mars71, dwumasy tu nie ma. Wymień kompletne sprzęgło i nie oszczędzaj bo nie warto. Ja zapłaciłem za komplet Sachs-a coś 350 zł. Zupełnie inna jazda.
Wlew paliwa...
Zwiń
X
-
Wlew paliwa...
Witam!
Chciałem skonsultować zachowanie się klapki blokujacej dostęp do wlewu oraz samo zachowanie się wlewu podzas tankowania.
Jeśli chodzi o klapke to po zaryglowaniu auta z centralnego zamka rygluje się również ta klapka. Jednak w czasie gdy jest zamknieta i próbuje ja otworzyc to lekko sie uchyla a w srodku widac jak ten bolec od ryglowania przytrzymuje klapke w tym miejscu w ktorym powinien. Czy to jest normalne, że można lekko uchylić klapke po zaryglowaniu?
Podczas tankowania i wkładania pistoletu do wlewu całe gniazdo porusza się. Z organoleptycznych oględzin stwierdziłem, że gniazdo otoczone jest gumową osłoną. Czy poruszanie się tego gniazda podczas wyjmowania i wkłaania pistoletu jest normalne??
Zastanawiam się czy atakować serwis czy tak ma być.
Oczywiście chodzi o OII.
Pzdr
-
-
Witaj!
Tak ma być - ponieważ klapka jest blokowana przez centralny zamek. Podczas tankowania gdy np zaryglujesz zamek, nie będzie można zamknąć otwartej klapki.akurat to wydaje mi się dziwne - jak to Ci się "lekko uchyla"? :shock: Przecież tę klapkę trzeba wcisnąć żeby ją otworzyć - u mnie kiedy jest zaryglowany zamek nie mogę jej nawet uchylić.Zamieszczone przez marteCzy to jest normalne, że można lekko uchylić klapke po zaryglowaniu?
"Gniazdo" w które wkładasz pistolet porusza się, ponieważ tak jest to skonstruowane - podczas tankowania bak się w ten sposób odpowietrza. W innych autach (np. Fabii) jest taki "dzyndzel" który trzeba było nacisnąć, żeby odpowietrzyć i zatankować "do pełna", a tu wystarczy włożyć pistolet właśnie w to "gniazdo". Według mnie - tak właśnie ma być. Zastanawia mnie tylko to uchylenie klapki po zaryglowaniu drzwi.
pzdr
Komentarz
-
-
Re: Wlew paliwa...
Przychodzą mi do głowy dwie rzeczy, które mogą powodować taki stan:Zamieszczone przez marteWitam!
Czy to jest normalne, że można lekko uchylić klapke po zaryglowaniu?
Pzdr
- gumowy pasek dochodzący do korka wlewu paliwa dostał się pomiędzy wewnętrzna powierzchnie wlewu a klapkę. Klapka wlewu paliwa nie przylega równomiernie na całej powierzchni, trochę odstaje od względem błotnika i przy lekkim odchyleniu ręką można zobaczyć rygielek.
- w zimie parę razy, przy większych mrozach, miałem problem z otwieraniem klapki, po naciśnięciu jej nie chciała odskoczyć oraz przy zamykaniu nie ryglowała się. Przy zamykaniu centralnego zamka klapka wlewu się blokowała ale lekko wystawała z tyłu poza obrys błotnika.
Komentarz
-
-
Chyba nie dokońca opisałem dobrze mój problem. Właśnie byłem oblukać to ustrojstwo i sytuacja wyglada tak:Zamieszczone przez oranjeWitaj!
Tak ma być - ponieważ klapka jest blokowana przez centralny zamek. Podczas tankowania gdy np zaryglujesz zamek, nie będzie można zamknąć otwartej klapki.akurat to wydaje mi się dziwne - jak to Ci się "lekko uchyla"? :shock: Przecież tę klapkę trzeba wcisnąć żeby ją otworzyć - u mnie kiedy jest zaryglowany zamek nie mogę jej nawet uchylić.Zamieszczone przez marteCzy to jest normalne, że można lekko uchylić klapke po zaryglowaniu?
