[O1] Eco - driving.... To działa, ale.....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomcio
    Ambiente
    • 2008
    • 162
    • Opel

    #26
    Dzisiaj na trasie Kielce -Krakówudalo mi się zejść moim AXR-em do 4,2 l/100 km.
    Ocencie ,czy to malo czy dużo-mnie strasznie wkurzalo.Dla równowagi sprawdzilem V-max na obwodnicy Krakowa -195 km/h-

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8033
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #27
      Zamieszczone przez Tomcio
      Dzisiaj na trasie Kielce -Krakówudalo mi się zejść moim AXR-em do 4,2 l/100 km.
      Z Kielc do Krakowa jest z górki.
      Pochwal się ile wyniosło Cię z Krakowa do Kielc ? :szeroki_usmiech
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • Adrian
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 662
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #28
        Kajtiii, ja w week próbowałem zrobić trasę 250km z zamiarem małego spalania. Zanim wyjechałem z warszawy i wszyscy mnie wyprzedzali to darowałem sobie eco i jechałem normalnym stylem prędkość od 100 do 150 i średnie wyszło 5.8 wyliczone z dystrybutora. Więc zamiast się męczyć warto kupić diesla
        PerfectService by DGW
        Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
        Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
        Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

        Komentarz

        • Kajtiii
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 291

          #29
          Adrian myslisz że nie chciałem rechota kupić? Kurde ciężko jak cholera znaleźć dobry model (chciałem O1 TDi 110 KM). Taki urok życia w Bieszczadach - wszędzie daleko Ale musiałem w końcu mieć szkodnika więc kupiłem tą co mam i w sumie powiem Ci że oprócz silnika pasuje mi w 100% Ale następny (za długi czas) bedzie rechot i to choćbym miał jechać po nią do Szczecina

          Komentarz

          • pl0tr
            Drive
            S_OCP Member
            • 2007
            • 88
            • Octavia I (1U2)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #30
            Zamieszczone przez Tomcio
            Dzisiaj na trasie Kielce -Krakówudalo mi się zejść moim AXR-em do 4,2 l/100 km.
            Ocencie ,czy to malo czy dużo-mnie strasznie wkurzalo.Dla równowagi sprawdzilem V-max na obwodnicy Krakowa -195 km/h-
            Na AXR to bardzo mało
            Mój rekord to: Warszawa - Oświęcim - Kraków - 4.9l/100km (średnia z trasy wg komp: 84km/h)
            miało być 101, było 120, jest 150+ i życie jest piękne
            THE MAN WHO KNOWS (NOTHING)

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              Z wielokrotnych obserwacji wychodzi mi, ze jazda ze srednia 90km/h z trasy to u mnie 5.0l/100km, srednia 100km/h to 5.5l/100km. Przy trasach rzedu 300-400km. Przy sredniej ~70km/h srednie spalanie wychodzi 4.1-4.3
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • czernobyl
                L&K
                • 2008
                • 1276
                • Octavia III (5E3)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #32
                no, panowie od diesli, nie dołować
                ja po zrobieniu paru tysiaków O1 1.6 8v stwierdziłem, że to zaskakująco oszczędny silnik - mimo "złych" przyzwyczajeń - bo jako swoje ujeżdżam na razie golfa 1.9D (64KM), w związku z czym mam tendencję do kręcenia silnika do max obrotów na każdym biegu - inaczej nie przyspiesza. i mimo tego robiąc dłuższe trasy ze średnimi ok. 80-85km/h (wskazania MFA) wychodziło mi spalanie 6.8-7.1L/100. myślę, że po przyzwyczajeniu się do "nowego" auta zrobienie 6.5L/100 na trasie nie będzie strasznie problematyczne. pzdr

                Komentarz

                • pl0tr
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 88
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Z wielokrotnych obserwacji wychodzi mi, ze jazda ze srednia 90km/h z trasy to u mnie 5.0l/100km, srednia 100km/h to 5.5l/100km. Przy trasach rzedu 300-400km. Przy sredniej ~70km/h srednie spalanie wychodzi 4.1-4.3

                  ale te 4.1 - 4.3 to chyba przy bardzo pustej drodze
                  miało być 101, było 120, jest 150+ i życie jest piękne
                  THE MAN WHO KNOWS (NOTHING)

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34
                    Pusta jak pusta. Czasem wyjezdzam z domu o 3-4 rano i odcinek gdzie sa swiatla, stoi sie co chwile mija szybko i bezbolesnie. Potem juz jedzie sie z innymi bo okolo 6-7 ruszaja ciezarowki. Swoja droga w nocy wlasnie po glownych trasach jezdzi najwiecej ciezarowek i czesto jest tak, ze jedzie sie w sznurku za nimi, bo jada w jedna i druga strone ciurkiem.

