[O1] Eco - driving.... To działa, ale.....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lLeniuchMichał
    Classic
    • 2008
    • 27

    [O1] Eco - driving.... To działa, ale.....

    twin, zadałem proste pytanie czy robiomy ripley ? Nowe miejsce do tego się nie nadaje ale zapraszamy kolegę :wink: bez auta
  • Kajtiii
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 291

    #2
    [O1] Eco - driving.... To działa, ale.....

    A więc chciałbym się pochwalić :wink: Ktoś kiedyś mi powiedział na tym zacnym forum że moim szkodnikiem nie ma szans zejść niżej 6,5 - 7 litrów na setkę (1.6 AKL, 102 KM). Postanowiłem to zweryfikować w najbardziej ekstremalny sposób, czyli zastosowanie się do zasad tzw Eco - drivingu. Efekty widzicie poniżej:

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Ale skoro się dało 5,1 to może da się niżej...? Oczywiście że się da!

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Aż się zatrzymałem by zdjęcie było wyraźniejsze :wink:

    No ale jak to zwylke bywa jest jedno "ale"... Jazda w stylu "eco" jest cholernie frustrująca! Prędkość od 60 do 90 max! (najczęściej koło 70 - 80 km/h) Wcisnąć głębiej gaz i po ptokach, spalanie rośnie do "normalnego" poziomu (u mnie 6 - 7 litrów na setkę). Nie powiem, widok takich cyfr na komputerku cieszy oko, ale na dłuższą metę jest po prostu nie do utrzymania. Ja wiem że komputer może przekłamać, ale nawet niech okłamie o pół litra (w co ciężko uwierzyć) to wynik i tak jest super Jeśli ktoś lubi spokojną jazdę i wyprzedzanie przez kaszlaki czy inne padła, to jak najbardziej polecam taki styl. Ale ja do takich nie należę, więc wizyty na CPNie będą nieco częstsze :wink:

    PS: koledzy z rechotami pewnie popatrzą na te wyniki z pobłażaniem, ale myślę że jak na benzynę wynik jest ciekawy? :wink:

    PS2: Chętnie bym poczytał jakie wyniki osiągacie swoimi szkodnikami, benzyniakami jak i dieselami

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      nic nie widzę :!:

      Zamieszczone przez Kajtiii
      PS2: Chętnie bym poczytał jakie wyniki osiągacie swoimi szkodnikami, benzyniakami jak i dieselami
      poszukasz to poczytasz :idea: :szeroki_usmiech
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Kajtiii
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 291

        #4
        Jak w końcu załapię jak wstawić te zdjęcia normalnie to je załączę bo funkcja [img] coś odmawia współpracy :evil: Póki co pozostaiwm linki... wkurzające ale zawsze coś

        Komentarz

        • milleniusz
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2008
          • 186

          #5
          No ale nie piszesz ja jakim odcinku i jak mierzone (kiedy resetowany komp - czy w czasie jazdy np). Nie to, żebym nie wierzył, ale przy sprzyjających warunkach jestem w stanie zrobić takie zdjęcie ze wskazaniem w okolicach zera.

          Sam jestem w stanie zejść do około 6 litrów na odcinku kilkuset kilometrów i to bez jakichś specjalnych wyrzeczeń emocjonalnych. Ale i raz mi pokazało 10 litrów (na tej samej trasie). Wniosek jest taki, że spalanie zależy głównie od nastroju kierowcy.

          Komentarz

          • Kajtiii
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 291

            #6
            Tu się z kolegą zgodzę w 100% bo ten wynik który podałem jest dotychczas moim najlepszym (często bywało nawet 7 litrów na tej samej trasie). Odcinek na którym to uzyskałem to dokładnie 127 km (trasa z domu do Rzeszowa). Ruch taki sobie więc mało nagłych zmian prędkości itp.

