O2 1.9TDI (105KM) czy Fiat Bravo 1.9 Multi Jet (150KM)??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamB
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 8033
    • Octavia IV (NX3)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #26
    Zamieszczone przez Andja
    dzisiaj widzialem ze 3 szt i stylistyka jest zaje*****, O2 moze tylko pomarzyc o takiej lini. do tego 150KM (ewentualnie jakis chip) + fajny wypas ---> O2 wymieka
    Ze stylistyką się zgodzę.

    Jak porównasz OII 2.0TDI 140KM z fiatem bravo 1.9 JTD 150KM to nie będzie już tak różowo dla fiata.
    Fakt jest taki że już dostałem raz baty od fiata 1.9 JTD (nie wiem wprawdzie jakiego-najsłabszy chyba jest 120KM) jak jechałem swoją OII 105KM.
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz

    • Andja
      Rider
      • 2006
      • 596

      #27
      Zamieszczone przez AdamB
      Jak porównasz OII 2.0TDI 140KM z fiatem bravo 1.9 JTD 150KM to nie będzie już tak różowo dla fiata.
      masz racje tylko wtedy cena O2 z wypasem oscyluje wokol 85 klockow + lakier metalik i ESP robi sie 9X tys PLN, a kolega moze miec Bravo za 67tys PLN - wiec w ogole nie ma o czym dyskutowac

      Komentarz

      • arturb28
        Classic
        • 2008
        • 12

        #28
        Re: O2 1.9TDI (105KM) czy Fiat Bravo 1.9 Multi Jet (150KM)??

        Powiem Ci tak moze bravo i jest ładniejsze ale sylwetka jego pewnie szybko sie znudzi a oktavia bedzie jeszce długo przyciagala wzrok . A po za tym fiaty sa naprawde awaryjne mialem stary model bravo i wiem co pisze , silnik ok ale zawieszenie i osprzet do silnika do kitu przynajmniej tak bylo kiedys. FIata silnik napewno technologia bardziej zawansowana ale nie widomo co bedzie sie w nim dzilo po roku czy kilku . I ostania kwestia za 5 lat oktavie sprzedasz za ladne pieniadze a na fiace napewno duzo stracisz one leca z pieca na łep i jeszcze ciezko sprzedac fiata bo polacy nie wiem czemu sa bardzo uprzedeni do tej marki , choc jak kupowac fiata to tylko nowego .

        Komentarz

        • Octan
          Rider
          • 2006
          • 653

          #29
          Silnik MultiJet w wersji 1,3 zdobył tytuł silnika roku. Ja znam znachora od grupy Fiata który chwali diesle tej firmy,co do benzyniaków to twierdzi aby szerokim łukiem omijać silniki 1,8,najczęściej montowane w Alfach 156.

          Komentarz

          • Zoltar
            Rider
            • 2005
            • 722

            #30
            Podobno 120 w Oplu jest mniej awaryjny, z naciskiem na podobno
            www.soft-car.pl
            www.chiptuning-gdansk.pl


            - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
            - Wyłączanie DPF
            - Hamownia Obciążeniowa

            Komentarz

            • Jabar1975
              RS
              • 2006
              • 3331

              #31
              Bravo miazdzy octavie wygladem i silnikiem a i zawias lepszy



              ps.
              na dodatek ma super muzyczke w reklamie a nie tego pedrisia ktory "wiedzial" :diabelski_usmiech
              nasza droga: www.wpzs.pl

              Komentarz

              • Lukas81
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2007
                • 232

                #32
                Tak jeszcze patrząc totalnie obiektywnie - niby - jak tu niektórzy piszą z Fiatami same problemy bo się psują etc, ale jak się przejrzy nasze forum i posty zwłaszcza z działu technicznego - to wychodzi, że nasze Octy też się non-stop sypią :szeroki_usmiech - taka mała dygresja.
                Były:
                Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
                Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
                Jest:
                Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

                Komentarz

                • Techno200
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 782
                  • Tesla

