Zbieznosc kol przednicha a drgania w kabinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ged
    Ambiente
    • 2009
    • 144

    Zbieznosc kol przednicha a drgania w kabinie

    zurcio, aż tak bardzo nie rozładowuje baterii bluetooth. Ja mam zawsze włączony i jest ok
    Ps. głodny głodnemu wypomni
  • maysee
    Ambiente
    • 2007
    • 146
    • Superb I (3U4)

    #2
    Zbieznosc kol przednicha a drgania w kabinie

    Witam. Sluchajcie, czy nie wywazone kola przednie bez ustawionej zbieznosci moga powodowac drgania w kabinie przy pewnych szybkosciach? Chodzi o to, ze miedzy 3 a 4 Octa potrafi sie troche zatelepac (jkaby zatrzesc - szczegolnie przy mocniejszym depnieciu w gaz). Wymienilem srodkowa poduszke pod silnikiem ale jest to samo Teraz padlo na kola ale nie czuje tych drgan na kierownicy tylko bardziej na kolumnie po srodku auta. Co to moze byc? Ktos mi podpowiedzial, ze to moze byc hydrauliczny napinacz paska alternatora ale moj mechanior stanowczo odrzucil ta hipoteze. Help!

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1085
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Nie wyważone koła jak najbardziej mogą powodować drgania całego samochodu, nie tylko kierownicy. Zjawisko ma charakter rezonansowy, i może nasilać się przy pewnej prędkości np. 60km/h, a po przekroczeniu, ustaje. Kto jeżdził Syreną na bieżnikowanych oponach, to o tym wie doskonale :lol:

      Komentarz

      • maysee
        Ambiente
        • 2007
        • 146
        • Superb I (3U4)

        #4
        No dobra, pojade na zbieznosc i zrobie co trzeba. Ale jesli sie okaze,ze to nie to... naprawde nie mam pojecia. popisze cos po wizycie u magikow.

        Komentarz

        • Sev
          L&K
          • 2007
          • 1295

          #5
          Zbieżność nie ma wpływu na drgania, to tylko jeden z parametrów geometrycznego ustawienia kół względem kierunku jazdy.

          Drgania mogą być przyczyną uszkodzonego opasania wewn. opony (wpadnięcie w dziurę, krawężniki itp)

          Przyczyną drgań mogą być końcówki drążków (wybite) lub tulei wahaczy. Ale to raczej nie drgania ciągłe tylko pojedyncze szarpnięcia i stuki by były.
          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10965
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            podczepię się pod temat bo mam taki objaw:
            jak jadę to mnie buja na boki jakbym miał kulawe koło
            im wolniej to wolniej się bujam jak przyśpieszam to coraz szybciej mnie buja,
            aż ustaje przy pewnej prędkości, bo po prostu już nie czuć
            nie jest to zależne od obrotów silnika
            jak podpompowałem koła idealnie do równej wartości obydwu to się jakby zmniejszyło

            Zamieszczone przez Sev
            Drgania mogą być przyczyną uszkodzonego opasania wewn. opony
            się zastanawiam czy to nie to
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • Sev
              L&K
              • 2007
              • 1295

              #7
              Jak buja to obejrzyj dokładnie czy nie ma jakiegoś brzucha na bieżniku. Jeżeli jest, to to jest to nad czym się zastanawiałeś.
              Jeżeli bieżnik jest ok to możesz mieć po prostu krzywą felgę

              Najłatwiej i najprościej to ocenić zdejmując koło i obejrzeć obracając koło w rękach. Na samochodzie może być nie widoczne np. przez ciemną wnękę nadkola.
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz

              • gisama
                Ambiente
                • 2006
                • 118

                #8
                Ja miałem coś takiego, że przy rozpędzaniu się w okolicach 65 Km/h auta wpadała w drgania wyczuwalne także przez pasażera. Po przekroczeniu tej prędkości auto wracało do normy. Okazało się, że przyczyną był przegub wewnętrzny, w moim przypadku lewy. Po wymianie brak jakichkolwiek drgań. Mój mechanik potrafił (po próbnej jeździe) orzec który (lewy czy prawy) przegub "padł"
                Pzdr Mariusz
                ________________
                1,9 TDI L&K 2000r

                Komentarz

                • tomatos
                  Classic
                  • 2007
                  • 13

                  #9
                  Maysee, jak nie zawieszenie to sprawdź sobie przeguby wewnętrze, mi telepało na trójce w granicach 1800-2200rpm. Wymieniłem oba i przestało. Warto poparzeć na gumy kolumn Mc Phersona te od wewnętrznej stony nadkola. Ja stawiam na przegub.

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #10
                    maysee, tak jak napisał gisama , ewentualnie może też koło dwumasowe jeżeli występuje to przy silniejszym depnięciu....

