[O1] Czy warto kupic Octavie na gaz 1.6 105 KM jak w praktyc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wendetter
    Drive
    • 2009
    • 57

    [O1] Czy warto kupic Octavie na gaz 1.6 105 KM jak w praktyc

    Nexus6, wizualnie wiem, jak wyglądają :lol: Są przekozackie pod tym względem w mojej opinii! No i w pełni zintegrowane z szyną (nawet wyświetlają podobno obraz z czujników parkowania). Bądź co bądź dzięki za odpowiedź...
    Może CASKP się wypowie (jeśli chwilę czasu znajdzie)???
  • speede
    Ambiente
    • 2007
    • 248

    #2
    [O1] Czy warto kupic Octavie na gaz 1.6 105 KM jak w praktyc

    Witam, mam duzy dylemat, czy diesla starszego czy octavie duzo mlodsza z gazem.
    Nie wiem bo nie jezdzilem 1.6 na gazie, dieslem tak ale wiem ze sa drozsze i ciezko znalezc dobrego. Jesli ktos ma z was Octavie z LPG to na co zwrocic uwage przy kupnie W tej co chce kupic jest instalacja 3 generacji od nowego (rok 20010) przejechane na gazie 120 tys. Prosze w miarte szybko o odpowiedz. Dzieki

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez speede
      rok 20010
      to się nazywa NÓWKA
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Big
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6389

        #4
        Octavia I 1.6 105 KM?? I to jeszcze z 2001? O ile wiem to silnik 1.6 16V (105 KM) po paz pierwszy zamontowano w Roomsterze i nie był nigdy dostępny do O I
        Czarny Elegance

        Komentarz

        • speede
          Ambiente
          • 2007
          • 248

          #5
          sorki 2003 1.6 105 KM nie wiem jaki to model ale tak ma. Co sadzic o tym silniku z lpg 3 generacji. ? Czy te KM wystarcza na pociagniecie tego samochodu.

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8029
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            speede, zagadaj do kolegi orzeł720 on jeździ dość długo na gazie więc na pewno Ci powie na co zwrócić uwagę, a i też ma do sprzedania OI 1.6 z gazem.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • speede
              Ambiente
              • 2007
              • 248

              #7
              oki a masz jego namiary jakies np gg lub meila?

              Komentarz

              • orzel720
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 2267
                • Superb III (3V3)

                #8
                speede, No witam Cię
                Jak cos to jestem tutaj:
                tel. kom 602394492 mejl: [email protected] GG: 3674557

                Pozdr
                Jurek

                Komentarz

                • SuchyX
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1170

                  #9
                  speede, i do mnie możesz się odezwać posiadam OI rok 2003 1.6 102KM + graz prins IV generacji moje GG 4777499 przejechane na gazie prawie 100kkm
                  Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                  Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                  Komentarz

                  • Janinho
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 390
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez speede
                    Czy te KM wystarcza na pociagniecie tego samochodu.
                    jak 75KM zagazowanych wystarczy to tym bardziej te 100

                    z tym, że ta 3 generacja to jeszcze nie sekwencja a te wcześniejsze nie podchodziły najlepiej do octavek 1.6 75km nie wiem jak ze 100km
                    >>>Moja Octavka<<<

                    Komentarz

                    • SuchyX
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1170

                      #11
                      Jak już szukać OI z gazem to lepiej sekwencje bym proponował szukać
                      Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                      Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                      Komentarz

                      • bearman79
                        Classic
                        • 2008
                        • 23

                        #12
                        orzel720, SuchyX a moglibyście napisac troche na temat OI LPG w nawiazaniu do pytania kolegi?
                        akurat tez bede niedługo stał przed takim dylematem i chętnie przeczytam wasze opinie, a i moze jeszcze inni uzytkownicy się znajdą których ten temat interesuje