                  #33
                  Te nowe samochody sa do siebie podobne, alfa 147, nowy Leon, i teraz Brawa - normalnie jak trojaczki, no ale DeSilaw i wszystko jasne Ja bym bral Fiata. Ladnijeszy i mocniejszy. Jedyne co maglo by mnie odwiezdz od tego to kwestia miejsca, jak duza rodzina i duzo osob do wozenia to nie ma zmiluj, O2 i juz. Chociaz tez z tymi 105 koniami to przekichane...
                  Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                  Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                  Komentarz

                  • morgan
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 187

                    #34
                    Z tego co sie orientowałem to nowe bravo zrobione jest od podstaw. Nowa plyta podlogowa, nowy zawias, inna stylizacja wnetrza, silnk taki sam jak uzywany w Cromie. W prawdzie jezdzilem wersja 105KM ale zbiera sie lepiej niz moja o2 105KM

                    Komentarz

                    • Nexus6
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4847
                      • Volkswagen

                      #35
                      Zamieszczone przez Lukas81
                      jak się przejrzy nasze forum i posty zwłaszcza z działu technicznego - to wychodzi, że nasze Octy też się non-stop sypią
                      ale tylko niektórym :diabelski_usmiech taka mała dygresja :szeroki_usmiech
                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        Lukas81, Wiesz jak patrze na nasza OII to zastanawiam sie o co chodzi. Auto za troche ponad 2 lata bylo w serwisie na ponadplanowych czynnosciach w sumie raz i to z winy fabryki, bo jedna rzecz nie byla zakodowana. A tak to od tankowania do tankowania i co te 15kkm przeglad z wymiana oleju.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • paf
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3140

                          #37
                          Tak jeszcze patrząc totalnie obiektywnie - niby - jak tu niektórzy piszą z Fiatami same problemy bo się psują etc, ale jak się przejrzy nasze forum i posty zwłaszcza z działu technicznego - to wychodzi, że nasze Octy też się non-stop sypią :szeroki_usmiech - taka mała dygresja.
                          tak dla porządku dyskusji, jeśli by założyć Forum albo wątek albo podforum o tym jak nasze czeszki się nie psują i sprawnie jeżdżą to zobaczyłbyś jakie byłyby proporcje. Przecież to normalne że na forum są pytania o awarie czy usterki czy wątpliwości a nie piszą ludzie day by day jak to jest pięnie :lol: :wink:

                          Komentarz

                          • hankasz7
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1097

                            #38
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Lukas81, Wiesz jak patrze na nasza OII to zastanawiam sie o co chodzi. Auto za troche ponad 2 lata bylo w serwisie na ponadplanowych czynnosciach w sumie raz i to z winy fabryki, bo jedna rzecz nie byla zakodowana. A tak to od tankowania do tankowania i co te 15kkm przeglad z wymiana oleju.
                            Zgadzam się.Kupiłam Octę w 97", i po za wymianami eksploatacyjnymi własciwie nic nie naprawiam( niedawno tylko wymieniałam sondę i 2 lata temu pękniętą przednią szybę)Może to jakiś wyjątkowy okaz
                            Piszę poprawnie po polsku.
                            Parkujesz? Zdrapujesz!!!