                    Sev, miałem przypadki że zbieżność miała wpływ , chodziło o ople combo i astra I .
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • maysee
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 146
                      • Superb I (3U4)

                      #11
                      Sluchajcie, no wlasnie o to chodzi, ze przeguby ostatnio wymienialem. A tak sie zastanawiam, ze drgania zaczely sie po wymianie gum pod wahaczmi z lewej i prawej strony (tulei gumowo-metalowych). No wiec albo zbieznosc jest mocno rozjechana albo cos jest nie tak poskladane (ale to raczej niemozliwe) inaczej nie mam pojecia skad te drgania (szczegolnie ok 2000 obr). Dodoam jeszcze, ze pow wymianie poduszki drgania oslably!

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10965
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Sev
                        Jak buja to obejrzyj dokładnie czy nie ma jakiegoś brzucha na bieżniku. Jeżeli jest, to to jest to nad czym się zastanawiałeś.
                        Jeżeli bieżnik jest ok to możesz mieć po prostu krzywą felgę
                        zmieniłem opony na letnie i jak ręką odjął :szeroki_usmiech
                        natomiast obejrzałem opony zimowe i felgi i nie ma na nich śladu jakiegoś uszkodzenia
                        jak będzie chwila to wulkanizacja - diagnostyka i wyważenie czy cóś...
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • rafalus
                          L&K
                          • 2005
                          • 1140
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          mam to samo co w temacia jak przyspieszam drga kierownica. od ok 140Km/h
                          miałem tez drgania przy hamowaniu po zmianie na letnie zostały tylko te powyzej.
                          czuc jak by jakies naprezenia na kierownicy.
                          Nie wykluczm opon maja juz spory przebieg na spółke z zimowymi ok 120tys,
                          Ale tuleje tez sa juz w srednim stanie czasem wydaje mi sie ,ze wytspuje lekki luz na kierownic
                          nowy cSIMC od Aliego
                          seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                          Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                          półosie seryjne przebieg 273 tyś

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Lekki luz na kierownicy ktory czuc przy wylaczonym silniku, to podobno luz roboczy ktory ma byc.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • rafalus
                              L&K
                              • 2005
                              • 1140
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Pewnie masz racje !A co sugerujesz bo najważniejsza jest diagnoza! Oby nie sprzęgło.
                              nowy cSIMC od Aliego
                              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                              półosie seryjne przebieg 273 tyś

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                U mnie jakis czas temu pojawil sie taki rezonans przy 2000 obr praktycznie na kazdym biegu. Co ciekawe pojawilo sie to po tym jak cos rozbieralem z dolotu i tak obstawiam, ze jest inaczej przykrecone minimalnie niz bylo.

                                A drgania kierownicy to najczesciej sa od opon w zaleznosci od ich wyzabkowania, wywazenia, w sumie nawet jakis drobny syf na piescie lub wewnetrznej powierzchni felgi moze powodowac wibracje.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • rafalus
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1140
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Ja ogolnie wyważałem od nowości tylko raz przód w zeszłym sezonie. Ale nie wielka była róznica od tych odwaznikow na kole. Pomijalna. Najchetniej kupił bym nowe Conti i juz.
                                  Zeby jeszcze mi ktos doradził w sprawie klaksonow czy musze miec przekaznik oprocz tego co jest w aucie (by działały 2 syreny, ktore mam od speedego).
                                  Oraz czy zakładać tuleje wahaczy od Cupry

                                  Zaskoczyło mnie ,ze znikło trzęsienie kierownicy podczas hamowania jak zminilem opony.
                                  Dlatego stawiam na to ,ze mogły sie powybijać na tych drogach naszych.
                                  nowy cSIMC od Aliego
                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Tuleje od Cupry sa sztywniejsze i trzeba sie przyzwyczaic do sztywniejszego prowadzenia samochodu. Trzeba sie takim autem przejechac, zeby wiedziec o co mi chodzi
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • rafalus
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1140
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      właśnie wiem . Żebym później nie przeżywał i nie chciał z powrotem do serii bo wszystko trzęsie
                                      Maicroft możesz jakąs poradzić czy ja musze cos dokupic o procz syren ktore mam by je zamontowac zamiast pojedynczego klaksonu niechce sie brac nie majac wszystkich czesci.

                                      [ Dodano: Nie 06 Kwi, 08 12:19 ]
                                      Maicroft a wiesz co to za jest; jade autem rusze lekko kierownica by skorygowac tor jazdy i na deliktanie skreconych kolach zwieksza sie wyraznie odglos z opon . Jaka moze byc przyczyna?
                                      nowy cSIMC od Aliego
                                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                      Komentarz

                                      • keey
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 33

                                        #20
                                        Przewertowałem kilka topików, kilkaset postów i różne fora motoryzacyjne w poszukiwaniu przyczyn drgań pojazdu w zakresie prędkości 60-80 km/h. Różne porady, różne efekty usuwania uszkodzonych elementów. Ale jak na laika ASB przystało, mam pytanko: czy przeguby wewnętrzne tych skrzyń są identyczne jak manualnych? Ciężko cokolwiek znaleźć w katalogach części. Pomocy!

                                        Komentarz

                                        Pracuję...