trójnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek_krk
    Classic
    • 2009
    • 23

    trójnik

    lukaszrys czekamy na info w jakim stanie jest silnik? Przeskoczył pasek? Może jakieś info na temat warsztatu?
  • RALF
    Elegance
    • 2008
    • 974

    #2
    trójnik

    kto ma u siebie zamontowany taki trójnik



    chciałbym się dowiedzieć jakie są opinie o tym przedmiocie i czy pasuje do O1 TDI 110km średnica gwintów to podobno 10 mm
    Poprzednio miałem trójnik dorabiany u tokarza i ostro się na nim przejechałem ponieważ po ok 500 km zobaczyłem plamy oleju pod autem i z tąd moje pytanie czy ten trójnik będzie dobry ew ile osób ma go u siebie

    Komentarz

    • DGW
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 2330

      #3
      miałem coś takiego u siebie i wywaliłem po pierwszym przejechaniu z warsztatu do domu.
      Właściwie to po co Ci trójnik ???
      Jeśli już musisz coś takiego zakładać to szukaj aluminiowego. konstrukcyjnie jest taki sam ale 100x lżejszy a nie można zapomnieć że to się trzyma na cienkiej rurce o ściance około 1mm
      NFPNorth-West
      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
      WARSZTAT www.dsize.pl
      ->
      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

      Komentarz

      • RALF
        Elegance
        • 2008
        • 974

        #4
        wiem wiem właśnie , z tym że już zakupiłem takowy autogauge,
        rozmawiałem z kolesiem co ma taki sam zamontowany w leonie ARL i mi powiedział że smiga na nim już od roku i jest wszystko ok , dlatego też zakupiłem .
        Co do aluminiowego to nie wiem gdzie taki można by było dorobić.
        ew. jak to zrobic żeby obydwa czujniki ( temp oleju i ciśnienia) działały dobrze i nie pierdzieliło się to co pareset kilometrów , wiem że ludzie podłaczają to od razu pod miske , z tym że ja nie wiem jak.
        Więc póki co założe ten trójnik co go zakupiłem i zobacze co się bedzie działo

        Komentarz

        • Adamw
          Classic
          • 2007
          • 32

          #5
          wlasciwie to po co ci trójnik w AHF w głowicy na wyskości wałka rozrządu przy vacumpompie masz zaślepke na imbus wykręcasz ją i wkręcasz czujnik temp. oleju i bangla

          Komentarz

          • RALF
            Elegance
            • 2008
            • 974

            #6
            Wygląda to następująco, w to miejsce gdzie teraz wkręcony jest czujnik od cisnienia oleju wczesniej był trójnik miejscem w kturym na następnym foto jest pęknięty gwint



            N a foto poniżej jest trójnik który był zrobiony całkowicie nieprofesionalnie


            i Teraz pytanie do Adama w kóre miejsce z pierwszego foto mam podłaczyc czujnik temp. oleju, jeżeli możesz to zrób foto oznacz jakoś , zobacze czy można zrobic tak u mnie tzn podłaczyć 2 czujniki w 2 różne miejsca

            Komentarz

            • Adamw
              Classic
              • 2007
              • 32

              #7
              no wiec tak w zadne z nich mam tu takie foto moze nizbyt dokladne ale widac, czujnik wkrecasz nie w podstawe filtra tylko w głowice przy vacum pompie tak jak na foto

              Komentarz

              • RALF
                Elegance
                • 2008
                • 974

                #8
                Dzięki Adam Mało widzę z tego foto ale jednak, posiedze troche z kumplem w garażu i poszukamy tego miejsca.
                mam rozumieć że to "coś" w lewym dolnym rogu to jest baniak od wody ?? czy coś zupełnie innego ??

                Komentarz

                • Adamw
                  Classic
                  • 2007
                  • 32

                  #9
                  to cos to akumulator podcisnienia plastikowa okragla banka miejsce w ktore wkrecasz czujnik zobaczysz patrzac z boku od "szczytu silnika" od strony puszki filtra powietrza, (schylisz sie i wszystko jak na dloni dostep bardzo łatwy), patrzac na vacum pompe zamontowana na wałku rozrzadu

                  Komentarz

                  • Silver200
                    Classic
                    • 2006
                    • 11

                    #10
                    Mam pytanie, czy w agr w tym miejscu tez mogę podłączyć ten czujnik?