                        pozdrawiam i z gory dziekuje

                        Komentarz

                        • orzel720
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 2267
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          Oki
                          Więc:
                          Mam IVgen (sekwencja) w OI silnik 1.6 AKL 101KM.
                          Założona przy przebiegu ok ok 70kkm przez I wł. Teraz mam 175kkm czyli na LPG ok. 105kkm.
                          Spalanie: jakbym nie jeździł to średnie spalanie 10-10,5l/100km co daje ok 22zł/100km (jeżdżę 80% trasa 20%miasto) (zbiornik ATRAM 60l wchodzi ok 47l-48l = ~80% pojemności zgodnie z zaleceniami)
                          Idea odpalania i jazdy na LPG w moim aucie:
                          - Auto odpala ZAWSZE na benzynie i jest automatycznie przełączanie na na LPG przy temperaturze silnika ok 70st C. dopiero wtedy przechodzi na LPG - można powiedzieć - niezauważalnie, nic nie szarpie nie brakuje mocy itp.
                          Jest przełącznik wraz z 4 diodami zielonymi wskazującymi orientacyjnie ilość pozostałego LPG.
                          Jak będzie zaczynać brakować LPG wówczas auto nie będzie mieć mocy na niższych biegach na wyższych mniej zauważalne i to będzie sie nasilać. Wówczas należy zatankować LPG ew. przełączyć tym przełącznikiem na benzynę podjechać na stację LPG zatankować i dalej jazda
                          - "Jakość" jazdy na LPG:
                          Ogólnie b. mała różnica, kiedyś pogoniłem jakiegoś SEATA CORDOBę na A-4 190km/h na LPG bardziej odczuwam włączenie klimatyzacji na benzynie niż przejście z benzyny na LPG
                          UWAGI:
                          Należy dbać o zapłon czyli świece (od 40-80zł/kpl) wymiana co 30-40kkm, przewody wysokiego napięcia jak padną(70-110złnowe zamiennik ale polecam ori używki sam tak zrobiłem i działa temat był poruszany na forum), czasem może paść cewka zapłonowa (zamiennik ok 140zł ale polecam ori nawet używki z A3, Golf IV, Seat). Dodatkowo filtr powietrza ok 20zł
                          Kiedyś może paść reduktor (wytrzymują kilkadziesiąt kkm u mnie już 103kkm i nadał działa) chociaż mi nie padł cena nowego to dokł. nie wiem ale z 300zł może kolega Huwe się wypowie...
                          Z ciekawostek: w mojej Feli 1.6 IIgen wytrzymał 170kkm!

                          I tyle na tę chwilkę jak coś wymyślę do dodam

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8029
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez orzel720
                            Kiedyś może paść reduktor (wytrzymują kilkadziesiąt kkm u mnie już 103kkm i nadał działa) chociaż mi nie padł cena nowego to dokł. nie wiem ale z 300zł
                            Jak rozmawiałem z gościem który zakładał mi gaz w Fabii, wytrzymałość reduktora zależy od odcinków jakie pokonujesz i jakiego LPG używasz. Sam z siebie też się starzeje ( tzn twardnieje membrama w reduktorze). W fabii wytrzymał mi 70 tyś i dalej działa (u innego właściciela) w instalacji II generacji.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • Agamek12
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 9935
                              • Ford

                              #15
                              Ja może tak z zupełnie innej beczki. Ale: mam AKL narazie w Pb, ale poważnie myślę sobie o założeniu LPG. I tak sobie liczę (zakładając średnioroczną cenę Pb=4,40zł, a LPG=2,00zł). I wychodzą mi takie rachunki:
                              1. koszt 100km na benzynie: 9l x 4,40zł = 40zł/100km (takie mam realne spalanie)
                              2. koszt 100km na LPG: 11l x 2,00zł + 1l x 4,40zł(rozruch) = 27zł (większość jazdy to odcinki min. 30km)
                              To oznacza, że jazda na LPG pozwala oszczędzić 13zł/100km (samo paliwo)
                              Zakładam, że w ciągu roku pokonam 15.000km. Dodatkowe koszty związane więc z jazdą na LPG to przegląd instalacji (jakieś 150zł co 15.000km) podnoszący koszt na LPG o 1,00zł/100km, droższy przegląd o 0,60 zł/100km i jakieś niezaplanowane wydatki związane z użytkowaniem LPG kolejne 1,50zł/100km. Czyli 100km na LPG kosztuje mnie jakieś 30zł. Różnica więc niweluje się do około 10zł/100km, czyli aby koszt instalacji się zwrócił, muszę przejechać około 25.000km (prawie dwa lata). I tu zaczyna się moje powątpiewanie...
                              Koledzy doświadczeni z LPG przy silniku AKL - czy moje wyliczenia są prawdziwe? Dodam, że moje dotychczasowe doświadczenia z LPG są pozytywne... A tą Skodą chciałbym pojeździć ze cztery lata i przesiąść się do Octavii II z 2004 roku... (a to oznacza oszczędność na poziomie około 3.000zł).
                              A może na codzień lepiej zostawię sobie swoje mk2 spalające średnio 10l LPG???
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz

                              • bearman79
                                Classic
                                • 2008
                                • 23

                                #16
                                orzel720 wielkie dzieki za info
                                a ile ci zżera pb na rozruchy? tak średnio na 100km ?


