poza tym to brak turbiny powoduje brak łagodnego gaszenia silnika
lekko mówiąc to jest to bzdura
u Ciebie jak wynika z dalszej części tekstu powodem niesprawnego gaszenia silnika był jeden z przewodów podciśnienia
Reszta tak jak napisał Łukasz > lukas_ig,
Mam zamiar przesiaśc sie na octavie 1.8 T przednio napedowa badz 4x4 zalezy jaka sie trafi I jesli trafiła by sie w pieknej kremowej skórze L&K to juz wogóle bajka
Mógłbym prosic o jakies opinie o silnik 1.8 T jak sie sprawuje Itd
Na co zwrócic uwage przy zakupie ? jak sprawdzic czy turbina nie pada itd
Czy octavia posiada jakies słabe punkty które bierze rdza tak jak to bywało na klapie w feli
Jeszcze jedno pytanko jak sprawuje sie Gaz w aucie z turbina ?
Marcin_zgr, ad 1 bardzo fajny silnik ekonomiczny podatny na tuning co do rocznika to najpewniej będzie agu (ośka) arx(4x4)
ad2. zrobić przegląd przed zakupem sprawdzić ciśnienie doładowania
tak rdze przy atrapie grill i na klapie z tyłu koło plastiku z oświetleniem tylnej rejestracji
Tu są zdania podzielone według mnie jak chcesz gaz to kup 2.0 lub ekonomia to 1.9 tdi
co do benzyny turbo to instalka powinna być z górnej półki według mnie
Jeszcze słyszałem opinie o paającej elektronice Chozi tutaj o centralny zamek i elektryczne szyby
Co do sprawdzenia cisnienia turbiny to by trzeba było jechac na dodatkowe badanie .A raczej np przy zakupie auta z innego miasta to trudno tak znalesc .
I co do turbiny to powinna ja słychac czy powinna byc cichutka zadnego gwizdu itd?
tego ci nie powiem bo juz nie pamiętam bo mam k04 a nie k03 jak jest w serii
co do elektroniki to u mnie się działy różne śmieszne rzeczy ale się naprawiały (nie wiem jak ale nie trzeba było wymieniać odpukać)
Turbo swista jak cholera - w porownaniu z TDI duzo bardziej slychac sprezarke bo duzo szybciej sie obraca. Generalnie silnik fajny, dosc mocny (szczegolnie po modyfikacji programu), relatywnie oszczedny choc rajdu kropelki nim nie wygrasz Sprawdzona i bezawaryjna konstrukcja choc w Octavii lubi padac osprzet wszelaki (zazwyczaj pierdoly). Sam uzywam wersji 4x4 na chipie (cos kolo 190hp) i juz wiem, ze haldex nie jest tym co lubie najbardziej w tym aucie. Mialem tez okazje pojezdzic passatem b5 4motion z haldexem i Golfem 4 takimz samym i we wszystkich tych autach odczucia mialem podobne. Zima jest zajebiscie ale jak jest sucho i przyczepnie to przy dynamicznej jezdzie (szczegolnie ruszaniu) sprzeglo lubi sie zgubic (przezuca moment z przodu na tyl i zaraz znow na przod - dziwne uczucie). Na suchym oska daje lepsza kontrole w dynamicznej miejskiej jezdzie, na trasie nie ma roznicy. Nastepna bedzie oska albo audi quatro.
Cube, wylacz sobie ESP i wtedy poprobuj. w miescie to i 2.0tdi w leonie i niby 200KM i iles tam momentu nie dalo rady z moja szafa 3drzwiowa.
ja jestem zadowolony i nastepne auto tez bede szukal 4x4. czesci, niektore drozsze, serwis, auta ok. sprawdzic trzeba podcisnienie jak juz koledzy wspominali. silnik fajny nawet bardzo, ale na poczatku dlugo walczylismy (z nasza) zeby doprowadzic silnik do pozadku ale teraz nie zamienie tego auta na inne wyczytalem kiedys troche opini ze z 1.8t gaz tak nie bardzo lubi dzialac, za duzo elektroniki etc. :szeroki_usmiech
na klapie z tyłu koło plastiku z oświetleniem tylnej rejestracji
niestety potwierdzam. malutko bo malutko ale jest. co najważniejsze nie robi się tego więcej i na szczęście wraz z nadejściem wiosny zniknie :P
Zamieszczone przez Marcin_zgr
Mam zamiar przesiaśc sie na octavie 1.8 T
mam przyjemność śmigać tym silnikiem w Pasku i spisuje się bardzo dobrze kiedy trzeba to kopyto jest a jak go nie gonisz to i paliwa nie spali zbyt wiele jak na taką moc.
Zamieszczone przez djczas
podatny na tuning
jak będzie Ci mało to sobie podkręcisz. ale myślę, że to co jest wystarczy .