                    Zeby nie bylo, raz z BB do Katowic w godzinach popoludniowych komputer wskazal 3.7l, ale to sie trzeba bardzo mocno spiac przy seryjnym sofcie i oponach 205
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9943
                      • Ford

                      #35
                      No cóż, po moim dzisiejszym porannym wyczynie Borat Sahdijew powiedziałby: "grejt saksess"!!! Trasa Radzymin - Warszawa o 6.30, połowa drogi to jazda na I-ce i II-ce. Średnia prędkość 30km/h... Normalnie moja skodzina pali na tym odcinku w tych godzinach i w tym dniu 9,5-10l. Dziś, stosując się do zasad Eco-drivingu MFA pokazało 7,8l :lol: :shock: . A jazda nie była jakoś szczególnie uciążliwa: na "pustych" odcinkach jechałem około 80-tki, a auta jadące lewym pasem "na zderzaku" może 100(?), więc różnica prędkości nie była jakoś szczególnie frustrująca... Myślę, że 20% oszczędności (i około 6zł na jeden dojazd i powrót z pracy) warte jest 2-3 minut dłuższej jazdy...
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • thommeck
                        Drive
                        • 2008
                        • 49

                        #36
                        Ja tam wole tego nie sprawdzac, mam slabe serce.

                        Jakis czas temu po 200km postanowilem zatankowac znow do pelna, zeby zobaczyc ile mi wyszlo. Ta sama stacja, ten sam dystrybutor.... spalanie wyszlo 13,6l/100km. Fakt, ze zeby sie wybic z miasta do pracy musze je cale przejechac, ale jak na 75KM to i tak duzo! Teraz wole jak zona jezdzi tankowac, przynajmniej nie musze liczyc i rachunkow nie ogladam:-)

                        Komentarz

                        • gebek
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1214

                          #37
                          Moj BXE na trasie Warszawa -Katowice przy 120km/h spalil 5.5l..komp,przed modem
                          u Aligatora.
                          Powrot to 6.2l..komp przy 120-140 km/h po modzie
                          Moja wczesniejsza 1.6 FSI 115 KM,na trasie Warszawa-Wroclaw-Warszawa..okolo
                          700km spalila 5.8l komp przy jezdzie do 120km/h.
                          Moim zdaniem jak widac jest potencjal w benzynach,albo moj diesel wciaga za duzo.
                          pozdrawiam
                          Tato,tato...czy to auto jest chore?
                          Nie synku...to diesel PD.

                          Honda...the power of dreams.
                          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8033
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #38
                            Mój BXE na trasie 1200 km do Austrii z Krakowa przez Bolesławiec (cały czas autostrady) w cztery dorosłe osoby+bagaże - spalanie mierzone 5.7 l/100km . Prędkości od 110 do 160 km/h w proporcjach 50:50.

                            Na trasie Miechów - Kraków (50km) ok 5.0 l/100km do 120km/h z powrotem 5.5l/100km kilka długich podjazdów na których ostro jadę :szeroki_usmiech

                            A średnia z baku przy codziennej eksploatacji to 5.7l/100km przy jeździe miejsko-mieszanej.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • milleniusz
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 186

                              #39
                              Moim zdaniem jak widac jest potencjal w benzynach,albo moj diesel wciaga za duzo.
                              Dobrze pali. Jeździłem tym autem, te same trasy, i Warszawa - Wrocław wychodziło koło 5.5. Można zejść poniżej 5, ale to wymaga pewnych wyrzeczeń. Teraz w 1.8 TSI przy w miarę spokojnej jeździe mam z 6.5 (da się osiągnąć mniej, ale znowu z bólem), czyli nie jest źle. Ale też raz miałem prawie 10. Wszystko zależy od prędkości.

