[O1] Wymiana sworznia wahacza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przemo_82
    Classic
    • 2009
    • 18
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    [O1] Wymiana sworznia wahacza

    Czyli aktualny termin to:

    SPOTKANKO OCP W SOBOTA 15.11.2008r. GODZ. 17:00 pozdrooooo
  • qw
    Classic
    • 2008
    • 9

    #2
    [O1] Wymiana sworznia wahacza

    Witam.
    Czeka mnie wymiana sworzni wahaczy w przednim zawieszeniu,czy po ich wymianie trzeba ustawiać zbierzność?

    Komentarz

    • adaś
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2006
      • 876
      • Volkswagen

      #3
      qw,
      Po każdej 'zabawie' z zawieszeniem - szczególnie przednim - należy się ustawianie geometrii.
      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

      Komentarz

      • JanuszSz
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2835
        • Superb II combi (3T5)

        #4
        qw,
        dla własnego świętego spokoju,możesz sobie sprawdzić.Przy wymianie sworznia wahacza nie zmieniasz nic w ustawieniach,nowy sworzeń wchodzi w miejsce starego,bez zmiany geometrii.
        Ale korzystając z okazji,że będziesz w serwisie,nie zaszkodzi.
        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          Zamieszczone przez JanuszSz
          nowy sworzeń wchodzi w miejsce starego
          tak troszke nie do konca w miejsce starego - otwory pod sruby to fasolki - jest troche miejsca na regulacje

          Komentarz

          • JanuszSz
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2835
            • Superb II combi (3T5)

            #6
            marekzu, Otwory otworami,ale na elementach zostają czyste ślady po starym sworzniu.Przy ostatniej wymianie w zaprzyjaźnionym warsztacie przed wyjęciem sworznia sprawdziliśmy zbieżność,potem w miejsce starego został założony nowy i po skręceniu sprawdziliśmy zbieżność ponownie.Nie było zmian,więc nie ma konieczności.
            Natomiast w przypadku kolegi qw sprawdził bym i skorygował.Jeździł może rok może dłużej po naszych świetnych drogach,więc nawet bez zmiany sworznia zbieżność wymaga korekty.
            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

            Komentarz

            • jkg1004
              Drive
              • 2009
              • 51

              #7
              Panowie. :lol: A czy uda sie wymienic sworzen bez sciągacza?tzn.starą tradycyjną metodą
              jkg

              Komentarz

              • JanuszSz
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 2835
                • Superb II combi (3T5)

                #8
                Zamieszczone przez jkg1004
                Panowie. :lol: A czy uda sie wymienic sworzen bez sciągacza?tzn.starą tradycyjną metodą
                A gdzie chcesz tu operować ściągaczem?
                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                Komentarz

                • jkg1004
                  Drive
                  • 2009
                  • 51

                  #9
                  Chodzi oto czy wmiare łatwo go wybic ze zwrotnicy?
                  jkg

                  Komentarz

                  • marekzu
                    L&K
                    • 2007
                    • 1412
                    • Superb II combi (3V5)

                    #10
                    bez wiekszych problemow

                    Komentarz

                    • kazik4x4
                      RS
                      • 2008
                      • 2728

                      #11
                      Zamieszczone przez marekzu
                      bez wiekszych problemow
                      Dla jednych "bez większych problemów" to:

                      - kiedy sworzeń wychodzi wyciągany ręką

                      a dla innych to kiedy trzeba gazami przygrzać i młotem parę razy łupnąć

                      tak więc kolego oceń sam jak to będzie bez tych "większych problemów" w Twoim przypadku)

                      Komentarz

                      • crazykoko
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 140

                        #12
                        Odgrzeje trochę kotleta, bo czeka mnie podobna operacja. Jakiej firmy polecacie sworznie? W ASO powiedzieli mi 220 zł za sztukę, więc wole poszukać sam W mojej okolicy dostępne są Moto Sport i Teknorot, ale kompletnie nie znam tych firm.