"Gniazdo" w które wkładasz pistolet porusza się, ponieważ tak jest to skonstruowane - podczas tankowania bak się w ten sposób odpowietrza. W innych autach (np. Fabii) jest taki "dzyndzel" który trzeba było nacisnąć, żeby odpowietrzyć i zatankować "do pełna", a tu wystarczy włożyć pistolet właśnie w to "gniazdo". Według mnie - tak właśnie ma być. Zastanawia mnie tylko to uchylenie klapki po zaryglowaniu drzwi.
pzdr
Jak zarygluje centralny to rygluje sie klapka. Ale podczas gdy ta klapka jest zaryglowana i wcisnę tą klapke tak jakbym chciał ją otworzyć to ona odskakuje i blokuje się na tym dzynglu od ryglowania i jest uchylona, ale całkowicie jej otworzyć się nie da. Nie wiem czy to standrad czy jakiś feler, bo aso juz kiedyś majstrowało przy niej.
Jeśli chodzi o gniazdo to teraz się przyjżałem i cały ten plastik w środku się porusza nie tylko sam wlew. Na moje oko chyba coś jest nie tak...
Pzdr
Komentarz
-
-
Ryglowanie centralnym zamkiem wszystkich zamków w samochodzie to jest normalne. Jeżeli zamkniesz samochód centralnym zamkiem to dlaczego masz mieć możliwość otworzenia wlewu paliwa?. Jeżeli była by taka możliwość to straciłby sens posiadania ryglowania centralnym zamkiem klapki wlewu paliwa. Jak tankujesz paliwo to masz samochód otwarty, po wlaniu jak idziesz zapłacić to zamykasz samochód - czy to nie tak ma być?Jak zarygluje centralny to rygluje sie klapka. Ale podczas gdy ta klapka jest zaryglowana i wcisnę tą klapke tak jakbym chciał ją otworzyć to ona odskakuje i blokuje się na tym dzynglu od ryglowania i jest uchylona, ale całkowicie jej otworzyć się nie da. Nie wiem czy to standrad czy jakiś feler, bo aso juz kiedyś majstrowało przy niej.
Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBRyglowanie centralnym zamkiem wszystkich zamków w samochodzie to jest normalne. Jeżeli zamkniesz samochód centralnym zamkiem to dlaczego masz mieć możliwość otworzenia wlewu paliwa?. Jeżeli była by taka możliwość to straciłby sens posiadania ryglowania centralnym zamkiem klapki wlewu paliwa. Jak tankujesz paliwo to masz samochód otwarty, po wlaniu jak idziesz zapłacić to zamykasz samochód - czy to nie tak ma być?Jak zarygluje centralny to rygluje sie klapka. Ale podczas gdy ta klapka jest zaryglowana i wcisnę tą klapke tak jakbym chciał ją otworzyć to ona odskakuje i blokuje się na tym dzynglu od ryglowania i jest uchylona, ale całkowicie jej otworzyć się nie da. Nie wiem czy to standrad czy jakiś feler, bo aso juz kiedyś majstrowało przy niej.
Tak ma być, ale jak zaryglujesz drzwi i będzie próbował je otworzyć (np w celu sprawdzenia tego czy są zaryglowane) to one sie nie otworzą ani nie uchylą. A z moim wlewem jest tak, że jak go zarygluję i sprawdzam czy jest zamknięty to on się lekko uchyla (do pewnego stopnia). Chyba coś jest nie tak? Zaatakuje serwis w przyszłym tygodniu bo jest pare rzeczy, które muszą sprawdzić.
Pzdr
Komentarz
-
-
Właśnie teraz sprawdziłem u siebie klapkę wlewu paliwa.Po zaryglowaniu centr. zam. i próbie otwarcia klapka się nie uchyla się-jest w położeniu zamkniętym. Przycisk w gumowej osłonie jak i sworzeń mają luz i ruszają się na boki trochę.Zamieszczone przez marteA z moim wlewem jest tak, że jak go zarygluję i sprawdzam czy jest zamknięty to on się lekko uchyla (do pewnego stopnia). Chyba coś jest nie tak? Zaatakuje serwis w przyszłym tygodniu bo jest pare rzeczy, które muszą sprawdzić.
