Octa 2.0 115KM + LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kejek
    Drive
    • 2005
    • 40

    Octa 2.0 115KM + LPG

    jesli kolega jest bardzo bogaty i ma rafinerie to niech kupi 1.4 i zaoszczędzi te 10 kawałków to bedzie pozorna oszczędnośc bo tą forse w trymiga wyda na paliwo
    To ile ten silnik pali ???

    Według mnie różnica pomiędzy 1,4 benzyna a 1,9 tdi wróci się po ok. 100 000 km a potem to już miodzio...fura zacznie na siebie zarabiać. Poza tym przyjemność z jazdy 1,9 tdi jest prawdopodobnie o niebo większa niż silnikem 1,4 benzyna. Piszę prawdopodobnie bo nie jeździłem Octavią z tym silnikeim.

    Właśnie wróciłem tydzień temu z wakacji (Teneryfa-super miejsce) gdzie jeździłem wypożyczonym Seatem Ibiza (nowy model) silnik 1,4 75 KM, klimatyzacja.
    Auto fajne ale dla emerytów (bez obrazy dla właścicieli tego samochodu) ciśniesz gaz w podłogę i nic. A po włączeniu klimy.... :? tragedia. Jechaliśmy górską krętą drogą do miejscowości Masca (kto był to wie o czym mówie), nachylenie drogi podobne a nawet większe niż w Alpach, niektóre zakręty trzeba brać na dwa razy (180 stopni). Dobra dość opisu wakacji bo mnie ADMIN opieprzy. Po włączeniu klimy w Ibizie auto zdycha pod każdą mniejszą lub większą górkę, po tych serpentynach do Maski to jedynka , dwójka i finał, musiałem wyłączyć klimę bo myślałem, że nie wydolę pod te górki. Żona była zdziwiona, że ten wózek jest taki słaby, mówi:"A widzisz a ty chciałeś kupić Leona 1,6. Nie ma jak Octavia TDI" I miała rację - na takie pagórki tylko TDI.
    Skoro Ibiza z tym silnikiem nie radzi sobie zbty dobrze to jak ten silnik zachowuje się w Octavi ?
  • DirkDiggler
    Ambiente
    • 2005
    • 220
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #2
    Octa 2.0 115KM + LPG

    WItam wszystkich klubowiczów. Już niedługo zostanę właścicielem Octavii Combi 2.0 115KM 2000rok. Przymierzam się do tego samochodu lecz zanim podejmę ostateczną decyzję chciałbym poznać zdanie fachowców.
    1. Samochód ma przebieg 215tys km - serwisowane jest w ASO, wszystko co trzeba było wymienione zgodnie z instrukcjami. Silnik pracuje równo, zawieszenie też bez zgdzytów, trasków itp. Jednym słowem samochód w stanie idealnym. Jeden kierowca - mój ojciec, lekka noga raczej.
    W związku z tym że dojeżdżam 50 km do pracy jestem zmuszony wstawić instalcję gazową coby trochę koszty obniżyć - mówię oczywiście o sekwencji IV generacji BRC - mam taką obecnie w moim aucie i jestem bardzo zadowolony.
    Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z tym silnikiem i LPG, jak się sprawuje itp. Silnik jak wyczytałem na necie potrafi 400tys zrobić bez problemu więc powinno być OK.
    Wiem że najlepszym wyjściem byłoby sprzedać auto i kupić tdi ale rynek aut używanych jest trudny w dziesiejszych dniach.

    Może właściciele 2.0 115KM wrzuciliby jakieś uwagi do poniższego posta.
    WORK: Mondeo Titanium
    FUN: TypeR ver.IV

    Komentarz


    • #3
      Moja opinia, znane źródło- bierz. Najedździsz jeszcze duużo kkmów(bez pałowania oczywiście i oczywiście wszystko bedzie wymieniane tak jak trzeba i kiedy trzeba) Co prawda ten silnik pamięta chyba jeszcze Audiki 80tki ale lepszy rydz niż nic Co do TDi- może i palą mniej ale podobnie wychodzi kosztorys(i jak trafisz na trefny egz. to się zrazisz do diesli) w porównianiu do LPG(tylko ten koszt instalki)

      Komentarz

      • tomi98
        Rider
        • 2004
        • 564

        #4
        cześć
        śmigam octą 1,6 75ps + lpg, na razie bez problemów, o BRC kilku moich znajomych niezbyt pochlebnie się wyrażali, dlatego zdecydowałem się na landi renzo omegas, instalka co prawda droga - ale odpukać - jest super, na gazie mam 22000 km i jedyne co zamierzam częściej wymieniać to filtr powietrza i świece. Jak zdecydujesz się na montaż instalacji to poszukaj porządnego gazownika - co się na tym zna.
        Przebieg 215 tyś.km to dużo. Jak ja bym miał kupić auto z takim przebiegiem od ojca to bym brał. Mój kolega miał octę 2.0 115ps, z tego co opowiadał, bym zadowolony, miał 180000 bezawaryjnej jazdy , ja mu skradziono . Znam gościa co ma na silniku 1,6 75ps, przejechane 250000 i autko śmiga :drive: na lpg bez remontu