                            Komentarz

                            • tomil
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 1179

                              #39
                              Wstawiłem w komis Fiata Stilo- stał tydzień. Fakt, cena niska- po 6 latach i 130 tys przelotu 1/3 wartości wyjściowej (ale auto miało 3 właścicieli). Więc nie jest do końca tak, że nie można sprzedać.
                              Wyjściowe 115 kucy zbiera się dużo lepiej niż 105 Octa. Jest zupełnie inna charakterystyka silnika- 1 i 2 krótka, auto pokazuje na co je stać na 3 i 4.
                              W Octavii jest na odwrót (może po wirusie zmienię zdanie).
                              Te 150 kucyków będzie fruwać (bez dwóch zdań). I to od fabryki, czyli nie będzie problemów z dwumasą (jak mają niektórzy przy podkręceniu 105 do 150).
                              Czego po fiacie można się spodziewać:
                              - szybko padną amorki,
                              - może coś szybko zacząć skzypieć, piszczeć, stukać,
                              - pewnie silnik będzie się pocić,
                              - możliwe, że turbo będzie popuszczać olej,
                              - nie wiadomo jak będzie z żywotnością belki skrętnej- nowy wynalazek w Bravo, czasami fiatowi nie wychodził i szybko się krzywiły (a to spory wydatek),
                              - fantastycznej pracy silnika, miłej kultury pracy,
                              Jeździłem 2 Fiatami i nigdy nie miałem sytacji, żeby któryś zawiódł. Nigdy też nie było sytuacji, żeby trzeba było dokładać- tylko to co eksploatacyjne.
                              Sam stałem przed takim wyborem- Bravo- Octa. I cóż jestem tu z Wami.
                              W fiacie wkurza to, że design stoi ponad praktycznością (np. wymiana żarówek, wymiana filtra powietrza, wymiana filtra paliwa- tylko serwis). Upchnęli jak najwięcej się dało w małej przestrzeni.
                              Podobno włosi się podciągnęli jeśli chodzi o wykończenie (to nie stało na najwyższym poziomie, ale np. w Stilo wszystkie plastiki były miękkie, w Octavii tunel środkowy już nie).
                              Tak na dobrą sprawę musisz odpowiedzeć sobie na pytanie ile zamierzasz tym samochodem pojeździć- jeśli krótko i wymiana na nówkę- fiat straci dużo na wartości- nie opłaca się- wybór Octa.
                              Jeśli długo- wybór Octa- prawdopodobnie (mam taką nadzieję), będzie bardziej trwała i mniej rzeczy będzie w niej wkurzać niż w fiacie (trzaski, stuki, puki).
                              It doesn't matter what we're losing
                              It only matters what we're going to find!

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8033
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez Jabar1975
                                Bravo miazdzy octavie wygladem i silnikiem a i zawias lepszy
                                Czemu ja go nie kupiłem, skoro ma lepszy silnik i ładniejszy wygląd i dodatkowo jest tańszy?
                                Pewnie dlatego, że miałem już dwa fiaty i moja żona ma teraz jeszcze fiata-ale nie długo już :szeroki_usmiech

                                [ Dodano: Nie 16 Mar, 08 17:55 ]
                                Zamieszczone przez tomil
                                Wyjściowe 115 kucy zbiera się dużo lepiej niż 105 Octa. Jest zupełnie inna charakterystyka silnika- 1 i 2 krótka, auto pokazuje na co je stać na 3 i 4.
                                tomil, fiat jest dużo lżejszy od OII więc się musi lepiej zbierać i to jest normalne. Bliżej prawdy by było porównanie fiata stilo 1.9JTD 115KM z fabią I 1.9TDI 101KM niż z 105KM w OII.
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • loru
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4286
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #41
                                  morgan,
                                  czy to naprawdę twój wiek : Wiek: 20 ? jeżeli tak to jesteś w okresie burzy hormonów i ja bym na Twoim miejscu wybrał Bravo, poszalał a jak się już ustatkujesz to sobie kupisz O2 a może już O3, nie podchodzę do tego stricte technicznie ale staram się spojrzeć na to z innej strony, może to Ci chociaż trochę pomoże przy wyborze, notabene jeździłeś takim Bravo ? (jak nie to się wybierz do salonu i pojeździj), a tak osobiście to uważam że oprócz względów technicznych auto musi się podobać właścicielowi (na swój sposób je kochać) i wtedy nawet częstsze usterki jest mu w stanie wybaczyć nawet jeżeli będzie to Fiat.
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #42
                                    Zamieszczone przez loru
                                    auto musi się podobać
                                    ja bym to uznał za najwazniejsze
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8033
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      Zamieszczone przez loru
                                      auto musi się podobać
                                      ja bym to uznał za najwazniejsze
                                      Dokładnie. Trudno jeździć samochodem na który nie możesz patrzeć. :szeroki_usmiech
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #44
                                        Zamieszczone przez AdamB
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        Zamieszczone przez loru
                                        auto musi się podobać
                                        ja bym to uznał za najwazniejsze
                                        Dokładnie. Trudno jeździć samochodem na który nie możesz patrzeć. :szeroki_usmiech
                                        a to czy się komu podoba wyfiokowany, fiu bździu - włoski design, czy przyciężkawy, z gruba ciosany, prosty niemiecko-czeski rysunek to już inna sprawa, z pewnością i jedno i drugie ma swoich fanów.