Jeśli chodzi o gaz to tylko instalacje z górnej półki. Ja osobiście ciągle się waham
ja jeżdzę 1.8T na gazie właśnie i jakoś nie mam powodu do narzekań. Turbina wcale nie gwizdze głośno, wręcz przeciwnie...silnik cyka jak zegareczek,czasem na chwile słychac świst,ale nie jest to głośne jak na przyklad w Passku b5 1.9tdi (mojego znajomego).
Silniczek super, ja mam napęd na jedną ośkę i chwale sobie... jak masz pytania, to wal na priv. Specem nie jestem, ale za to jako użytkownik auta z takim silnikiem, uczciwie odpowiem na każde pytanie.
Pozdr
Polecam 1,8T - bez napinki masz samochodzik jeżdzący znakomicie i bez modyfikacji. w tym roczniku dostaniesz silnik AGU w wersji napęd przód. Dobra jednostka - jest trochę moich informacji w kilku wątkach na forum - wpisz sobie w szukaj AUM a wyskoczy ci trochę różnych tematów dotyczących silników 1,8T w Skodach. Co do awaryjności - głównie powtarzające się schematy awarii to cewki oraz moduł komfortu. Buda jest praktycznie niezniszczalna. Aha w 2001 roku był facelifting budy więc spróbuj poszukać rocznika 2001. I jak coś wybierzesz niech ci się dobrze sprawuje.
facelift byl ok wrzesnia 2000 roku.
Jezeli chodzi o wersje z napedem przednim, to podczas liftu AGU zastapiono przez AUM.
Silniki te róznią sie troszke i ja osobiscie wolalbym AGU, ze wzgledu na to, ze jest to starsza, a przez to prostsza konstrukcja (wg. mnie mniej awaryjna). Z drugiej strony, cala reszta jest lepsza po lifcie - w szczegolnosci to czego mi osobiscie bardzo brakuje - mozliwosc zamontowania oryginalnych ksenonow.
po łodzi 12L gazu na 100km - 100% miasto styl mieszany ale bez wiekszych szalenstw
średnio misto/trasa (30/70) - 11L gazu na 100km miasto jak wyzej trasa 120~150km/h
przy tankowaniu gazu (srednio co 350km) do pomiarow odliczam ok 20km na rozruch na benzynie.
benzyny palil ok 2L mniej na 100.
srednie spalanie wedlug komputeraŁ
przed zalozeniem gazu 8.6 (srednia z 3600km)
po 8.9 (z 5000km)
ps: minimalne zuzycie benzyny w trasie wedlug komputera 7.2 na dystansie ok 90km (w tym 12km przez lodz) - 3 osoby + 20kg bagazu predkosc ok 90-110
ps2:
LPG tylko 4 generacji polecam VSI Prins - poczytaj w watku z warsztatami mamy rabat w egp.pl
Superbman, byl juz kiedys watek o spalaniu (tak mi sie zdaje). Jest spory rozrzut - zalezy od stylu jazdy i od tego jaka trasa sie jedzie. U mnie minimum to 6.0l/100km (trasa z Torunia do Warszawy w niedziele - wiec maly ruch, a lecialem tak okolo 110km/h), srednio w trasie wychodzi mi 7 do 8 jak mam okazje szybciej pojechac (szybciej tzn. jakas autostrada i tak znacznie powyzej predkosci dopuszczlanej . A w miescie to 9-11.
trasa warszawa - zakopane, 4 os + bagaznik pod sufit: spokojna jazda 10l gazu,
Tak srednio to wychodzi ok 12-13 gazu - miasto warszawa plus troche tras.
Na zbiorniku 45 litrow (w kole) nigdy nie udalo mi sie zrobic mniej niz 300km.
Od 3 miechow mam Octavke 1.8T AGU w wersji L&K z 2000r zrobilem nia juz 10.000 do tej pory mialem VW 1.9TDI i cholernie zaluje ze kupilem gnojarza, szkodnik pali 9,5 do 11 litrow na setke w miescie przy ostrym butowaniu a przy "normalnym" stylu jazdy spala niespelna 8 i po co komu klekot??? Autko zrywne i ciche wygodne z mega kufrem no moze z tulu jest malo miejsca ale to juz nie moj problem. Goraca polecam w tej cenie z takim wyposazeniem nic nie kupisz. A przy okazji ja przed zakupem pojechalem do salonu ja sprawdzic blacha silnik zawieszenie itp zaplacilem cale 120 PLN. 120 Przy 25000 to chyba nie majatek wiec tobie tez to radze zrobic troche bedziesz spokojniejszy
Była Octavia 1.8T L&K jest Audi A4 S-line 182KM i 409Nm By Aligator
To ,mnie zaskoczyliscie :shock: bo do tej pory myslalem,ze ten silnik ma problemy z gazem no i jak juz dziala to pali z 15 :shock: ....hmm..temat warty przemsylenia może jakis Leo 1.8T :wink:
Komentarz