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8035
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Kajtiii, Bardziej miarodaja jest procedura: zatankowanie do pełna , wyzerowanie komputera, wyjeżdżenie baku paliwa i zatankowanie ponowne do pełna, przeliczenie-ilość litrów/ ilość km . Ja swoją OII na pewnym odcinku zszedłem do 4.0 przez kilka km i 4.3 l/100km na odcinku 100km.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • Kajtiii
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 291

                #8
                Masz na myśli zjeżdżenie paliwa do dna? Bo jeśli tak to rodzi się małe pytanie: czy nie zatrę pompy paliwa? Jak wiemy paliwo smaruje i chłodzi pompę więc takie zjeżdżenie do szczętu może być nieciekawe dla samej pompy, nie? (w poldolocie tak sobie załatwiłem). A i gratuluję wyniku! Jednak co rechot to rechot

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8035
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Kajtiii
                  Masz na myśli zjeżdżenie paliwa do dna? Bo jeśli tak to rodzi się małe pytanie: czy nie zatrę pompy paliwa? Jak wiemy paliwo smaruje i chłodzi pompę więc takie zjeżdżenie do szczętu może być nieciekawe dla samej pompy, nie? (w poldolocie tak sobie załatwiłem). A i gratuluję wyniku! Jednak co rechot to rechot
                  Nie ważne ile wyjeździsz, może to być 1/2 baku, byle byś zatankował za drugim razem na tej samej stacji i w podobnej temp.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • abyss
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 245

                    #10
                    Jemu chodzi o taką procedurę:

                    - tankujesz dokładnie do pełna - tak, że paliwko widać (niezdrowe dla filtra węgla!)
                    - zerujesz licznik
                    - jedziesz w trasę
                    - zaraz po trasie robisz kolejne tankowanie - WAŻNE, BY NALAĆ TAK SAMO DO PEŁNA, JAK NA 1 STACJI.
                    Notujesz ilość wlanego paliwa (np. 13.5l) i ile kilometrów zrobiłeś (np. dokładnie 200km).

                    w moim przykładzie zużycie paliwa=13.5l/(200km/100)=6.75l/100km

                    Niezłym systemem jest notowanie każdego tankowania, typu tras i kilometrażu - daje realne dane na temat zużycia paliwa.


                    To tak, żeby przypomnieć tym co na matematyce w przedszkolu spali :P
                    ...

                    Komentarz

                    • tomil
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 1179

                      #11
                      Komputer zaniża, normą jest, że 0,5 l trzeba sobie dodać do wskazań wyświetlacza.
                      It doesn't matter what we're losing
                      It only matters what we're going to find!

                      Komentarz

                      • Kajtiii
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 291

                        #12
                        abyss dzięki za sposób, na pewno będzie dokładniejszy niż szkodnikowy komputerek A tak a propo... dlaczego lanie pod korek szkodzi filtrowi?

                        Komentarz

                        • milleniusz
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 186

                          #13
                          Zamieszczone przez tomil
                          Komputer zaniża, normą jest, że 0,5 l trzeba sobie dodać do wskazań wyświetlacza.
                          Nie zawsze. Przeglądałem wyniki spalania kilkudziesięciu aut na Spritmonitorze i generalnie jest różnie, ale niekoniecznie komputer zaniża. Ja ze swoim autem mam jeszcze za mało danych, ale na początku spalanie rzeczywiste było o 0.3 litra wyższe, a teraz przy trzech tankowaniach jest prawie idealnie - w granicach błędu pomiaru.

                          Trzeba po prostu zlitrażować auto i sprawdzić jak to się ma do komputera, bo pewnie każdy przypadek jest inny. Ale ogólnie wydaje się, że aż tak bardzo komputer nie oszukuje.

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez tomil
                            Komputer zaniża, normą jest, że 0,5 l trzeba sobie dodać
                            Zgadzam się z milleniuszem. W O1 benzynę mi wskazywał niemal dokładnie przez ok. 25kkm. Później to już LPG więc jest niżej na komputerze. Najlepiej Kajtii załóż sobie konto na spiritmotor.de i będziesz miał dokładne zużycie i koszty.
                            Ale tego 5.0 to gratuluję cierpliwości

                            Komentarz

                            • Kajtiii
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 291

                              #15
                              Rezon dzięki, ale uwierz że nie śpieszy mi się do powtarzania tego testu - szarpie nerwy Aczkolwiek wynik testu daje do myślenia....

                              Komentarz

                              • abyss
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 245

                                #16
                                Zamieszczone przez Kajtiii
                                abyss dzięki za sposób, na pewno będzie dokładniejszy niż szkodnikowy komputerek A tak a propo... dlaczego lanie pod korek szkodzi filtrowi?
                                Gdzieś tu na forum pisali, że jak pod korek wlewasz to podlewasz z lekka filtr z węglem aktywnym - oparów czy jakoś tak. Przyznam, że jako NOWY użytkownik skody jeszcze nie wiem dokładnie gdzie on jest i co można spaprać.
                                ...

