Dla mnie tez bez różnicy a nawet lepiej bo mam auto rozkręcone i nie bede sie mosial spieszyć
225/40/18 - Toyo Proxes T1r czy Yokohama Parada spec II??
Zwiń
X
-
225/40/18 - Toyo Proxes T1r czy Yokohama Parada spec II??
Rozejrzałem się na allegro i wpadł mi do głowy pomysł zakupu felg 18' w komplecie z oponkami. Do wyboru Toyo Proxes T1r i Yokohama Parada spec II. Które wybrać? :roll: Sezon się kończy, może uda się coś urwać z ceny. :twisted:
Co do tej Yokohamy to nie mogę nigdzie znaleźć opinii na ich temat, bieżnik ma całkiem atrakcyjny, tyle że wygląda na wyczynowy.1.9 TDi ASV - seria, Φ 5,5l/100km
-
-
Także polecam Toyo T1R.
Porównując do GY Eagle F1 ( w zeszłym sezonie ) są lepsze pod każdym względem: cichsze, lepiej trzymają w ostrych zakrętach ( F1 potrafiły lekko uciekać, szczególnie na tyle ) i mniej się ścierają. Ponadto F1 pod koniec pierwszego ( i zarazem ich ostatniego ) sezonu ( ok. 20 tyś km ) zrobiły się naprawdę śliskie i na jesieni musiałem wcześniej wrzucić zimówki bo strach było jeździć.
Na Toykach zrobiłem już ok. 18 tyś km i nie widać żeby się kończyły ( myślę, że dociągne spokojnie do 30-35 tyś km. )
Yokohamy też są podobno niezłe, ale nie miałem z nimi styczności, a ta Parada wygląda faktycznie na typowo wyczynową oponkę więc do normalnej jazdy, szczególnie po mokrych i nierównych ulicach może się średnio nadawać ( choć na lato do lansu była by idealna :diabelski_usmiech )...
BTW. Toyki ( tak jak i F1 ) faktycznie mają miększą ściankę niż np. Bridgestone Potenza, ale myślę, że przy profilu 40 nie będzie to tak strasznie odczuwalne...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Sarrazin,
Ja, z kolei jeżdżę tylko na Yokohamie, wcześniej to było AVS decibel V550 teraz A.drive.. Bieżniki sprawdzone i bardzo dobre tak jak w moim podpisie
Na mokrym bardzo dobrze trzymają, jestem z nich b.zadowolony chociaż miałem już Dunlopa, Uniroyala i Continentala że o polskich nie wspomnę.
Ten bieżnik w Paradzie wygląda trochę lansersko,
Tu masz ten rozmiar i parę innych modeli Yokohamy, bardziej użytecznych, do wyboru
pozdr 4all
Komentarz
-
-
Nie chodzi o to czy lansersko wyglądają czy nie, ale mogę kupić nówki felgi 18' plus nowe te oponki(Yokohama lub Toyo do wyboru) i za komplet zapłacić 3tyś, co w tym rozmiarze jest myślę ceną rozsądną. A tu widzę na tym www.ceneo.pl, że przykładowo jedna sztuka tej Yokohamy kosztuje ponad 7stów :P
Nie chciałbym osobno dokupować opon do felg, żeby nie przepłacać bóg wie ile.
Tylko które z tych dwóch wybrać? Najważniejsze żeby były bezpieczne w prowadzeniu.
Pewnie padnie na Toyo.
[ Dodano: Sob 13 Wrz, 08 23:32 ]
No i znalazłem recenzję:
PARADA Spec-2 Wyznacza nowe standardy tuningu poprzez zwiększenie oczekiwań co do osiągów i wyglądu. Podnosi poprzeczkę, oferując pierwszorzędne osiągi dla zastosowania w samochodach "cywilnych". Opona Parada Spec-2 przeznaczona jest dla wielbicieli bardzo szybkiej jazdy. Zapewnia doskonałą przyczepność i sterowność. Zastosowano tu najnowsze technologie produkcji mieszanki, dzięki czemu otrzymano nieosiągalny dla innych poziom w trwałości bieżnika, przyczepności i przyspieszaniu na mokrej i suchej nawierzchni, efektywność hamowania. Wzmocnione boki pozwalają znosić wysokie przeciążenia. Podłużne ślimakowate nacięcia poprawiają stabilność i sterowność. Poprzeczne, koliste nacięcia doskonale odprowadzają wodę z powierzchni styku z podłożem. Idealna opona dla fanów tuningu. Bieżnik asymetryczny. Masywne diagonalne bloki bieżnika Charakterystyczne masywne bloki bieżnika PARADA zostały specjalnie zaprojektowane, aby zmaksymalizować przyczepność opony poprzez dołożenie większej ilości gumy w miejscach, w których jest najbardziej potrzebna. Spiralne długie rowki Kąt spiralnych długich rowków i ich wyróżniający się kształt podobny do litery S, efektywnie wspomagają wyrzucanie wody poprawiając znakomicie trakcję na mokrym. Również różna głębokość bieżnika opony podnosi stabilność przyległych bloków bieżnika zwiększając kierowalność. Mniej rowków na barku PARADA odznacza się bardzo małą ilością rowków na barku opony, co powoduje zwiększenie kierowalności. Ten innowacyjny wzór bieżnika zmniejsza obszar rowków zwiększając obszar bloków, co w konsekwencji daje większą powierzchnię styku opony z jezdnią. Rezultatem tego jest zauważalnie lepsze prowadzenie w zakrętach i mniejsze skręcanie się bieżnika podczas jazdy w zakrętach. Pas ochraniający felgę Każda PARADA posiada specjalny pas na boku opony ochraniający drogie obręcze aluminiowe przed zarysowaniami podczas np. wjeżdżania na krawężniki. Źródło: opracowano na podstawie materiałów producenta.
