225/40/18 - Toyo Proxes T1r czy Yokohama Parada spec II??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kefir0909
    Classic
    • 2010
    • 13

    225/40/18 - Toyo Proxes T1r czy Yokohama Parada spec II??

    Dla mnie tez bez różnicy a nawet lepiej bo mam auto rozkręcone i nie bede sie mosial spieszyć
  • Sarrazin
    Ambiente
    • 2008
    • 151

    #2
    225/40/18 - Toyo Proxes T1r czy Yokohama Parada spec II??

    Rozejrzałem się na allegro i wpadł mi do głowy pomysł zakupu felg 18' w komplecie z oponkami. Do wyboru Toyo Proxes T1r i Yokohama Parada spec II. Które wybrać? :roll: Sezon się kończy, może uda się coś urwać z ceny. :twisted:

    Co do tej Yokohamy to nie mogę nigdzie znaleźć opinii na ich temat, bieżnik ma całkiem atrakcyjny, tyle że wygląda na wyczynowy.
    Załączone pliki
    1.9 TDi ASV - seria, Φ 5,5l/100km

    Komentarz

    • Tymon
      RS
      • 2004
      • 2970

      #3
      Jeździłem dosyć ostro na TOYO Proxes T1r w moim BMW i naprawdę je polecam.
      Na torze Kielce dzięki tym Kapcią, zająłem 2 miejsce
      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
      BMW serii 3... Radość z jazdy.

      Komentarz

      • Sarrazin
        Ambiente
        • 2008
        • 151

        #4
        1:0 dla Toyo
        1.9 TDi ASV - seria, Φ 5,5l/100km

        Komentarz

        • cieplak
          Drive
          • 2007
          • 50

          #5
          toyo maja dosyc miekka scianke, za to bardzo dobrze trzymaja i na suchym i na mokrym.

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Także polecam Toyo T1R.

            Porównując do GY Eagle F1 ( w zeszłym sezonie ) są lepsze pod każdym względem: cichsze, lepiej trzymają w ostrych zakrętach ( F1 potrafiły lekko uciekać, szczególnie na tyle ) i mniej się ścierają. Ponadto F1 pod koniec pierwszego ( i zarazem ich ostatniego ) sezonu ( ok. 20 tyś km ) zrobiły się naprawdę śliskie i na jesieni musiałem wcześniej wrzucić zimówki bo strach było jeździć.
            Na Toykach zrobiłem już ok. 18 tyś km i nie widać żeby się kończyły ( myślę, że dociągne spokojnie do 30-35 tyś km. )

            Yokohamy też są podobno niezłe, ale nie miałem z nimi styczności, a ta Parada wygląda faktycznie na typowo wyczynową oponkę więc do normalnej jazdy, szczególnie po mokrych i nierównych ulicach może się średnio nadawać ( choć na lato do lansu była by idealna :diabelski_usmiech )...

            BTW. Toyki ( tak jak i F1 ) faktycznie mają miększą ściankę niż np. Bridgestone Potenza, ale myślę, że przy profilu 40 nie będzie to tak strasznie odczuwalne...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • b-bar01
              Elegance
              • 2007
              • 985
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Sarrazin,
              Ja, z kolei jeżdżę tylko na Yokohamie, wcześniej to było AVS decibel V550 teraz A.drive.. Bieżniki sprawdzone i bardzo dobre tak jak w moim podpisie
              Na mokrym bardzo dobrze trzymają, jestem z nich b.zadowolony chociaż miałem już Dunlopa, Uniroyala i Continentala że o polskich nie wspomnę.
              Ten bieżnik w Paradzie wygląda trochę lansersko,
              Tu masz ten rozmiar i parę innych modeli Yokohamy, bardziej użytecznych, do wyboru


              pozdr 4all
              Załączone pliki
              *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

              Komentarz

              • Sarrazin
                Ambiente
                • 2008
                • 151

                #8
                Nie chodzi o to czy lansersko wyglądają czy nie, ale mogę kupić nówki felgi 18' plus nowe te oponki(Yokohama lub Toyo do wyboru) i za komplet zapłacić 3tyś, co w tym rozmiarze jest myślę ceną rozsądną. A tu widzę na tym www.ceneo.pl, że przykładowo jedna sztuka tej Yokohamy kosztuje ponad 7stów :P

                Nie chciałbym osobno dokupować opon do felg, żeby nie przepłacać bóg wie ile.

