Wlew paliwa...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • azraelaga22
    Classic
    • 2009
    • 22

    Wlew paliwa...

    mars71, dwumasy tu nie ma. Wymień kompletne sprzęgło i nie oszczędzaj bo nie warto. Ja zapłaciłem za komplet Sachs-a coś 350 zł. Zupełnie inna jazda.
    azrael
  • marte
    Rider
    • 2007
    • 259

    #2
    Wlew paliwa...

    Witam!

    Chciałem skonsultować zachowanie się klapki blokujacej dostęp do wlewu oraz samo zachowanie się wlewu podzas tankowania.
    Jeśli chodzi o klapke to po zaryglowaniu auta z centralnego zamka rygluje się również ta klapka. Jednak w czasie gdy jest zamknieta i próbuje ja otworzyc to lekko sie uchyla a w srodku widac jak ten bolec od ryglowania przytrzymuje klapke w tym miejscu w ktorym powinien. Czy to jest normalne, że można lekko uchylić klapke po zaryglowaniu?

    Podczas tankowania i wkładania pistoletu do wlewu całe gniazdo porusza się. Z organoleptycznych oględzin stwierdziłem, że gniazdo otoczone jest gumową osłoną. Czy poruszanie się tego gniazda podczas wyjmowania i wkłaania pistoletu jest normalne??

    Zastanawiam się czy atakować serwis czy tak ma być.

    Oczywiście chodzi o OII.

    Pzdr

    Komentarz

    • oranje
      Ambiente
      • 2007
      • 148

      #3
      Witaj!
      Tak ma być - ponieważ klapka jest blokowana przez centralny zamek. Podczas tankowania gdy np zaryglujesz zamek, nie będzie można zamknąć otwartej klapki.
      Zamieszczone przez marte
      Czy to jest normalne, że można lekko uchylić klapke po zaryglowaniu?
      akurat to wydaje mi się dziwne - jak to Ci się "lekko uchyla"? :shock: Przecież tę klapkę trzeba wcisnąć żeby ją otworzyć - u mnie kiedy jest zaryglowany zamek nie mogę jej nawet uchylić.
      "Gniazdo" w które wkładasz pistolet porusza się, ponieważ tak jest to skonstruowane - podczas tankowania bak się w ten sposób odpowietrza. W innych autach (np. Fabii) jest taki "dzyndzel" który trzeba było nacisnąć, żeby odpowietrzyć i zatankować "do pełna", a tu wystarczy włożyć pistolet właśnie w to "gniazdo". Według mnie - tak właśnie ma być. Zastanawia mnie tylko to uchylenie klapki po zaryglowaniu drzwi.
      pzdr

      Komentarz

      • adamn
        Drive
        S_OCP Member
        • 2006
        • 99

        #4
        Re: Wlew paliwa...

        Zamieszczone przez marte
        Witam!

        Czy to jest normalne, że można lekko uchylić klapke po zaryglowaniu?
        Pzdr
        Przychodzą mi do głowy dwie rzeczy, które mogą powodować taki stan:

        - gumowy pasek dochodzący do korka wlewu paliwa dostał się pomiędzy wewnętrzna powierzchnie wlewu a klapkę. Klapka wlewu paliwa nie przylega równomiernie na całej powierzchni, trochę odstaje od względem błotnika i przy lekkim odchyleniu ręką można zobaczyć rygielek.

        - w zimie parę razy, przy większych mrozach, miałem problem z otwieraniem klapki, po naciśnięciu jej nie chciała odskoczyć oraz przy zamykaniu nie ryglowała się. Przy zamykaniu centralnego zamka klapka wlewu się blokowała ale lekko wystawała z tyłu poza obrys błotnika.

        Komentarz

        • marte
          Rider
          • 2007
          • 259

          #5
          Zamieszczone przez oranje
          Witaj!
          Tak ma być - ponieważ klapka jest blokowana przez centralny zamek. Podczas tankowania gdy np zaryglujesz zamek, nie będzie można zamknąć otwartej klapki.
          Zamieszczone przez marte
          Czy to jest normalne, że można lekko uchylić klapke po zaryglowaniu?
          akurat to wydaje mi się dziwne - jak to Ci się "lekko uchyla"? :shock: Przecież tę klapkę trzeba wcisnąć żeby ją otworzyć - u mnie kiedy jest zaryglowany zamek nie mogę jej nawet uchylić.
          "Gniazdo" w które wkładasz pistolet porusza się, ponieważ tak jest to skonstruowane - podczas tankowania bak się w ten sposób odpowietrza. W innych autach (np. Fabii) jest taki "dzyndzel" który trzeba było nacisnąć, żeby odpowietrzyć i zatankować "do pełna", a tu wystarczy włożyć pistolet właśnie w to "gniazdo". Według mnie - tak właśnie ma być. Zastanawia mnie tylko to uchylenie klapki po zaryglowaniu drzwi.
          pzdr
          Chyba nie dokońca opisałem dobrze mój problem. Właśnie byłem oblukać to ustrojstwo i sytuacja wyglada tak:

          Jak zarygluje centralny to rygluje sie klapka. Ale podczas gdy ta klapka jest zaryglowana i wcisnę tą klapke tak jakbym chciał ją otworzyć to ona odskakuje i blokuje się na tym dzynglu od ryglowania i jest uchylona, ale całkowicie jej otworzyć się nie da. Nie wiem czy to standrad czy jakiś feler, bo aso juz kiedyś majstrowało przy niej.

          Jeśli chodzi o gniazdo to teraz się przyjżałem i cały ten plastik w środku się porusza nie tylko sam wlew. Na moje oko chyba coś jest nie tak...

          Pzdr

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Jak zarygluje centralny to rygluje sie klapka. Ale podczas gdy ta klapka jest zaryglowana i wcisnę tą klapke tak jakbym chciał ją otworzyć to ona odskakuje i blokuje się na tym dzynglu od ryglowania i jest uchylona, ale całkowicie jej otworzyć się nie da. Nie wiem czy to standrad czy jakiś feler, bo aso juz kiedyś majstrowało przy niej.
            Ryglowanie centralnym zamkiem wszystkich zamków w samochodzie to jest normalne. Jeżeli zamkniesz samochód centralnym zamkiem to dlaczego masz mieć możliwość otworzenia wlewu paliwa?. Jeżeli była by taka możliwość to straciłby sens posiadania ryglowania centralnym zamkiem klapki wlewu paliwa. Jak tankujesz paliwo to masz samochód otwarty, po wlaniu jak idziesz zapłacić to zamykasz samochód - czy to nie tak ma być?
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • marte
              Rider
              • 2007
              • 259

              #7
              Zamieszczone przez AdamB
              Jak zarygluje centralny to rygluje sie klapka. Ale podczas gdy ta klapka jest zaryglowana i wcisnę tą klapke tak jakbym chciał ją otworzyć to ona odskakuje i blokuje się na tym dzynglu od ryglowania i jest uchylona, ale całkowicie jej otworzyć się nie da. Nie wiem czy to standrad czy jakiś feler, bo aso juz kiedyś majstrowało przy niej.
              Ryglowanie centralnym zamkiem wszystkich zamków w samochodzie to jest normalne. Jeżeli zamkniesz samochód centralnym zamkiem to dlaczego masz mieć możliwość otworzenia wlewu paliwa?. Jeżeli była by taka możliwość to straciłby sens posiadania ryglowania centralnym zamkiem klapki wlewu paliwa. Jak tankujesz paliwo to masz samochód otwarty, po wlaniu jak idziesz zapłacić to zamykasz samochód - czy to nie tak ma być?

              Tak ma być, ale jak zaryglujesz drzwi i będzie próbował je otworzyć (np w celu sprawdzenia tego czy są zaryglowane) to one sie nie otworzą ani nie uchylą. A z moim wlewem jest tak, że jak go zarygluję i sprawdzam czy jest zamknięty to on się lekko uchyla (do pewnego stopnia). Chyba coś jest nie tak? Zaatakuje serwis w przyszłym tygodniu bo jest pare rzeczy, które muszą sprawdzić.

              Pzdr

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                Zamieszczone przez marte
                A z moim wlewem jest tak, że jak go zarygluję i sprawdzam czy jest zamknięty to on się lekko uchyla (do pewnego stopnia). Chyba coś jest nie tak? Zaatakuje serwis w przyszłym tygodniu bo jest pare rzeczy, które muszą sprawdzić.
                Właśnie teraz sprawdziłem u siebie klapkę wlewu paliwa.Po zaryglowaniu centr. zam. i próbie otwarcia klapka się nie uchyla się-jest w położeniu zamkniętym. Przycisk w gumowej osłonie jak i sworzeń mają luz i ruszają się na boki trochę.
                Mam nadzieję, że to Ci pomoże w podstawie do reklamacji w Skodzie.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • marte
                  Rider
                  • 2007
                  • 259

                  #9
                  Zamieszczone przez AdamB
                  Zamieszczone przez marte
                  A z moim wlewem jest tak, że jak go zarygluję i sprawdzam czy jest zamknięty to on się lekko uchyla (do pewnego stopnia). Chyba coś jest nie tak? Zaatakuje serwis w przyszłym tygodniu bo jest pare rzeczy, które muszą sprawdzić.
                  Właśnie teraz sprawdziłem u siebie klapkę wlewu paliwa.Po zaryglowaniu centr. zam. i próbie otwarcia klapka się nie uchyla się-jest w położeniu zamkniętym. Przycisk w gumowej osłonie jak i sworzeń mają luz i ruszają się na boki trochę.
                  Mam nadzieję, że to Ci pomoże w podstawie do reklamacji w Skodzie.