Szkoda tylko, że żaden z forumowiczów nie miał z nimi do czynienia :cry:1.9 TDi ASV - seria, Φ 5,5l/100km
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SarrazinWzmocnione boki pozwalają znosić wysokie przeciążeniaZamieszczone przez SarrazinPas ochraniający felgę Każda PARADA posiada specjalny pas na boku opony ochraniający drogie obręcze aluminiowe przed zarysowaniami podczas np. wjeżdżania na krawężniki
pzdr.
Komentarz
-
-
toyo zbiera ciut lepsze noty (np 4.3) niz yoko (4.0)
generalnie z tego co się da wyczytać to jednak t1r wyprzedza parade w ogólnej ocenie (gorsza jest na mokrym)
ale ja zawsze byłem inny i mimo wszysztko wchodziłbym w spec II bo praktycznie nikt tego nie ma a na toyo jezdzą wszyscy, :diabelski_usmiech
może jeszcze avon wchodziłby w grę ale masz do wyboru ino te 2 firmy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002BTW. Toyki ( tak jak i F1 ) faktycznie mają miększą ściankę niż np. Bridgestone Potenza, ale myślę, że przy profilu 40 nie będzie to tak strasznie odczuwalne...
Zimówka to Nokian WR 225/40R18 a lato ma wyższy profil 215/45R18 - mimo tego ma dużo twardsze boki i dużo lepsze wrażenia z jazdy
Piszecie że T1R są cichsze od F1 :shock: ja nie jeździłem na T1R, natomiast F1 które miałem w Octavii nie były specjalnie głośne, a o T1R ciągle słyszę ze są głośne :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Ja w swojej furmance mam Toyo i jezdzi się super . Miałem okazje jezdzić na Yokohamie w EVO IX i kleić się klei na suchym ale na mokrym jak jezdziłem to aż się zdziwiłem bo bardzo nie pewne było trzymanie w zakrętach zato Toyo i na suchym i na mokrym jest super.
Polecam Toyo 8)www.adrenalinemotorsport.pl
Najnowsza produkcja ( Street Kings ) w dziale filmy
Street Kings na YT: http://www.youtube.com/watch?v=VL1cRPmuU3E
Komentarz
-
-
W sumie to na mokrym moja Beti na TOYO troszkę się ślizgała, ale w mocnym RWD to chyba normalne.
Kolega cieplak, napisał, że maja miękką ściankę, no i tutaj się nie zgodzę bo na KJS-ie spisywała się BOSKO>
PozdrawiamŻycie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
Ale Toyo z Proxesem T1R jest owiele tańsza niż P Zero Nero a różnicy jak dla mnie nie ma żadnejwww.adrenalinemotorsport.pl
Najnowsza produkcja ( Street Kings ) w dziale filmy
Street Kings na YT: http://www.youtube.com/watch?v=VL1cRPmuU3E
Komentarz
-
-
Hmm oficjalnego linku z tym że mają homologację na europe to Ci nie dam.
Ale słynny kiedyś Viper Forti jezdził na tych gumach i było wszystko ok przeglądy itp.
Także myśle że powinno i tu być okwww.adrenalinemotorsport.pl
Najnowsza produkcja ( Street Kings ) w dziale filmy
Street Kings na YT: http://www.youtube.com/watch?v=VL1cRPmuU3E
Komentarz
-
-
Toyo dobre na suchym, na zakrętach do przeżycia
Ale na mokrym syf i malaria, dobrze jest przez pierwsze 5 kkm
Przy połowie bieżnika zero wybierania wody :roll:www.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
Hmm ja jeszcze w wielkiej wodzie na moich Toyo nie jezdziłem, ale na normlanej mokrej drodze są ok, a w naprawde wielkiej ulewie to może faktycznie nie jest za ciekawiewww.adrenalinemotorsport.pl
Najnowsza produkcja ( Street Kings ) w dziale filmy
Street Kings na YT: http://www.youtube.com/watch?v=VL1cRPmuU3E
Komentarz
-
-
Dziś miałem świetną okazje testu opon
Jezdziłem kolegi EVO 9 i miał gumy Yokohamy nie pamiętam dokładnie modelu i na mokrym, ponieważ dziś deszcz w WaWce, zachowywały się tragicznie :shock: a przeceirz ukłąd jezdny EVO należy do jednego z najlepszych
Tak samo dziś i w taką samą pogode jezdziłem Imprezą STI na semi slickach Toyo R888 i pomimo tego że producent w swojej reklamówce pisze że semi slick źle się zachowuje na mokrym to te gumy się lepiej kleiły niż te Yokohamy :shock: i można było obejchać mocniejsze EVO jak się chciało 8)www.adrenalinemotorsport.pl
Najnowsza produkcja ( Street Kings ) w dziale filmy
Street Kings na YT: http://www.youtube.com/watch?v=VL1cRPmuU3E
Komentarz
-
Komentarz