[O1] Wymiana swiec, przewodow zaplonowych i filtra paliwa.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wendetter
    Drive
    • 2009
    • 57

    [O1] Wymiana swiec, przewodow zaplonowych i filtra paliwa.

    Zamieszczone przez Nexus6
    lukas_ig, nie mieszaj w miękkim tworzywie tylko wrzuć w końcu coś lepszego, np:

    - http://195.243.203.21/rai...1211312&lan=ENG
    - http://195.243.203.21/rai...2212121&lan=ENG
    - http://195.243.203.21/rai...2212122&lan=ENG

    ze wskazaniem na ten ostatni
    Nexus Ty jak zwykle z grubej rury :diabelski_usmiech
    w sumie to 'uczciwe' podejście ale do tego pasuje to moje "pudło" już jakoś przygotować, zrobić wycieczkę do Mielca

    Michał wrzuć od razu do tego co powyżej jakiegoś linka do wzmaka.
  • speede
    Rider
    • 2007
    • 252

    #2
    [O1] Wymiana swiec, przewodow zaplonowych i filtra paliwa.

    Witam, czy da sie wymienic swiece samemu wsilniku 1,6 BFQ, jest tam kolektor z tworzywa sztucznego. Oraz czy wymieniac przewody zaplonowe przebieg 150 tys km. Zauwazylem ze jak zimno to musze dluzej zakrecic i nie zawsze za 1 odpala, ale jak poswieci slonce i jest cieplej pali na dotyk. Moze to czujnik jakis? Jakie swiece wybrac i przewody. Czy filtr paliwa nie sprawia trudnosci przy wymianie?Dzieki

    Komentarz

    • Janinho
      Rider
      S_OCP Member
      • 2008
      • 390
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      u mnie w 1.6 AEE da się wymienić samemu potrzebny jest tylko odpowiednio długi klucz. proponowałbym jeszcze wymienić kopułkę i palec rozdzielacza jeśli nie były wymienione od nowości
      >>>Moja Octavka<<<

      Komentarz

      • mroko
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 659
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Janinho, 1.6 BFQ nie ma kopułki i palca.
        speede, najlepiej zdemontować kolektor dolotowy przy wymianie świec, ja co prawda u siebie wymieniłem beż demontażu ale zajęło mi to sporo czasu i potrzebny też był mi klucz przegubowy.
        Przy takim przebiegu wymiana przewodów nie zaszkodzi poza tym że masz gaz z tego co się orientuje. Świece NGK a przewody to w sumie nie wiem. Poszukaj na forum bo było o tym sporo pisane.
        Z filtrem paliwa nie ma problemów poza tym że jest mało miejsca ale wystarczająco. Trzeba ścisnąć na przewodach takie plastikowe zatrzaski i ściągnąć przewody. Tylko ścisnąć palcami aby nie żadnymi kombinerkami bo połamiesz końcówki.
        Pozdrawiam
        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

        Komentarz

        • Janinho
          Rider
          S_OCP Member
          • 2008
          • 390
          • Octavia II (1Z3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez mroko
          Janinho, 1.6 BFQ nie ma kopułki i palca.
          dobrze wiedzieć
          >>>Moja Octavka<<<

          Komentarz

          • speede
            Rider
            • 2007
            • 252

            #6
            zgadza sie masz racje, u mnie nie ma kopulki ani palca, jest cewka i do niej ida przewodyw. Klucz przegubowy posiadam i moze sproboje sam. Na gazie podobno wymienia sie czesciej swiece. Powiedz mi czemu nie moge zapalic za pierwszym razem? czasem trzeba dodac gazu lub zakrecic raz odczekac 2 sek i zapala odrazu. Jak zapali pracuje rowno i jest ok. Ale wiem ze powinien palic na dotyk. Czy moga byc wlasnei przewody, mysle ze nie byly wymieniane od nowego. Znalazlem Bery sa ok bo mialem kiedys w golfie koszt 150 zł. Swiece NGK 1 zł szt. Jesli cos bedziesz wiedzial odnosnie tego odpalania to daj znac. Pozdrawiam