                                        tak czy inaczej porównywanie tych aut to ciężka sprawa, chociaż z drugiej strony są tak różne, że chyba nie trafiają w ten sam "target" więc właściwie nie powinno być problemu :roll:

                                        daruj sobie porównywanie papierowych danych, bierz to co ci sie podoba i jakoś do ciebie trafia w pierwszym odruchu, nie analizuj tego.
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • jaro4444
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 508

                                          #45
                                          Panowie odnośnie Fiata i porównaniu go do samochodów grupy VW.

                                          Silnik JTD produkowany jest już naprawdę długo. Miał wersje mocy 80, 105, 115, 120, 140, 150 KM. Jest to bardzo trwały motor i bezproblemowy. Tak tak niedowiarki bezproblemiowy. Jeździ takich kilka u mnie w robocie w nadwoziach Stilo i Doblo. Koledzy mają prywatne Alfy 156 czy Fiaty Marea z silnikami JTD i nie ma z nim problemu. Jedynie to dbac o olej, wymieniać filtry na czas i rozrząd. Raz na jakiś czas sypnie się koło pasowe z przodu silnika. Na szczęście nie robi demolki jak w HDI.
                                          Teraz co do 1.9 JTD MJ 150 KM - ma potencjał :diabelski_usmiech
                                          Lekkie dłubnięcie i podchodzi pod 185-190 KM (wiadomosć od tunera po modzie takiego auta więc wiarygodna!!!)
                                          Podobnie podatny jest 1.9 JTD 8V 120 KM - 155 KM lekkim pierdem osiąga.
                                          Bardzo niebezpieczny dla tego silnika jest wieś tuning podnoszący ciśnienie w szynie rail (box do JTD). Takie postępowanie powoduje rozwalanie się pomp wysokiego ciśnienia i pękanie pasków rozrządu !!!

                                          Kulturą pracy bije TDI na łeb, ma inną charakterystykę - oddaje moment łagodniej i płynniej, pięknie wkręca się na obroty. Jest równie oszczędny jak TDI. Technologocznie nie ustępuje też TDI. Generalnie to bardzo dobry silnik!!!

                                          Teraz Fiat jako całość - jak bedzie to wesja sport to odpadnie problem kiepskich foteli. Zawieszenie Fiata jest naprawdę komfortowe i wystarcza w większości sytuacji drogowych. Nadwozie Bravo jest bardzo ładne (szczególnie w kolorze wiśniowym perłowym/metalic)

                                          Co do starszych Fiatów - miałem w robocie Tipo i Marea 1,6 benzyny. Miały zrobione po 250-300 kkm i jeżdziły bez problemu. W dodatku nie gniło w nich nadwozie jak w Golfie III i miejsca w Tipo było z tyłu 2xwięcej jak w Golfie. Więc naśmiewanie się z Fiata nie jest koniecznie uzasadnione...

                                          Co do relacji cenowej to nie Bravo jest tani a Octavia za droga!!! Ostatnio kolega z pracy kupił Leona II 1,9 TDI Reference w metaliku, z alrmem, fabrycznym chiptuningiem, radiem z MP3, ... dał 64 kzł. Ile by musiał dac za porównywalną Octę?

                                          Swoją drogą to chciałbym mieć prywatnie 1,9 JTD MJ w nadwoziu Saaba 9.3 :diabelski_usmiech
                                          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                          Komentarz

                                          Pracuję...