Mam nadzieję, że to Ci pomoże w podstawie do reklamacji w Skodzie.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBWłaśnie teraz sprawdziłem u siebie klapkę wlewu paliwa.Po zaryglowaniu centr. zam. i próbie otwarcia klapka się nie uchyla się-jest w położeniu zamkniętym. Przycisk w gumowej osłonie jak i sworzeń mają luz i ruszają się na boki trochę.Zamieszczone przez marteA z moim wlewem jest tak, że jak go zarygluję i sprawdzam czy jest zamknięty to on się lekko uchyla (do pewnego stopnia). Chyba coś jest nie tak? Zaatakuje serwis w przyszłym tygodniu bo jest pare rzeczy, które muszą sprawdzić.
Mam nadzieję, że to Ci pomoże w podstawie do reklamacji w Skodzie.
No i o to chodziło. Thx za sprawdzenie.
Pzdr
Komentarz
-
-
Przy okazji miałbym pytanie odnośnie samego tankowania... wstyd się przyznać, ale nie udało mi się zalać pełnego baku w O1. Bardzo się śpieszyłem i pistolet ON na statoilu wcisnąłem na maksa, po wlaniu 30 litrów zaczął odbijać i nic nie weszło więcej. (wskaźnik pokazuje pół baku)
Wiem, że ropa lubi się pienić i przy takim wlewaniu stosunek spienionego paliwa do reszty może być 50:50, ale przy tankowaniu innych diesli (Almera Tino, Seat Altea) nie miałem takich problemów. Coś nie tak z odpowietrzeniem w mojej skodzince?Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
masz we wlewie taki cycek z boku po lewej stronie
jak go popchniesz pistoletem i przytrzymasz to się zaczyna odpowietrzać
(pchaj go w stronę wlewu, a nie w bok)
wlewaj aż do odbicia i potem z przyciśniętym pierdolnikiem lej dalej
ja wlewam 50l i potem potrafię dolać do 58-59l->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
OK dzięki bardzo, spróbuję następnym razem. Co do pojemności zbiornika to u Ciebie w kombi jest jakiś większy, jak w 4x4? U mnie jest 55 litrów, przynajmniej w instrukcjiZamieszczone przez krzynolmasz we wlewie taki cycek z boku po lewej stronie
jak go popchniesz pistoletem i przytrzymasz to się zaczyna odpowietrzać
(pchaj go w stronę wlewu, a nie w bok)
wlewaj aż do odbicia i potem z przyciśniętym pierdolnikiem lej dalej
ja wlewam 50l i potem potrafię dolać do 58-59l
Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
też mam 55l :szeroki_usmiech->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
No właśnie, coś mi się za dużo wydawało, w każdym razie przy następnym tankowaniu spróbuję napierać na ten prztyczek, który - mam nadzieję - jest w moim aucieZamieszczone przez krzynolteż mam 55l :szeroki_usmiech
[ Dodano: Pią 21 Mar, 08 19:35 ]
Nie mogę edytować poprzedniego postu, ale... znalazłem, odpowietrzyłem, napełniłem :szeroki_usmiechMądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Mam pewien problem... :?
Tankuję, wkładam pistolet, naciskam spust, blokuję go... pistolet 'wypada' o jakieś 0,5 cm... no i odbija :!: :? Więc robię to samo od nowa, ale już trzymam pistolet żeby nie wypadł. Na domiar złego jak go tak trzymam to czasami odbija, a czasmi nie. Wkurzające :!: Czy spotkaliście się z czymś takim :?: :!: Dodam, że próbowałem na różnych stacjach. Co to za cholera...?
pozdrSCOUT 2.0 FSI (BVX)
Komentarz
-
Komentarz