                    Komentarz

                    • cieplak
                      Drive
                      • 2007
                      • 50

                      #11
                      W AGR tez jest ta zaslepka, jezeli jest to ta sama o ktorej mysle - zdejmujac pokrywe silnika po prawej stronie w okolicy dolnej krawedzi pokrywy zaworow

                      ale sam czujnik vdo cisnienia oleju m10x1 niepasuje tam bo jest za szeroki jego korpus - przynajmniej wg mnie - na oko :P

                      pod fabrycznym czujnikiem w obudowie filtra oleju tez masz zaslepkie - tam umiescilem czujnik vdo bez zadnego problemu.

                      Komentarz

                      • Silver200
                        Classic
                        • 2006
                        • 11

                        #12
                        Zamieszczone przez cieplak
                        pod fabrycznym czujnikiem w obudowie filtra oleju tez masz zaslepkie - tam umiescilem czujnik vdo bez zadnego problemu.
                        hmm to będę musiał to dokładnie obejrzeć, tylko, ze jak miałem zamontowany czujnik temperatury pod filtrem przy użyciu właśnie takiego trójnika jak pokazywał Ralf, to straszne głupoty pokazywał.

                        Komentarz

                        • Adamw
                          Classic
                          • 2007
                          • 32

                          #13
                          nie wiem ale ja u siebie mam zamontowany w glowicy taki czujnik i wczoraj montowalem taki u kolegi czujnik od wskaznika auto gauge i wszystko pasuje gwint 10/1 z tego co mi wiadomo ja mam wkrecony czujnik oryginalny VW MFA od golfa 3 itp.

                          Komentarz

                          • RALF
                            Elegance
                            • 2008
                            • 974

                            #14
                            ew tak jak to napsiali koledzy na forum streetracing
                            Paweł proponuje
                            pękniętą tulejkę musiałbyś zastąpić elastycznym wężykiem hamulcowym z odpowiednim gwintem (2x "męski" M10x1). A tą ciężką tulejkę zamocować choćby jakąś opaską aby drgała wraz z blokiem. Może da się u Ciebie wykorzystać jakiś nagwintowany otwór w bloku i dorobic mocowanie tej tulejki?.

                            Inna sprawa, że pomiar temperatury nie będzie zbyt wiarygodny, ale pomiar ciśnienia jak najbardziej
                            Czyli Trójnik na solidnym wężu z podprowadzony do filtra olejowego , trójnik przymocowany do bloku aby drgał razem z silnikiem
                            nie ma bata żeby coś się popsuło jak na mojej fotce z trójnikiem powyżej
                            Niestety wskazania temp. nie bedą zbyt wiarygodne, jedyna opcja żeby dobrze wskazywało to podłączenie pod miske olejową

                            Komentarz

                            • Adamw
                              Classic
                              • 2007
                              • 32

                              #15
                              nie wiem czemu tak niepotrzebnie komplikujesz jak ja juz widze na gole oko ze twoj czujnik temp. oliwy wkreci sie bez najmniejszego problemu w glowice (miejsce ktore ci wskazalem wczesniej).....5 minut roboty i masz problem załatwiony, a robic teraz jakies patenty z wezykami i niedaj boze podczas jazdy gdzies ten wezyk sie zaczepi i zerwi i masz problem załatwiony.

                              Komentarz

                              • cieplak
                                Drive
                                • 2007
                                • 50

                                #16
                                Mam troche inne pytanie - czujnik vdo 10bar wkrecony w obudowe filtra oleju troszke ponizej fabrycznego, w miejsce w ktorym byla zaslepka.

                                Przy zimnym oleju ~2-3 bar, im cieplejszy tym mniejsze wskazania :O ??

                                Przy w pelni zagrzanym oleju na wolnych prawie 0, przy butowaniu 1 bar

                                Czy umiejscowienie jest zle czy tez jakis problem w sposobie podlaczenie - za cienkie kable sygnalowe itp ??

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  To raczej normalne ze na zimnym silniku cisnienie jest wieksze, bo olej jest chlodniejszy i musi dojsc w wiecej zakamarkow silnika.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • RALF
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 974

                                    #18
                                    cieplak u mnie na zimnym jest 6 barów i w miarę jazdy spada na ok 2 bary na rozgrzanym
                                    Adam ogarnę dzisiaj to miejsce mając nadzieje że długość przewodu nie narobi mi kolejnych problemów

                                    Komentarz

                                    Pracuję...