                Tylko które z tych dwóch wybrać? Najważniejsze żeby były bezpieczne w prowadzeniu.
                Pewnie padnie na Toyo.

                [ Dodano: Sob 13 Wrz, 08 23:32 ]
                No i znalazłem recenzję:

                PARADA Spec-2 Wyznacza nowe standardy tuningu poprzez zwiększenie oczekiwań co do osiągów i wyglądu. Podnosi poprzeczkę, oferując pierwszorzędne osiągi dla zastosowania w samochodach "cywilnych". Opona Parada Spec-2 przeznaczona jest dla wielbicieli bardzo szybkiej jazdy. Zapewnia doskonałą przyczepność i sterowność. Zastosowano tu najnowsze technologie produkcji mieszanki, dzięki czemu otrzymano nieosiągalny dla innych poziom w trwałości bieżnika, przyczepności i przyspieszaniu na mokrej i suchej nawierzchni, efektywność hamowania. Wzmocnione boki pozwalają znosić wysokie przeciążenia. Podłużne ślimakowate nacięcia poprawiają stabilność i sterowność. Poprzeczne, koliste nacięcia doskonale odprowadzają wodę z powierzchni styku z podłożem. Idealna opona dla fanów tuningu. Bieżnik asymetryczny. Masywne diagonalne bloki bieżnika Charakterystyczne masywne bloki bieżnika PARADA zostały specjalnie zaprojektowane, aby zmaksymalizować przyczepność opony poprzez dołożenie większej ilości gumy w miejscach, w których jest najbardziej potrzebna. Spiralne długie rowki Kąt spiralnych długich rowków i ich wyróżniający się kształt podobny do litery S, efektywnie wspomagają wyrzucanie wody poprawiając znakomicie trakcję na mokrym. Również różna głębokość bieżnika opony podnosi stabilność przyległych bloków bieżnika zwiększając kierowalność. Mniej rowków na barku PARADA odznacza się bardzo małą ilością rowków na barku opony, co powoduje zwiększenie kierowalności. Ten innowacyjny wzór bieżnika zmniejsza obszar rowków zwiększając obszar bloków, co w konsekwencji daje większą powierzchnię styku opony z jezdnią. Rezultatem tego jest zauważalnie lepsze prowadzenie w zakrętach i mniejsze skręcanie się bieżnika podczas jazdy w zakrętach. Pas ochraniający felgę Każda PARADA posiada specjalny pas na boku opony ochraniający drogie obręcze aluminiowe przed zarysowaniami podczas np. wjeżdżania na krawężniki. Źródło: opracowano na podstawie materiałów producenta.


                Szkoda tylko, że żaden z forumowiczów nie miał z nimi do czynienia :cry:
                1.9 TDi ASV - seria, Φ 5,5l/100km

                Komentarz

                • b-bar01
                  Elegance
                  • 2007
                  • 985
                  • Octavia I (1U2)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Sarrazin
                  Wzmocnione boki pozwalają znosić wysokie przeciążenia
                  Zamieszczone przez Sarrazin
                  Pas ochraniający felgę Każda PARADA posiada specjalny pas na boku opony ochraniający drogie obręcze aluminiowe przed zarysowaniami podczas np. wjeżdżania na krawężniki
                  myślę że na polskich drogach te czynniki są bardzo istotne, biorąc pod uwagę moje doświadczenie z oponami Yokohama, opisy producenta dot. ich właściwości nie są przesadzone biorąc poprawkę, oczywiście, na kwieciste i górnolotne porównania :lol:
                  pzdr.
                  *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                  Komentarz

                  • wocek
                    Rider
                    • 2006
                    • 342
                    • Audi