                                Agamek12 jesli twoje wyliczenia okażą sie prawdziwe to juz lepiej TDI - koszt 100km to około 24-25 PLN i obywa się bez ingerencji w w silnik w postaci instalacji LPG

                                Komentarz

                                • orzel720
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 2267
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  cześć
                                  ogólnie dobrze liczysz
                                  ALE: kilka czynników w Twoich obliczeniach zależnych od rożnych czynników :szeroki_usmiech np.
                                  1. "droższy przegląd o 0,60 zł/100km" - przy moim przebiegu: ok 0,15zł/100km
                                  2. "przegląd instalacji (jakieś 150zł co 15.000km)" - czy musisz robić przegląd co 15000km? i co w tym uwzględniasz? filtry fazy ciekłej i gazowej + ew. regulację chociaż moja sekwencja na razie nie wymaga żadnej regulacji od 40000km.
                                  3. "jakieś niezaplanowane wydatki związane z użytkowaniem LPG kolejne 1,50zł/100km." nawet na benzynie mogą być niezaplanowane wydatki- co masz na myśli?
                                  Dlatego LPG jest dobre np dla mnie przy moich przebiegach ok 40000km rocznie czyli z Twoich wyliczeń (około 10zł/100km) = 4000zł/rocznie. A to już jest coś nie ?

                                  Pozdro
                                  J.

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9935
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez bearman79
                                    Agamek12 jesli twoje wyliczenia okażą sie prawdziwe to juz lepiej TDI - koszt 100km to około 24-25 PLN i obywa się bez ingerencji w w silnik w postaci instalacji LPG
                                    No cóż, przy średniorocznej cenie ON=3,70zł (nie mówię tu o tzw. "oszczędnościach" kupowanych od kierowców TIR) i spalaniu na poziomie 6,5l (no może trochę mniej, ale tak przyjmę) koszt 100km to około 24zł - fakt, taniej. Ale diesle w cenie 20.000zł (mówię tu o roku 2001) w dobrym stanie są praktycznie nieosiągalne, a fajne za 25.000zł są rozchwytywane natychmiast. Sądząc po opiniach kolegów z forum absolutne minimum za dobre TDI z 2001 roku to około 27k zł - czyli 8-10k zł więcej niż za AKL. Do tego bardzo często są to auta z cofniętymi licznikami (no bo większość kupuje diesla żeby dużo jeżdzić) - czytaj więcej do zrobienia po kupnie, padają koła dwumasowe (wymiana około 1.000zł - poprawcie jeśli się mylę), częściej zmienia się olej, droższy rozrząd, mogą paść wtryski i pompa wtryskowa, droższe jest ubezpieczenie. No i ten słynny "owoc zakazany" : chip-tuning drenujący kieszeń kwotą min. 1.500zł... Nie to, żebym negował TDI (bo w głębi duszy chciałbym mieć taki motor!!), ale po podliczeniu tych wszystkich małych kosztów i różnicy w cenie (fakt, przy odsprzedaży tą różnicę da się częściowo odzyskać), TDI wcale nie musi być tańsze od LPG. Ale a'propos kosztów TDI lepiej wiedzą użytkownicy tych motorów...

