[O1] TDI ALH-szarpanie silnikiem podczas odpalania i gaszeni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojciech_
    Ambiente
    • 2008
    • 164

    [O1] TDI ALH-szarpanie silnikiem podczas odpalania i gaszeni

    vendetta, to Ty na pośladkach lepiłaś tą wlepkę, nikt Ci dziewczyno nie powiedział co się z tym robi?? :szeroki_usmiech , Andrzej Z., nie dałeś w komplecie instrukcji :P .

    vendetta, nie martw się na następnym spocie przejdziesz instruktarz zaraz po malowaniu :diabelski_usmiech
  • Gripen
    Drive
    • 2007
    • 67

    #2
    [O1] TDI ALH-szarpanie silnikiem podczas odpalania i gaszeni

    Witam

    Tak było do dzisiaj. Podczas przeglądu rocznego mechanik na koniec procedury przeglądu sprawdził VAG-iem odczyty, zgasił silnik, zdjął pokrywę silnika, poizolował (tak mi się wydaje) jakieś przewody, które wyjął zza silnika przy ścianie komory silnika, gdzies z okolic EGR. Zrobił to i szarpanie zniknęło. Co było przyczyną tego szarpania, bo się nie dopytałem.

    Komentarz

    • Slinky
      Classic
      • 2008
      • 10

      #3
      Re: TDI ALH-szarpanie silnikiem podczas odpalania i gaszeni

      Zamieszczone przez Gripen
      Witam

      Tak było do dzisiaj. Podczas przeglądu rocznego mechanik na koniec procedury przeglądu sprawdził VAG-iem odczyty, zgasił silnik, zdjął pokrywę silnika, poizolował (tak mi się wydaje) jakieś przewody, które wyjął zza silnika przy ścianie komory silnika, gdzies z okolic EGR. Zrobił to i szarpanie zniknęło. Co było przyczyną tego szarpania, bo się nie dopytałem.
      prawdopodobnie przewody podciśnieniowe były nieszczelne, i uszczelnił je taśmą, przy EGRze jest przepustnica w kolatorze dolotowym która ma za zadanie zamknięcie przelotu przez kolektor w chwili wyłączenia silnika, silnik ten ma duży stopień sprężania i zassane powietrze powoduje drgania podczas wyłączania silnika. Dzieki tej przpustnicy wyłączenie silnika przebiega łagodniej.

      Komentarz

      • Gripen
        Drive
        • 2007
        • 67

        #4
        Re: TDI ALH-szarpanie silnikiem podczas odpalania i gaszeni

        Zamieszczone przez Slinky

        prawdopodobnie przewody podciśnieniowe były nieszczelne, i uszczelnił je taśmą, przy EGRze jest przepustnica w kolatorze dolotowym która ma za zadanie zamknięcie przelotu przez kolektor w chwili wyłączenia silnika, silnik ten ma duży stopień sprężania i zassane powietrze powoduje drgania podczas wyłączania silnika. Dzieki tej przpustnicy wyłączenie silnika przebiega łagodniej.
        Hmmm, przewody podciśnieniowe to znaczy, że jakieś rurki ? Jeżeli tak to raczej nie to, na 100 % były to jakieś przewody ze złączką na końcu ko

        Komentarz

        • Slinky
          Classic
          • 2008
          • 10

          #5
          Re: TDI ALH-szarpanie silnikiem podczas odpalania i gaszeni

          wiec najprawdopodobniej były to przewody od czujnika N18 sterującym podcisnieniem

          Komentarz

          • DGW
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 2330

            #6
            Zamieszczone przez Slinky
            wiec najprawdopodobniej były to przewody od czujnika N18 sterującym podcisnieniem
            nie były to żadne przewody podciśnieniowe tylko przewody elektryczne idące do zaworu N239
            typowa przypadłość octavii

            [ Dodano: Sro 26 Mar, 08 23:08 ]
            Gripen, mechanik naprawił Ci usterkę która była odpowiedzialna za szarpanie podczas gaszenia ale nie ma to nic wspólnego z zapalaniem
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz

            • Gripen
              Drive
              • 2007
              • 67

              #7
              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa

              [ Dodano: Sro 26 Mar, 08 23:08 ]
              Gripen, mechanik naprawił Ci usterkę która była odpowiedzialna za szarpanie podczas gaszenia ale nie ma to nic wspólnego z zapalaniem

              Faktycznie, może było to tylko związane z gaszeniem auta, zapewne masz rację, w tym momencie, jak nie mam porównania to cięzko porównać, pewnie napisałem na wyrost.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                dobrygrzeswawa, No chyba ze gnoj w klapce gaszacej jest straszny i klapka co jakis czas zlepia sie i nie odpuszcza, ale to jak mysle zostalo wyeliminowane.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • latar998
                  Drive
                  • 2007
                  • 76

                  #9
                  dobrygrzeswawa, wiem że jesteś biegły w sprawach naszych Octavek, ale nieszczelność przewodów podciśnienia w okolicach N239 i N18 będzie powodowało szarpnięcie podczas gaszenia z uwagi na brak odpowiedniego podciśnienia do uruchomienia klapki.Prosty test-zdejmujemy przewód z EGR, ciśnienie w układzie wzrasta, gasimy samochód i szarpie

                  Komentarz

                  • DGW
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 2330

                    #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    dobrygrzeswawa, No chyba ze gnoj w klapce gaszacej jest straszny i klapka co jakis czas zlepia sie i nie odpuszcza, ale to jak mysle zostalo wyeliminowane.
                    masz oczywiście rację choć nie spotkałem się jeszcze z czymś takim no i kolega pisał : "...poizolował jakieś przewody". Równoznaczne dla mnie jest to że chodzi o przewody elektryczne.
                    Zamieszczone przez latar998
                    dobrygrzeswawa, wiem że jesteś biegły w sprawach naszych Octavek, ale nieszczelność przewodów podciśnienia w okolicach N239 i N18 będzie powodowało szarpnięcie podczas gaszenia z uwagi na brak odpowiedniego podciśnienia do uruchomienia klapki.Prosty test-zdejmujemy przewód z EGR, ciśnienie w układzie wzrasta, gasimy samochód i szarpie
                    również masz rację. efekt jest taki sam jak przy uszkodzonej instalacji dochodzącej do N239 tylko gdzie ja napisałem że tak nie jest :?:
                    NFPNorth-West
                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                    WARSZTAT www.dsize.pl
                    ->
                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                    Komentarz

                    Pracuję...