                    #10
                    Zamieszczone przez Sarrazin
                    Co do tej Yokohamy to nie mogę nigdzie znaleźć opinii na ich temat
                    Niewiedzieć czemu ale są naprawdę ciche , to wiem napewno

                    [ Dodano: Nie 14 Wrz, 08 09:03 ]
                    Zamieszczone przez Sarrazin
                    Pewnie padnie na Toyo.
                    :?: :?: :?: :?: :?: :?:
                    wocek

                    Komentarz

                    • Sarrazin
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 151

                      #11
                      wocek, recenzja producenta to nie to samo co obiektywne odczucia użytkowników. Muszę jeszcze troche poszukać informacji o tej Yokohamie. Z zakupem mi się nie śpieszy, i tak już ich w tym sezonie nie planuję zakładać.
                      1.9 TDi ASV - seria, Φ 5,5l/100km

                      Komentarz

                      • Yogi
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 170

                        #12
                        toyo zbiera ciut lepsze noty (np 4.3) niz yoko (4.0)
                        generalnie z tego co się da wyczytać to jednak t1r wyprzedza parade w ogólnej ocenie (gorsza jest na mokrym)

                        ale ja zawsze byłem inny i mimo wszysztko wchodziłbym w spec II bo praktycznie nikt tego nie ma a na toyo jezdzą wszyscy, :diabelski_usmiech

                        może jeszcze avon wchodziłby w grę ale masz do wyboru ino te 2 firmy
                        e46 320d

                        Komentarz

                        • Sarrazin
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 151

                          #13
                          Zamieszczone przez Yogi
                          spec II bo praktycznie nikt tego nie ma a na toyo jezdzą wszyscy,
                          To też może być jakiś argument
                          1.9 TDi ASV - seria, Φ 5,5l/100km

                          Komentarz

                          • misiekwaw
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7715
                            • Ford

                            #14
                            Zamieszczone przez kowal 2002
                            BTW. Toyki ( tak jak i F1 ) faktycznie mają miększą ściankę niż np. Bridgestone Potenza, ale myślę, że przy profilu 40 nie będzie to tak strasznie odczuwalne...
                            mozesz mi wierzyc ze bardzo to czuc :? po odebraniu auta byłem zachwycony sztywnym i zwartym układem kierowniczym, później po pewnym czasie (nie kojarząc tego faktu ze zmianą opon) stwierdziłem ze smutkiem że polskie drogi zabijają wszystko bo układ po bardzo niewielkim przebiegu zrobił się miękki i gumowy :x następnie przyszła wiosna, założyłem z powrotem Potenze RE50A i stał się cud :szeroki_usmiech :lol: układ kierowniczy znowu się "naprawił" 8) a pokonywanie zakrętów znowu stało się dużo pewniejsze - zimówka przy ostrrzejszej jeżdzi kładła się na boki :roll:

                            Zimówka to Nokian WR 225/40R18 a lato ma wyższy profil 215/45R18 - mimo tego ma dużo twardsze boki i dużo lepsze wrażenia z jazdy

                            Piszecie że T1R są cichsze od F1 :shock: ja nie jeździłem na T1R, natomiast F1 które miałem w Octavii nie były specjalnie głośne, a o T1R ciągle słyszę ze są głośne :roll:
                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                            http://www.disi-tune.pl
                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                            Był WRX
                            Była Octa

                            Komentarz

                            • A3
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 107

                              #15
                              Ja w swojej furmance mam Toyo i jezdzi się super . Miałem okazje jezdzić na Yokohamie w EVO IX i kleić się klei na suchym ale na mokrym jak jezdziłem to aż się zdziwiłem bo bardzo nie pewne było trzymanie w zakrętach zato Toyo i na suchym i na mokrym jest super.