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          W kwestii silnika 2.0 Zwierzak jak zagladnie na forum to sie wypowie. Obecnie jest jego autko rowniez na sprzedaz - mozesz sie rowniez nim zainteresowac 8)
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            #6
            Ten silnik spokojnie wytrzymie 350-450 tyś
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #7
              Dokladnie - ten silnik jest przecietny jesli chodzi o dynamike i spalanie, ale nie do zabicia... :twisted:

              Mozna brac - 215kkm to jest pestka - 80% sprzedawanych samochdow ma tyle i wiecej tylko cofa sie im liczniki, dlatego w tym kraju ciezko jest kupic samochod uzywany, ktory ma wiecej niz 100-150kkm... na liczniku... :lol:
              TDI 205PS

              Komentarz

              • DirkDiggler
                Ambiente
                • 2005
                • 220
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                Dokłądnie tak jak stwierdził kolega auto 5 letnie z przebiegiem poniżej 150, 200tys km ciężko jest dostać. Większość ma podpicowane liczniki więc skoda od ojca jest pewniakiem i co ważne jeżdżę tym autem często i jestem pewny co do przeszłości i bardzo dobrego stanu. Poza tym ojciec śmiga już nową firmową Octavią tdi więc stara jest do wzięcia niemalże za darmo ( w ramach rodzinnej wymiany). A co do instalcji gazowej to biorąc pod uwagę moje doświadczenia z sewkencją BRC (50tys km w rok) i zerowe problemy w moim aucie jestem mocno przeświadczony że jak mi ją poprawnie zamontują wszystko będzie OK.
                A co do silnika 2.0 - dla mnie to nawet lepiej że jest bez udziwnień typu turbinka itp bo koszty serwisu niższe i ryzyko wystąpienia awarii też mniejsze przy lpg.
                Szykuję się więc do wstąpienia do OCP.
                Do połowy czerwwca powinienem mieć lpg to się pochwalę i zdam relację z wrażeń.
                WORK: Mondeo Titanium
                FUN: TypeR ver.IV

                Komentarz

                • Sebastian_M26
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1823
                  • Superb II (3T4)

                  #9
                  Ja mam 5lat i 75 tyś (auto prywatne)
                  Ciężko mi jest przejechać 50 tyś rocznie ( wydawać 1200zł na benzyne miesięcznie/ jak ktoś ma dochody rzedu 8 tyś i więcej to dla niego nie problem)
                  Pisze oczywiście z autach z Polski i nie o służbówkach/kratkach
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz

                  • henio
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 631

                    #10
                    Mozna brac - 215kkm to jest pestka - 80% sprzedawanych samochdow ma tyle i wiecej tylko cofa sie im liczniki, dlatego w tym kraju ciezko jest kupic samochod uzywany, ktory ma wiecej niz 100-150kkm... na liczniku...
                    hm.... jak wiecie coś o tym zjawisku wiem niestety :cry: :cry: :cry: :cry:

                    Komentarz

                    • zwierzak
                      Classic
                      • 2004
                      • 32

                      #11
                      Z tego co kojarzę, to 2.0 w Octavii wywodzi się bezpośrednio z 2.0 z Passata o oznaczeniu 2E.
                      W tamtych samochodach (również na taxi) przebiegi rzędu 500-600 tys.
                      nie są niczym dziwnym, często również na gazie.
                      Stąd jeśli chodzi o silnik - nie mam wątpliwości 250 tys. to dopiero połowa życia
                      (i to przed remontem).
                      Sam gazu nie zakładałem, ale w szczególności do tego silnika poleca je
                      ASO - Sinclan W-wa - Instalują Prinsa za ok. 5 kPLN.
                      Wiem, że drogo, ale przynajmniej bez itraty gwarancji.

                      Tak czy inaczej do spokojnej jazdy (co nie znaczy mułowatej) gorąco polecam.

                      Pozdrówka
                      Zwierzak

                      O1 2.0 4x4 Adventure (było ...)
                      FF2 1.6 TiVCT (służbowy)
                      O2 1.9 TDi (służbowy - żony ...)

                      Komentarz

                      • Dig Dug
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1306
                        • Seat

                        #12
                        Ja jezdze 3 miesiac Octa z 2.0 benz ale bez gazu. W kilku warsztatach zakladajacych gaz, polecali mi Prince w konkurencyjnej firmie, jako te instalke na ktorej na 100% bedzie chodzic OK, a na tych co oni mieli (oba BRC) to nie byli w stanie mi zagwarantowac ze wszystko bedzie dzialac bez zarzutu.
                        Acha sprawdz jaka ci butla wejdzie w zapas (wiesz wysokosc wneki kola), bo sam nie miezylem, ale butla toroid 40 litrow ma 20 cm wysokosci, a nastepnie 50 - 22,5 cm, a 60 litrowa ma 25 cm wysokosci. Takie info uzyskalem w warsztacie co zakladaja Prince, a dodatkowo cena tej instalki to 5300 zl.

                        PS. Jak zalozysz podziel sie wiadomosciami.
                        Była O1 jest F2.

                        Komentarz

                        Pracuję...