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8033
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #40
                                Moim zdaniem jak widac jest potencjal w benzynach,albo moj diesel wciaga za duzo.
                                pozdrawiam
                                Tylko że benzynowym 1.6 jeździ się spokojniej a w TDI prawa noga jakoś jest bardziej cięższa.
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • Tomcio
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 162
                                  • Opel

                                  #41
                                  Zamieszczone przez AdamB
                                  Zamieszczone przez Tomcio
                                  Dzisiaj na trasie Kielce -Krakówudalo mi się zejść moim AXR-em do 4,2 l/100 km.
                                  Z Kielc do Krakowa jest z górki.
                                  Pochwal się ile wyniosło Cię z Krakowa do Kielc ? :szeroki_usmiech
                                  No już nie tak różowo-4,8 ale na usprawiedliwienie maszynki powiem,że troszkę mniej oszcżedzalem (nie jak prawdziwy Krakowski centuś ).
                                  A tak w ogóle to spróbujcie trasę Olkusz -Kraków-wynik ponizej 4,3 gwarantowany.

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8033
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Tomcio
                                    Zamieszczone przez AdamB
                                    Zamieszczone przez Tomcio
                                    Dzisiaj na trasie Kielce -Krakówudalo mi się zejść moim AXR-em do 4,2 l/100 km.
                                    Z Kielc do Krakowa jest z górki.
                                    Pochwal się ile wyniosło Cię z Krakowa do Kielc ? :szeroki_usmiech
                                    No już nie tak różowo-4,8 ale na usprawiedliwienie maszynki powiem,że troszkę mniej oszcżedzalem (nie jak prawdziwy Krakowski centuś ).
                                    A tak w ogóle to spróbujcie trasę Olkusz -Kraków-wynik ponizej 4,3 gwarantowany.
                                    Nie zapomnij stoperów do uszu i wyłącz CB :szeroki_usmiech
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    • Grzesiek112
                                      Classic
                                      • 2006
                                      • 21

                                      #43
                                      A tak w ogóle to spróbujcie trasę Olkusz -Kraków-wynik ponizej 4,3 gwarantowany.
                                      Za to w przeciwną juz sie tak nie da
                                      Mój rekod z Olkusza do krakowa to 3,5
                                      ale za to raz w przeciwna stone 7,1
                                      fabią atd

                                      Komentarz

                                      • rafalus
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1140
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #44
                                        Ja bym jednak przy podawaniu wyników ze spalania proponował podawać rozmiar i typ opon.
                                        Zmiana rozmiarów o jeden numer i marki może spowodwać różnice co najmniej litra.
                                        nowy cSIMC od Aliego
                                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                        Komentarz

                                        • AdamB
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 8033
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez rafalus
                                          Ja bym jednak przy podawaniu wyników ze spalania proponował podawać rozmiar i typ opon.
                                          Zmiana rozmiarów o jeden numer i marki może spowodwać różnice co najmniej litra.
                                          Dokładnie , na 195/65R15 schodziłem bez problemu poniżej 4.6 l/100km z miechowa do krakowa , a teraz na 205/55R16 ciężko poniżej 4.9 zejść przy tym samym stylu jazdy
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz

                                          • pl0tr
                                            Drive
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 88
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez AdamB
                                            Zamieszczone przez rafalus
                                            Ja bym jednak przy podawaniu wyników ze spalania proponował podawać rozmiar i typ opon.
                                            Zmiana rozmiarów o jeden numer i marki może spowodwać różnice co najmniej litra.
                                            Dokładnie , na 195/65R15 schodziłem bez problemu poniżej 4.6 l/100km z miechowa do krakowa , a teraz na 205/55R16 ciężko poniżej 4.9 zejść przy tym samym stylu jazdy
                                            Ale mówicie o różnicy w oporach toczenia czy przekłamaniu na kompie?
                                            miało być 101, było 120, jest 150+ i życie jest piękne
                                            THE MAN WHO KNOWS (NOTHING)

                                            Komentarz

                                            • AdamB
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 8033
                                              • Octavia IV (NX3)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez pl0tr
                                              Ale mówicie o różnicy w oporach toczenia czy przekłamaniu na kompie?
                                              Mówimy o tym i o tym - czytaj uważnie posty.

                                              Komputer tak samo zawyża lub zaniża spalanie niezależnie od tego czy jedziesz na 195 czy na 205. Więc 205 mają większe opory toczenia i co za tym idzie większe spalanie. Porównanie spalania może nie jest laboratoryjne ale jest robione na tym samym moim aucie.
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz

                                              • Piotr_T
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 479

                                                #48
                                                Jadac w miare oszczednie (moze nie do konca z zasadami eco drivingu, ale staralem sie jechac mozliwie plynni) udalo mi sie zejsc kilkukrotnie do poziomu 6.0-6.2l/100km. Jechalem z predkoscia 100-110km/h i staralem sie jechac dosyc rowno. Nie jestem zwolennikiem hardkorowego ecodrivingu wiec wrzucanie V biegu przy 50km/h sobie darowalem, jezeli chodzi o zalaczanie biegow to w miare normalne II przy 20, III przy 40, IV przy 60km/h i V przy 80km/h. Staralem sie za to jechac "energetycznie" - tzn. wytracac predkosc przed jakas przewidywana przeszkoda hamujac silnikiem, a nie jak zwykle dojazd na pelnym bucie i hamulec 2m przed zakretem Trasa to zadna autostrada, zwykla droga Torun<->Warszawa oraz Toruń<->Gdańsk. Jedno jest dla mnie troche w ecodrivingu niejasne: przyspieszanie. Cos tam pisali kiedys o tym, ze trzeba miec pedal gazu wcisniety 2/3. Jakos nie mam takiego czucia w nodze, ale interesuje mnie co lepiej:
                                                1) Rozpedzic sie szybko z mocno wcisnietym pedalm (np. V bieg i od 80 do 110 robimy to myk-myk) ?
                                                2) Nabierac predkosci w sposob rozsadny (pedal nie w podlodze, ale tez nie w tempie auta co ma 75KM) ?
                                                3) Nabierac predkosci powoli (no powiedzmy tak, jakbysmy rozpedzali sie normalnie autem 75KM i podobnej masie) ?
                                                Z punktu widzenia fizyki do osiagnieca jakiejstam predkosci to potrzeba ilestam energii i tu jest kwestia, ze zawsze tyle samo - niewazne jak sie rozpedzamy, zawsze na wzrost predkosci o X potrzeba Y energii. A jak to jest w praktyce ? Prosta teoria zdaje sie nie uwzglednia (albo ja nie uwzglednilem) wszystkich czynnikow (efektywnosc spalania mieszanki ?) ?

                                                Komentarz

                                                • jaura
                                                  Drive
                                                  • 2007
                                                  • 58

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Piotr_T
                                                  A jak to jest w praktyce?
                                                  U mnie powolne rozpędzanie zauważalnie zwiększa średnie zużycie paliwa. Szybkie zdecydowane dojście do prędkości docelowej (ale bez buta w podłodze) daje w moim aucie dużo lepsze wyniki spalania. Przyjemne z pożytecznym :drive:
                                                  Ale to pewnie kwestia tego silnika i roboty Aligatora, bo w felce MPI miałem dokładnie odwrotne wyniki

                                                  Komentarz

                                                  • milleniusz
                                                    Ambiente
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2008
                                                    • 186

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Piotr_T
                                                    1) Rozpedzic sie szybko z mocno wcisnietym pedalm (np. V bieg i od 80 do 110 robimy to myk-myk) ?
                                                    2) Nabierac predkosci w sposob rozsadny (pedal nie w podlodze, ale tez nie w tempie auta co ma 75KM) ?
                                                    3) Nabierac predkosci powoli (no powiedzmy tak, jakbysmy rozpedzali sie normalnie autem 75KM i podobnej masie) ?
                                                    Moim zdaniem, najbardziej oszczędnie jest wg punktu trzeciego. No ale to ryzykujemy uszczerbek na godności, kiedy nas objadą wszystkie Matizy i Cienkosze. :lol: Poza godnością, to też bywa uciążliwe dla innych i dla nas.

                                                    Więc zwykle jak jeżdżę oszczędnie to robie wg punktu 2. Czyli rozpędzam się normalnie do prędkości "przelotowej" i potem się bujam na ostatnim biegu, z prędkością zależną od warunków. No i przewidując kolejne zatrzymanie jadę hamując silnikiem.

                                                    Osiągnięcie danej prędkości z jednakowym wydatkiem energetycznym niezależnie od szybkości przyspieszania byłoby prawdą, gdyby silniki spalinowe (i cały układ jezdny auta) miały sprawność 1, czyli zero strat. A mają chyba 0.3, czy może ciut więcej. W każdym razie ta sprawdność nie jest też liniowa, i im szybciej się silnik kręci tym większe straty na wszystkich ruchomych elementach.

                                                    Poza tym, TSI mają tak, że do 2.ooo obrótów i przy normalnym obciążeniu (nie pod górkę, np.) dostają bardzo ubogą mieszankę, więc można jechać oszczędnie. Tylko takie przyspieszanie bywa nieznośne. Nie wiem, jak jest z innymi silnikami, ale pewnie podobnie. Natomiast jeszcze inaczej pewnie jest "po wirusie".

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...