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8035
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tomil
                                  Komputer zaniża, normą jest, że 0,5 l trzeba sobie dodać do wskazań wyświetlacza.
                                  Tu się z tobą nie zgodzę do końca. W swojej OII co tankowanie zeruje licznik średniego spalania nr.2 i porównuje go do obliczeń z tankowania. Wychodzi że zawyża mi o około od 0.15 do 0.2 l/100km.
                                  Tankuje zawsze do pełna.
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9943
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez AdamB
                                    Zamieszczone przez tomil
                                    Komputer zaniża, normą jest, że 0,5 l trzeba sobie dodać do wskazań wyświetlacza.
                                    Tu się z tobą nie zgodzę do końca. W swojej OII co tankowanie zeruje licznik średniego spalania nr.2 i porównuje go do obliczeń z tankowania. Wychodzi że zawyża mi o około od 0.15 do 0.2 l/100km.
                                    Tankuje zawsze do pełna.
                                    A komputer "2" w moim aucie zgadza się co do 0,1l/100km...

                                    i faktycznie, przy stałej prędkości około 70-80 km i zaledwie "muskaniu" gazu można zejść do 5,0 - kilka razy sprawdzałem to na odcinku kilku kilometrów z komputerem "chwilowego" spalania - tyle tylko, że minimalne choćby wciśnięcie gazu wartość tą znacząco podnosi...
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8035
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #19
                                      W OII są trzy wskazania, chwilowe, od ruszenia, i od chwili skasowania. Ten ostatnie daje w miarę miarodajne średnie spalanie. Tak to sprawdzam od nowości autka i zawsze jest to w w/w błędzie.
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • Agamek12
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 9943
                                        • Ford

                                        #20
                                        No to ja dzisiaj postanowiłem też zrobić "rekord". Na trasie, gdzie nigdy nie udało mi się zejść poniżej 8,5l/100km, nawet w weekend, zszedłem na poziom 7,3l. Tyle tylko, że Vmax była 80km/h, gaz ledwie "muskany", nawet żona stwierdziła, że jadę "dostojnie"... Gdyby nie to, że kręciłem się jeszcze po parkingu M1 (czego zwykle nie robię) i na początku ruszałem ze świateł jako "najszybszy", to może udało by mi się zejść poniżej 7,0l...
                                        Aha, wszystkie wyniki wg MFA... I jeszcze jedno: na płaskiej drodze i prędkości około 70km/h MFA wskazywał 4,3 :lol:
                                        Kurdę, w przyszły weekend próbuję zejść poniżej 7,0... A "trasa" to Warszawa-Radzymin...
                                        Adam... Używam:
                                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                        Passek: B6 175KM/366Nm

                                        Komentarz

                                        • Kajtiii
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 291

                                          #21
                                          Ale sam musisz przyznać kolego że jazda w tym stylu jest, delikatnie mówiąć, upierdliwa, nie? No ale miło patrzeć jak MFA wskazuje coraz mniej

                                          Komentarz

                                          • pleban
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 580

                                            #22
                                            a później dziwią zapieczone kierowniczki turbo (oczywiście nie w 1,6 :twisted: )
                                            była O1 1,6 102 KM
                                            była O1 1,9 TDI 90 KM
                                            była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                            był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                            jest Ford Tourneo Courier

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Kajtiii
                                              Aczkolwiek wynik testu daje do myślenia....
                                              w zależności od stylu jazdy mam poniżej 8l LPG, ale mam i 12l LPG obydwa na trasie i nie mam tyle cierpliwości aby nie przekraczać 80km/h

                                              Komentarz

                                              • Agamek12
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 9943
                                                • Ford

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Kajtiii
                                                Ale sam musisz przyznać kolego że jazda w tym stylu jest, delikatnie mówiąć, upierdliwa, nie? No ale miło patrzeć jak MFA wskazuje coraz mniej
                                                to fakt...
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz

                                                • nemi
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 227

                                                  #25
                                                  Po 330 km...


                                                  Z poprzednich tankowań zawsze wychodziło mi 0,4 litra mniej niż pokazywał komputer. A teraz założyłem gaz i już pewnie nigdy czegoś takiego nie zobaczę. Na gazie pokazuje mi ponad 2 litry więcej niż w rzeczywistości .
                                                  W tym tygodniu wymieniłem padniętą sondę lambda - zobaczymy jak to się przełoży na wyniki spalania.
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...