                              Polecam Toyo 8)
                              www.adrenalinemotorsport.pl

                              Najnowsza produkcja ( Street Kings ) w dziale filmy

                              Street Kings na YT: http://www.youtube.com/watch?v=VL1cRPmuU3E

                              Komentarz

                              • Tymon
                                RS
                                • 2004
                                • 2970

                                #16
                                W sumie to na mokrym moja Beti na TOYO troszkę się ślizgała, ale w mocnym RWD to chyba normalne.
                                Kolega cieplak, napisał, że maja miękką ściankę, no i tutaj się nie zgodzę bo na KJS-ie spisywała się BOSKO>

                                Pozdrawiam
                                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                Komentarz

                                • hondar
                                  Drive
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 90

                                  #17
                                  ja kiedyś do mojej prelki szukałem i na opiniach z niemiec pisali że YOKOHAMA są świetne na suchym ale na mokrym dość niestabilne. Bardzo dobre opinie na różne warunki (prócz zima) zbiera Pirelli P zero nero

                                  Komentarz

                                  • A3
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 107

                                    #18
                                    Ale Toyo z Proxesem T1R jest owiele tańsza niż P Zero Nero a różnicy jak dla mnie nie ma żadnej
                                    www.adrenalinemotorsport.pl

                                    Najnowsza produkcja ( Street Kings ) w dziale filmy

                                    Street Kings na YT: http://www.youtube.com/watch?v=VL1cRPmuU3E

                                    Komentarz

                                    • slavi
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 422

                                      #19
                                      Nie wiecie przypadkiem jak sprawdzić czy te oponki mają homologację na EUR ?

                                      Komentarz

                                      • A3
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 107

                                        #20
                                        Hmm oficjalnego linku z tym że mają homologację na europe to Ci nie dam.
                                        Ale słynny kiedyś Viper Forti jezdził na tych gumach i było wszystko ok przeglądy itp.
                                        Także myśle że powinno i tu być ok
                                        www.adrenalinemotorsport.pl

                                        Najnowsza produkcja ( Street Kings ) w dziale filmy

                                        Street Kings na YT: http://www.youtube.com/watch?v=VL1cRPmuU3E

                                        Komentarz

                                        • Zoltar
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 722

                                          #21
                                          Toyo dobre na suchym, na zakrętach do przeżycia

                                          Ale na mokrym syf i malaria, dobrze jest przez pierwsze 5 kkm


                                          Przy połowie bieżnika zero wybierania wody :roll:
                                          www.soft-car.pl
                                          www.chiptuning-gdansk.pl


                                          - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                          - Wyłączanie DPF
                                          - Hamownia Obciążeniowa

                                          Komentarz

                                          • A3
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 107

                                            #22
                                            Hmm ja jeszcze w wielkiej wodzie na moich Toyo nie jezdziłem, ale na normlanej mokrej drodze są ok, a w naprawde wielkiej ulewie to może faktycznie nie jest za ciekawie
                                            www.adrenalinemotorsport.pl

                                            Najnowsza produkcja ( Street Kings ) w dziale filmy

                                            Street Kings na YT: http://www.youtube.com/watch?v=VL1cRPmuU3E

                                            Komentarz

                                            • panek
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 35

                                              #23
                                              Jeśli o mnie chodzi to polecam Toyo, podobno ta Yokohama jest tragiczna na mokrym i szybko się ściera
                                              "Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzanie czasu między zakrętami"

                                              Komentarz

                                              • A3
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 107

                                                #24
                                                Dziś miałem świetną okazje testu opon

                                                Jezdziłem kolegi EVO 9 i miał gumy Yokohamy nie pamiętam dokładnie modelu i na mokrym, ponieważ dziś deszcz w WaWce, zachowywały się tragicznie :shock: a przeceirz ukłąd jezdny EVO należy do jednego z najlepszych
                                                Tak samo dziś i w taką samą pogode jezdziłem Imprezą STI na semi slickach Toyo R888 i pomimo tego że producent w swojej reklamówce pisze że semi slick źle się zachowuje na mokrym to te gumy się lepiej kleiły niż te Yokohamy :shock: i można było obejchać mocniejsze EVO jak się chciało 8)
                                                www.adrenalinemotorsport.pl

                                                Najnowsza produkcja ( Street Kings ) w dziale filmy

                                                Street Kings na YT: http://www.youtube.com/watch?v=VL1cRPmuU3E

                                                Komentarz

                                                Pracuję...