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              A jak jest ciepły silnik też czasami nie chce odpalać za pierwszym razem i trzeba dodać gazu czy tylko na zimnym :?:
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • hubert78
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1576

                #8
                Zamieszczone przez speede
                Klucz przegubowy posiadam i moze sproboje sam
                Proponowałbym jednak rozebrać kolektor przed wymianą , przy Twoim przebiegu świece będą mocno siedzieć (ja po 90 000 ledwo odkręciłem i to na zdjętym kolektorze) a przegubowym kluczem możesz sobie niechcący kuku zrobić

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  No trzeba uważać na listwę wtryskową i wtryskiwacze i naprawdę zajmuje to sporo czasu. Napewno szybciej będzie zdemontować kolektor.
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • maro21
                    Drive
                    • 2007
                    • 78

                    #10
                    Ja mam tak że czasem na ciepłym silniku nie chce odpalić za pierwszym razem i trzeba dodać gazu. Myślałem nad tym żeby właśnie wymienić świece i przewody. Czy to może być przyczyna tego że tak się dzieje, zużytych świec i przewodów?

                    Komentarz

                    • mroko
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 659
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Świece i przewody mają po części na to wpływ, ale bardziej stawiałbym na brudną przepustnice. Przepustnica ma mechanicznie ustawiony pewien kąt uchylenia(nigdy nie jest całkowicie zamknięta) a gdy jest brudna przepływ powietrza jest ograniczony, ciepły silnik potrzebuję więcej powietrza w momencie odpalania niż zimny. Dlatego jak nie możesz odpalić i dodasz gazu to odpala.
                      Kiedy czyściłeś ostatnio przepustnice i czy w ogóle czyściłeś oraz jaki masz przebieg :?:
                      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                      Komentarz

                      • nosferatus
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 601

                        #12
                        ja dodałbym jeszcze ,że jak będziesz miał rozebrany silnik to przeczyść wtryski - one też dają czasami w tyłek , a tym bardziej jak się jeździ na gazie.
                        Nie jest to skomplikowana czynność a może pomóc. U mnie się tak działo - jeden z wtrysków się wieszał- po czyszczeniu wszystko wróciło do normy.
                        Silnik BFQ + sekwencja KME
                        CB President Johnny II ASC+President HAWAII

                        Kenwood KDC-BT92SD
                        Hertz HSK 165
                        Hertz DBX 250
                        KICX Kap 45
                        KICKER ZX 200.2
                        Kable - Dietz, Caliber
                        Kondzio 1F
                        wygłuszenie drzwi

                        Komentarz

                        • speede
                          Rider
                          • 2007
                          • 252

                          #13
                          Witajcie, u mnie jest taki problem ze nie zawsze pali na zimno wystarczy dodam lekko gazu i odrazu zapala, zas na cieplym jest naprawde super zawsze i wszedzie za 1 razem . To co wiem to po wymianie reduktora tak sie stalo auto ma LPG oczywiscie, Nie bardzo mi sie chce w to wierzyc, bo jak dodam z rana lekko gazu to pali. Swiece u mnie byly wymieniane co 30 tys, wlasnie dlatego tez chce je wymienic. Czym czyscic wtryski i ta przepustnice? Czy moze byc wlasnie to powodem ze nie pali z rana ? (brudna przepustnica) mysle ze od nowego nie byla czyszczona. Pozdrawiam wszystkich majacych OcTaVie.

                          Komentarz

                          • vernix
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 135

                            #14
                            ja pojechałem do warsztatu, nie mam za bardzo warunków a wiem że jedna ze świec ma cholernie ciężki dostęp, trzeba się trochę nagimnastykować
                            a co do odpalania, zawsze przed dłuższym postojem (nocka, lub parking w pracy) przełączam na paliwo, wtedy nie ma żadnego problemu z odpalaniem
                            BIA 4XXX

                            Komentarz

                            • speede
                              Rider
                              • 2007
                              • 252

                              #15
                              oki, z tym ze u mnie automatycznie sie przelacza na benzynke, sekwencja tak ma.

                              Komentarz

                              Pracuję...