                                    [ Dodano: Wto 18 Mar, 08 22:54 ]
                                    Zamieszczone przez orzel720
                                    cześć
                                    ogólnie dobrze liczysz
                                    ALE: kilka czynników w Twoich obliczeniach zależnych od rożnych czynników :szeroki_usmiech np.
                                    1. "droższy przegląd o 0,60 zł/100km" - przy moim przebiegu: ok 0,15zł/100km
                                    2. "przegląd instalacji (jakieś 150zł co 15.000km)" - czy musisz robić przegląd co 15000km? i co w tym uwzględniasz? filtry fazy ciekłej i gazowej + ew. regulację chociaż moja sekwencja na razie nie wymaga żadnej regulacji od 40000km.
                                    3. "jakieś niezaplanowane wydatki związane z użytkowaniem LPG kolejne 1,50zł/100km." nawet na benzynie mogą być niezaplanowane wydatki- co masz na myśli?
                                    Dlatego LPG jest dobre np dla mnie przy moich przebiegach ok 40000km rocznie czyli z Twoich wyliczeń (około 10zł/100km) = 4000zł/rocznie. A to już jest coś nie ?

                                    Pozdro
                                    J.
                                    Orzeł720:
                                    p. 1: fakt, ten koszt rozkłada się w zależności od przebiegu rocznego,
                                    p. 2: teoretycznie co 15.000km robi się przeglad instalacji z wymianą filtrów, regulacją, ale..... ja w swoim golfie (mimo 50.000km) tez nic nie robiłem,
                                    p. 3: chociażby nieco częstsza wymiana świec, kabli WN, cewki, czyli elementów narażonych na szybsze zużycie przez jazdę na LPG - tu jednak istnieje konieczność i ryzyko częstszych wymian niż przy jeździe tylko na Pb

                                    punkty 2 i 3 są może naciągane, ale ja jednak biorę je pod uwagę przy swoich kalkulacjach...
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Agamek12, Ceny paliw liczysz bardzo optymistycznie.

                                      LPG ponizej 2zl nie widzialem nigdzie za ostatnie pol roku i bardziej bym sie sklanial do 2,1zl, a ON po 3,7zl moze rok temu - srednia bedzie zblizona do 4zl bo raz jest to 3,7 a potem skacze do 4,3. Teraz znow ON i Pb kosztuja tyle samo :diabelski_usmiech
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Agamek12
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 9935
                                        • Ford

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Agamek12, Ceny paliw liczysz bardzo optymistycznie.

                                        LPG ponizej 2zl nie widzialem nigdzie za ostatnie pol roku i bardziej bym sie sklanial do 2,1zl, a ON po 3,7zl moze rok temu - srednia bedzie zblizona do 4zl bo raz jest to 3,7 a potem skacze do 4,3. Teraz znow ON i Pb kosztuja tyle samo :diabelski_usmiech
                                        dla swojego golfa mk2 wpisuję wszystkie wydatki i wiem, że LPG latem zbliża się do 1,80, a zimą oscyluje wokół 2,20, czyli średnio 2,00. ON kosztuje w tej chwili 4,00zł, a latem schodzi do około 3,50zł. Benzyna jest prawdopodobnie niedoszacowana, bo już teraz kosztuje 4,20zł, a latem ma kosztować około 5,00, czyli średnio około 4,60zł...
                                        Adam... Używam:
                                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                        Passek: B6 175KM/366Nm

                                        Komentarz

                                        • speede
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 248

                                          #21
                                          Witajcie, pisze odnosnie tego gazu, kiedys jezdzilem golfem 3 i naprawde nie narzekalem, Aktualnie che kupic Octavie z LPG rok 2003 I. Co sadzicie na temat tego silnika i LPG 3 generacji czy jest to sekwencja. Z tego co mi czlowiek powiedzial o tym samochodzie to jest sekwencja. Jak to sprawdzic czy oby napewno tak jest? Samochod ma przejechane na gazie oklolo 120 tys km. wymainiony reduktor na gwarancji. Instalacja zakladana w serwisie skody. orzel720 jesli wiesz temat instalki i co to napisz.Jeszcze mam pytanie jesli jest to silnik 105 KM z roku 2003 to jaki jest to typ silnika?

                                          Komentarz

                                          • rezon
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 1894
                                            • Volvo
                                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez speede
                                            Co sadzicie na temat tego silnika i LPG 3 generacji czy jest to sekwencja
                                            3 generacja to wtrysk wielopunktowy, ale jeszcze nie sekwencyjny. Przejechałem na takiej ponad 100kkm i oprócz czujnika temperatury to nie było specjalnie usterek.
                                            Odnośnie cen eksploatacji LPG i TDI to ponownie zapraszam do kliknięcia ikonki paliwa w podpisie, a wszystkich ideologów oszczędności TDI do odpowiedzi na pytanie dlaczego w czołówce pod względem kosztów eskploatacji są głównie LPG, a nie TDI? Ja pomimo raczej mało oszczędnego stylu jazdy jestem na drugiej stronie (z 18) samochodów z silnikiem 70-80kW.Pomijane są przy tym różnice w cenie zakupu - również na niekorzyść TDI.