                        A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

                        Komentarz

                        • ROBAL_26
                          RS
                          • 2010
                          • 2320
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          crazykoko, bierz LEMFORDERA ,wytrzymałością jest zbliżony do ori , a i włóż sobie górną tuleją (duzą okrągła) z Audi S3 jest pełna i dłużej wytrzymuje ,numer gumy 8N0407181B



                          Golf 4 i Octavia ma takie same wahacze to na 100% , mam takie gumy u siebie i auto się dużo lepiej prowadzi .
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          • samtech84
                            Elegance
                            • 2008
                            • 988
                            • Octavia I (1U2)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Te z linku MEYLE HD to straszne gów.o

                            Brat założył, po miesiącu się rozleciały, po wymianie przez sklep na inne również szybko się rozleciały, dopiero po założeniu Lemfordera jest tak jak należy.

                            Komentarz

                            • ROBAL_26
                              RS
                              • 2010
                              • 2320
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              samtech84, ja podałem koledze dla przykładu jak one wyglądają , a sam osobiście napisałem aby brał Lemfordera bo sam takie wkładam anie tanie gówna.
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz

                              • crazykoko
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 140

                                #16
                                Dzięki za pomoc, ale przy takiej wymianie sworznia z tuleją, to już chyba lepiej wymienić obie strony? Czy może być np: tylko prawa?

                                I jeszcze jedno. Znajomy polecał mi firmę MOOG. Znacie taką? Cenowo porównywalna z tym Lemforderem.


                                A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

                                Komentarz

                                • Pixon
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 541
                                  • Fabia (NJ3)

                                  #17
                                  Przyjrzyj się jeszcze firmie TRW, też ponoć dobra firma. Ja na takich sworzniach jeżdżę od października, póki co cisza i spokój.
                                  Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                                  Komentarz

                                  • Bartek.K
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 396

                                    #18
                                    MOOG nigdy więcej. W lagunie sworznie wytrzymały 4tyś i szmelc. W skodzie mam założone TRW i 20 tyś i cisza.
                                    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                    Komentarz

                                    • crazykoko
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 140

                                      #19
                                      Dzięki koledzy, chyba jednak zdecyduję się na Lemfordera. Prosze tylko o radę, czy lepiej wymieniać od razu obie strony, czy tylko jedną (nawala mi prawa strona).


                                      A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

                                      Komentarz

                                      • Pixon
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 541
                                        • Fabia (NJ3)

                                        #20
                                        Ja wymieniłem tylko z lewej strony. Po zimie profilaktycznie wymienię też prawą stronę.
                                        Robota jest łatwa, nie musisz nic dodatkowo rozbierać, więc teoretycznie możesz wymienić tylko z jednej strony, a jak zacznie pukać druga to wymienisz i tą drugą.
                                        Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                                        Komentarz

                                        • ROBAL_26
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2320
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                          #21
                                          crazykoko, ja jak robię takie rzeczy to wymieniam obie strony , bo co z tego że teraz wymienisz jedną a za tydzień ,miesiąc padnie druga strona i a piać znowu robota ,a jeśli robi to mechanik to 2 razy płacisz za jedną robotę .rozumiesz teraz .
                                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                          Komentarz

                                          • samtech84
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 988
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            Kiedyś z 7 lat temu kupiłem mooga do golfa III i naprawdę sporo wytrzymał, przy ponownej wymianie kupiłem znowu mooga i okazał się totalnym szajsem, po pół roku do wymiany był znowu drążek sworzeń i końcówka.

                                            Po tych nieprzyjemnych przeżyciach wrzucam tylko lemfordera

                                            Komentarz

                                            • ziutsane
                                              RS
                                              • 2007
                                              • 2376

                                              #23
                                              Ja polecam kupno poliuretanow. Wymienialem gumy raz do roku. Teraz od ponad roku mam spokoj...
                                              Radio: C90r+XDP210EQ
                                              Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                              Wzm:XES M1+FP 1.800
                                              Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                              Komentarz

                                              Pracuję...