
                                    LPG tylko 4 generacji polecam VSI Prins - poczytaj w watku z warsztatami mamy rabat w egp.pl
                                    pozdrawiam
                                    Adam W.

                                    Komentarz

                                    • Piotr_T
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 479

                                      #19
                                      Superbman, byl juz kiedys watek o spalaniu (tak mi sie zdaje). Jest spory rozrzut - zalezy od stylu jazdy i od tego jaka trasa sie jedzie. U mnie minimum to 6.0l/100km (trasa z Torunia do Warszawy w niedziele - wiec maly ruch, a lecialem tak okolo 110km/h), srednio w trasie wychodzi mi 7 do 8 jak mam okazje szybciej pojechac (szybciej tzn. jakas autostrada i tak znacznie powyzej predkosci dopuszczlanej . A w miescie to 9-11.

                                      Komentarz

                                      • tomek
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1078

                                        #20
                                        trasa warszawa - zakopane, 4 os + bagaznik pod sufit: spokojna jazda 10l gazu,
                                        Tak srednio to wychodzi ok 12-13 gazu - miasto warszawa plus troche tras.
                                        Na zbiorniku 45 litrow (w kole) nigdy nie udalo mi sie zrobic mniej niz 300km.
                                        O2FL RS | S2 | F2

                                        Komentarz

                                        • rafi22
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 666
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          #21
                                          Miasto: 9,5-11; tresa 6,8-9(autostrada ok. 150 km/h). Silnik tak jak piszą koledzy naprawdę daje duże możliwości i frajdę z jazdy. Ja równiez polecam.

                                          Komentarz

                                          • Paczek
                                            Classic
                                            • 2007
                                            • 29

                                            #22
                                            Od 3 miechow mam Octavke 1.8T AGU w wersji L&K z 2000r zrobilem nia juz 10.000 do tej pory mialem VW 1.9TDI i cholernie zaluje ze kupilem gnojarza, szkodnik pali 9,5 do 11 litrow na setke w miescie przy ostrym butowaniu a przy "normalnym" stylu jazdy spala niespelna 8 i po co komu klekot??? Autko zrywne i ciche wygodne z mega kufrem no moze z tulu jest malo miejsca ale to juz nie moj problem. Goraca polecam w tej cenie z takim wyposazeniem nic nie kupisz. A przy okazji ja przed zakupem pojechalem do salonu ja sprawdzic blacha silnik zawieszenie itp zaplacilem cale 120 PLN. 120 Przy 25000 to chyba nie majatek wiec tobie tez to radze zrobic troche bedziesz spokojniejszy
                                            Była Octavia 1.8T L&K jest Audi A4 S-line 182KM i 409Nm By Aligator

                                            Komentarz

                                            • Superbman
                                              Ambiente
                                              • 2006
                                              • 208

                                              #23
                                              To ,mnie zaskoczyliscie :shock: bo do tej pory myslalem,ze ten silnik ma problemy z gazem no i jak juz dziala to pali z 15 :shock: ....hmm..temat warty przemsylenia może jakis Leo 1.8T :wink:
                                              252/555

                                              Komentarz

                                              • yoschua
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 339

                                                #24
                                                Wszystko co do spalania w mojej stopce.
                                                Klikniesz na te ikonke a obejrzysz jak się spalanie rozkłada na kolejne tankowania.
                                                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                                Komentarz

                                                • Geralt
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 589

                                                  #25
                                                  yoschua, musisz dodac ze masz 4x4 i ciezka noge :wink: - jak juz kiedys rozmawialismy to jednak spora roznica
                                                  pozdrawiam
                                                  Adam W.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...