                                            [ Dodano: Sro 19 Mar, 08 09:12 ]
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            bardziej bym sie sklanial do 2,1zl
                                            popieram, tylko w ostatnich kilku dniach można kupić taniej. Generalnie przez zimę było drożej.

                                            Komentarz

                                            • orzel720
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 2267
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              Zamieszczone przez speede
                                              orzel720 jesli wiesz temat instalki i co to napisz.Jeszcze mam pytanie jesli jest to silnik 105 KM z roku 2003 to jaki jest to typ silnika?
                                              1. Czy pytasz o moją instalkę? Jak tak to prosze bardzo: OMVL DREAM XXL, reduktor Stefanelli
                                              2. Nie było silnika 105KM w OI w 2003r. ja przynajmniej nic o tym nie wiem - niech sprzedawca poda dokładny nr silnika z oznaczeniem np. AKL ew. VIN
                                              Musisz być czujny w ogłoszeniach sprzedawcy piszą wierutne bzdury np. że mój silnik AKL ma 16zaworów, co więcej pokazują na fotkach w ogłoszeniach silnik AEE 75KM w OI a piszą że autko ma np. 101KM, 102KM, 103KM 106KM! i że ma 16 zaworków :roll: ...
                                              Tak więc nie ma co wierzyć opisom tylko trzeba kogoś kto zna te autka i silniki w nich montowane jeśli ty nie za bardzo orientujesz się...

                                              Pozdro
                                              Jurek

                                              Komentarz

                                              • rezon
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 1894
                                                • Volvo
                                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Agamek12
                                                czyli aby koszt instalacji się zwrócił, muszę przejechać około 25.000km
                                                nie wdając się w dokładne obliczenia to 25kkm odpowiada mniej więcej prawdzie. Dużo zależy od ciężaru nogi na pedale gazu - LPG jest bardziej wrażliwy.

                                                Komentarz

                                                • Dig Dug
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1306
                                                  • Seat

                                                  #25
                                                  Zwroccie uwage na to, ze przez pierwsze 4-5 km nie wlaczy wam sie instalacja gazowa. Ja osobiscie mam do pracy malo i wyszlo na to, ze w dojazdach do pracy nie skozystalbym z tanszego paliwa - LPG, a tylko na trasach, lub jezdzac po miescie. Wszystko to sprawilo, ze obliczajac dokladnie wyszlo, ze tak naprawde skozystam z gazu po 4-5 latach eksploatacji. Bo zakladajac, ze bede robil jakies 15 tys rocznie, to na krotkie dojazdy (sklep, do centrum miasta, praca, rodzina) pojdze mi polowa z tego limitu km, czyli jazda tylko na benzynie. Stad jak instalacja zwrocilaby mi sie po 35 tys km, wychodzi ze dopiero po 4,5 roku zaczal bym zarabiac (35/7,5). I tu nasuwa sie pytanie, czy bede tak dlugo jezdzil skoda ?? Tego nie we nikt.

                                                  Acha i jak juz tak dokladnie liczycie, to chcialem nadmienic, ze nikt nie bieze pod uwage, ze inwestuje w LPG jakies 4,5-5 tys zl, a w diesla przy zakupie 5-6 tys zlotych. Nikt nie dolicza do kosztow tego, ze te pieniadze moglyby pracowac na koncie przez te 3 lata zwrotu, co daje nawet od 5 tys i oprocentowaniu realnym 5% jakies 750 zl odsetek, ktorych nie uzyskamy wydajac na wejsciu wiecej kasy na auto. To tez wezcie pod uwage. :szeroki_usmiech

                                                  Osobiscie jestem na tak dla LPG jak sie naprawde duzo jezdzi i zwroci sie w miare szybko, lub dlugo w korkach, gdzie malo trasy, ale duzo czasu idzie i auto sie nagrzewa.

                                                  Pozdrawiam
                                                  Była O1 jest F2.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...