                  No i o to chodziło. Thx za sprawdzenie.

                  Pzdr

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8030
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    No i o to chodziło. Thx za sprawdzenie.
                    Bardzo proszę
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • Klauzero
                      Rider
                      • 2008
                      • 575

                      #11
                      Przy okazji miałbym pytanie odnośnie samego tankowania... wstyd się przyznać, ale nie udało mi się zalać pełnego baku w O1. Bardzo się śpieszyłem i pistolet ON na statoilu wcisnąłem na maksa, po wlaniu 30 litrów zaczął odbijać i nic nie weszło więcej. (wskaźnik pokazuje pół baku)

                      Wiem, że ropa lubi się pienić i przy takim wlewaniu stosunek spienionego paliwa do reszty może być 50:50, ale przy tankowaniu innych diesli (Almera Tino, Seat Altea) nie miałem takich problemów. Coś nie tak z odpowietrzeniem w mojej skodzince?
                      Mądry Polak po ©kodzie...

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10964
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        masz we wlewie taki cycek z boku po lewej stronie
                        jak go popchniesz pistoletem i przytrzymasz to się zaczyna odpowietrzać
                        (pchaj go w stronę wlewu, a nie w bok)
                        wlewaj aż do odbicia i potem z przyciśniętym pierdolnikiem lej dalej
                        ja wlewam 50l i potem potrafię dolać do 58-59l
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • Klauzero
                          Rider
                          • 2008
                          • 575

                          #13
                          Zamieszczone przez krzynol
                          masz we wlewie taki cycek z boku po lewej stronie
                          jak go popchniesz pistoletem i przytrzymasz to się zaczyna odpowietrzać
                          (pchaj go w stronę wlewu, a nie w bok)
                          wlewaj aż do odbicia i potem z przyciśniętym pierdolnikiem lej dalej
                          ja wlewam 50l i potem potrafię dolać do 58-59l
                          OK dzięki bardzo, spróbuję następnym razem. Co do pojemności zbiornika to u Ciebie w kombi jest jakiś większy, jak w 4x4? U mnie jest 55 litrów, przynajmniej w instrukcji
                          Mądry Polak po ©kodzie...

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10964
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            też mam 55l :szeroki_usmiech
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • Klauzero
                              Rider
                              • 2008
                              • 575

                              #15
                              Zamieszczone przez krzynol
                              też mam 55l :szeroki_usmiech
                              No właśnie, coś mi się za dużo wydawało, w każdym razie przy następnym tankowaniu spróbuję napierać na ten prztyczek, który - mam nadzieję - jest w moim aucie

                              [ Dodano: Pią 21 Mar, 08 19:35 ]
                              Nie mogę edytować poprzedniego postu, ale... znalazłem, odpowietrzyłem, napełniłem :szeroki_usmiech
                              Mądry Polak po ©kodzie...

                              Komentarz

                              • WojtekSz
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 159

                                #16
                                Mam pewien problem... :?
                                Tankuję, wkładam pistolet, naciskam spust, blokuję go... pistolet 'wypada' o jakieś 0,5 cm... no i odbija :!: :? Więc robię to samo od nowa, ale już trzymam pistolet żeby nie wypadł. Na domiar złego jak go tak trzymam to czasami odbija, a czasmi nie. Wkurzające :!: Czy spotkaliście się z czymś takim :?: :!: Dodam, że próbowałem na różnych stacjach. Co to za cholera...?

                                pozdr
                                SCOUT 2.0 FSI (BVX)

                                Komentarz

                                • przemo9
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 228
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  U mnie też podobnie: muszę wlewać powoli: wtedy jakoś leci, jak mocniej nacisnę spust "pistoletu" dystrybutora to odbija......
                                  Tankowanie trwa bardzo długo
                                  O II fl kombi elegance

                                  Komentarz

                                  • rkb
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2152
                                    • Rapid Spaceback (NH1)
                                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                    #18
                                    Widze ze koledzy maja ten sam problem. Wg mnie wlew paliwa jest tandetą na maksa. W O1 poprzedniej bylo o niebo lepiej, a teraz wlew mam lepszy w 12 letnim escorcie niz w O2FL, rusza sie, pistolet strzela, klapka przypomina klape od sedesu... :roll:
                                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                    Komentarz

                                    Pracuję...