Witam. Sluchajcie, czy nie wywazone kola przednie bez ustawionej zbieznosci moga powodowac drgania w kabinie przy pewnych szybkosciach? Chodzi o to, ze miedzy 3 a 4 Octa potrafi sie troche zatelepac (jkaby zatrzesc - szczegolnie przy mocniejszym depnieciu w gaz). Wymienilem srodkowa poduszke pod silnikiem ale jest to samo Teraz padlo na kola ale nie czuje tych drgan na kierownicy tylko bardziej na kolumnie po srodku auta. Co to moze byc? Ktos mi podpowiedzial, ze to moze byc hydrauliczny napinacz paska alternatora ale moj mechanior stanowczo odrzucil ta hipoteze. Help!
Nie wyważone koła jak najbardziej mogą powodować drgania całego samochodu, nie tylko kierownicy. Zjawisko ma charakter rezonansowy, i może nasilać się przy pewnej prędkości np. 60km/h, a po przekroczeniu, ustaje. Kto jeżdził Syreną na bieżnikowanych oponach, to o tym wie doskonale :lol:
podczepię się pod temat bo mam taki objaw:
jak jadę to mnie buja na boki jakbym miał kulawe koło
im wolniej to wolniej się bujam jak przyśpieszam to coraz szybciej mnie buja,
aż ustaje przy pewnej prędkości, bo po prostu już nie czuć
nie jest to zależne od obrotów silnika
jak podpompowałem koła idealnie do równej wartości obydwu to się jakby zmniejszyło
Zamieszczone przez Sev
Drgania mogą być przyczyną uszkodzonego opasania wewn. opony
Jak buja to obejrzyj dokładnie czy nie ma jakiegoś brzucha na bieżniku. Jeżeli jest, to to jest to nad czym się zastanawiałeś.
Jeżeli bieżnik jest ok to możesz mieć po prostu krzywą felgę
Najłatwiej i najprościej to ocenić zdejmując koło i obejrzeć obracając koło w rękach. Na samochodzie może być nie widoczne np. przez ciemną wnękę nadkola.
Ja miałem coś takiego, że przy rozpędzaniu się w okolicach 65 Km/h auta wpadała w drgania wyczuwalne także przez pasażera. Po przekroczeniu tej prędkości auto wracało do normy. Okazało się, że przyczyną był przegub wewnętrzny, w moim przypadku lewy. Po wymianie brak jakichkolwiek drgań. Mój mechanik potrafił (po próbnej jeździe) orzec który (lewy czy prawy) przegub "padł"
Maysee, jak nie zawieszenie to sprawdź sobie przeguby wewnętrze, mi telepało na trójce w granicach 1800-2200rpm. Wymieniłem oba i przestało. Warto poparzeć na gumy kolumn Mc Phersona te od wewnętrznej stony nadkola. Ja stawiam na przegub.
Sluchajcie, no wlasnie o to chodzi, ze przeguby ostatnio wymienialem. A tak sie zastanawiam, ze drgania zaczely sie po wymianie gum pod wahaczmi z lewej i prawej strony (tulei gumowo-metalowych). No wiec albo zbieznosc jest mocno rozjechana albo cos jest nie tak poskladane (ale to raczej niemozliwe) inaczej nie mam pojecia skad te drgania (szczegolnie ok 2000 obr). Dodoam jeszcze, ze pow wymianie poduszki drgania oslably!
Jak buja to obejrzyj dokładnie czy nie ma jakiegoś brzucha na bieżniku. Jeżeli jest, to to jest to nad czym się zastanawiałeś.
Jeżeli bieżnik jest ok to możesz mieć po prostu krzywą felgę
zmieniłem opony na letnie i jak ręką odjął :szeroki_usmiech
natomiast obejrzałem opony zimowe i felgi i nie ma na nich śladu jakiegoś uszkodzenia
jak będzie chwila to wulkanizacja - diagnostyka i wyważenie czy cóś...
mam to samo co w temacia jak przyspieszam drga kierownica. od ok 140Km/h
miałem tez drgania przy hamowaniu po zmianie na letnie zostały tylko te powyzej.
czuc jak by jakies naprezenia na kierownicy.
Nie wykluczm opon maja juz spory przebieg na spółke z zimowymi ok 120tys,
Ale tuleje tez sa juz w srednim stanie czasem wydaje mi sie ,ze wytspuje lekki luz na kierownic
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
U mnie jakis czas temu pojawil sie taki rezonans przy 2000 obr praktycznie na kazdym biegu. Co ciekawe pojawilo sie to po tym jak cos rozbieralem z dolotu i tak obstawiam, ze jest inaczej przykrecone minimalnie niz bylo.
A drgania kierownicy to najczesciej sa od opon w zaleznosci od ich wyzabkowania, wywazenia, w sumie nawet jakis drobny syf na piescie lub wewnetrznej powierzchni felgi moze powodowac wibracje.
Ja ogolnie wyważałem od nowości tylko raz przód w zeszłym sezonie. Ale nie wielka była róznica od tych odwaznikow na kole. Pomijalna. Najchetniej kupił bym nowe Conti i juz.
Zeby jeszcze mi ktos doradził w sprawie klaksonow czy musze miec przekaznik oprocz tego co jest w aucie (by działały 2 syreny, ktore mam od speedego).
Oraz czy zakładać tuleje wahaczy od Cupry
Zaskoczyło mnie ,ze znikło trzęsienie kierownicy podczas hamowania jak zminilem opony.
Dlatego stawiam na to ,ze mogły sie powybijać na tych drogach naszych.
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
Tuleje od Cupry sa sztywniejsze i trzeba sie przyzwyczaic do sztywniejszego prowadzenia samochodu. Trzeba sie takim autem przejechac, zeby wiedziec o co mi chodzi
właśnie wiem . Żebym później nie przeżywał i nie chciał z powrotem do serii bo wszystko trzęsie
Maicroft możesz jakąs poradzić czy ja musze cos dokupic o procz syren ktore mam by je zamontowac zamiast pojedynczego klaksonu niechce sie brac nie majac wszystkich czesci.
[ Dodano: Nie 06 Kwi, 08 12:19 ]
Maicroft a wiesz co to za jest; jade autem rusze lekko kierownica by skorygowac tor jazdy i na deliktanie skreconych kolach zwieksza sie wyraznie odglos z opon . Jaka moze byc przyczyna?
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
Przewertowałem kilka topików, kilkaset postów i różne fora motoryzacyjne w poszukiwaniu przyczyn drgań pojazdu w zakresie prędkości 60-80 km/h. Różne porady, różne efekty usuwania uszkodzonych elementów. Ale jak na laika ASB przystało, mam pytanko: czy przeguby wewnętrzne tych skrzyń są identyczne jak manualnych? Ciężko cokolwiek znaleźć w katalogach części. Pomocy!
Komentarz